Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia täysin sopimattomia työtarjouksia olette saaneet työkkäristä?

Vierailija
13.02.2018 |

Itse olen saanut työtarjouksen, jossa ehdoton vaatimus oli tohtorin paperit ja pitkä julkaisuluettelo. Ei ollut kumpaakaan. Myös ajokortti on pitänyt olla, ei ole itsellä.

Varmaan todella hauskaa rekryäjän lukea hakemuksia....

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrobiologi, tarjottiin kenttäekologin hommia. En erota petäjää männystä.

Tämä oli hauska! 😆

Vähän niin kuin en erota puuta järvestä 😊

Vierailija
42/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain cv-netin kautta työtarjouksen muuttaa viereiseen kaupunkiin kiertäväksi imurimyyjäksi, mutta luojan kiitos työkkäri ei tuota pakottanut ottamaan vastaan.)

Ohis, mutta vieläkö on olemassa tuollainen työ kuin kiertelevä imurikauppias?! Missä? Olen yli 30 ja vaikka missä asunut enkä eläessäni ole tuollaiseen törmännyt. Kuulostaa 70-luvulta ja varhaisemmalta ajalta. Ei kai kukaan ole enää aikoihin ostanut imuriaan muualta kuin jostain Gigantista tms.?

Naurattaa työkkärin ammattikategorioissa myös "kengänkiillottaja". Oikeasti hei, koska ne päivittävät nuo ammattinimikkeensä vuodelle 2018?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt hakea toiselle paikkakunnalle (50km) baarityöntekijäksi. Ei ollu kokemusta eikä ammattia, kaks pientä lasta ja kolmas tulossa. Mies reissu/viikonloppuhommissa. Mutta ymmärsivät etten saa lapsille semmosta hoitopaikkaa jossa ne ois ollu ensin yön ja sitten päivän kun minä nukun. Tosiaan pelkkä vkl työ olisi ollut.

Vierailija
44/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain cv-netin kautta työtarjouksen muuttaa viereiseen kaupunkiin kiertäväksi imurimyyjäksi, mutta luojan kiitos työkkäri ei tuota pakottanut ottamaan vastaan.)

Ohis, mutta vieläkö on olemassa tuollainen työ kuin kiertelevä imurikauppias?! Missä? Olen yli 30 ja vaikka missä asunut enkä eläessäni ole tuollaiseen törmännyt. Kuulostaa 70-luvulta ja varhaisemmalta ajalta. Ei kai kukaan ole enää aikoihin ostanut imuriaan muualta kuin jostain Gigantista tms.?

Naurattaa työkkärin ammattikategorioissa myös "kengänkiillottaja". Oikeasti hei, koska ne päivittävät nuo ammattinimikkeensä vuodelle 2018?

Tampereella asun. Meillä kävi kiertelevä pölynimurikauppias vuonna 2009 eli onhan niitä.

Vierailija
45/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus varmaan perustuu Ylen uutiseen.

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

No mitäs helkkaria siellä sitten virkailijoita edes tarvitaan jos pelkkä kone mätsää ja kukaan ei katso miten?

Vierailija
46/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säiliöautonkuljettajan jommia ajokortittomalle ja useita puhelinmyynti keikkoja. Rekka jutusta kärsin kahden kuun karenssin, mutta puhelin hommissa kävin ja olin mukana vaan paripäivää kunnes "pomo" oli sitä mieltä että on parempi vaan purkaa soppi kuin jatkaa. Ehkä syy oli se että kammoan puhelimella soittamista.

Miten sinulle on voitu antaa karenssi tuosta?

Vierailija
47/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

No mitäs helkkaria siellä sitten virkailijoita edes tarvitaan jos pelkkä kone mätsää ja kukaan ei katso miten?

Toisin kuin jotkut väittävät/uskovat virkailijat, anteeksi, asiantuntijat tekevät niitä työtarjouksia.

Vierailija
48/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut työtarjousta paikoista, joita olen itse omatoimisesti hakenut ja joissa olen käynyt haastatteluissa, ainoastaan näitä älyvapaita umpikujia.

Tää on mulle suuri ihmetyksen aihe. Mullekin on tullut kaksi aivan kummallista työtarjousta, toinen oli urheiluhierojan paikka. Mulla ei ole minkäänlaista alan koulutusta, ei edes mitään läheltä liippaavaa. Nuoruudessa tehty 4 kk liikunnanohjauksen peruskurssi löytyy.

Sen sijaan olen löytänyt mol.fi:stä useita oman alan asiantuntijatehtäviä joita olen hakenut ja päässyt haastatteluun ja testeihin. Mutta ei näitä tarjota.

Vierailija
49/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin vuosia sitten yliopistosta pääaineenani kirjallisuus. Työvoimatoimistossa todettiin hetken pohdinnan jälkeen, ettei Suomesta valitettavasti löydy yhtään avoinna olevaa kirjailijan paikaa. :D Silloin päätin, että työkkäri ei taida olla se kanava, jota minun kannattaa käyttää työllistymiseeni.

Vierailija
50/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säiliöautonkuljettajan jommia ajokortittomalle ja useita puhelinmyynti keikkoja. Rekka jutusta kärsin kahden kuun karenssin, mutta puhelin hommissa kävin ja olin mukana vaan paripäivää kunnes "pomo" oli sitä mieltä että on parempi vaan purkaa soppi kuin jatkaa. Ehkä syy oli se että kammoan puhelimella soittamista.

Miten sinulle on voitu antaa karenssi tuosta?

Jos ei ota yhteyttä työnantajaan.

Sun pitää ottaa yhteyttä ja firma sitten torjuu sinut ajokortittomuuden tms takia. Silloin olet yrittänyt saada työpaikan - jos et yritä niin seuraa karenssi.

Tämä on oikea järjestys.

Vierailija
51/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos skaalaat tämän ongelman siihen pariinsataan tuhanteen työttömään ja mietit, että mitä tapahtuu kun työntantaja laittaa työhakemuksen mol.fi-sivulle? Tulee satoja hupihakemuksia, yhteydenottoja ja ties mitä. Ei mulla ole työnantajana AIKAA sellaiseen. Seuraavan kerran työntekijä etsitään suvusta tai kaveripiiristä, tai jostain muualta maan alta.

Miksi helkkarissa meidän pitää kestää "hassuuksia" jotka vie te-toimiston työntekijöiden kallista aikaa, työttömien aikaa ja työnantajien aikaa ja lopputulos on työpaikkojen maan alle meneminen?

Järki käteen!

Joo, me puhuimme nyt siitä, miten paljon kannattaa kuluttaa aikaa ja energiaa tuohtuneena äimistellä, että viulisti ja alttoviulisti menivät sekaisin. Emme siis keskittyneet miettimään työnantajia tai sitä, minne he laittavat ilmoituksia. Aivan, se on epäilemättä sinun oikeutesi toimia toisin.

Itse olen saanut työtarjouksen eli siis idean työnhakukohteesta ja hakenut paikkaa, jossa vaadittiin osin muuta osaamista kuin minulla oli. Ehkä vähän huvitti tai ärsytti, mutta hain enkä menettänyt yöuniani, että vähän nyt meni ohi. 

Joku ihmetteli, että onpas paska kone, kun menee ajokorttiruksit sekaisin. Ihminenhän on itse antanut sille työkkärin tädille omasta alastaan hakusanoja eikä niistä varmastikaan ole yksikään "ajokortti" tai "ajokortittomuus". Pointtina siis se, että kriteereitä on monia ja voi olla, että vain osa täyttyy. Mahtaako tuo systeemi edes katsoa niitä ajokorttirukseja vai vain niitä alajuttuja? Ajokortin kohdalla on kuitenkin usein se tilanne, että se on etu, mutta ei pakko. Ja joo, itselläni ei ole korttia, mutta en mä nyt silleen hirveen ihmeissäni ole ajatellut olla, jos joku paikka tulee, jossa korttia vaaditaan.  

Vierailija
52/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusalan työttömälle tarjotaan ironisesti töitä TE toimistoon, Kelaan ja rekryfirmoihin.

Toisaalta esim. mulle kaks ekaa kävis hyvin, ja haen niitä itsekin. Ohjaus- ja opetusala laajalla skaalalla. 

Vierailija
53/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oveen koputti kiertävä imurikauppias joku 4-5 vuotta sitten, Helsingissä tapahtui. Olin kyllä aika ihmeissäni koska ajattelin kuten sinäkin, että nuo on jotain 70-luvun juttuja.

Vierailija
54/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia vähän tökkii sinun typeryytesi. Jos joku tekee mokan, niin moka on tämän vastuulla, ei jonkun muun. Nythän te-toimisto kehotti kaikkia vastaavien mokien kohteeksi joutuneita työttömiä hakemaan paikkaa varmuuden vuoksi, koska yhteydenotto toimistoon ei välttämättä onnistu. Kohtuullista olisi, että ketään ei uhkailtaisi toimeentulon poistamisella jonkun muun tekemän virheen takia. Puhumattakaan siitä, että työnhaku täysin puuttuvilla edellytyksillä antaa työnhakijalle typeryksen maineen ja tuhlaa rekrytoijan aikaa.

Vierailija
55/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elintarvikealan koulutus ja vähän kokemusta myös ravintola-alan töistä, niin työkkärin virkailija kun koneeltaan katseli avoimia paikkoja, ehdotti että mun kokemuksen huomioiden olis avoinna vaan yksi paikka, eli hakisin kauppaan hyllyttäjäksi. Sinällään ihan ok, voisin tehdä sitäkin työtä jos minut palkataan, mutta ne perustelut, miksi minä olisin sopiva siihen hommaan oli "kun sulla on kokemusta ruuan kanssa työskentelystä, niin täähän sopis sulle, tässäkin kun ollaan ruuan kanssa tekemisissä, eikä edes tarvii valmistaa sitä ruokaa, laittaa hyllyyn vaan, eiks ois hyvä".

No joo, kotona sit selailin mollin sivua, kun en sillä viikolla ollut vielä katesellut ilmoituksia, niin siellähän oli monta mulle oikeasti sopivaa työpaikkaa, hain sitten niitä ja yhden paikan sainkin.

Eli ei ne työntekijätkään sen parempia mätchejä tee kun kone.

Vierailija
56/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos skaalaat tämän ongelman siihen pariinsataan tuhanteen työttömään ja mietit, että mitä tapahtuu kun työntantaja laittaa työhakemuksen mol.fi-sivulle? Tulee satoja hupihakemuksia, yhteydenottoja ja ties mitä. Ei mulla ole työnantajana AIKAA sellaiseen. Seuraavan kerran työntekijä etsitään suvusta tai kaveripiiristä, tai jostain muualta maan alta.

Miksi helkkarissa meidän pitää kestää "hassuuksia" jotka vie te-toimiston työntekijöiden kallista aikaa, työttömien aikaa ja työnantajien aikaa ja lopputulos on työpaikkojen maan alle meneminen?

Järki käteen!

Joo, me puhuimme nyt siitä, miten paljon kannattaa kuluttaa aikaa ja energiaa tuohtuneena äimistellä, että viulisti ja alttoviulisti menivät sekaisin. Emme siis keskittyneet miettimään työnantajia tai sitä, minne he laittavat ilmoituksia. Aivan, se on epäilemättä sinun oikeutesi toimia toisin.

Itse olen saanut työtarjouksen eli siis idean työnhakukohteesta ja hakenut paikkaa, jossa vaadittiin osin muuta osaamista kuin minulla oli. Ehkä vähän huvitti tai ärsytti, mutta hain enkä menettänyt yöuniani, että vähän nyt meni ohi. 

Joku ihmetteli, että onpas paska kone, kun menee ajokorttiruksit sekaisin. Ihminenhän on itse antanut sille työkkärin tädille omasta alastaan hakusanoja eikä niistä varmastikaan ole yksikään "ajokortti" tai "ajokortittomuus". Pointtina siis se, että kriteereitä on monia ja voi olla, että vain osa täyttyy. Mahtaako tuo systeemi edes katsoa niitä ajokorttirukseja vai vain niitä alajuttuja? Ajokortin kohdalla on kuitenkin usein se tilanne, että se on etu, mutta ei pakko. Ja joo, itselläni ei ole korttia, mutta en mä nyt silleen hirveen ihmeissäni ole ajatellut olla, jos joku paikka tulee, jossa korttia vaaditaan.  

No kyllä vain on, tietenkin! Miten kujalla voi olla jos ei ymmärrä että on vaikka kuinka monta työtä, jossa tuo on karsintakriteeri??????  Jos työlle on ehdottomana vaatimuksena ajokortti, niin se on pakko olla.

Ja mitään helpompaa koneistusta tuskin voi olla kuin on/ei ole. Ymmärtkö sä MITÄÄN mistä sä ihan itse puhut :D ?

Vierailija
57/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne keskusteluun on kyl eksynyt yks Vartiainen. "Siis kyl nyt voi vaa tsillaa ja tajuu, et ajaa sit vaik autoo muropakettikortilla et ei siin sen kummempaa. Kyl yksilön pitää ittensä elättää ja ei se nyt maailmaa kaada pikkujuttu ku kaikki saadaan töihin ja sillee kato."

Vierailija
58/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei tarjonnut mulle yhtään kurssia tai työpaikkaa melkein vuoteen, vaikka kaikki tiedot olin antanut ja työhistoriani kertonut. Ei mitään. Viikko sen jälkeen, kun olin ilmoittanut vuoden mittaisesta työsopimuksesta tietokantaan, tarjottiin mulle työtä joka olisi alkanut kuukautta myöhemmin ja kestänyt 3kk. 

:----------------DDDD

Vierailija
59/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliseen yhteisöön heidän mainoksiaan jakamaan - ilman rahapalkkaa...

Vierailija
60/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltenopettaja, virassa. Olimme kerran lomautettuina viikon ja saadakseni korvausta tuolta ajalta piti ilmoittautua työkkäriin ja kertoa asiansa. Joku villainen nuorimies ihmetteli että tulin työkkäriin. Ja että luulisi noin hyvällä kielitaidolla töitä löytyvän.

Hän myös epäili, että olisin saattanut auttaa noina 'vapaapäivinäni' taidemaalarina toimivaa puolisoani... Haloo!