Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia täysin sopimattomia työtarjouksia olette saaneet työkkäristä?

Vierailija
13.02.2018 |

Itse olen saanut työtarjouksen, jossa ehdoton vaatimus oli tohtorin paperit ja pitkä julkaisuluettelo. Ei ollut kumpaakaan. Myös ajokortti on pitänyt olla, ei ole itsellä.

Varmaan todella hauskaa rekryäjän lukea hakemuksia....

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrobiologi, tarjottiin kenttäekologin hommia. En erota petäjää männystä.

Vierailija
2/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vain osaamistani vastaavia työtarjouksia varmaankin siksi, että osaamiseni on aika lailla laaja. Lisäksi tiedän, että ei tarvitse hakea sitä paikkaa, riittää, että ottaa yhteyttä, joten jos vaaditaan ajokorttia, niin osaan soittaa ja kysyä, että miksi esim. LTO sitä tarvitsee.

Kannattaa muistaa, että nyt keväällä avataan työmarkkinatori ja sen jälkeen työttömät alkavat saada huomattavasti nykyistä enemmän automaattisia työtarjouksia. Tekoäly tekee matchin ja sitten onkin haettava töitä eikä itkettävä lehtien palstoilla, että en osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimuksia, joita en täytä:

-C-ajokortti

-ylempi akat. loppututkinto

-nuori

-yli viiden vuoden kokemus (sekin näkyy siellä tiedoissa, mutta niitä ei vissiin lueta)

Tässä näitä muutamia, lisäksi on kehotettu hakemaan paikkoja kauempaa kuin 100 km kotoa, mikä nyt perheelliselle älytöntä, kun puolisolla on hyvä virka ja on velkainen torppa.

Vierailija
4/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri ja erikoistunut toimitusketjujen hallintaan. Olin maininnut sanan logistiikka.

Työkkäri sitten keksi, että varastomiehen homma sopisi, kun se on logistiikkaa.

Vierailija
5/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittaja. Olen allerginen, jouduin hankkimaan työkkäriä varten lääkärintodistuksen.

Vierailija
6/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimitse tehtävää tutkimustyötä (ei kovinkaan kaukana puhelinmyynnistä). Sotkeudun normaalissakin keskustelussa jatkuvasti sanoissa ja vietän pitkiä paniikintäytteisiä hiljaisuuksia kun yritän vimmatusti keksiä luontevaa sanottavaa kunnes heitän jotain ulkoaopittua joka ei edes sovi tilanteeseen. Mutta ei se työkkärin vika ole, ei heillä tiedoissaan lue että asiakas ei osaa puhua. Toivottavasti....

Ajokortittomana minulle on myös tarjottu 70 kilometrin päässä olevaa työtä, mutta sekin on vain työkkärin byrokratian sanelemaa, että tietyn säteen sisällä haettava töihin, autoton tai ei. Kerran sain cv-netin kautta työtarjouksen muuttaa viereiseen kaupunkiin kiertäväksi imurimyyjäksi, mutta luojan kiitos työkkäri ei tuota pakottanut ottamaan vastaan.

(Ja olen viidettä vuotta alani töissä jonka sain työkkärin kautta.)

Vierailija
7/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yrittäneet painostaa jonnekin minne lie pajatouhuihin, aktivointiin tai muutoin ehdoteltu ilmaistöitä tai muuta vastaavaa.

Tietenkään en ole koskaan ottanut yhtään mitään osaa, ihmettelen että edes viitsivät ehdotella moisia, mulla menee ihan turhaan aikaa ja rahaa siihen että käyn jossain "haastattelussa" jossa yritetään painostaa minua suostumaan johonkin minulle nöyryyttävään toimintaan.

Ja ihmettelen, että tästä painostamistouhusta yleensäottaen maksetaan kenellekään palkkaa. Tämä etenkin ihmetyttää todella paljon.

Aika häpeällistä toimintaa joka tapauksessa, ja tulen nämä ikävänlaiset suhtautumistavat minun työni kysyntään huomioimaan aina minun omassa hinnoittelussani, se on tänä päivänä alkaen vähintään 500 euroa + ALV. Ja hinta tuskin ainakaan on alenemaan päin, vaan pikemminkin täysin päinvastoin.

Vierailija
8/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa + ALV PER PÄIVÄ siis.

Ja hinta on noususuuntaan, tuo on lähinnä vain alaraja.

Vierailija
9/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijaksi tms turistirysään. Olen ujo ja epäsosiaalinen enkä käy ravintoloissa, joten en olisi edes ymmärtänyt niitä tilauksia.

Onneksi olin itse hankkinut juuri hyvän työpaikan ja pystyin ilmoittamaan, että olen löytänyt toisen tehtävän.

Vierailija
10/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petäjä on mänty

Vierailija
11/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petäjä on mänty

MOT

Vierailija
12/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut tekstiili-insinööriksi, eli omaa alaani on vaatetusteollisuuden tekninen puoli. Työkkäri kuitenkin lukee pelkän "insinööri"-kohdan, ja saan jatkuvasti työtarjouksia, joissa pitäisi hakea esim. sähköinsinöörin tai talotekniikan insinöörin paikkaa, ja nämä ovat siis aloja, joista en tiedä juuri mitään. Pari kertaa on myös käsketty hakemaan koodarin paikkaa, sillä ilmeisesti insinöörin pitäisi myös tietää kaikesta tietokoneisiin liittyvästä.

Vierailija
13/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luonnontieteellinen koulutus ja tarjottiin jotain lehmän sisäelimien(??) bakteerien tms. tutkimusta tai jotain Evirassa. Huvitin itseäni ajattelemalla, miten tietokoneella istuminen ja karttojen mallinnus saadaan kuulostamaan oikein hyvältä kokemukselta eläimen sisälmyksien ronklaamisen hanskaamiseen :D

Vierailija
14/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen insinööri ja erikoistunut toimitusketjujen hallintaan. Olin maininnut sanan logistiikka.

Ja miksi arvon insinöörille ei varastomiehen paikka sopisi? Kuulostaako ihan hullulta, että tekisit tuota hommaa ja siinä ohessa hakisit sitten ns. oman alan paikkoja? Onhan varaston toiminta (myös käytännössä) ihan oleellinen osa toimitusketjua.

En kyllä kadehdi työkkärin työntekijöiden työtä, teet ihan mitä tahansa niin aina joku vetää herneen nenään ja itkee ja tietää paremmin.

Vierailija
15/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi arvon insinöörille ei varastomiehen paikka sopisi? Kuulostaako ihan hullulta, että tekisit tuota hommaa ja siinä ohessa hakisit sitten ns. oman alan paikkoja? Onhan varaston toiminta (myös käytännössä) ihan oleellinen osa toimitusketjua.

En kyllä kadehdi työkkärin työntekijöiden työtä, teet ihan mitä tahansa niin aina joku vetää herneen nenään ja itkee ja tietää paremmin.

Koska ihan oikea varastotyöntekijä saa sen. Ja se rekrytyyppi heittää insinöörin hakemuksen mäkeen ja miettii, miksi tuollainen tuhlaa hänen aikaansa.

Vierailija
16/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en rekryäjänä palkkaa mitään insinöörejä suorittaviin töihin koska a) on ihmisiä jotka ne oikeasti haluaa ne työt ja siitä seurauksena b) ei häivy heti kun saa parempaa.

Ihme käsitys että suorittavaa työtä tarjoavat yritykset huvikseen kouluttaa akateemisia muutamaksi viikoksi omilla rahoillaan ihan ilokseen ja vie sitten leivän niiden työhalukkaiden duunareiden suusta vaan, että akateemisille olisi päivähoitopaikkoja.

Joku raja tohon kateuteen.

Vierailija
17/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihan oikea varastotyöntekijä saa sen. Ja se rekrytyyppi heittää insinöörin hakemuksen mäkeen ja miettii, miksi tuollainen tuhlaa hänen aikaansa.

Tämä. Esmes merikapteenin titteli ei tuo hallinnollisen sihteerin paikkaan mitään lisäarvoa eikä sillä pääse edes haastatteluun tai teologian maisterin tutkinnolla ei hr-ammattilaiseksi edes harkita. Ja näissä kummassakaan esimerkissä ei ollut työnhakijoilla edes ko. tehtävään liittyvää työkokemusta mutta haettava kun on...

Vierailija
18/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin tilitoimistokirjanpitäjä, nyttemmin pörssiyhtiön talousosastolla.

Ja siinä välissä mm. työttömänä. En itse ollut niinkään huolissani työllistymisestäni, halusin oikeasti ihan hetken huilata mutta tietenkin se työkkärissä käynti piti suorittaa.

Työllistäjä sitten esitteli työpaikkoja, mitä voisin hakea ja tuntui vähän siltä että olen venkoileva työnvieroksuja, kun niitä siinä sitten torppailin.  Tällä koulutuksella en tee niin mahtavaa asiantuntijatyötä, että kokisin ensisijaiseksi prioriteeksi hakea työpaikkaa jonne on suuntaansa puolentoista tunnin matka. Ehkä niitä työttömiä kirjanpitäjiä löytyy vähän lähempääkin.

Toinen, mitä virkailija ei oikein ymmärtänyt, oli se etten ollut kiinnostunut kiinteistökirjanpitäjän hommista. Varmasti olisin senkin sisäistänyt, mutta olisihan se hiukkasen perehtymistä vaatinut. Omat käytänteet ja lainsäädäntö.

Oliskohan ne kahdeksan päivää maksaneet työttömyyskorvausta, eikä sen jälkeen ole tarvinnut työkkäriä olemassaolollaan vaivata.

Vierailija
19/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus varmaan perustuu Ylen uutiseen.

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

Vierailija
20/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus varmaan perustuu Ylen uutiseen.

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

Jos skaalaat tämän ongelman siihen pariinsataan tuhanteen työttömään ja mietit, että mitä tapahtuu kun työntantaja laittaa työhakemuksen mol.fi-sivulle? Tulee satoja hupihakemuksia, yhteydenottoja ja ties mitä. Ei mulla ole työnantajana AIKAA sellaiseen. Seuraavan kerran työntekijä etsitään suvusta tai kaveripiiristä, tai jostain muualta maan alta.

Miksi helkkarissa meidän pitää kestää "hassuuksia" jotka vie te-toimiston työntekijöiden kallista aikaa, työttömien aikaa ja työnantajien aikaa ja lopputulos on työpaikkojen maan alle meneminen?

Järki käteen!