Suihkussa käyminen tuntuu hirveältä tehtävältä joka kerta!
Eikö teistä? Uh. Viivyttelen palstalla ettei tarvisi.
Kommentit (125)
Näin talvisin iho tuppaa kuivumaan ja kutisemaan, ja suihkun jälkeinen rasvailu on puuduttava ajatus. Onneksi talvisin hikoilee huomattavasti vähemmän, joten suihkuväli voi olla kolme päivää.
Sama täällä. Ennen kävin suihkussa joka aamu ja vielä saunassa joka toinen ilta. Nyt en jaksa käydä enää erikseen suihkussa, ainoastaan saunakerroilla, ja nekin harventuneet 2-3 kertaan viikossa. Löysin niin hyvän döksän että pitää hien ja hajun poissa tarvittaessa vaikka 5 päivää, ja alapäätä suihkuttelen muutenkin muutaman kerran päivässä. Muutenkin suosittelevat suihkua vain joka toinen päivä, ei siinä ajassa ehdi haisemaan normaalielämässä, eri asia jos olisi joku himo/kilpaurheilija, mutta tällainen tavallinen lenkkeilijä pärjää vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Onko sinulla Essure-sterilisaatio, tai hormoni- tai kuparikierukka? Ne aiheuttavat tuollaisia oireita joillekin. Hankkiudu eroon niistä.
piss off kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei joka päivä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä..myyn vaatteita. Talvella en aina haista ajoissa. Ihmiset sovittavat satojen eurojen arvosta vaatetta...kainalot haisevat juustolle...joudun pesemään uusista vaatteista kainalot.
Miten tämmöisiä ihmisiä voi olla..eikö kukaan huomauta hajusta?No eihän se kivaa olekaan hikisenä sovittaa vaatteita kaupassa, mutta niitä vaatekauppoja kierrellessä tulee ihan tolkuton hiki (myös tuskanhiki, vihaan shoppailua) kun jostain syystä liikkeissä ja varsinkin kauppakeskuksissa tahtoo olla talvisin noin sata astetta lämmintä. Kiva siinä sitten toppatakki päällä tungeksia ihmisten joukossa ahtaissa hyllyväleissä. Mutta sovittamatta niitä vaatteita on paha ostaa.
Ahaa..eli kainalosi siis haisevat p..lle ..mut sovitat silti?
Nettikaupassa joutuisit maksamaan tuhoamasi tuotteenKannattaa varmaan perustaa sellainen liike, jossa vaatteiden sovittaminen ei ole lainkaan sallittua, jos noin koville ottaa.
Leikitään että sinulla on uusi 100 euron juhlamekko
Ystäväsi päättää sovittaa sitä salaa..mekko haisee paskalleHymyilet vienosti ystävällesi joka kehuu mekkoa ihanaksi ja vielä heittää sen lopuksi lattialle
Eli sovittaminen EI ole liikkeessäsi sallittua, mutta asiakkaat sovittavat salaa? Ongelmasi on nyt jossain muualla kuin haisevissa asiakkaissa.
Kirjoitit muuten, ettet aina huomaa asiakkaan hajua ajoissa. Mitä teet jos huomaat? Ilmoitat, että hikisenä ei sovituskoppiin?
Jos haistan miedon hien tarjoan kosteuspyyhkeitä.
Jos haisee kypsälle juustolle tarjoan alaosia.
Vaatteet joutuu pesemään, jos ne haisevat.OSTAISITKO SINÄ HIELTÄ HAISEVAN MEKON, jossa vielä vaaleita eläimen karvoja jos hyvin käy
Saattaisin ostaa, koska joka tapauksessa pesen ostamani vaatteet ennen kuin käytän niitä.
Sen sijaan en ostaisi mitään liikkeestä, jossa myyjä kyttää asiakkaita tuolla tavalla kuin sinä teet.
No sut erottaa ainakin pissalle haisevasta hiestä?:)
Siksi peset vaatteitasi kokoajanTäh?
Vierailija kirjoitti:
piss off kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä..myyn vaatteita. Talvella en aina haista ajoissa. Ihmiset sovittavat satojen eurojen arvosta vaatetta...kainalot haisevat juustolle...joudun pesemään uusista vaatteista kainalot.
Miten tämmöisiä ihmisiä voi olla..eikö kukaan huomauta hajusta?No eihän se kivaa olekaan hikisenä sovittaa vaatteita kaupassa, mutta niitä vaatekauppoja kierrellessä tulee ihan tolkuton hiki (myös tuskanhiki, vihaan shoppailua) kun jostain syystä liikkeissä ja varsinkin kauppakeskuksissa tahtoo olla talvisin noin sata astetta lämmintä. Kiva siinä sitten toppatakki päällä tungeksia ihmisten joukossa ahtaissa hyllyväleissä. Mutta sovittamatta niitä vaatteita on paha ostaa.
Nettikaupassa joutuisit maksamaan tuhoamasi tuotteenKannattaa varmaan perustaa sellainen liike, jossa vaatteiden sovittaminen ei ole lainkaan sallittua, jos noin koville ottaa.
Ystäväsi päättää sovittaa sitä salaa..mekko haisee paskalleHymyilet vienosti ystävällesi joka kehuu mekkoa ihanaksi ja vielä heittää sen lopuksi lattialle
Eli sovittaminen EI ole liikkeessäsi sallittua, mutta asiakkaat sovittavat salaa? Ongelmasi on nyt jossain muualla kuin haisevissa asiakkaissa.
Kirjoitit muuten, ettet aina huomaa asiakkaan hajua ajoissa. Mitä teet jos huomaat? Ilmoitat, että hikisenä ei sovituskoppiin?
Vaatteet joutuu pesemään, jos ne haisevat.OSTAISITKO SINÄ HIELTÄ HAISEVAN MEKON, jossa vielä vaaleita eläimen karvoja jos hyvin käy
Saattaisin ostaa, koska joka tapauksessa pesen ostamani vaatteet ennen kuin käytän niitä.
Sen sijaan en ostaisi mitään liikkeestä, jossa myyjä kyttää asiakkaita tuolla tavalla kuin sinä teet.
Onko sinulla Essure-sterilisaatio, tai hormoni- tai kuparikierukka? Ne aiheuttavat tuollaisia oireita joillekin. Hankkiudu eroon niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piss off kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hitto, eipä tullut mieleen, että kierukka saattaisi aiheuttaa sen, että vaateliikkeessä tulee kuuma paksuissa vaatteissa. Vai mistä ihmeen oireista puhut??
Mulle suihkussakäynti on vuoroin vaiva, vuoroin rakas harrastus. Aina se tuntuu ylelliseltä kun sinne saakka pääsee - ja se ei todella ole mikään vaiva kerrostalossa asuvalle, jolla on vesimaksu vastikkeessa, lämmin kylppäri samassa kerroksessa ja vedenpainekin kohdallaan. Aikaiseksi saaminen on se vaikein osuus, ja olenkin investoinut hintaviin palasaippuoihin motivaation kasvattamiseksi (sulfaattiallergikko, jostakin se arjen luksus täytyy repiä). Vedensäästö istuu tiukassa; vaikka aikaa menee 20-30 minuuttia, vesi juoksee niistä ehkä 5, ja mulla on sentään tukkaa persuksiin saakka. Siksi suihkurytmikin on kaksijakoinen: jos suihkuun menee aamulla, pestään kroppa, ei tukkaa, ja pari-kolme kertaa viikossa iltasuihkussa tukka, joka saa kuivua itsekseen yön yli. Kilpirauhasvaivaisena hikoilen helposti, joten aamusuihku on tarpeen.
Mies puolestaan on kärsinyt mennävuosina masennusjaksoista, ja silloin hän ei todella jaksanut seistä suihkussa, tai edes käydä siellä joka viikko. Nyt asiat ovat paremmin, mutta suihkukulttuuri on edelleen varsin askeettinen: yksi head&shoulders käy joka paikkaan. Hän sanookin olevansa suihkussa pesulla, eikä seikkailulla, kuten minä - joka sentään jään kirkkaasti kakkoseksi 17-v. tyttären suihkurituaaleille. :)
Toi oli hyvä vitsi. Mun mies ei tekisi käskystä yhtään mitään, mut saunassa käy kyllä käskemättä vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Minusta on kiva mennä suihkuun ihan ajan kanssa, istahtaa jakkaralle ja upottaa jalat vatiin, jossa on tosi lämmintä vettä. Siinä sitten vaan istuskella ja nauttia lämpimän veden suihkuamisesta aikansa, ja sitten peseytyä.
Eri asia jossain ok-talossa, jossa on suht viileät pesutilat ja/tai vettä ei tule kunnon paineella ja/tai sitä joutuu säästelemään.
Aamusuihkussa en ehdi nautiskella, silloin vain huuhtaisen kainalot ja alapään ja vähän muualtakin, mutta iltaisin menen pitkällä kaavalla 3-5 kertaa viikossa riippuen hiustenpesutarpeesta ja liikuntaharrastuksista.
Miksi yli sata alanuolta?
Siis te jotka urheilette iltaisin mutta käytte aamulla suihkussa, miten ihmeessä tuo muka toimii?
Vierailija kirjoitti:
Näin talvisin iho tuppaa kuivumaan ja kutisemaan, ja suihkun jälkeinen rasvailu on puuduttava ajatus. Onneksi talvisin hikoilee huomattavasti vähemmän, joten suihkuväli voi olla kolme päivää.
Samaa mieltä. Talvi-iho on aivan eri juttu kuin kesäiho. Suihkuväli voi olla hyvin tosiaan kolme päivää, käytän bideetä päivittäin ja huuhtaisen/pesen tukan silloin kun on tarvetta. En ole mikään saunafani. Meillä on tavallinen sauna, mutta se lämpiää ehkä 5 kertaa vuodessa. Höyrysaunassa kyllä kävisin.
Kyllä suihku hyvää tekee, mutta ei se mikään välttämättömyys ole joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan suihkussa käyntiä ja sitä ihanaa putipuhdasta tunnetta sen jälkeen! Pesen itseni ja hiukseni huolella ja huuhtelen hyvin, menee n. 45 minuuttia. Ihanaa mennä puhtaana nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, en tiedä mitään paljoa parempaa.
Minä, minä, minä. Nautsikelen, nautiskelen, nautiskelen.
Jos kaikki maailman ihmiset olisivat tällaisia Minä Nautiskelen- tyyppejä, niin maailman vesivarannot olisi jo kulutettu ja varmaan myös koko maapallo olisi tuhottu.
Pääasia on näille, että Minä Nautiskelen.
Haha.
Minulla on kalleimmat mahdolliset suihku/kylpytuotteet ja suloisessa kylpyhuoneessani suihkuttelen kynttilöiden valossa piiiiitkään. Soittelen spa-musiikkia tunnelmaan. Minulla on myös muutama suurehko elävä kasvi siellä sekä tietysti kivistä tehdyt lasi-asetelmat. Hiukseni hoidan hiusnaamiolla pesun jälkeen. Kaikki luxustuotteita tietenkin.
Suihkun jälkeen kietoudun vitivalkoiseen pehmoiseen pyyhkeeseeni ja siitä huolellisen body milk -käsittelyn jälkeen siirryn luonnonvalkoiseen flanellipyjamaani, jota somistavat pienet vaaleanpunaiset rusetit, kiedon jalkoihini ihanat villaiset vuodesukkani ja heittäydyn pellavaisille putipuhtaille valkoisille tai vaaleanharmaille lakanoilleni lepäämään. Uni tulee heti ja olen todella saanut nautintoni huolella.
Aamulla herään virkistäytyneenä, mieheni tuo kahvia minulle sekä hedelmiä ja marjoja. Hymyilen töissäkin koko päivän edellisillan nautintojen jälkeen.
Hirveetä luonnonvarojen tuhlaamista! Oikeastiko joka päivä uusi vaatekerta ja vanha pesuun? Eivät ne vaatteet yhdestä käyttökerrasta likastu.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä luonnonvarojen tuhlaamista! Oikeastiko joka päivä uusi vaatekerta ja vanha pesuun? Eivät ne vaatteet yhdestä käyttökerrasta likastu.
Hupsista... Lainaus unohtui. 😁 Tämä siis kommenttina sille, joka ketjun alkupäässä kertoi peseytyvänsä joka aamu ja pukeutuvansa joka päivä puhtaisiin vaatteisiin.
Suihku on epämiellyttävä seisoskelupaikka.
Katselen juuri halpoja paljuja. Rakennuspaljut maksaa 10-20e ja suurimpiin mahtuu pieni ihminen helposti vaahtokylpyyn. Painavatkin vain muutaman kilon. Ja isompikin mahtuu, muttei kaulaa myöten. Harmi että ammeita heitellään kaatopaikoille...
