Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus d-vitamiinista. Paljonko annatte päivässä?

Vierailija
13.02.2018 |

Ollaan lapselle annettu d-vitamiinia 10ug ja pari viikkoa 20ug (ei joka päivä) ja lapsen d-vitamiiniarvot niin korkealla että myös kalsium arvot yli rajojen ja kovaa luukipua jota öisin lääkitään. Nyt oltu ilman pian 2 kk ja kivut helpanneet. Pian mennään tarkistamaan arvot.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi:

minulla lapsena lähti kävelykyky jonkin B-vitamiinin puutteesta (mikä taas minulla johtui tulehduksenestolääkkeestä). Se puutos sattui löytynään ja sitä korjattiin antamalla B-pistoksia. Luukipuihin se ei kyllä auttanut.

Minulla oli niitä pitkien luiden kipuja ja ranteiden ja ties minkä paikkojen särkyjä koko lapsuus ja nuoruus ja muistan miten väitettiin kasvukivuiksi sinnikkäästi, vaikka lopetin pituuskasvun hyvin nuorena. Oli tosi outoa 19-20v likkana kuulla lääkärien suusta kasvukipuja. En ollut kasvanut pituutta yläasteen alun jälkeen. Mm polvet ja ranteet heikommat kuin muilla.

Keski-iässä todettiin reuma vasta.

Aikuisi

Deestä:

Se alaraja ei tarkoita ylärajaa tai hyvää ok tasoa vaan tasoa, jota pienempi arvojen ainakaan ei tulisi olla. Ei se mikään "hyvä" pitoisuustaso ole, vaan huono.

Lähtötaso olisi hyvä tietää, ennen kuin napsii kapseleita summassa.

Joillain voi olla vaikeaa ja pitkällistä saada arvoja nousemaan edes minimiin. 125 ug D-pearls kapselit käytössä *heiluttaa tassua*

Reumaa kans epäilin mutta nyt on kaikki muu poissuljettu kuin tosiaan d-vitamiini rajusti koholla ja kalsium jonkin verran. D-vitamiinia annetaan vauvasta lähtien ilman tasojen mittauksia.

Vierailija
42/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten poissuljettu? Mitä tutkittu?

siksi vaan näet, jos jokin vanhanaikainen lekuri metsästää edelleen sitä mystistä reumatekijää kuten ennen tehtiin ajatellen vain silloin olevan reuma jos se löytyy, ja sen puuttumisesta päätellään ettei voi olla reuma ... sitä näet kuulee edelleen aina joskus. Eikä siinä ole perää todellakaan.

Hyvä jos on asiallisesti tsekattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan