Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö, että juuri teidän töykeytenne voi olla jollekin se viimeinen naula arkkuun?

Vierailija
10.02.2018 |

Olen ollut masentunut ja ahdistunut, mutta raahauduin tänään kauppaan. Sain myyjältä todella töykeää ja v*ttumaista palvelua kassalla, vaikka itse olin ihan normaali ja ystävällinen, eikä tilanteessa pitänyt olla mitään ihmeellistä. Hetken mietin että nyt riittää, mutta kyllä kai tämä tästä. Mutta joskus jonkun, kenen tahansa, ilkeys voi olla jollekin viimeinen niitti. Kannattaisi ottaa se huomioon.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä oot vaan niin masentunu ja ahdistunu et koet normaalin keskustelun vittuiluna ja töykeytenä. Katos kun jää kieriskelemään siihen omaan pahaanoloonsa ni voi kuvitella olevansa jotenkin erityinen, sille kassalle sä oot vaan yks asiakas muiden joukossa.

Jos vaikka sekin on masentunu, mut jaksaa kuitenkin käydä töissä? Ei se tekopirtee kestohymy oo niin helppoo pitää kokoaikaa katos.

En todellakaan halua mitään kestohymyä ja tekopirteyttä, sellainen vain ärsyttää. Normaali kohtelu riittää. En tosiaankaan koe normaalia keskustelua vittuiluna, vaan sitä normaalia keskustelua juuri haluaisin. Enkä jää kieriskelemään mihinkään pahaan olooni, tässä päätoimisesti opiskelen ja haen töitä. Luuletteko että kaikki ahdistuneet ja masentuneet vaan makaavat sängyssään? AP

No mihin sä sitten viittasit, kun sanoit, että joku tappaa itsensä toisen töykeyteen? Vai oliko se, että tappaa? Vai sanoo vain takaisin? Hui kauhea.

Juuri siihen, että jonkun randomin kassankin ilkeys voi johtaa siihen, että tappaa itsensä. Se voi olla viimeinen pisara.

Niin no ei, se on kamalaa.

Vierailija
22/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se myyjä teki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin tuota usein. :/ En ole itse törkeä tai töykeä, enkä tajua sitä kun aikuiset ihmiset perustelee töykeilynsä jollain huonolla päivällä. Itselläni on aina huono päivä. Otan silti muut huomioon.

Todellakin voimia sinulle ap!

Vierailija
24/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas oikein ymmärrä aloittajan kaltaisia ihmisiä, jotka olettaa, että muiden on miellytettävä sinua.

Miten niin miellytettävä minua? Kai asiakaspalvelijan (ja ihmisten ylipäänsä) pitäisi olla ihan ystävällisiä toisiaan kohtaan. Ei tarvi miellyttää, kunhan on ihan neutraali. AP

Mutta nyt joku ei ollut neutraali. Oli siis peräti ikävä. Ikävää. Mua ei vaivaa, jos joku toinen on tyhmä, eikä osaa palvella. Ei ole kauankaan, kun sanoin eräälle huoltomiehelle, että hän on epäasiallinen. Sanoin suoraan. Tyyppi jopa edelleen vain naureskeli, oli tosi nuori. Voisin tuosta vain valittaa hänen pomolleen, mutta koska olin itseasiassa joutunut valittamaan heistä (en hänestä) jo aiemminkin esimiestasolle sekä kiinteistöfirman palkanneelle taloyhtiölle, niin katsoin sormien läpi. Enkä käytöstapojen tasosta, vaan työnteosta (mikä on vielä pahempi).

Vierailija
25/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin tuota usein. :/ En ole itse törkeä tai töykeä, enkä tajua sitä kun aikuiset ihmiset perustelee töykeilynsä jollain huonolla päivällä. Itselläni on aina huono päivä. Otan silti muut huomioon.

Todellakin voimia sinulle ap!

Kiitos ymmärryksestä :) Itse en ikinä voisi kohdistaa huonoa päivääni muihin. AP

Vierailija
26/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kukaan ei voi syyttää tuntematonta ihmistä siitä jos joku oletettu tai oikeakin töykeys on ns "viimeinen naula".

Jos itsetuhoinen tai todella pohjalla oleva ihminen esimerkiksi tekee jotakin itselleen, kyllä viimekädessä vastuu on itsellä. Ketään ei saa, eikä voi syyttää kenenkään ratkaisuista.

Tästä on ollut puhetta palstallakin vuosia sitten mm. nettipoliisin kanssa. Nettipoliisi totesi, että kukaan ei ole syyllinen toisen tekoihin. Toki jos herjaa tarpeeksi pahasti, se voi täyttää rikoksen tunnusmerkit.

Ap:n tapauksessa en kyllä usko, että normaalissa asiakaspalvelutilanteessa edes mitkään herjauksen tuntomerkit täyttyi. Huonoa asiakaspalvelua voi olla, mutta jos sen vuoksi joku hyppää kiikkuun, niin kyllä on todella epävakaa.

Vierailija
27/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä menikö jokin viesti ohi, mutta myyjien tympeyttähän on kahdenlaista: että ollaan naama norsunvitulla (yleisin) ja sitten ehkä oikea töykeys erikseen. Kumpaa koit, ap? Kurjaa, että jäi paha mieli reissusta.

Vierailija
28/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule meille asiakkaaksi kuten muutkin. Saat aina ystävällistä palvelua. Olemme kauppiaita kolmannessa polvessa. 😊

Vierailija
29/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrättekö, että juuri teidän töykeytenne voi olla jollekin se viimeinen naula arkkuun?"

Rehellisesti? En ymmärrä. Kun itsellä on paha olla, puran se muihin välittämättä siitä, miltä se tuntuu heistä. Ei niin pitäisi tehdä. 

Vierailija
30/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu niin, ettei omaa pahaa oloa saisi näyttää muille, mutta suoraan sanottuna mä en välitä muista niin paljon, että tajuaisin, miksi mun pitäisi sitä olla näyttämättä. Tavallaan työyhteisössä ITSE pääsee minusta helpommalla, kun osaa ns. käyttäytyä, eli että oma paha olo ei näy muille, mutta siitä tulee vain entistä enemmän se tunne, että työkaverit eivät välitä minusta, kun tässä pitää heidän onneaan vaaliakseen näytellä hyväntuulista.

Että mitä mä tästä saan, jos he nyt pitävät minua mukavampana tyyppinä, kuin muuten pitäisivät, kun en kuitenkaan saa tukea mihinkään, siis ymmärrystä, jos mulla on paha olla. Ymmärryksellä tarkoitan lähinnä sitä, että jos mulla on paha olla ja näytän sen, niin että en sanoisi kellekään mitenkään pahasti, vaan se, että iminusta näkyisi pahantuulisuus, niin toiset sallisivat sen ja silti olisin heille yhtä tärkeä kuin ennenkin.

Nyt en saa olla, koska minut kasvatettiin siihen, että pahantuulisuuteni loukkaa toisia. Mielestäni siis liikaa antamaan muille valtaa minuun. Alan olla siinä iässä, että kohta en enää välitä. Jos en ole pahantuulisuuteni takia tärkeä jollekulle, niin se ei ole minun ongelmani. Ja mitä tulee pahan olon näyttämiseen asiakkaille, niin en ole ikinä töykeä tietoisesti, mutta huonotuulisimmillani voin olla hyvin vakava ja lyhytsanainen, mitä en sanoisi hyväksi asiakaspalveluksi, mutta ei mahda mitään.

Vierailija
31/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sitten vastuussa niistä ekoista ja tokista niiteistä? Miksei niillä ole niin paljon väliä?

Hankala asiakas saattaa olla asiakaspalvelijan elämän viimeinen niitti.

Eräässäkin liikkeessä asiakas haukkui myyjän hampaat. Tosi kiva, vielä ekaa päivää töissä.

Vierailija
32/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.

Niin on. En kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta toisen ihmisen tunteista ja ongelmista jos tämä KOKEE minut töykeäksi vaikken sitä olekaan.

Tuskin normaaleilla käytöstavoilla varustettua ihmistä voi kokea töykeäksi.

En viittaa nyt ap:hn vaan ihan omasta kokemuksesta uskallan sanoa että masentuneena saattaa tulkita negatiiviseksi ihan neutraaleitakin asioita ja muiden käyttäytymistä.

Siis nimenomaan saattaa ja ikävä kyllä huonoakin kohtelua asiakaspalvelijoilta joskus saa, mukavaa se ei ole koskaan ja masentuneelle se voi olla tuhoavaa.

Vierailija
33/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos edellinen vittumainen asiakas oli viimeinen naula myyjän arkkuun eikä hän enää vain jaksa?

Vierailija
34/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vähän tarkemmin kertoa miten töykeys ilmeni, on vähän vaikea arvioida tilannetta vain epämääräisen maininnan pohjalta.

Vierailija
35/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Win - win kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut masentunut ja ahdistunut, mutta raahauduin tänään kauppaan. Sain myyjältä todella töykeää ja v*ttumaista palvelua kassalla, vaikka itse olin ihan normaali ja ystävällinen, eikä tilanteessa pitänyt olla mitään ihmeellistä. Hetken mietin että nyt riittää, mutta kyllä kai tämä tästä. Mutta joskus jonkun, kenen tahansa, ilkeys voi olla jollekin viimeinen niitti. Kannattaisi ottaa se huomioon.

Töykeistä myyjistä kannattaa aina valittaa, niin heidän käytöksensä muuttuu käsittämättömän pian ihan toiseksi ja ensi kerralla hän kohtelee sinua korostetun ystävällisesti.

Siitä valituksesta hyötyvät kaikki: Sinä, muut asiakkaat, myyjä ja hänen esimiehensä sekä koko yritys.

Hmm mikä on töykeää? Jos ei hymyile? Ap ei nyt kertonut enempää miten häntä sitten kohdeltiin.

Vierailija
36/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.

Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.

Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.

Kai sylkäisit vielä päin kun ne kaupankassat ovat yleisiä sylkykuppeja joihin jokainen saa oksentaa kaiken mitä on koko päivän saanut kokea?

Vierailija
37/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuu~u, kylläpä nyt peljättää.

Lopeta näiden lapsellisten uhkausten kirjoittelu interwebbiin ja kasva vaikka aikuiseksi.

Vierailija
38/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos edellinen vittumainen asiakas oli viimeinen naula myyjän arkkuun eikä hän enää vain jaksa?

Niin, ihmisiä kun kaikki olemme, ne kaupan kassat ja asiakaspalvelijat ovat ihan yhtä haavoittuvia ja uupuvia kuin muutkin.

Vaikeammaksi vielä tekee se että "avohoidossa" liikkuu paljon ihmisiä joilla pahojakin mt-ongelmia ja käytös joskus omituista, joskus todella törkeää eivätkä he voi sille mitään.

Erotapa siinä sitten tällainen ilkeästä ja huonotapaisesta ihmisestä.

Vierailija
39/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt tyhmäkin tajuaa että jos edellinen asiakas on ollut alentuva myyjälle niin myyjä ei voi kostaa sitä seuraavalle asiakkaalle joka on syytön.Vähän tilannetajua.Tai jos myyjän mies lähti toisen matkaan niin ei se asiakkaan vika ole.Vittuilla saa ja pitääkin takaisin mutta oikealle kohteelle.Lammas ei siis tarvitse olla mutta asiasta annetaan takaisin oikealle henkilölle.Kiitos.

Vierailija
40/45 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.

Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.

Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.

Taidan tehdä seuraavaksi myös näin. Olen aina ollut ystävällinen ihmisille, mutta jossain menee raja. AP

Joskus se viimeinen niitti tulee myös asiakas palvelijalle. Voi olla että se suora palaute kaikkien nähden, on viimeinen julkinen No lausunto minkä hän haluaa kokea, voi olla ettei enää saa noustua. Hänkin voi olla masentunut. Voi olla että tuntee itsensä jo valmiiksi huonoksi ja arvottomaksi. Ja nyt vielä kerrotte kuinka hän saa muidenkin päivän pilattua, ehkä hän ajattelee että parempi kaikille kuin häntä ei olisikaan.

Se kaupan työntekijä on myös ihminen!