Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset

Vierailija
11.02.2018 |

Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?

Kommentit (297)

Vierailija
21/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuden hengen perhe, Citarin ostokset tuntuu aina olevan sen 120 euroa.

Vierailija
22/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy  3 kertaa kuussa ruokakaupassa niin niitä ostoksia voipi  olla enemmän vaikka onkin vain 2 hengen talous. En mä  jaksa joka toinen päivä  kaupassa juosta, mulla on  tärkeämpääkin tekemistä.Optimointi rules.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käy  3 kertaa kuussa ruokakaupassa niin niitä ostoksia voipi  olla enemmän vaikka onkin vain 2 hengen talous. En mä  jaksa joka toinen päivä  kaupassa juosta, mulla on  tärkeämpääkin tekemistä.Optimointi rules.

Kenenkään jääkaappi ei vedä sellaista määrää ruokaa, en usko.

Vierailija
24/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne ruokakauppaan saa helposti uppoamaan sen 100e kerralla.

Meillä kahden hengen taloudessa menee viikossa noin 50-100e ruokaan. Teen ruoat itse, ei käytetä kuin aniharvoin eineksiä ja ei harrasteta työlounaita vaan otetaan edellispäivän ruokaa töihin evääksi.

Vierailija
25/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa voi säilyttää muuallakin kuin jääkaapissa.

Vierailija
26/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää, kun wannabe-ihmisten täytyy ruokaostoksetkin maksaa LUOTOLLA.

Mika ihme on wannabe-ihminen? Apina? Takaisin koulunpenkille oppimaan englantia.

Vierailija
27/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa kaupassa ja menee 120-150€. Meitä on viisi (kolme täysikäistä lasta).

Enemmän minua ihmetyttää perheelliset, jotka juoksevat joka päivä kaupassa ja ostavat vain sen päivän tarpeet. Minun aikani ei riitä moiseen. Mitä järkeä on jonottaa hypermarketissa muutaman hassun tavaran kanssa? Lähikauppani on Prisma.

Vierailija
28/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luotolla maksaminen tarkoita velaksi syömistä. Jollain luottokorteilla kannattaa maksaa jotta säilyy edut

Vierailija
29/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkea ruokaa jääkaapissa säilytetä. Hedelmät, pavut, jauhot, säilykkeet, pakasteet säilytetään muualla. Jääkaapissa vain juusto, liha, maito (luomumaidossa parasta ennen päiväykset pitkiä), vihannekset, levite. Ei siellä jääkaapissa siis ole mikään pakko säilöä puoliksisyötyjä säilykepurkkeja vuositolkulla...

Vierailija
30/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokaostoksilla kerran kahdessa tai kolmessa viikossa ja ostan kerralla runsaasti lihaa, kanaa, leikkeleitä juustoja ja kahvia, kuivatarvikkeita ( riisiä, pastaa, cous- cousta yms.) vihanneksia, hedelmiä ja pakasteita. Ostan myös pariksi viikoksi olutta ( 12 pll) ja limonadia 2 x1,5 l, jugurttia ja muita maitotuotteia ja leivontatarvikkeita. Lasku on yleensä n. 150-200€. Lisäksi mies hakee silloin tällöin maitoa, piimää ja täydennysostoksia 10-20 eurolla.

Ei ole koskaan tullut mieleen, että joku ihmettelisi isoja ( ja kalliita?) ostoksia. Meillä on tälläinen tapa, että kotona on paljon ruokaa, josta sitten päätetään mitä milloinkin tehdään.

Jos kohdalle sattuu hyviä tarjouksia ostan hyvän varaston: joulukuussa oli reilun kaupan luomuteetä outlet- hyllyssä 0,97 / paketti ( parasta ennen 2020), ostin 16 pussia!

Vierailija
31/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö lähinnä pyhällä hengellä tai onko sinulla syömishäiriö? Itselläni viikon ostokset ovat n. 100 euroa yhdelle hengelle eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
32/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 4-henkiselle perheelle menee 80-100€ viikossa, eikä osteta kalleinta lihaa tai heräteostoksia.

Vierailija
33/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä lapsiperheellä on vain yksi jääkaappi? Tai pakastin.

Vierailija
34/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen kirjoitti:

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

VIIKON ostoksen 200-300 euroa???? Sairasta.

Vierailija
35/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästäväinen kirjoitti:

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

Onko sulla kymmenpäinen perhe? Mulle 30e riittää viikoksi helposti.

Mä en ite sais edes mun vihanneksia/hedelmiä/marjoja/pähkinöitä ym. 30 e:llä per viikko. Oonko mä jotain ylempää keski-luokkaa tai jotain? Ihan raksalla oon töissä kuitenkin.

Vierailija
36/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinasuva mutta ruokaostoksille saattaa tulla hintaa koska en tykkää jatkuvasti ravata kaupassa. Lisäksi valmistan ja annostelen viikon ruuat kerralla. Tulee syötyä säännöllisesti ja oikeessa suhteessa. Lähikaupassa käyn vain täydennysostoksilla. Minulla ei ole juurikaan muita menoja mutta ruokaan olen valmis käyttämään enemmänkin. Ostovalinnoissani painaa muukin kuin tuotteen hinta (puhtaus, kotimaisuus, tuotannon eettisyys yms.) En käytä rahaa alkoholiin  enkä tupakkaan kuten monet muut.

Vierailija
37/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vetää, emme me mitään eineksiä syö emmekä vedä ruokaa napaamme 5 kertaa päivässä.

Vierailija
38/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä lapsiperheellä on vain yksi jääkaappi? Tai pakastin.

Tässä ei ollut lainkaan kyse lapsiperheestä vaan kahden aikuisen taloudesta. Yksi  täyskorkea jääkaappi ja yksi  täyskorkea pakastin riittää mainiosti.

Vierailija
39/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen kirjoitti:

200-300e viikossa ruokaan😯

Vierailija
40/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ostaa kerralla parinkin viikon ruoat, kuten itekin. Säästää paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi