Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusneuvoja sairaalloisen ylipainoiselle naiselle?

Vierailija
13.02.2018 |

Olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti, joka on hyvin pitkälti 24/7 jumissa kotona. Asumme maalla, liikuntaharrastuksia ei ole juurikaan tarjolla, ainakaan mitään mihin voisin mennä. Myös rahat ovat vähissä, joten kaikki kuntosalit lapsiparkkeineen ja pt:n palkkaamiset tai kalliit ateriankorvikkeet yms. saa unohtaa heti alkuunsa. Lisäksi olen kasvissyöjä(lakto-ovo). Painoa on sairaalloisen ylipainon verran ja olen aivan rapakunnossa.
Miten minun kannattaisi aloittaa tämä projekti? Osaisiko joku neuvoa vaikka päivän tai parin ruokalistaehdotuksen määrineen? Millaisella liikunnalla kannattaisi aloittaa? Onko jotain muuta, mitä pitäisi huomioida?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä minkä painoinen olet ja miksi olet lihonut sairaanloisen ylipainoiseksi? Kysymykseni ei ole tarkoitus syyllistää, vaan pohtia syitä sille miksi on lihonut. Onko taipumusta tunnesyöntiin, sokerikoukkua tms? Laihdutus, tai toisinsanoen elämäntaparemontti ei onnistu ellei siinä ole myös henkisesti mukana. Olin lapsesta asti 10 vuotta ylipainoinen, kunnes pari vuotta sitten havahduin siihen että painoa on melkein 100 kg. Olin vuosia yrittänyt laihduttaa tajuamatta sitä faktaa että olen pahimman luokan tunnesyöjä ja sokerikoukussa. Kun tajusin nuo kaikki asiat ja järkytyin vaa'an lukemasta, aloin laihduttaa samantien ja lopetin tekosyyt ja esteet laihdutukselle. Eka jätin kolmeksi kuukaudeksi sokerituotteet pois ja lisäsin liikuntaa reilusti mutta söin kuitenkin myös pizzaa jne. Kuukaudessa lähti 4 kg. Vaihdoin aamusipsit aamupuuroon ja marjoihin. Laihduin 1,5 vuodessa 28 kg. Eli pikkumuutoksia tein, kokonaisuus ratkaisee :)

Tunnesyöminen on minulla ongelmana, lievitän ahdistusta mättämällä suuhuni kaiken epäterveellisen mitä näen

ap

ap jatkaa

lisäksi hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahinta on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

B12- ja D-vitamiininpuutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi