Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa kun kotityöt on ikuisuusriita?

Vierailija
12.02.2018 |

Ei meillä muista aiheista oikeastaan riidelläkään, vaan suhde on hyvä, ja muissa asioissa molemmat ottaa toista huomioon ja keskustellaan ja sovitaan jne. Läheisyyttä ja sellaista on joka päivä, ja seksiä aina kun miestä vain sattuu haluttamaan (minä haluan useammin). Mutta kotityöt on ikuisuusriita. Niistä tulee joka viikko jotain kinaa. Minä koen, että teen yksin kaiken. Mies ei tee vaikka pyydän, ei vaikka käsken. Tekee vasta kun suutun. En koskaan huomauta siitä että miten tekee, kunhan tekisi edes jotenkin. En myöskään vaadi mitään ihmeitä siisteyden suhteen, imurointi kerran viikossa riittää eikä haittaa jos tavarat on välillä vähän levällään. Ja otin miehen, joka asui ennen tapaamistamme sinkkuna ja silloin sai itse pidettyä kotinsa siistinä ja käytyä kaupassa, luulin että valitsin hyvin.

Olen kertonut että olen uupunut tekemään yksin, ei auta. Olen antanut valita, että mitä haluaa tehdä (ja minä teen loput), ei auta. Olen antanut valita että tee tämä tai tuo niin minä teen sen toisen, ei auta. Olen käskenyt tekemään, ei auta. Olen antanut pari viikkoa tilaa sanomatta mitään asiasta että josko tekisi jotain oma-aloitteisesti jos en sano mitään, ei auta, ei tee. Olen yrittänyt kehua tekemisistä, jos tekisi silloin enemmän, ei auta. Ainoa mitä en ole vielä tehnyt on uhannut erolla. Mikä ihme auttaa kun tästä pitää riidellä aina? En halua riidellä, haluan vain että toinen tekee osuutensa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koittaneet tehdä kotitöita yhtä aikaa? Tai yhdessä? Me tehdään monet kotityöt yhdessä. Pyykkiä on helppo ripustaa kaksin, samoin ruuanlaitto toimii yhdessä. Samalla voi jutella ihan muista asioista.

Siivoamisessa voit kysyä, haluaako mies imuroida vai pyyhkiä pölyt, itse teet sitten toisen. Jos mies ei halua tehdä kumpaakaan, voit terävästi kysyä, miksi hän odottaa sinun tekevän molemmat hommat. Yritä luoda tilanne, jossa olette molemmat samaan aikaan kiinni kotitöissä ja samaan aikaan vapaalla.

Sama. Tehdään yhdessä asioita. En jaksa pitää lukua kenen vuoro jne. Molemmat osallistuu yhdessä niin ei tarvi setviä myöhemmin.

Vierailija
22/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies sitten siellä kotona puuhailee, kun ei tee kotitöitä?

Ja entäs jos sairastuisit vakavasti tulevaisuudessa? Pystyisikö hän ottamaan vastuun kotitaloudesta?

Tuollainen käytös puolisolta on rakkaudettomuutta.

Nukkuu kotona suurimman osan aikaa. Jos sairastuisin, niin kyllä se sitten tekisi. Olen sairastunutkin, ja mies teki silloin kaiken. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna miehen siivous taisi onnistua siksi, kun ei ollu ketään muutakaan sitä tekemisissä. Tai sitten sillä oli siellä omassa kodissakin sotkua, mutta siivosi ennen tuloasi, että tekis vaikutuksen? Mutta nyt kun parisuhteesta on tullut itsestäänselvyys, ei jaksa nähdä enää ns. turhaa vaivaa.

Millaset roolit miehen lapsuudenkodissa vanhemmilla oli?

Mistä miehen "väsymys" johtuu, onko se uusi juttu? Syökö terveellisesti, harrastaa liikuntaa ja saa tarpeeksi unta?

Vierailija
24/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä auttaa? Ero

Muuten sun yli kävellään jatkossakin

Vierailija
25/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna miehen siivous taisi onnistua siksi, kun ei ollu ketään muutakaan sitä tekemisissä. Tai sitten sillä oli siellä omassa kodissakin sotkua, mutta siivosi ennen tuloasi, että tekis vaikutuksen? Mutta nyt kun parisuhteesta on tullut itsestäänselvyys, ei jaksa nähdä enää ns. turhaa vaivaa.

Millaset roolit miehen lapsuudenkodissa vanhemmilla oli?

Mistä miehen "väsymys" johtuu, onko se uusi juttu? Syökö terveellisesti, harrastaa liikuntaa ja saa tarpeeksi unta?

Miehen äiti tekee kotijutut yksin, miehen isä ns. miesten ulkotyöt (joita meillä taas ei ole). 

Mies syö epäterveellisesti, nukkuu huonosti ja on lopettanut liikunnan.

Ap.

Vierailija
26/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillään asuminen ja tapailu jossain missä kumpikaan ei joudu siivoamaan. Muuten mies heittäytyy ihan autettavaksi ja naista alkaa ketuttaa.

Vierailija
27/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mies on masentunut tai uupunut niin ei siihen energiaa tule muuten kuin masennusta tai uupumusta hoitamalla. Mieti onko sun mies tai sinä enää iloinen ja mikä on muuttunut.

Vierailija
28/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koittaneet tehdä kotitöita yhtä aikaa? Tai yhdessä? Me tehdään monet kotityöt yhdessä. Pyykkiä on helppo ripustaa kaksin, samoin ruuanlaitto toimii yhdessä. Samalla voi jutella ihan muista asioista.

Siivoamisessa voit kysyä, haluaako mies imuroida vai pyyhkiä pölyt, itse teet sitten toisen. Jos mies ei halua tehdä kumpaakaan, voit terävästi kysyä, miksi hän odottaa sinun tekevän molemmat hommat. Yritä luoda tilanne, jossa olette molemmat samaan aikaan kiinni kotitöissä ja samaan aikaan vapaalla.

Mulla on laiska puoliso, joka välttelee kaikkea tekemistä. Siis oikeasti.

Meille ainoa tapa on tehdä hommat yhdessä, yhtä aikaa. Hän imuroi, minä nostelen huonekaluja. Hän freesaa, minä pilkon. Hän annostelee pesuaineen, minä lajittelen pyykit. Yhdessä.

Jos tekisimme erikseen, se tarkoittaisi, että minä teen ja hän valittelee sohvalla miten häntä väsyttää. Eli toisin sanoen, hän ei tekisi mitään muuta kuin keksisi tekosyitä olla tekemättä. Yhdessä tehden hänkin tekee. Ja makaa sohvalla vasta jälkikäteen, toki täysin uupuneena, kun niin paljon piti tehdä, oi voi.

Tuttua huttua, vaikka tekemisen impulssejakin esiintyy.

Olisi hyvä jos kumpikin tekisi itselleen mieluisat hommat, ja ne kumpaakin ärsyttävät hoidettaisiin yhdessä. Se vaatisi kyllä enemmän ponnisteluja kuin ap:n mies näyttää jaksavan.

Pitäisikö keksiä jotain ihan uutta mistä hän pitäisi, niin että saisi siitä energiaa tylsempiin? Muuten laiskuus menee vain pahemmaksi.

Vierailija
29/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ap miestään ulos tai lääkärin tarkastukseen? Kuulostaa masennukselta, mutta syy voi olla fyysinenkin.

Vierailija
30/30 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halveksii sinua.

Kuvitelmasi hyvästä suhteesta on juuri sitä, kuvitelmaa. Raaka totuus.

Höpö höpö, itse miehenä voin sanoo että meillä riidellään samasta asiasta. Enkä todellakaan halveksi naistani vaikka en ole innokas kotitöiden tekiä, Siivooja on hyvä lääke tähän pulmaan.