Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset

Vierailija
11.02.2018 |

Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?

Kommentit (297)

Vierailija
1/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene S tai K kauppaan, siellä ei edes satanen riitä mihinkään, liiteristä saa jo satasella tosi paljon

Vierailija
2/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja saan palkkaa -> on varaa.

Vierailija
4/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ruokaa menee hirveästi rahaa. Just perjantaina päivittelin, kun kolmehenkisen perheemme viikonlopun ja ma-ti ostokset maksoivat 220€! Muistan että vielä 10 vuotta sitten selvisimme satasen halvemmalla perjantain kauppareissusta.

Vierailija
5/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa menee noin satanen yhteensä neljähenkiseltä perheeltä ja mielestäni se on varsin hyvä. Aivan suhteessa sun sinkkutaloutesi laskuun.

Vierailija
6/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää, kun wannabe-ihmisten täytyy ruokaostoksetkin maksaa LUOTOLLA.

Vierailija
7/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen kirjoitti:

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

Onko sulla kymmenpäinen perhe? Mulle 30e riittää viikoksi helposti.

Vierailija
8/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käydä kaupassa joka päivä ja jos menee yli satasen, mukana on jotain pesuaineita, vessapaperia yms. mitä ei osteta edes joka viikko tai joka kuukausikaan.

Ei lähikaupassakaan mene lähellekään satasta meiltä kahdelta, jos ostetaan pelkkää ruokaa.

Vierailija
9/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista.

Elämä on.

Vierailija
10/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen viikon ruoat on noin 150 euroa. Haetaan ne aina kerralla. Käydään töissä niin rahaa on ruokaan.

Vierailija
11/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kerran viikossa perheen (2+2 ja kissa) viikko-ostokset (mukaanlikien pesuaineet ja paperit ym taloustavarat) Lidl:stä ja loppusumma on yleensä siinä 100 nurkilla (joskus alle joskus yli). Mies saattaa täydentää ja ostaa lähikaupasta lisäksi tuoretta patonkia ja jotain muuta pientä mutta 120 e/vko on ruokabudjettimme tälle porukalle. Ehkä jostain voisi nipistää mutta ihan hyvää ruokaa saa jo tällä rahalla. Jos ostaisin samat kamat Prismasta tai Cittarista niin maksaisi monta kymppiä enemmän.

Vierailija
12/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain se raha on revittävä, kun syödä pitää. Juuri torstaina hain nelihenkiselle perheelle satasen ruokasatsin. Huomenna on edessä uusi kauppareissu. Ap voisi kokeilla ruokkia itsensä lisäksi murrosikäistä poikaa, niin ehkä silmät vähän avautuisivat.

Vierailija
13/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla sinkkunakin joskus voi mennä isommille summille kuin 30e. Riippuu tilanteesta. Joskus on kaikki tarvikkeet ja kahvit ym vähissä ja samalla on vaikka tulossa vieraita. Toisaalta voi hyvinkin halvalla selvitä kun tekee perustarvikkeista esim keittoa tai laatikkoruokia pakastimeen. Ei satanen nykyään paljon ole 4-henkiselle perheelle.

Vierailija
14/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta. Viikossa menee noin 120€ ruokakauppaan. Jos kävisin vain kerran viikossa, niin menisi joka kerta yli satanen :D Mutta yleensä ostan viikonlopuksi noin 70 eurolla ja keskivaiheilla viikkoa noin 50€. Näihin euroihin saa katsoa tosi tarkkaan, mitä ostaa. Ja meitä on siis neljä. Mun matikkapäällä 4*30=120€. Käyn töissä ja saan siitä rahaa, joten on varaa ostaa itselle ja lapsille ruokaa.

Vierailija
15/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää, kun wannabe-ihmisten täytyy ruokaostoksetkin maksaa LUOTOLLA.

Miten se on sulta veks? Itse siirrän kaiken laskujen jälkeen yli jäävään rahan sijoitustilille ja sieltä sijoituksiin ja ostan ruoat luottokortilla - jonka maksan joka palkkapäivä nollille. Mun rahat tuottavat paremmin muualla kuin ruokakaupassa. Mitään wannabetä tässä ei ole, osinkotuloilla  ja palkasta  laskujen jälkeen ylijäävällä summalla maksaisin kuukauden ruoat kepeästi kolmeen kertaan  mutta laitan ne mieluummin tuottamaan ja käytän hyväkseni maksukorttiyhtiön tarjoaman korottoman maksuajan. Korottoman siksi, että käytetty saldo maksetaan  joka kk veks.

Mahtaa sua nyt harmittaa kun tiedät miksi maksan mieluummin luottokortilla vaikka varaa ois maksa käteiselläkin...

Vierailija
16/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on muutamia kertoja vuodessa niitä kertoja, kun korin sisältö maksaa satasen. Ja sinkku olen. 

Vierailija
17/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, riippuen mitä on puutelistalla ja onko muuta asiaa kylille. Kyllä siitä helposti viiden hengen talouden kauppalasku on silloin yli 100e.

Vierailija
18/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme isoilla ruokaostoksilla 2-4 viikon välein. Kevyesti menee 4-500€, joskus enemmänkin, jos tavaraa ostetaan samalla. No aina tietysti jotain tavaraa on mukana.

Vierailija
19/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu meill on 2 työssäkäyvää joten 480 taitaa on tuloihin suhteuttuna ihan ok summa.

Vierailija
20/297 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene S tai K kauppaan, siellä ei edes satanen riitä mihinkään, liiteristä saa jo satasella tosi paljon

Ei o totta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi