Miksi minun toisessa korvassa kuuluu pulssi tosi kovaäänisesti kun makaan tyynyä vasten?
Onko tämä normaalia? Mitään muita oireita ei ole, ainoastaan tuo että pulssi sykkii korvan "juuressa" voimakkaasti kun makaan se korva tyynyä vasten. Kun vaihdan puolta niin pulssin sykettä ei enää kuulu.
Lääkäri ei ollut kuullut tällaisesta, sanoi vaan että ai jaa.
Kommentit (31)
Huomaan että jos minua on esim. stressannut illalla ja olen miettinyt seuraavan päivän työasioita niin vasemman korvan pulssi kuuluu tyynyä vasten, ja joskus sellaista "rahisevaa" ääntä kun olen pystyssä eli ihan kuin joku yrittäisi tunkea paperia korvakäytävään. Minulla on usein poskiontelontulehduksia ja tuo rahina tuntuu pahemmalta silloin. Lääkärit jotka ovat korviani katsoneet, ovat sanoneet ettei siellä ole mitään roskaa tai muutakaan vaan että ihan hyvältä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kummallinen asia, kun käytän untuvatyynyä, syke kuuluu muttei tavallisella tyynyllä ollenkaan.
Sama muuten täällä! Minulla on sellainen tyyny joka on muuten jotain kuitua mutta ihan se ydinsisus on untuvaa, ja se lisää pulssiääntä. Olen lukenut jostain että korvat pysyvät paljon ilmavampina eivätkä kostuisi, kun tyynyn sisus on (polyesteri?) tekokuitua.
Mulla vaikea bruksismi ja kuului ennen hoidon aloittamista. Joskus vieläkin, jos olen oikein stressaantunut ja sen puolen korvaa muutenkin särkee (korvasärky on minulla bruksismin oire).
Mulla on aivan sama vaiva ollut varmaan 5-6 vuotta! Oikea kova jumputtaa kuin basso ! Se korva on
muulloinkin jotenkin "tukkoinen" , vaikka ei ole vaikkua tai mitään muutakaan korvakäytävissä. Kun käyn nukkumaan, ja pää on tyynyssä, oikea korva tyynyyn päin, basso jumputtaa :)
Valitin tätä vaivaa eka kerran just 5-6 vuotta sitten työterveyslääkärille.
Hän katsoi korvaan, ja sanoi eipä täällä mitään kummempaa.... Tule uudestaan jos vaiva jatkuu. Thanks.
Kävinkin siitä parin vuoden kuluttua, (eri lääkäri, sama vastaus). Että siihen se tyssäsi, olkoon.
Mulla on nenässä pieni polyyppi, itse luulen että se tukkii jotakin "väylää" ja aiheuttaa jumputuksen.
Polyyppeja voi kaiketi olla myös sisäkorvassa.
Minun poskiontelot katsottiin ultraäänilaitteella, ei ollut mitään poikkeavaa.
Korva katsottiin sillä laitteella jossa pumppu. Ei kuulemma mitään.
Kai olen sitten luulosairas? :(
Jostain luin että kaulavaltimon kevyt hieronta auttaisi tuohon.
Minulla normaali verenpaine ja vasemmalla puolella korvassa sykkii pulssi kuuluvasti.
Mulla on ihan samaa. En tiedä mistä johtuu
Mulla aina maatessa kohisten kuuluu syke korvissa, etenkin oikeassa. Usein myös huimausta. Verenpaine normaali.