Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USA:n markettien valikoima on vieläkin runsaampi kuin täällä ja siistiä

Vierailija
12.02.2018 |

Katselin youtubesta asiakkaiden kuvaamia videoita. Kaupat oli myös hyvin siistejä. Tuotteet ojennuksessa hyllyissä tosi siististi.
En ole tiennyt ennen että olisi noin suuri valikoima ja noin siistiä. Jotenkin tuntuu että on petetty olo kun asiaa on käsitelty mediassa niin on sanottu että on sotkua, ei ole kunnon hevi-osastoa ja on vaan yksittäispakattua ja on se ja se pielessä.

Joo että jos joku miettii niin USA:n kauppojen valikoima on huipppurunsask, Sokkari kertaa kaksi. Ja siisteys huppua.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suurin osa siitä tavarasta on pakattu muoviin, ilman kunnollista muovin kierrätyssysteemiä. Keskiverto yhdysvaltalaisen hiilijalanjälki on muutenkin koko maailman suurin.

Luulen että muovin kierrätyskin on USA:ssa paremmalla tolalla kuin täällä. Teillä on taito käyttää mielikuvitusta näissä jutuissanne.

Otan ehkä selvää itse tästä puolesta joskus.

ap.

Vierailija
62/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suurin osa siitä tavarasta on pakattu muoviin, ilman kunnollista muovin kierrätyssysteemiä. Keskiverto yhdysvaltalaisen hiilijalanjälki on muutenkin koko maailman suurin.

Luulen että muovin kierrätyskin on USA:ssa paremmalla tolalla kuin täällä. Teillä on taito käyttää mielikuvitusta näissä jutuissanne.

ap.

Suomessa nimenomaan on paljon paremmalla tolalla kaikki kierrätyssysteemit kuin usa:ssa. Siellä viedään vieläkin osa muoveista kaatopaikalle, mikä on ollut Suomessa kiellettyä jo vuosia.

Mä olen ottanut näistä asioista selvää jo viimeisen neljän vuoden ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Täysin paikkakuntakohtaista. Joissakin paikoissa paljon paremmat kierrätysjärjestelmät kuin Suomessa, mukaan lukien muovi. Toisissa paikoissa huonommat. Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole kun verrataan Euroopan kokoista paikkaa yhteen pikkumaahan, Suomeen. Jenkeissä maan sisälle mahtuu Espanja, Irlanti, Krotia, Norja, Suomi ja Viro, yleistä siinä sitten järkevästi yhtään mitään, oli kyse markettien laadusta tai kierrätysjärjestelmistä.

Vierailija
64/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko walmartin työntekijä tienaa/tunti.

Onko palkallista lomaa/äitiyslomaa.

Maksaako työnantaja sairasvakuutuksen?

Tämä tieto auttaisi minua ymmärtämään , miten ruoka on siellä niin halpaa

Vierailija
65/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-ameriikasta saa maatietä hevi osastolle täytettä. Iso Manner, paljon ihmisiä. Ois jo ihme jos ois tyhjät hyllyt.

Suomessa sijaintiin ja asukaslukuun, kalliiseen hlökuntaan nähden asiat on oikein hyvin. Löytyy eksoottisia hedelmiä jopa pikku alepasta.

Ystävä oli kanadassa pidempään ja sanoi ettei siellä ollut mitään terveellistä.

Kuinka suuri menekki mahtaa olla kalliilla luomuputiikilla edes Usassa.

Ruotsissa on hyvä valikoima ja erityisesti luomu osasto on hyvä.

Briteissä niitä eksoottisia papajoita ja Dragon fruitteja pitää etsiä lontoon torilta. Siltä saa nyt kaikkea, mutta ei marketista.

kansalaisten ostostottumukset muokkaa valikoimaa. Esim punajuuri raakana vaikeaa löytää. Valmiiksi kuorittu ja keitetty löytyy kyllä.

Ai Ruotissa hyvä valkoima. Kävin Icassa ja Ruotsin isoimmissa tavarataloissa eikä niisssä ollut mitään. Ihan onnettomat ruokaosastot

Kai se on puhtaasti kiinni mihin menee. Kauppoja on erilaisia. Kävin useissa.

Luomutuotteiden laaja ja edullinen valikoima teki vaikutuksen.

Vierailija
66/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko walmartin työntekijä tienaa/tunti.

Onko palkallista lomaa/äitiyslomaa.

Maksaako työnantaja sairasvakuutuksen?

Tämä tieto auttaisi minua ymmärtämään , miten ruoka on siellä niin halpaa

Palkka vaihtelee paikallisesti, isoissa kaupungeissa enemmän (esim. $15/h), pienissä vähemmän. Riippuu myös siitä on minimipalkkasäädäntöä. Lomia ei juuri ole, mutta se on hyvän työntekijän kohdalla neuvottelukysymys. Sairasvakuutukset yleisempiä paremmissa hommissa kuin kaupan työntekijä tai hampurilaisen paistaja. Mutta mitä tarkoitat walmartin työntekijällä: markkinointijohtajaa vai tuotekeräilijää? Eli todellisuus taas vaihtelee laidasta laitaan, ei juuri ole ay-liikettä joka määrittäisi tiukat rajaehdot.

Nimenomaan ruoan halpuudessa kannattaa huomata että ruoka on myös volyymituote eli Saksassa ja USA:ssa se on väistämättä halvempaa kuin Suomessa, koska väestöpohjasta ja sijainnista johtuen sisäänostovolyymit ovat valtavammat. USA:ssa halpuuteen vaikuttaa myös edullinen verotus.

Vierailija
67/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hormoni antibioottilihaa ja GMO kuraa. Maailman lihavin kansa. En haluaisi asua Jenkeissä! Jos asusin niin pitäisi varmaan käydä jossain luomukaupassa.

Vierailija
68/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hormoni antibioottilihaa ja GMO kuraa. Maailman lihavin kansa. En haluaisi asua Jenkeissä! Jos asusin niin pitäisi varmaan käydä jossain luomukaupassa.

Kyllä näitä löytyy ja paljon muutakin. Jenkki-lihavuuskeskusteluita tälläkin foorumilla käyty useita. Usein niissä jenkeissä asuvat toteavat: jos olet koulutettu itä/länsirannikon kaupunkilainen, ei se laardi juuri silmään Suomea enempää osu. Mutta toki köyhillä alueilla ja keskellä maata meno on toista.

Edelleen tämä on vähän samanlaista keskustelua kuin jos väittäisin että eurooppalaiset juovat

- vain viinejä (koska Italia)

- vain olutta (koska Saksa)

- vain vodkaa (koska Venäjä)

Eli rinnakkaisia maailmoja on jenkkien sisällä laidasta laitaan. Usein Euroopassa kiihottaa vain tämä alempien sosiaaliluokkien kauhistelu. Mutta se on vain osatotuus. Sitä luomuvalikoimaa kun löytyy myös todella runsaasti...

Vierailija
69/76 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Haluan antaa tilaisuuden ottaa kantaa.

ap.

Vierailija
70/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varmaan Wal-Martista kyse? (Katsastakaa "people of Wal-Mart" -sivusto jos haluatte kauhistua. :D ) Jos kerran hevi-osasto on hyvä, niin sitten varmaan saksalaisen Aldin omistama Trader Joe's kyseessä.

(Laatu tosin kiinnostaa enemmän kuin tuotemerkkien määrä ainakin itseäni. Ihan sama, onko tarjolla viittä vai kymmentä eri paahtoleipämerkkiä, jos kaikissa on täytteenä parikymmentä prosenttia korkeafruktoosista maissisiirappia... :p )

Tässä siistiä sisätilaa Wal-Martista. Siistiä ja erinomainen järjestys hyllyissä. Runsas hevi-osasto heti ensimmäisenä vastassa.

ap.

Joo. Siistiä sisätilaa. 

Ihmiset tuovat elukoita mukanaan kauppaan (ei opaskoiria) :

http://www.peopleofwalmart.com/monkey-business/

Ihmiset ajavat partaansa (ja pesevät hampaitaan) kaupan tiloissa:

http://www.peopleofwalmart.com/the-shaving-2/

Ihmiset tekevät emätinhuuhteluita kaupan tiloissa:

http://www.peopleofwalmart.com/vaginal-cleansing/

Ja kaikkea muutakin, jonka jälkeen ei todellakaan tee mieli koskea tuotteisiin, vaikka ne olisivat kuinka kivassa järjestyksessä hyllyillä - moni kakku päältä kaunis, pelkkää sahanpurua sisältä:

http://www.peopleofwalmart.com/wipe-me-down-2/

http://www.peopleofwalmart.com/a-perfect-side-dish/

http://www.peopleofwalmart.com/depends-on-the-situation/

http://www.peopleofwalmart.com/a-manicurists-dream-or-nightmare/

http://www.peopleofwalmart.com/dirty-diaper-3/

http://www.peopleofwalmart.com/dirty-drawers/

Vierailija
71/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä

Vierailija
72/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tässä muutaman mailin säteellä kuusi ruokakauppaa (yksi näistä on Whole Foods ja yksi Farmers market -kauppa) , ja kaikissa on erinomaiset hevi-osastot. Yleensä täällä ruokakaupoissa myydään vain ruokaa ja jos on apteekki, niin lääkkeitä ja käsikauppalääkkeitä. Jonkin verran on myynnissä taloustavaroita, kukkia, viinejä ja olutta ja luomukosmetiikka ym.. Jotakin paikallisia urheiluseurojen t-paitoja, talvella pipoja ja hansikkaita, sateenvarjoja voi olla esillä pieni määrä. Juhlapäivät on hyvin otettu huomioon. Videovuokrausautomaatit, tupakkamyynti, lotto ym. rahapelit ovat myös saatavilla tavallisissa kaupoissa. Luomutuotteita löytyy nykyään joka kaupasta, ja kauden kasvikset ja hedelmät ovat aina hyvin esillä.

Vierailija
73/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://images.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A9FJtr1rHYNaoScAwH4PxQt…-?p=whole+foods+produce+section&fr=yhs-adk-adk_sbnt&hspart=adk&hsimp=yhs-adk_sbnt

Vierailija
75/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on aplle valehdellut, onko ehkä usa ja ussr mennyt sekaisin

Vierailija
76/76 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Suomessa nimenomaan on paljon paremmalla tolalla kaikki kierrätyssysteemit kuin usa:ssa. Siellä viedään vieläkin osa muoveista kaatopaikalle, mikä on ollut Suomessa kiellettyä jo vuosia.

Mä olen ottanut näistä asioista selvää jo viimeisen neljän vuoden ajan

Meilla on erikseen roskalaatikko ja kierratyskarry. Molemmat kaydaan tyhjentamassa viikottain kadunvarresta. Kierratykseen menee pahvi, paperi, lasi ja muovit. Terveisia USAsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi