Mun keittiöni on 60 luvulta
Kommentit (62)
Tarkoitat varmaan miehesi keittiö. Eikös se teidän torppa ole 100-prosenttisesti miehen omistama.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan miehesi keittiö. Eikös se teidän torppa ole 100-prosenttisesti miehen omistama.
Joo mutta ei ole avioehtoa ja yritys taas on melko lailla minun omistama.
Sanomme nyt vaikka sen, että aloituksesi ovat toinen toistaan älyvapaampia.
Tietääkö joku, mikä on nimitys sille 50-60-lukujen taitteen keittiötasojen pöytälevymateriaalille, jossa on kirkas punainen väri ja ikään kuin marmorikuvio? Levyn pinta kestää uunikuuman astian.
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä jos kestät sitä. Itse tein kahdeksan vuotta vanhaan keittiöön remontin.
Oliko se siis alunperin suunniteltu päin persiettä?
Vuosia on kulunut ja ammattivalittajalla yhä sama rämä keittiö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla söötti! Onko sulla polttopuille sellainen oma kaappi?
On ja sitten on myös puuhella. Lattiassa on muovimatto mutta sen alla on lautalattia. Pitäs joskus poistaa muovimatto, mies tosin haluaisi laminaatin lattiaan.
Ollut vähän joulutaukoa palstailussa niin pikkusen pihalla nyt: etkö sä muuttanut syksyllä omillesi, mitä ihmettä sen miehen haluilla sun keittiössäsi on merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja sitten on myös puuhella. Lattiassa on muovimatto mutta sen alla on lautalattia. Pitäs joskus poistaa muovimatto, mies tosin haluaisi laminaatin lattiaan.
Ollut vähän joulutaukoa palstailussa niin pikkusen pihalla nyt: etkö sä muuttanut syksyllä omillesi, mitä ihmettä sen miehen haluilla sun keittiössäsi on merkitystä?
Tämä on vuosia vanha ketju.
Ketju on vuosia vanha mutta eihän Valiksen elämässä mikään ole muuttunut. Sama vanha keittiö, samat vanhat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on vuosia vanha mutta eihän Valiksen elämässä mikään ole muuttunut. Sama vanha keittiö, samat vanhat ongelmat.
Voi että, kun ei ole minun keittiöni tuo.
Minä asuin taannoin asunnossa, jossa oli 60-luvun keittiö. Mikäpä siinä.
Nyt asun kodissa, jossa on 80-luvun keittiö. Jollain mittarilla on mennyt ehkä huonompaan suuntaan. Tätä tuskin kukaan kadehtii, varsinkin jos lisään, että seinät ovat kellastunutta mäntyä.
Mutta toisaalta en itsekään kadehdi tuttavaani, jonka pari vuotta sitten remontoidussa keittiössä jo kaappien kulmat repsottavat. Remontti maksoi jotain 6000 euroa, mutta silti silläkään rahalla ei saanut laatua; vaan päinvastoin keittiössä on suunnitteluvirheitä ja tosiaan materiaalit eivät kestä normaalia keittiön käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONko sulla tiikkiovet? Mä niin haluaisin sellaisen vanhan keittiön.
Ei ole vaan tuollaiset kelta vihreät keittiökaapin ovet.
Kuulostaa ihanalta. Ovatko ne ihan ehtaa puuta ja maalatut, ei siis mitään levyä?
Asuin aikoinaan vuokralla asunnossa, jossa oli keittiö 50-luvulta, ja rakastin sitä. Mitä nyt jääkaappi oli ostetu myöhemmin, mutta ei sekään mitään uusinta mallia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONko sulla tiikkiovet? Mä niin haluaisin sellaisen vanhan keittiön.
Ei ole vaan tuollaiset kelta vihreät keittiökaapin ovet.
Kuulostaa ihanalta. Ovatko ne ihan ehtaa puuta ja maalatut, ei siis mitään levyä?
Asuin aikoinaan vuokralla asunnossa, jossa oli keittiö 50-luvulta, ja rakastin sitä. Mitä nyt jääkaappi oli ostetu myöhemmin, mutta ei sekään mitään uusinta mallia ollut.
Jotain maalattua ohutta lastulevyä ne olivat.
Vierailija kirjoitti:
Pidä keittiöstä huolta. Nyt ei vastaava saa rahallakaan.
Saa, jos maksaa... ks. esim. https://jalokaluste.fi/retrokeittiot/
Vierailija kirjoitti:
https://dblz8c9s03dit.cloudfront.net/w7lrg8grgqb7/meillakotona_file_125…
Erittäin kaunis ja asiallinen keittiö, Tulee mieleen oman lapsuudenkotini keittiö. Rakensimme (siis isäni rakensi talkooporukan ja ammattimiesten avustamana) oman lapsuudenkotini vuonna 1966.
Loppujen lopuksihan keittiöt ovat muuttuneet 40 vuodessa melko vähän. Tuossakin keittiössä kaikki perusasiat kunnossa. Ainut mitä tuohon lisää kaipaisin olisi pakastin.
Vastaan itse: En löytänyt suomeksi googlaamalla mutta englanniksi kyllä. Löytyy koko historia ja 50-60-lukujen kuvio- ja värimallit tälle laminoidulle muovilevylle nimeltä FORMICA. Tätä hain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vuosia vanha ketju.
No sehän tämän selittää, kiitos!
Sellainen elämäntarina sulla sitten. ;)