Suihkussa käyminen tuntuu hirveältä tehtävältä joka kerta!
Eikö teistä? Uh. Viivyttelen palstalla ettei tarvisi.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
No sen kyllä huomaa julkisilla paikoilla että on peseytymiskammoista porukkaa suurin osa. Haisette.
Mä en voisi kuvitellakaan aamua ilman suihkua. Raikkaana joka päivään puhtailla hiuksilla ja puhtailla vaatteilla.
Ei oikein inspaa suihku klo 5 aamulla. Tai siis minähän herään aamuvuoroon mennessä klo 5, eli ehkä heräisin tuntia aikaisemmin jos pitäs suihkuun mennä. En myöskään usko, että mies ja naapurit arvostaisi hiusten kuivaamista tuohon aikaan aamusta. Osaan peseytyä aamulla muutenkin kuin ilman kokovartalosuihkua.
Usein on työlästä mennä suihkuun. Varsinkin näin talviaikaan, kun asuntokin viilenee. Eilen kävin aamulla (ehdin käydä, koska on iltavuoroa) saunassa, kun se pelkkä suihku on niin työlästä touhua.
Vierailija kirjoitti:
On ihanaa, kun ottaa lähes kuuman suihkun kylmänä aamuna mutta sen jälkeen on kurjaa kun paleltaa vietävästi ja pitää rasvata itsensä, ennenkuin saa vaatteet päälle!
Tiedätkö, että varsinkin se kuuma suihkuttelu kuivattaa ihoasi, jonka takia joudut rasvaamaan itseäsi? Minä käyn suihkussa tai saunassa (tietysti myös suihkussakin) ehkä joka toinen päivä, koska olen huomannut että ihoni kuivuu varsinkin talvella, jos käyn suihkussa joka päivä.
Kaikkea uutta sitä oppii vanhoilla päivillä! Luulin otsikkoa provoksi, koskaan en ole moista kuullut.
Ainoa, jolloin suohkua voi inhota on kylmä talo, ja vähän haaleaa vettä pienellä paineella. Tuskin kaikilla inhoajilla on tämä...?
Vierailija kirjoitti:
Rakastan suihkussa käyntiä ja sitä ihanaa putipuhdasta tunnetta sen jälkeen! Pesen itseni ja hiukseni huolella ja huuhtelen hyvin, menee n. 45 minuuttia. Ihanaa mennä puhtaana nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, en tiedä mitään paljoa parempaa.
Minä, minä, minä. Nautsikelen, nautiskelen, nautiskelen.
Jos kaikki maailman ihmiset olisivat tällaisia Minä Nautiskelen- tyyppejä, niin maailman vesivarannot olisi jo kulutettu ja varmaan myös koko maapallo olisi tuhottu.
Pääasia on näille, että Minä Nautiskelen.
Jos kaikki maailman ihmiset nautiskelisi, niin ei olisi sotia ainakaan. Lisäksi vesi ei kulu, se kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kokeilemaan joskus suihkussa käyntiä lattialla istuen! Tuntuu paljon vähemmän raskaalta kun ei tarvitse seisoa. :)
Mut mä en meinaa jaksaa nousta sieltä sitten enää ylös.
"No sen kyllä huomaa julkisilla paikoilla että on peseytymiskammoista porukkaa suurin osa. Haisette."
Riippuu ihmisen hien hajusta. Monet tykkää omasta tuoksustaan (tai hajustaan). Joka tapauksessa miellyttävämpää kuin yletön hajusteilla lotraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki maailman ihmiset nautiskelisi, niin ei olisi sotia ainakaan. Lisäksi vesi ei kulu, se kiertää.
Veden kierrättäminen suihkuin kautta kyllä maksaa. Saattaapa jossain vaiheessa olla kiva pikku yllätys, jos joutuu maksamaan vesilaskunsa ihan itse kulutuksen mukaan.
Ennen en minäkään oikein tykännyt käydä suihkussa, mutta ostettuamme asunnon jossa on poreamme, olen oppinut rakastamaan kylpemistä. Ai että on ihanaa lillua lämpimässä vedessä! Aamusuihkun sijaan saatan laittaa itselleni vaahtokylvyn ja mennä sinne juomaan aamukahvit :D Muuten olemme perheenä hyvin maltillisia vedenkäyttäjiä, ja saamme aina takaisin maksetuista vesiennakoista. Kylpyammeesta en enää luopuisi!
Ihoni on atooppinen, halkeillut ja rutikuiva, kivulloinen. Rasvoista ja allergialääkkeistä huolimatta. Kaikki sormenpäät syvästi halki ja sillai. Suihku on painajainen. Suihkun jälkeen väh. puoli tuntia kirvelyä, hillitöntä kutinaa, kiristävää tunnetta, hillitöntä rasvausta. Ja kädet sormineen halkeilevat aina entistä pahemmiksi suihkun jälkeen, kaikille shampoille ja muille tököteille tunnun olevan allerginen. Mutta pakkohan se on pestä. Kokosuihkun otan 2 kertaa viikossa hiustenpesuineen, nahkani ei kestä enempää. Joka päivä tietty pesen intiimimmät paikat, kainaloiset, jalat. Vihaan vettä ihollani, paitsi en merta. Suolaisessa vedessä uin mielelläni ja ihoni jopa tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan suihkussa käyntiä ja sitä ihanaa putipuhdasta tunnetta sen jälkeen! Pesen itseni ja hiukseni huolella ja huuhtelen hyvin, menee n. 45 minuuttia. Ihanaa mennä puhtaana nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, en tiedä mitään paljoa parempaa.
Villi veikkaus: asun kämpässä, jossa on kiinteä vesimaksu?
Mulla ei ole mitään muuta syytä siihen, että suihkussa käyminen tuntuu työläältä, kuin se, että ole älyttömän laiska. Ei vaan jaksaisi mennä kuuraamaan itseään ja sitten tulee päälle vielä rasvaus, hiusten kuivatus jne. Luonnollisesti käyn kuitenkin säännöllisesti suihkussa, enkä haise, mutta ärsyttävää hommaa se on silti.
Vartalovoiteen käyttö on niin wt. Poislukien atoopikot.
Älkää pelätkö hienhajua. Siihen tottuu, se on ihan luonnollista. Suihku pari kertaa viikossa riittää minulle, sillä teen istumatyötä enkä urheile.
Vihaan suihkua! Ensin pitää riisua (tulee aina kylmä, oli talvi taikka kesä). Suihkun vesi on aina kylmää aluksi. Ja kun otan lämpimän suihkun, kylmä tulee, kun vesi laitetaan kiinni.
Kuivaaminen on tylsää ja vähän nihkeänä on vaikeaa pukea tiukkoja vaatteita päälle.
Hiusten harjaaminen on inhottavaa, kun on pitkät hiukset. Ja niiden kuivuminen kestää pitkään, jos en kuivaa. Ja jos kuivaan heti suihkun jälkeen, tulee jälkihiki.
Kaikki suihkussa käymisen osa-alueet ovat inhottavia.
Parasta on olla sairaana tai yksin kotona joskus. En todellakaan käy silloin suihkussa! Harmi, että on työ ja perhettä, on vähän pakko käydä aina välillä suihkussa.
Lähes joka päivä käyn ulkosaunassa illalla pesulla, lämmitetään sauna ja vesi joka toinen ilta ja se on aika viileää niinä välipäivinä:D. Tehdään remonttia niin meilä ei ole suihku käytössä. On muuten opettanut vedenkäyttöä ja pesemistä erityylin. lauantai on huippupäivä aina kun pääsen yksin sinne ja kynttilänvalossa löylyän, kuorin kropan kaapin leipomisvehkeistä tehdyillä kuorinnalla ja käyn avannossa.
Olen yrittäjä..myyn vaatteita. Talvella en aina haista ajoissa. Ihmiset sovittavat satojen eurojen arvosta vaatetta...kainalot haisevat juustolle...joudun pesemään uusista vaatteista kainalot.
Miten tämmöisiä ihmisiä voi olla..eikö kukaan huomauta hajusta?
bodyp kirjoitti:
"No sen kyllä huomaa julkisilla paikoilla että on peseytymiskammoista porukkaa suurin osa. Haisette."
Riippuu ihmisen hien hajusta. Monet tykkää omasta tuoksustaan (tai hajustaan). Joka tapauksessa miellyttävämpää kuin yletön hajusteilla lotraaminen.
Nuuhkiiko kukaan sormiaan hierottuaan alapäätään?onko normaalia?
Olen aina ennen tykännyt suhkussa käymisestä ja käynyt yleensä joka toinen päivä. Sairastuin hiljattaim masnnukseen ja nyt en jaksa käydä, ellei ole menoa. Ja kauhean usein ei ole, sillä olen sairaslomalla.