Eikös koulut ennen muinoin alkanut noin keskellä elokuuta niin nyt jo elokuun alussa?
Kommentit (16)
Voisi alkaa jo kesäkuun puolivälissä. Ei kukaan tarvitse yli viikkoa lomaa
Alkoivat siinä 15 päivä elokuuta ja kesäloma alkoi yleensä 31. toukokuuta
Koulu on täällä päin alkanut jo ainakin 20 vuotta elokuun toisena torstaina.
Ennen muinoin kun minä olin nuori, koulu alkoi syyskuun alussa. Lomaa oli siis koko kesäkuu, heinäkuu ja elokuu.
Syyskuussa alkoi joskus kauan sitten, mut lauantait oli myös koulupäiviä
Puolessa välissä elokuuta alkoi 70-80 luvuilla. Mutta syysloma oli kaksi päivää eli pitkä viikonloppu
Kyllä, näin kävi kun haluttiin syysloma. Sitä ei ollut silloin ennen, kun kesäloma oli pidempi. Loogista, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin kun minä olin nuori, koulu alkoi syyskuun alussa. Lomaa oli siis koko kesäkuu, heinäkuu ja elokuu.
Tosin lauantait olivat tuolloin koulupäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta koulua oli vastaavasti myös lauantaisin.
On kyllä ihan paskaa, että kesken kesän alkaa koulu. Muualla alkaa paras lomakuukausi, meillä alkaa koulu ja monet turistikohteet laitetaan kiinni. Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan paskaa, että kesken kesän alkaa koulu. Muualla alkaa paras lomakuukausi, meillä alkaa koulu ja monet turistikohteet laitetaan kiinni. Älytöntä.
Ja monet hienot tapahtumat muualla olisivat just elokuussa, kun ei sitten pääse minnekään.
Totuin ekoina kouluvuosina siihen että koulu alkoi syyskuun alussa. Sitten muutettiin Suomeen vuosituhannen vaihteessa ja koulu alkoikin elokuun puolivälissä. Se oli todella outoa. Samoin se, että koulu loppui jo touko-kesäkuun vaihteessa lauantaina ja kesäloma oli niin pitkä.
Niin se kolmen kuukauden loma on totta vain silloin, kun kadehditaan opettajien pitkiä lomia.
Kenen älyväläys oli ottaa alakoulu ja yläkoulu. Ne kuulostaa 1800 luvuilta.
Ala aste ja yläaste oli hyviä
Vierailija kirjoitti:
Puolessa välissä elokuuta alkoi 70-80 luvuilla. Mutta syysloma oli kaksi päivää eli pitkä viikonloppu
Ei ollut mitään syyslomaa ikinä, koulut kävin v. 1979 - 1991. Loppui toukokuun viimenen arkipäivä ja alkoi elokuun puolessa välissä.
Lähiaikana tähän voi tulla muutos kun koululaisten määrä laskee. ld