Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun toisessa korvassa kuuluu pulssi tosi kovaäänisesti kun makaan tyynyä vasten?

te joilla kokemusta?
13.02.2018 |

Onko tämä normaalia? Mitään muita oireita ei ole, ainoastaan tuo että pulssi sykkii korvan "juuressa" voimakkaasti kun makaan se korva tyynyä vasten. Kun vaihdan puolta niin pulssin sykettä ei enää kuulu.

Lääkäri ei ollut kuullut tällaisesta, sanoi vaan että ai jaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaulavaltimo pitää erityisen lujaa ääntä jos on vaikka stressi päällä ??

Vierailija
2/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kuuluu syke, joten kuulee myös että sydän lyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajoittain samaa. "Kohisten" kuuluu syke vasemmassa korvassa, ajoittain. Nyt on taas monena iltana kuulunut, sen siis kuulee kun on hiljaista ja on menossa nukkumaan ja painaa pään tyynyyn.

Googlettamut olen itsekin, tulee vastauksia että on tätä muillakin, mutta lääkärit kuulemma olleet yleensä täysin tietämättömiä mikä voisi olla. Jostain löytyi googlella, että pahimmassa tapauksessa voisi olla joku verisuonikasvain päässä(?) mutta en ole itse niin tätä ajatellut todennäköiseksi, ja kun ei sen kummemmin vaivaa niin olen antanut olla...

Vierailija
4/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla tukos sun korvassa.

Vierailija
5/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä oli joku verisuoni hieman laajentunut ja otti kiinni korvan sisuskaluihin. Kyseisessä tapauksessa sykkeen pystyi kuulemaan myös ulkopuolinen henkilö, jos painoi korvansa potilaan korvaa vasten. Korjattiin jollain tähystysoperaatiolla.

Vierailija
6/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi enteilee korvatulehdusta, varsinkin jos on muutenki tukkonen olo.

Vierailija
7/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska- tai hartiajumi voi aiheuttaa sydämensykkeen kuulumista korvissa, ainakin kohinana.

Vierailija
8/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuullut sykkeen, kun painan korvan tyynyä vasten. Eikö se olekaan normaalia? O_o

Vierailija
9/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joilla kokemusta? kirjoitti:

Onko tämä normaalia? Mitään muita oireita ei ole, ainoastaan tuo että pulssi sykkii korvan "juuressa" voimakkaasti kun makaan se korva tyynyä vasten. Kun vaihdan puolta niin pulssin sykettä ei enää kuulu.

Lääkäri ei ollut kuullut tällaisesta, sanoi vaan että ai jaa.

Vaihda lääkäriä, nykyinen on ilmeisesti kokematon.

Vierailija
10/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulen sykkeen korvassa kun olen juonut kahvia. Ei välttämättä mitään vaarallista, sinulla voi olla vain pään verisuoni lähempänä toista korvaa kuin toista, tai siinä on enemmän vaikkua. anna kun arvaan se on vasen korvasi jossa sydän kuuluu. Veren kohinaa kuuluu kaikilla jos sulkee korvansa tai kuuntelee simpukkan ”merenkohinaa”

Vierailija
11/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi olla tukos sun korvassa.

Just näin, minä myös kuulin sydämenlyönnit, kunnes terveydehoitaja putsasi korvani.

Vierailija
12/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syynä oli sen puolen poskiontelon tulehdus. Loppui, kun antibiootti alkoi vaikuttaa.

Vierailija
13/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut aina ja kuulen usein muutenkin kuin vaan korva tyynyä vasten. Lääkärille olen sanonut asiasta kahteen eri kertaan vuosien varrella, sivuääniä ei kuulu suonista ja sanoi että johtunee korvasta, toisessa korvassa myös alipainetta. Asia tulee ja menee, välillä kuukausia pois ja sitten taas tulee.  En jaksa enää välittää asiasta. Anatomiset erot vaikutta myös. Valtimohan menee muutenkin  läheltä korvaa ja kuuluu helposti pään asennosta riippuen. Jos korva ei ilmastoidu täysin normaalisti tai olet stressaantunut muuten, niin ääni kuuluu tietysti selvemmin. Niitä saatetaan tutkia lisää, jos kaulavaltimosta  kuuluu pyörteistä ääntä tai ylimääräistä, objektiivisesti kuuluvaa suhausta. Muuten ei aiheuta toimenpiteitä, jos ei siis tähän liity jotain muuta neurologista oiretta.

Vierailija
14/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineista johtuvaa

Vierailija
15/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kuuluu, olen luullut että se on normaalia.

Vierailija
16/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu verenpaineesta kaikilla. Silloin sen kuuluu kummassakin korvassa ja päässä yleisesti. Ja verenpaine saa olla tosi korkea silloin, vähän kuin raskaan liikuntasuorituksen jälkeen päässä kuuluu syke tms. Mulla ainakin kuuluu korvassa syke usein ja minulla on matalahko verenpaine. Mulle lääkäri sanoi, että unohda koko asia, koska muita oireita ei ole. Samalla tavalla minulta kuunneltiin suonia yms kaulasta.  Olen siis itsekin käynyt tästä korvasykkeestä jopa lääkärillä. Mulla se oli välillä niin voimakasta kuin kello nakuttaisi vieressä. Välillä se häviää kuukausiksi enkä edes ajattele koko asiaa.

Vierailija
17/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvan yli-tai alipaine tekee myös sitä.  Flunssa, allergia tai joku anatominen poikkeavuus korvatorven toiminnassa edesauttaa sitä.

Vierailija
18/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ajoittain samaa. "Kohisten" kuuluu syke vasemmassa korvassa, ajoittain.

Googlettamut olen itsekin, tulee vastauksia että on tätä muillakin, mutta lääkärit kuulemma olleet yleensä täysin tietämättömiä mikä voisi olla.

Liittyisiköhän tietämättömyys siihen, että olet väärässä paikassa?

Jos sulla suhisee vähän korvassa, takapuolessa on rupi kaatumisen jälkeen, sormi on ollut kaksi päivää kipeä muuton jälkeen tai jos vaikka muuten vaan hiukan hönö olo hetken, lääkäri ei ole oikea osoite.

Jos taas olet sairas, sinun kannattaa mennä lääkäriin.

Vierailija
19/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu verenpaineesta kaikilla. Silloin sen kuuluu kummassakin korvassa ja päässä yleisesti. Ja verenpaine saa olla tosi korkea silloin, vähän kuin raskaan liikuntasuorituksen jälkeen päässä kuuluu syke tms. Mulla ainakin kuuluu korvassa syke usein ja minulla on matalahko verenpaine. Mulle lääkäri sanoi, että unohda koko asia, koska muita oireita ei ole. Samalla tavalla minulta kuunneltiin suonia yms kaulasta.  Olen siis itsekin käynyt tästä korvasykkeestä jopa lääkärillä. Mulla se oli välillä niin voimakasta kuin kello nakuttaisi vieressä. Välillä se häviää kuukausiksi enkä edes ajattele koko asiaa.

Mullakin matalat paineet ja silti kuuluu välillä toisessa korvassa. Tätä on ihan verenpainemittari kädessä maattu ja pienetkin heitot paineessa voi sen tehdä.

Tietty syy voi olla mikä vaan mutta tuo aika yleistä.

Vierailija
20/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kummallinen asia, kun käytän untuvatyynyä, syke kuuluu muttei tavallisella tyynyllä ollenkaan.