Jos mies kuvailee itseään deitti-ilmoituksessa "valkoritariksi" mitä tämä tarkoittaa?
En oikein pääse käsitykseen millainen tyyppi on mahdollisesti kyseessä. Tarkoittaako tuo esim. jotakin, että avaa ovet naisille tai tarjoaa treffeillä tms.? Teksti muotoiltu tyyliin "Täällä Vantaalla sinua odotellen, toivoo valkoritarisi"
Kommentit (31)
Noilla sanoilla kuvailtuna kuulostaa vähän erikoiselta, mutta jos muuten kaikki on kunnossa, niin ei tuohon kannata vielä juuttua. Voi olla myös jotain huumorin tynkää tms. Nyt ei kannata vielä ylianalysoida.
Kyseessähän on pilkka jota minäkin olen tällä palstalla saanut osakseni lassukoiden, hommapoitsujen yms. taholta joten pitänee olla vähintään tyhmä jos käyttää sitä itsestään.
Mies
Ei kai tuo valkoritarijuttu mitään mutta miksi ihmeessä haluaisit sekaantua jos tyyppi odottelee VANTAALLA ?
Vierailija kirjoitti:
Puolustelee foorumeilla naisia suosion toivossa.
Joo, tuota termiä ei pitäisi tuntea saati käyttää. "Knight in shiny armour" on asia erikseen. 😉
Valkoritari on lassukoiden nimitys täyspäisille miehille. En usko että.kukaan sitä itsestään käyttäisi. Lassukka tässä virittelee provoa.
Luin jostain, että on yksi parisuhdeväkivaltainen miestyyppi, joka aluksi esiintyy voimakkaasti naista suojelevana. Siis näkee naiset itseasiassa miesten väkivallan kohteena ja itse ns ottaa naisen suojelukseensa muiden miesten väkivallalta. Mutta itse ryhtyykin sitten väkivaltaiseksi, mutta ei pidä sitä vääränä vaan oikeutettuna ja ansaittuna väkivaltana, johon hänellä on oileus, sillä ko nainen kuuluu hänelle.
No voihan valkoritari-sana olla jotain vitsiäkin vain, mutta pitäisin korvat tehostetusti auki, että onko miehellä sellaisia käsityksiä, että naiset ovat kaikki potentiaalisia uhreja, hotka tarvitsevat miehen suojelua.
Pahimmillaan voi olla valkoihoisten ylivaltaa aktiivisesti ihannoiva, 'avuttomien' (=kaikkien) naisten pakkosuojelua nimenomaan mamuilta ja muiltakin 'väri-ihoisilta' harrastava elämämkoululainen., jonka toimista sopii sitten olla kiitollinen. Kovin posiitiivista vaihtoehtoa en kyllä keksinyt toisesta päästä, ritarista nyt voisi ehkä yrittää jotain ritarillisuuteen viittaavaa, mutta toi valko-alku hämää. Jos tavoitteena oli ritari valkoisella ratsulla, niin lyhennysyritys meni totaalisesti metsään. Ja sittenkin heräisi kysymys, että mitä toi käytännössä tarkoittaa, yleistä kohteliaisuutta vai vastakkaisen sukupuolen holhoamista sukupuolikliseiden pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain, että on yksi parisuhdeväkivaltainen miestyyppi, joka aluksi esiintyy voimakkaasti naista suojelevana. Siis näkee naiset itseasiassa miesten väkivallan kohteena ja itse ns ottaa naisen suojelukseensa muiden miesten väkivallalta. Mutta itse ryhtyykin sitten väkivaltaiseksi, mutta ei pidä sitä vääränä vaan oikeutettuna ja ansaittuna väkivaltana, johon hänellä on oileus, sillä ko nainen kuuluu hänelle.
No voihan valkoritari-sana olla jotain vitsiäkin vain, mutta pitäisin korvat tehostetusti auki, että onko miehellä sellaisia käsityksiä, että naiset ovat kaikki potentiaalisia uhreja, hotka tarvitsevat miehen suojelua.
Heitätkö ihan konkreettista lähdettä vai ihan iltalehdestäkö luit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan valkoritari-sana olla jotain vitsiäkin vain, mutta pitäisin korvat tehostetusti auki, että onko miehellä sellaisia käsityksiä, että naiset ovat kaikki potentiaalisia uhreja, hotka tarvitsevat miehen suojelua.Heitätkö ihan konkreettista lähdettä vai ihan iltalehdestäkö luit?
En ole tuo jolle vastaat, mutta kyllähän tuo on ihan maalaisjärkeä. Samoin se että mies esim. kovasti vakuuttelee ettei lyö naisia. Taatusti lyö. Normaalille ei-väkivaltaiselle miehelle ei tule mieleenkään korostaa itsessään tätä itsestään selvää asiaa. Yhtä vähän kuin ilmoittaa että minä en sitten ole sarjamurhaaja. Jos joku noin itsensä esittelisi, juoksisin lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee vähän sama mieleen. Että voidakseen olla ritari, naisen pitäisi olla suojeltava.
Minä en sovi siihen pirtaan. Olen kyllä parisuhteessa ja mies saa kaikin mokomin olla "mies" ja tehdä niitä "miesten töitä" sekä availla ovia ja esittää suojelevaa. Mutta jos hän olettaisi minulta täyttä avuttomuutta ja uhrin roolia, niin emme varmaan olisi yhdessä.
On eri asia odottaa tukea vastoinkäymisissä kuin sitä että toinen ratkaisee kaiken puolestasi. Tai jos vaikka auto jättää matkalle, niin ensimmäinen reaktioni ei ole, että miehen pitäisi tulla "pelastamaan".
Eli pointti... jos ritaria ei ole ilman eteerisenä värisevää neitoa, niin pitäköön tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan valkoritari-sana olla jotain vitsiäkin vain, mutta pitäisin korvat tehostetusti auki, että onko miehellä sellaisia käsityksiä, että naiset ovat kaikki potentiaalisia uhreja, hotka tarvitsevat miehen suojelua.Heitätkö ihan konkreettista lähdettä vai ihan iltalehdestäkö luit?
Väkivaltaisten miesten kanssa työskentelevän terapeutin kirjoittama kirja Why does he do that
Mene suomi24.fi sivuston sinkut palstalle katsomaan. Siellä jotkut urpot jauhaa24/7 jostain valkoritaroinnista.
Varmaan jonkun niistä profiili.
Ei todellakaan kannata sekaantua sellaiseen...
Taitaa olla sellaisen ihmisen kieltä, jonka maailmankuva muodostuu jännämiehistä ja kilttimiehistä. Ei ehkä kannata sekaantua.
Hän on melkoinen junttieinari, pysy kaukana.