Vierailija kirjoitti:
Suihkuun meneminen on raskasta. Tietysti se liittyy masennukseen, pirteä ihminen pörähtää suihkuun ja pois tuosta vaan. Masentunut ei jaksa edes seistä niin kauan.
Nykyään myydään kevyitä muoviammeita noin 100-200e hintaan. Sellainen vaan kylppärin lattialle ja kuumaan veteen muhimaan. Sitten suihkun kautta ulos. Paljon kivempaa!
Ei kannata ostaa niitä värikkäitä 200e muotiammeita. On siinä isolle marjasankolle hintaa! Honkkarista saa saman harmaana 24e, nimi vaan ei ole amme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ikää tulee, sitä kauheammilta kaikki rutiinit tuntuvat.
Siivoaminen, ruuan valmistaminen ja jopa suihkussa käynti. Ei olisi arvannut.
Nyt kun mainitsit tämän niin mulla kerrassaan syttyi lamppu päässä että tuo on ihan totta! Pölynimurin esiinotto on melkein ylivoimaista, kaksi kertaa olen tainnut imuroida tämän vuoden puolella. Ruoan ostaminen ja kokkaaminen (pelkästään itselleni) on järkyttävän tylsää, ja vaikka kuinka suunnittelen meneväni suihkuun illalla ja kuivaavani tukan kunnolla niin aina se homma jää aamuun. Ja silloinhan ei aika tahdo riittää mihinkään kun se puserokin on silitettävä... Rutiinit ON ankeita.
Onko sulla lapset lentäneet pesästä ja mieskin jätetty tai lähtenyt?
Toisille tekeminen on naisille helpompaa kuin vain itselle.
Kun käy lasten kanssa saunassa ja peseytyy samalla ja miettii jo iltapalaa ja unikirjaa ja sen jälkeistä hetkeä telkkarin ääressä, käy kaikki luistavasti.
Mutta kun se aika on ohi ja istuu yksin kerrostaloasunnossa, on kuin olisi joutunut vanhainkotiin. Ei viitsi siivota kun asunnossa ei asu ketään, kokata kellekään, vaihtaa lakanoita turhaan, kelleppä kävis kaupassa..
Itsekin laskeskelin joskus että miten nuori olen kun lasten hoito loppuu ja he lähtevät. En tajunnut ettei itsellä ole sen jälkeen enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Minusta on kiva mennä suihkuun ihan ajan kanssa, istahtaa jakkaralle ja upottaa jalat vatiin, jossa on tosi lämmintä vettä. Siinä sitten vaan istuskella ja nauttia lämpimän veden suihkuamisesta aikansa, ja sitten peseytyä.
Eri asia jossain ok-talossa, jossa on suht viileät pesutilat ja/tai vettä ei tule kunnon paineella ja/tai sitä joutuu säästelemään.
Aamusuihkussa en ehdi nautiskella, silloin vain huuhtaisen kainalot ja alapään ja vähän muualtakin, mutta iltaisin menen pitkällä kaavalla 3-5 kertaa viikossa riippuen hiustenpesutarpeesta ja liikuntaharrastuksista.
Miksi yli sata alanuolta?
Haisevaisto ei tykkää.
Mä olen myös todella laiska suihkussakävijä. Nykyisin käyn n. joka toinen päivä suihkussa, jolloin pesen vartalon ja hiukset. Sammutan kirkkaan valon ja sytytän kynttilöitä eri puolille kylpyhuonetta, jotka on ihanissa vaaleanpunaisissa lyhdyissä ja hohkaavat lämmintä valoa. Laitan jo hyvissä ajoin ennen suihkuun menemistä lattialämmitysen päälle ja annan tulikuuman veden valua hanasta pari minuuttia, jolloin kylpyhuoneeni täyttyy lämpimästä vesihöyrystä. Laitan läppäriltä soimaan hyvää rauhallista musiikkia, läppärin näppis kannattaa ainakin peittää pyyhkeellä, ettei vesihöyry pilaa tietokoneen sisuksia.
Näin olen alkanut nauttimaan suihkussakäymisestä ja se tuntuu ihan luksukselta, vaikka onkin vanhanaikainen ja ahdas kylpyhuone. :)