USA:n markettien valikoima on vieläkin runsaampi kuin täällä ja siistiä
Katselin youtubesta asiakkaiden kuvaamia videoita. Kaupat oli myös hyvin siistejä. Tuotteet ojennuksessa hyllyissä tosi siististi.
En ole tiennyt ennen että olisi noin suuri valikoima ja noin siistiä. Jotenkin tuntuu että on petetty olo kun asiaa on käsitelty mediassa niin on sanottu että on sotkua, ei ole kunnon hevi-osastoa ja on vaan yksittäispakattua ja on se ja se pielessä.
Joo että jos joku miettii niin USA:n kauppojen valikoima on huipppurunsask, Sokkari kertaa kaksi. Ja siisteys huppua.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaan Wal-Martista kyse? (Katsastakaa "people of Wal-Mart" -sivusto jos haluatte kauhistua. :D ) Jos kerran hevi-osasto on hyvä, niin sitten varmaan saksalaisen Aldin omistama Trader Joe's kyseessä.
(Laatu tosin kiinnostaa enemmän kuin tuotemerkkien määrä ainakin itseäni. Ihan sama, onko tarjolla viittä vai kymmentä eri paahtoleipämerkkiä, jos kaikissa on täytteenä parikymmentä prosenttia korkeafruktoosista maissisiirappia... :p )
Tässä siistiä sisätilaa Wal-Martista. Siistiä ja erinomainen järjestys hyllyissä. Runsas hevi-osasto heti ensimmäisenä vastassa.
ap.
Ap, mikä sun missio on nyt tässä topikissa? (sorry siellä anglismi-ketjussa olevat)
Tämä tässä hiukan herättää kysymyksiä että tuotteet on hyllyissä paremmassa järjetysksessä kuin Suomessa. On täälläkin sokkareissa hyllyt aika hyvässä järjestyksessä. Ehkä USA:ssa on enemmän työvoimaa hyllyjä järjestämässä,vai olisiko ihmisten luonteesta kyse. Olisiko suomalainen hiukan "sinnepäin" tyyppi.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä sun missio on nyt tässä topikissa? (sorry siellä anglismi-ketjussa olevat)
No se, että hän on vain niin huippuhullaantunut siitä, että USA:ssa on kaupoissa niin huippuvalikoimat, huippuhieno hevi ja huippusiistiä verrattuna Suomeen. Olisin varmasti itsekin aivan äimistynyt 😮
Vierailija kirjoitti:
Tämä tässä hiukan herättää kysymyksiä että tuotteet on hyllyissä paremmassa järjetysksessä kuin Suomessa. On täälläkin sokkareissa hyllyt aika hyvässä järjestyksessä. Ehkä USA:ssa on enemmän työvoimaa hyllyjä järjestämässä,vai olisiko ihmisten luonteesta kyse. Olisiko suomalainen hiukan "sinnepäin" tyyppi.
ap.
No, kuten sanottu, markkinat vähän eri luokassa kuin Suomen kokoisessa maassa, joten eiköhän myös sitä työvoimaa ole enemmän. Aika yllättävää 😂
Siis oliko kysymys, että miksi? Lue Barbara Ehrenreichin Nälkäpalkalla. Siinä hän muistaakseni käy töissä Wal-Martissakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun missio on se että ei puhuta totta.
Jos kerran jossain on asiat paremmin niin sanoo tämän reilusti, eikä ala puhumaan paskaa. Elikkä USA:ssa kaupan valkoimat ja kauppojen siisteys kaikin puolin on erinomainen. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää asiaa. Miksi pitää alkaa selittelemään jotain.
Näyttää jotkut hermostuvan kun tuon vain totuuden esiin. En ole nähnyt koskaan kenenkään tuovan faktaa "kaupan tilasta" esiin kuten minä tuon nyt, joten olkaappa hyvä.
ap.
Voi lol, näiden kanssa, ap ei ole matkustellut varmaankaan eteläänpäin tai länteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun missio on se että ei puhuta totta.
Jos kerran jossain on asiat paremmin niin sanoo tämän reilusti, eikä ala puhumaan paskaa. Elikkä USA:ssa kaupan valkoimat ja kauppojen siisteys kaikin puolin on erinomainen. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää asiaa. Miksi pitää alkaa selittelemään jotain.
Näyttää jotkut hermostuvan kun tuon vain totuuden esiin. En ole nähnyt koskaan kenenkään tuovan faktaa "kaupan tilasta" esiin kuten minä tuon nyt, joten olkaappa hyvä.
ap.
USA:ssa on hyvin monenlaisia kauppoja, on steriilejä jättimarketeita hyvillä alueilla, on pieniä convience storeja lähiöitten laitamilla, on mahtavia luomumarketteja ja pikkukauppoja. Ja isojen markettiketjujen eri liikkeitten välillä on eroa paljonkin. Jossakin on siistiä, jossakin vähemmän siistiä. Valikoimakin on osaksi silmänlumetta, samaa tuotetta on ensin sen seitsemän metriä ja sitten on se sama tuote ilman sokeria, ilman sitä ja ilman tätä. Ja seuraavaksi toisen merkin vastaava tuote kaikissa variaatioissaan. Jos tarvitset ketsuppia, ostat kumminkin sen ketsupin, mistä tykkäät? Eikö? Mitä väliä sillä on, että ketsuppia on vielä 113 muuta merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Voi lol, näiden kanssa, ap ei ole matkustellut varmaankaan eteläänpäin tai länteen?
Eipä muidenkaan matkailusta mitään hyötyä ole ollut kun eivät totuutta ole Suomeen asti kyenneet tuomaan. Matkailu on näemmä opettanut vain valehtelemaan, mutta kai se on sitten sitä katsannon avartumista.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis koskaan käynyt siellä. Jokainen, joka on matkustellut missä päin USA:ta tahansa, tietää, että siellä on isot valikoimat. En tiedä, mitä urputtajia olet joutunut kuuntelemaan. Ehkä heidän tietonsa perustuu Simpsoneihin.
En ole koskaan kuullut mainittavan, että siellä asiat on peremin kuin täällä.
Onneksi otin itse selvää.
ap.
Ei siellä asiat olekaan paremmin, joku liian pitkä limsahyllykö nyt todistaa muusta?
Aika outoa jos sinusta suomalaiset kaupat ei ole siistejä, eikä niissä ole tarpeeksi ruokaa.
Toivottavasti olet trolli etkä tosissas.
En vieläkään ymmärrä, mitä mieltä ap oikeastaan on ja missä on hyvin ja missä huonosti.
Albertsons =D. Vieläköhän sieltä saa Albertsons vodkaa neljän litran muovitonkassa?
Sosiaaliturva on olematon ja palkat pienet. Siinä missä täällä saadaan palkattua samoilla kuluilla yksi henkilö täyttämään hyllyjä, niin Yhdysvalloissa voidaan palkata kaksi täyttämään hyllyjä ja yksi luuttuamaan lattioita ja töihin on pakko silläkin palkalla mennä jos haluaa ruokkia itsensä ja perheensä.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä, mitä mieltä ap oikeastaan on ja missä on hyvin ja missä huonosti.
En ole ottanut aiemmin selvää avauksen aiheesta, vaan olen luottanut muiden mielipiteeseen ja nyt kun otin itse selvää asiasta niin huomaan että minulle on valehdeltu. Nyt tuon sitten vaan tätä totuutta esiin, eli että USA:n myymälöissä vallitsee erinomainen runsaus valikoimissa. Löytyy vaikka mitä, myös terveellisiä vaihtoehtoja. On runsas hevi-osasto. Kaupat siistejä ja tuotteet siististi esillä.
On mielestäni parempi että kaupan valikoima on runsas ja samasta kaupasta saa mahdollismman monta eri tuotetta.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Huippua ja huippua. Jos tuotteita on täälläkin liikaa, niin mitä hyvää siinä on jos niitä on vieläkin enemmän.
Minä ainakin tulen hulluksi jo Suomessa kun samaa tuotetta on metritolkulla eri merkkejä isoissa marketeissa, ei siinä ole mitään hienoa. Varsinkin kun tietää että yli puolet niistäkin päätyy ongelmajätelaitokselle.
Olen samaa mieltä. Sen kerran kun käyn isossa marketissa, lähinnä ahdistaa se, miten paljon siellä myydään "ruokaa", joka ei mielestäni kelpaa syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut aiemmin selvää avauksen aiheesta, vaan olen luottanut muiden mielipiteeseen ja nyt kun otin itse selvää asiasta niin huomaan että minulle on valehdeltu. Nyt tuon sitten vaan tätä totuutta esiin, eli että USA:n myymälöissä vallitsee erinomainen runsaus valikoimissa. Löytyy vaikka mitä, myös terveellisiä vaihtoehtoja. On runsas hevi-osasto. Kaupat siistejä ja tuotteet siististi esillä.
On mielestäni parempi että kaupan valikoima on runsas ja samasta kaupasta saa mahdollismman monta eri tuotetta.
ap.
Joo, näin on joissakin kaupoissa. Mutta ei kaikissa. Ihan kuten ei meilläkään. Se että sinä olet nyt katsonut muutaman youtube-pätkän ei ole kovin vakuuttavaa "asioista selvän ottamista".
Etelä-ameriikasta saa maatietä hevi osastolle täytettä. Iso Manner, paljon ihmisiä. Ois jo ihme jos ois tyhjät hyllyt.
Suomessa sijaintiin ja asukaslukuun, kalliiseen hlökuntaan nähden asiat on oikein hyvin. Löytyy eksoottisia hedelmiä jopa pikku alepasta.
Ystävä oli kanadassa pidempään ja sanoi ettei siellä ollut mitään terveellistä.
Kuinka suuri menekki mahtaa olla kalliilla luomuputiikilla edes Usassa.
Ruotsissa on hyvä valikoima ja erityisesti luomu osasto on hyvä.
Briteissä niitä eksoottisia papajoita ja Dragon fruitteja pitää etsiä lontoon torilta. Siltä saa nyt kaikkea, mutta ei marketista.
kansalaisten ostostottumukset muokkaa valikoimaa. Esim punajuuri raakana vaikeaa löytää. Valmiiksi kuorittu ja keitetty löytyy kyllä.
Ap:lla ei tainnut käydä mielessä sekään, että tuo jenkkilä on aika iso paikka. Sinne mahtuu roppakaupalla niitä huonompia ja pikkusen parempiakin alueita. Eli ihan yhtälailla niitä huonoja ja hyviäkin kauppoja.
Okei, opettelen tuon lauseen ulkoa ja käytän sitä jokaisessa mahdollisessa paikassa 😊