Mitä "siedätte" puolisossa, koske "eihän se muuksi muutu"?
Toista ei voi tai kannata yritä muuttaa. Rakkauteen liittyy "sietää" toisessa myös hänen ei-niin-itse-miellyttäviä piirteitä. Mitä sinä kestät?
Kommentit (57)
Nipotus, aikaa vievä harrastus/puoliammatti, syyllistäminen.
Tupakoinnin. Sen että vaimo ei anna p:illua. Sen että hän on hamsteri vaikka minä olen konmarittaja. Sen että hän on laiska kotiasioissa ja katsoo kaiket illat telkkaria sen minkä tupakoinnilta ehtii. Sen että häntä saa aina odottaa.
Siedän kumppania sellaisena kuin se on. En ole ikinä yrittänyt tarkoituksella ketään muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaaminen.
En keksi mitään ratkaisua, paitsi sängystä lähteminen. Korvatulpat alkaa pidemmän päälle painaa, vaikka valitsisin kuinka pehmeät, lisäksi alan itse kuorsata ne korvissa ja sitten häiritään toinen toisiamme. Haluaisin nukkua hänen vieressään, mutta en saa siinä unta.
Öööö XD Millä logiikalla korvatulpat aiheuttavat kuorsaamista? XDD tsiisus olette tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen ärsyttävän piirre on aamulla torkuttaminen. Jos hänen täytyy herätä kuudelta, laittaa hän kellon herättämään puolelta. Kello soi, hän kuittaa torkkunapin , kello soi, hän kuittaa torkkunapin. Näin aina kuuteen saakka. Mä herään joka soittoon ja yks vaan torkuttaa. Miks ei vaan voi laittaa kelloa soimaan kuudelta ja nousta kun se soi ensimmäisen kerran.
Meillä sama, mutta liukuva työaika = torkuttaa noin kaksi tuntia. Lisäksi voimakas kuorsaus jolle ei tee mitään. Itse raskaana rv 36, nukkunut nytkin pari kk sohvalla kuunnellen yöt kuorsausta, aamut torkutusta...
Siedän kaikkea. Olen suhteessa ainoastaan siksi, koska siedän.
Kynsien pureskelu. Sormen kynnet ei oikeestaan enää aiheuta mitään reaktiota, mut hyi hitto kun se alkaa varpaankynsiä järsimään saunan jälkeen sohvalla. Muuten kyllä on niin ihana mies, että yleensä vaan puren hammasta.
Torkuttaa 30min? Juujuu. Meillä mies torkuttaa klo 4 -> klo 6 saakka.
Kuorsaus. Nukutaa eri huoneissa, koska hän ei halua tehdä asialle mitään. Kynsien pureminen, nenän kaivuu, rään syöminen, huono henkilökohtainen hygienia. Nipottaminen. Mitä noita nyt on...
Hyvä parisuhde syntyy siitä, että molemmat sietävät joitain piirteitä toisessa mitkä eivät ole niin hyviä omasta mielestä. Keskusteluissa huomaa iän hyvin ihmisistä, prinsessahaaveet ja täydellinen mies = ei löydy koskaan, kuten ei täydellistä naistakaan.
Se on täysi fakta että toisesta ihmisestä et pysty juuri mitään muuttamaan, jollei muutoshalu lähde ihmisestä itsestään. Hyvä parisuhde on sitä, ajan mittaan tasaisen tylsäksi muuttuvaa arkea, jossa ei ole draamaa, mutta on rakkautta ja pieniä arjen huomioimisia ja hyvää seksiä sekä läheisyyttä. Joskus pieniä ja joskus isompia yllätyksiä, hyvä ruoka töistä tulevalle, ohi mennen kosketuksia, hymyjä, kainalossa leffaa katsomassa yms sinänsä pikku juttuja, mutta tärkeitä. Rakasta minua kun vähiten sitä ansaitsen toimii hyvin.
Siedän laiskuutta, koska nipottaminen olis vielä paljon pahempaa. Nyt voin ittekin ottaa lunkisti.
Sitä ettei mieheni ole kiinnostunut seuraamaan kanssani esim.urheilua välillä, tai edes uutisia, ja musiikkimakukin on aika eri. Sitä että hänellä ei ole oikein tunteita (vamma) ja ei jaksa innostua just mistään samoista asioista.
Juujuu kirjoitti:
Oisko ero mitään 😂
Ei tartte ihmetellä miksi niin monet eroavat, jos asenne on tämä: mitään ei tarvitse sietää, täydellisyyttä halutaan! Joo, kasva hieman vielä :)
Siedän miehessäni sitä, että hän kehuu ja ihastelee toisia naisia minun kuulteni. Yleensä tv:tä katsellessa saan kuulla milloin kukakin on maailman kaunein nainen, kenellä on täydellinen peppu ja kenellä ihanat rinnat. Ruskeita silmiä mies huokailee ja sanoo että ne on ihanimmat naisella. Itse siniharmaasilmäisenä vain kuuntelen ja vertaan näitä naisia mielessäni itseeni. Olen ihan tavallinen nainen, joten kyllähän se kirpaisee kuinka paljon mies ihastelee näitä muita leidejä. Mutta - siedän tätä koska se vain on osa miehen luonnetta ja persoonaa. Kaikki miehet nauttii naiskauneudesta, omani vain tekee sen ääneen. Toisaalta kiva että hän voi olla rennosti seurassani, mutta toisaalta olisi joskus kiva jos hän ajattelisi tunteitani.
36 mies on jokseenkin moukka kun kehuu muita naisia jatkuvalla syötöllä oman naisensa kuullen, ei kovin huomaavaista käytöstä. Kommentoija taas on tossu koska kommentointi tuntuu hänestä ikävälle mutta siitä ei voi miehelle sanoa.
Olisi kiva kuulla miten mies reagoisi jos nainen kommentoisi muutaman kuukauden ajan ylenpalttisesti muita miehiä. Hiihtäjien reisiä, hartioita, vahvaa selkää, persettä ja korostetun seksistisesti - saisi minuakin tuo norjalainen lykkiä tasatahtia, eihän nuo trikoot peitä mitään, voiko tätä katsoa punastumatta, nyt tuo hiihtäjä ja sen huurteinen parta tuli minun uniin, saa nähdä pystynkö keskittymään töihini. Noin jäänsiniset silmät ja silmäripset jäässä, minähän olen ihan suksivahaa tässä kun katselen. Jos noista pitäisi valita niin ajaijai olisi vaikeaa, kaikki ovat niin ihania.
Joo-o... Vaimon jatkuvaa valehtelua siedän ainoastaan tyttäremme takia. Jos tytärtä ei olisi niin löisin akkaa lapiolla naamaan ja potkisin hevonkuuseen asunnostani. Samoin siedän vaimoni tapaa jättää likaiset vaatteensa myttyyn makkarin - tai kylpyhuoneenlattialle. Ei kykyne edes tyhjentämään oman vessansa menkkarättiroskista itse. Astianpesukoneen tyhjentäminen on liian vaativa tehtävä. Astiapesukoneen täyttö vedetään vasemmalla kädellä niin, että astioita on sisäkkäin ja jäävät likaisiksi. Jos vaimo on imuroinut.. niin tekee yleensä mieli kysyä, että laitoitko johdon seinään ja virrat päälle? Mitään kodinhoitamiseen liittyvää ei osaa tehdä.
Aloin juuri miettimään, että minkä ihmeen takia tuhlaan elämääni tämän henkilön kanssa. Luulisi, etteivät kaikki naiset valehtele ja säädä salaa exiensä kanssa?
Joo torkutus on varmaan rasittavin. Liukuva työaika, aina sillä on vakaa aikomus nousta 6.15 ja sitten käytännössä nousee ehkä tuntia myöhemmin, menee töihin joskus vaille yhdeksän ja tulee kotiin sitten vasta viiden jälkeen kun "oli niin paljon töitä ja en halunnut ottaa miinustunteja". Ei myöskään suostu menemään illalla ajoissa nukkumaan vaan pelaa pleikkaria tai puuhaa jonkun harrastuksen parissa ja valittaa sitten väsymystään. Viikonloppuisin minä saan aina herätä lapsen kanssa aikaisi kun herra vetelee sikeitä vähintään yhdeksään valvottuaan aamuyöhön. On myös hirveän tarkka ruuasta, kaiken pitää olla viimeisen päälle itse tehtyä tai sitten ihan roskaruokaa.
Torkuttaa aamuisin niin, että minäkin varmasti herään. Siis noin 40 minuuttia viiden minuutin välein. Minun pitää välillä herätttää mies, tai hän ei ehdi töihin ajoissa, kun jatkaa vaan unia. Pidemmän päälle se on aika rankkaa. Ostin toisen herätyskellon, jonka laitan miehen sängyn jalkopäähän ja menen itse vierashuoneeseen nukkumaan, jos oikeasti tarvitsen unta.