Mun keittiöni on 60 luvulta
Kommentit (62)
Minun keittiöni on 50-luvulta. Umpipuiset kaapinrungot ja laatikostot ovat luksusta nykyään. Kodinkoneet ovat toki uudempaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Minun keittiöni on 50-luvulta. Umpipuiset kaapinrungot ja laatikostot ovat luksusta nykyään. Kodinkoneet ovat toki uudempaa mallia.
Mulla on lastulevyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää on? Ammattivalittajako?
Kukapa muukaan. Jo otsikosta on helppo tunnistaa. Tämän keittiöasiansakin on täällä vatvonut sen sata kertaa.
Miten voi tunnistaa otsikosta? :) Missä ketjuissa on vatvottu keittiöasiaa?
Vierailija kirjoitti:
ONko sulla tiikkiovet? Mä niin haluaisin sellaisen vanhan keittiön.
Ei 60-luvulla ollut tiikkiovia eli lastulevyä, vaan ne tuli vasta 70-luvulla.
Kyllä 60-luvulla oli keittiön ovet puuta ja usein lea-vetimet. Itselläni on 50-luvun keittiökaapit ja en vaihtaisi mistään hinnasta. Kunnostettiin muutama vuosi sitten ja samalla hinnalla olisin saanut uudet kalusteet, mutta en todellakaan niitä halunnut.
Oletko asunut vuokralla 50 vuotta samassa asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONko sulla tiikkiovet? Mä niin haluaisin sellaisen vanhan keittiön.
Ei 60-luvulla ollut tiikkiovia eli lastulevyä, vaan ne tuli vasta 70-luvulla.
Kyllä 60-luvulla oli keittiön ovet puuta ja usein lea-vetimet. Itselläni on 50-luvun keittiökaapit ja en vaihtaisi mistään hinnasta. Kunnostettiin muutama vuosi sitten ja samalla hinnalla olisin saanut uudet kalusteet, mutta en todellakaan niitä halunnut.
Tiikki puu kuten vaikka tammi tai saarni, eikä mikään levy. Tiikkiä käytetään esimerkiksi veneissä.
Arvelen kylläkin että 60 luvun asunnossa keittiön puuovet ovat mäntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää on? Ammattivalittajako?
Kukapa muukaan. Jo otsikosta on helppo tunnistaa. Tämän keittiöasiansakin on täällä vatvonut sen sata kertaa.
Miten voi tunnistaa otsikosta? :) Missä ketjuissa on vatvottu keittiöasiaa?
Jos lukee tätä palstaa joka päivä (joo, niin valitettavasti teen...), lukee joka päivä noin 10 ammattivalittajan ketjua ja satavarmasti tunnistaa jokaisen jo otsikosta. Aiheet ovat vuosia ja vuosia pysyneet samoina, samoin lakoninen tyyli. Keittiökin on tuttu juttu, se rämä hella ja lastulevykaapit...
Vierailija kirjoitti:
"Luo elämäsi Jämsässä" on tyypillinen pikkukylän kunnallisviranomaisten neronleimaus. Samanlaisia näkee nykyään joka maitolaiturin kohdalla, se kun on nykyään trendikästä...
Psst, väärä ketju! :) Sä varmaan olit kommentoimassa tuonne:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3097706/huvitti-kun-onnibussi-pysahtyi-…
Juu, niinpä olikin. Ja se oli sitä paitsi "Luo elämäntarinasi Jämsässä"... No, ketju kuin ketju... istuuhan se tännekin. :D
Mulla on myös 60-luvun alkuperäinen keittiö (okei, hella ja jääkaappi on vaihdettu uudempiin :D ). Talo on vuodelta 1963. Keittiö on tosi pikkuinen (keittokomero), mutta tykkään kokopuisista kaapeista. Tukevat ja maalattu valkoisiksi. Ovissa on vielä myös alkuperäiset Leea-salpavetimetkin jäljellä (ne sellaiset valkoiset, lukittuvat, jotka aukeavat kun painaa nupista). Eteisessä on myös alkuperäiset kokopuiset vaatekaapit jäljellä.
Tällaisia ei kannata repiä pois - ne maksavat nykyään tosi paljon. Etenkin, jos teettää puusta (tai jopa vanerista - lastulevy ja MDF-levy eivät pääse edes viivalle kunnollisen vaneriviilun kanssa).
No hienoa. Sehän on oikein trendikäs vuosikymmen.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on keittiö 50-luvulta. Turkoosit kaapit täyspuuta ja hyllypaperit. Hellakin on valitettavasti vuodelta 54 mutta kaikkeen tottuu. On tämä tietenkin persoonallisempi kuin nyky-Ikeat.
Mun keittiö on beige vuodelta 1985
Se voi olla söötti! Onko sulla polttopuille sellainen oma kaappi?
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla söötti! Onko sulla polttopuille sellainen oma kaappi?
On ja sitten on myös puuhella. Lattiassa on muovimatto mutta sen alla on lautalattia. Pitäs joskus poistaa muovimatto, mies tosin haluaisi laminaatin lattiaan.
Sehän sopii sitten hyvin sun tyyliisi.
Aidon kunnon 60-lukuisen siitä Pukkilan 15x15 kiiltävä valkoinen kalustevälilaatoitus, aaaaargh!!!
t:laattamies.