Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia täysin sopimattomia työtarjouksia olette saaneet työkkäristä?

Vierailija
13.02.2018 |

Itse olen saanut työtarjouksen, jossa ehdoton vaatimus oli tohtorin paperit ja pitkä julkaisuluettelo. Ei ollut kumpaakaan. Myös ajokortti on pitänyt olla, ei ole itsellä.

Varmaan todella hauskaa rekryäjän lukea hakemuksia....

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus varmaan perustuu Ylen uutiseen.

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

Vaikuttaa paskalta koneelta jos ei erota ruksinpuutetta kohdasta "ajokortti".

Vierailija
22/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut vain osaamistani vastaavia työtarjouksia varmaankin siksi, että osaamiseni on aika lailla laaja. Lisäksi tiedän, että ei tarvitse hakea sitä paikkaa, riittää, että ottaa yhteyttä, joten jos vaaditaan ajokorttia, niin osaan soittaa ja kysyä, että miksi esim. LTO sitä tarvitsee.

Kannattaa muistaa, että nyt keväällä avataan työmarkkinatori ja sen jälkeen työttömät alkavat saada huomattavasti nykyistä enemmän automaattisia työtarjouksia. Tekoäly tekee matchin ja sitten onkin haettava töitä eikä itkettävä lehtien palstoilla, että en osaa.

Tekoälyillä ja mätcheillä on ihan turha yrittää hämätä.

Tässä maassa työsopimukset tehdään sopimusvapauden perusteella, eikä niinkään sen perusteella mitä joku mätchi tai tekoäly sanoo.

Käytännössä, te-toimiston tai tekoälyn sanomisilla ei ole mitään väliä, koska aina lopulta työsopimukset neuvotellaan neuvottelupöydissä, ja sopimusvapaus tarkoittaa käytännössä sitä, että huonoja sopimuksia ei ole kenenkään pakko tehdä ja hyvät sopimukset saa tehdä jos haluaa.

Eli, markkinoiden toiminta ohjaa hallituksen toimintaa, ei toisinpäin.

Ja te-toimisto tekoälyineen on hallituksen alaisuudessa toimiva taho. Tätä systeemiä toki muokataan jatkossa toisenlaiseksi kun työnvälitys muuttunee enemmän yksityisfirmojen toiminnaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, em sopimusvapaus, se on KOKO SUOMEN TURVAKSI tehty perustuslaillinen mekanismi, joka tavallaan rajoittaa tai estää hallituksen toiminnan kansan vastaisesti. Suomessa on kansan valta, vaikka se ei ehkä päällisin puolin siltä näytäkään.

Hallitus saa ihan vapaasti yrittää omia ehdotuksiaan ja muutoksiaan, mutta aina lopulta se on kansa ja kansalainen jonka olemassaolo ja eläminen tässä maassa turvataan ensin.

Kansalainen on tyypillisesti yleensä aina tämän maan hallitusta pitkäikäisempi.

Jos asia olisi toisinpäin, voisi asiasta olla jo aika lailla huolissaan. Me emme olisi enää demokraattinen maa vaan tämä olisi jonkinlainen diktatuuri jossa hallitus on jo alkanut omavaltaiseksi ja ryöstää omaa kansaansa. Ne valtiot menee aina lopulta nurin, se tapahtuu muutamassa vuodessa, lue vaikka lähihistoriankin esimerkkejä kun valtiossa alkaa hallinto ottamaan itselleen sellaistakin valtaa mikä ei sille kuulu.

Vierailija
24/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvivikaiselle astmaatikolle rappusiivoojan paikkaa.

Vierailija
25/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tarjottiin jonnekkin turkkilaisten pizzeriaan 30km päähän. Hohhoijaa

Vierailija
26/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin tilitoimistokirjanpitäjä, nyttemmin pörssiyhtiön talousosastolla.

Ja siinä välissä mm. työttömänä. En itse ollut niinkään huolissani työllistymisestäni, halusin oikeasti ihan hetken huilata mutta tietenkin se työkkärissä käynti piti suorittaa.

Työllistäjä sitten esitteli työpaikkoja, mitä voisin hakea ja tuntui vähän siltä että olen venkoileva työnvieroksuja, kun niitä siinä sitten torppailin.  Tällä koulutuksella en tee niin mahtavaa asiantuntijatyötä, että kokisin ensisijaiseksi prioriteeksi hakea työpaikkaa jonne on suuntaansa puolentoista tunnin matka. Ehkä niitä työttömiä kirjanpitäjiä löytyy vähän lähempääkin.

Toinen, mitä virkailija ei oikein ymmärtänyt, oli se etten ollut kiinnostunut kiinteistökirjanpitäjän hommista. Varmasti olisin senkin sisäistänyt, mutta olisihan se hiukkasen perehtymistä vaatinut. Omat käytänteet ja lainsäädäntö.

Oliskohan ne kahdeksan päivää maksaneet työttömyyskorvausta, eikä sen jälkeen ole tarvinnut työkkäriä olemassaolollaan vaivata.

Minulle tuli muutama vuosi takaperin kirje missä käskettiin hakea tilitoimistokirjanpitäjän paikkaa. Muuten hyvä, mutta olen koulutukseltani YTM enkä todellakaan osannut enkä osaa edelleenkään kirjanpitoa. Soitin työkkäriin ja kysyin onko käynyt virhe mutta sieltä vastattiin että täytyy hakea osoitettua paikkaa. Juu hain. Jännä kun en saanut.

Vierailija
27/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut vain osaamistani vastaavia työtarjouksia varmaankin siksi, että osaamiseni on aika lailla laaja. Lisäksi tiedän, että ei tarvitse hakea sitä paikkaa, riittää, että ottaa yhteyttä, joten jos vaaditaan ajokorttia, niin osaan soittaa ja kysyä, että miksi esim. LTO sitä tarvitsee.

Kannattaa muistaa, että nyt keväällä avataan työmarkkinatori ja sen jälkeen työttömät alkavat saada huomattavasti nykyistä enemmän automaattisia työtarjouksia. Tekoäly tekee matchin ja sitten onkin haettava töitä eikä itkettävä lehtien palstoilla, että en osaa.

Jos tekoäly tekee matcheja, eikä lähettele sopimattomia työosoituksia, niin kyllä se pikemminkin vähenee se "tarjousten" määrä. Sori vaan.

Vierailija
28/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosituhannen alussa olisi pitänyt hakea nokiaan töihin. Ja mennä jollain helvetin junalla. Kyllä sitä moni tekikin mutta mulle ei sopinut. Muistaakseni tuli karenssi siitäkin. Olin jatkuvasti ksrenssissa ikävuodet 18-24, 24vuotiaana aloitin koulun alalta jota itse halusin. Sillä tiellä olen ja duunia riittänyt. Ihmistä ei pidä pakottaa. Työvoimatston suuntaan en enää kusekaan.

Vierailija
29/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekoäly tekee matcheja, eikä lähettele sopimattomia työosoituksia, niin kyllä se pikemminkin vähenee se "tarjousten" määrä. Sori vaan.

Miksi se vähenisi? Jokaiselle voi laittaa työtarjouksen paikkaan, jossa sanotaan, että "ei edellyt äalan koulutusta". Niitä suorittavia paikkoja on paljon.

Vierailija
30/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän tökki se juttu sikäli, että eihän näissä jutuissa nyt suoranaisesti ole kyse kenenkään tajuamisesta tai tajuamattomuudesta. Eiköhän kone tee pitkälti niitä mätsejä sanojen perusteella, ja virkailijan nimmari alle. Paikkaa voi myös hakea ja kertoa hakemuksessa itsestään, jolloin käy ilmi, ettei vastaa työnkuvaa. Sen jälkeen ilmoittaa työkkärille, jos tällainen ohje on ollut, että haettu on. Hassumpiakin mokia käynyt kuin että kone löytää viulistille myös alttoviulistin paikan. 

Jos skaalaat tämän ongelman siihen pariinsataan tuhanteen työttömään ja mietit, että mitä tapahtuu kun työntantaja laittaa työhakemuksen mol.fi-sivulle? Tulee satoja hupihakemuksia, yhteydenottoja ja ties mitä. Ei mulla ole työnantajana AIKAA sellaiseen. Seuraavan kerran työntekijä etsitään suvusta tai kaveripiiristä, tai jostain muualta maan alta.

Miksi helkkarissa meidän pitää kestää "hassuuksia" jotka vie te-toimiston työntekijöiden kallista aikaa, työttömien aikaa ja työnantajien aikaa ja lopputulos on työpaikkojen maan alle meneminen?

Järki käteen!

Miksi työnantaja ei silloin pyydä te-toimistosta esim. 7 potentiaalisen työntekijän tietoja eli ulkoista ihan ilmaiseksi sitä karsintaa työkkäriin?

Toisaalta miksi aina oletuksena on se, että työttömät eivät halua töihin? Tässäkin ketjussa iso osa kertoo, miten on onnistunut välttämään työllistymisen. Sekö on työttömien tavoite - lähetellä hupihakemksia ja makailla kotona?

Vierailija
31/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hallintojohtaja,pitkä työkokemus. Minulle tarjottiin aulapalveluassistentin tehtävää ja koulunkäyntiavustajan tehtävää. Onneksi työllistyin ihan itse talousjohtajaksi.

Vierailija
32/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säiliöautonkuljettajan jommia ajokortittomalle ja useita puhelinmyynti keikkoja. Rekka jutusta kärsin kahden kuun karenssin, mutta puhelin hommissa kävin ja olin mukana vaan paripäivää kunnes "pomo" oli sitä mieltä että on parempi vaan purkaa soppi kuin jatkaa. Ehkä syy oli se että kammoan puhelimella soittamista.

Vierailija
33/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kiertäväksi jätskinmyyjäksi Stadikalle. Minusta se sopii sellaisille amiksen pudokkaille, joilla on kova ääni ja päässä tyhjää. Ja mulla oli ällän paperit.

Vierailija
34/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

> kymmenen vuotta työvoimatoimiston asiakkaana

> nolla työtarjousta

> profit

Vierailija
35/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos skaalaat tämän ongelman siihen pariinsataan tuhanteen työttömään ja mietit, että mitä tapahtuu kun työntantaja laittaa työhakemuksen mol.fi-sivulle? Tulee satoja hupihakemuksia, yhteydenottoja ja ties mitä. Ei mulla ole työnantajana AIKAA sellaiseen. Seuraavan kerran työntekijä etsitään suvusta tai kaveripiiristä, tai jostain muualta maan alta.

Miksi helkkarissa meidän pitää kestää "hassuuksia" jotka vie te-toimiston työntekijöiden kallista aikaa, työttömien aikaa ja työnantajien aikaa ja lopputulos on työpaikkojen maan alle meneminen?

Järki käteen!

Miksi työnantaja ei silloin pyydä te-toimistosta esim. 7 potentiaalisen työntekijän tietoja eli ulkoista ihan ilmaiseksi sitä karsintaa työkkäriin?

Toisaalta miksi aina oletuksena on se, että työttömät eivät halua töihin? Tässäkin ketjussa iso osa kertoo, miten on onnistunut välttämään työllistymisen. Sekö on työttömien tavoite - lähetellä hupihakemksia ja makailla kotona?[/quote

Koska on muitakin työnhakijoita, kuin työkkärin listoilla olevat.

En todellakaan oleta, että työtön ei halua töihin. "Hupihakemus" on pakon edessä tehty hakemus sopimattomaan työhön huonoilla lähtökohdilla työkkärin karenssipelko perseessä. Silloin ei ole kyse halusta makoilla kotona vaan halusta turvata se tuki jotta OIKEA työnhaku on turvattu.

Vierailija
36/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut useammankin sinne-päin -työtarjouksen, jonka vaatimuksissa lukee "ajokortti ja oman auton käyttömahdollisuus välttämätön", vaikkei mulla ole kumpaakaan. Mahtaa olla vaikeaa tiedoistani moista asiaa huomata, kun näitä autoilevien lappusia mulle lähetellään. Yksi tarjous oli oikein liikkuvaa matkatyötä maakunnan alueella, ja kun tästä valitin työkkäriin, mulle todettiin vain että "voithan kulkea julkisilla". Kas kummaa, en tullut valituksi, mutta kyllä hävetti hakea.

En ole koskaan saanut työtarjousta paikoista, joita olen itse omatoimisesti hakenut ja joissa olen käynyt haastatteluissa, ainoastaan näitä älyvapaita umpikujia.

Vierailija
37/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kirjallista aineistoa espanjasta suomeksi ja päinvastoin. Portugalin tulkin paikkaa olis pitänyt hakea. Työkkärin asenne oli että "no eiks ne oo melkein sama asia". No ei ole juu.

Vierailija
38/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusalan työttömälle tarjotaan ironisesti töitä TE toimistoon, Kelaan ja rekryfirmoihin.

Vierailija
39/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hirveintä on hakea paikkaa, jossa on joku "vaatimuksena syvät tiedot kemikaaleista" tai jotain todella spesifiä silloin, kun ko. työnantajalla on myös joku OIKEASTI sopiva työpaikka tarjolla nyt tai myöhemmin. Kyllä mä rekrytoijana pistäisin mappi Ö:hön ihmisen, joka tradenomin papereilla yrittää kalastella myös kemistin paikkaa, vaikka tradenomiksi sopisikin. Kertoo kyvyttömyydestä arvioida omaa osaamistaan.

Vierailija
40/97 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston sedälle kyllä kerroin etten ole ollut lasten kanssa missään tekemisissä (paitsi kun olin itse lapsi), enkä erityisemmin lapsista silloin pitänytkään. Mars työhaastatteluun päiväkotiin.

Terveisin viherrakentaja-puutarhuri.