Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?

Vierailija
10.02.2018 |

Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.

Kommentit (639)

Vierailija
421/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.

Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.

Epäilen vahvasti, että nykytyöttömien porukasta löytyisi ketään, joka omaan työhöni pystyisi tai jaksaisi siinä kovin pitkään. Olen työaikaani jo lyhentänyt, vuorotteluvapaallakin olin, mutta eipä tilalle ketään pysyvää löytynyt.

Nyky työttömien määrä on joku 600 000. Kuinka itseriittoinen ihminen pitää olla, että pitää itseään noin korvaamattomana?

Työnnä sormesi vesilasiin! Nosta sormi pois! Jos siihen jäi sormesi kokoinen aukko, niin sitten olet korvaamaton.

Hävettää tuollaisten ihmisten puolesta. Olet naurettava, jos luulet ettei kukaan voi sinun työtäsi jaksaa muu kuin sinä. Voi luoja miten täynnä pääsi on keltaista nestettä!

No kuten sanoin, yritetty on. Eipä ollut jonoksi hakijoita ja ne muutamat lopettivat muutaman viikon jälkeen. Olisin siirtynyt toisiin hommiin, jos kunnollinen olisi tilalle löytynyt.

Kyseessä ei ole mahdoton työnantaja, huono palkka tms. Työ vaan vaatii runsaasti erikoisosaamista, paineensietokykyä ja kykyä olla huomattavan diplomaattinen.

No sitten vaan uudestaan paikka hakuun! Pitäähän työttömienkin hakea töitä vaikka satamiljoona kertaa, niin miksei työpaikan pitäisi hakea sopivaa työntekijää niin pitkään kunnes joku löytyy?

Et kai ihan aikuisten oikeasti luule olevasi 600 000 ihmistä parempi? Herää jos sieltä pilvilinnastasi.

Ei sillä ole merkitystä, onko siinä joukossa joku, jonka osaaminen riittäisi tai joka olisi minua parempi. Paikka ei ole enää avoinna, eikä lähiaikoina tulekaan. Silloin kun se oli avoinna, sellaista ei ollut.

Ja työttömiä ei tosiaan ole 600t.

No jos paikka ei ole haettavana, niin sinun on aika älyllisesti laiskaa sössöttää, ettei siihen ole tulijoita.

Työttömiä on 600 000, tilastot eivät kerro totuutta. Sen ymmärtää normaaliälyinenkin.

Se paikka oli haussa reilu puoli vuotta sitten. Eikä tulijoita ollut.

Et taida oikein ymmärtää kuinka paljon työttömiä oikeasti on. Tässä on kuva jonka avulla voit vähän yrittää hahmottaa millaisista massoista on kyse.

Kuva ei ole Suomesta, mutta siinä on paljon jengiä.

https://ippreview.com/Uploads/Blog/2017-07-03/5959ad81d85ea.jpg

Klikkaa kuva auki, ja mieti miten täynnä olet itseäsi, jos vakavasti kuvittelet, ettei tilallesi pätevää ja jaksavaa ihmistä muka löytyisi.

Yksi kerta haussa jos on ollut, niin ei vielä kerro mitään.

Mutta puheissahan jokaista avoinna olevaa paikkaa hakee sadat hakijat, toinen toistaan parempia ja pätevämpiä. Miten tämä nyt istuu siihen, että yksi kerta haussa ollut työpaikka ei tulekaan täytetyksi?

Ilmoitus on voinut olla vaikka millainen paska. Sijaisen paikka hetkiseksi. Sinnehän haki ihmisiä siitä huolimatta, mutta jostain syystä eivät jatkaneet siellä tai jotain.

En tiedä, kun en ole tuo YK:n pääsihteeri diplomaatti.

"Helsingissä. Kk-palkka noin 4500. Kokoaikainen työ. Hyvämaineinen työnantaja. Korkeakoulututkinto vaadittiin ja vahva asiantuntemus alaan liittyen. Ei kuitenkaan mikään lääkärin tms pesti vaan monenlainen koulutustausta sinänsä kelpaa, kun vaan alan tuntee.

Tosiaan 2 hakijaa kokeili työtä, kumpikin lopetti muutamassa viikossa. Kyseessä oli vuorotteluvapaan sijaisuus josta luvattiin, että saa jatkaa vakkarina, jos työ sujuu."

No näillä spekseillä ei se nyt ihan huonolta kuulosta.

Olisiko sellainen mahdollista että perehdytys on mennyt reisille?

Tai sitten työ on ollut jotain missä joutuu tekemään jotain omalle arvomaailmalle mahdotonta "diplomatiaa"

Sen uskallan väitää, ettei se ainakaan älykkyydestä ole kiinni jäänyt. Ei varmasti ole mikään missä pitäisi olla laskentatehoa.

Vierailija
422/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.

Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.

Epäilen vahvasti, että nykytyöttömien porukasta löytyisi ketään, joka omaan työhöni pystyisi tai jaksaisi siinä kovin pitkään. Olen työaikaani jo lyhentänyt, vuorotteluvapaallakin olin, mutta eipä tilalle ketään pysyvää löytynyt.

Nyky työttömien määrä on joku 600 000. Kuinka itseriittoinen ihminen pitää olla, että pitää itseään noin korvaamattomana?

Työnnä sormesi vesilasiin! Nosta sormi pois! Jos siihen jäi sormesi kokoinen aukko, niin sitten olet korvaamaton.

Hävettää tuollaisten ihmisten puolesta. Olet naurettava, jos luulet ettei kukaan voi sinun työtäsi jaksaa muu kuin sinä. Voi luoja miten täynnä pääsi on keltaista nestettä!

No kuten sanoin, yritetty on. Eipä ollut jonoksi hakijoita ja ne muutamat lopettivat muutaman viikon jälkeen. Olisin siirtynyt toisiin hommiin, jos kunnollinen olisi tilalle löytynyt.

Kyseessä ei ole mahdoton työnantaja, huono palkka tms. Työ vaan vaatii runsaasti erikoisosaamista, paineensietokykyä ja kykyä olla huomattavan diplomaattinen.

No sitten vaan uudestaan paikka hakuun! Pitäähän työttömienkin hakea töitä vaikka satamiljoona kertaa, niin miksei työpaikan pitäisi hakea sopivaa työntekijää niin pitkään kunnes joku löytyy?

Et kai ihan aikuisten oikeasti luule olevasi 600 000 ihmistä parempi? Herää jos sieltä pilvilinnastasi.

Ei sillä ole merkitystä, onko siinä joukossa joku, jonka osaaminen riittäisi tai joka olisi minua parempi. Paikka ei ole enää avoinna, eikä lähiaikoina tulekaan. Silloin kun se oli avoinna, sellaista ei ollut.

No jos paikka ei ole haettavana, niin sinun on aika älyllisesti laiskaa sössöttää, ettei siihen ole tulijoita.

Työttömiä on 600 000, tilastot eivät kerro totuutta. Sen ymmärtää normaaliälyinenkin.

Et itse pärjää ja jaksa työssäsi, ja siksi haluat uskoa etteipä kukaan muukaan. Ei kukaan sadoista tuhansista ihmisistä ikinä. Nykytyöttömistä ainakaan, koska nykyajan ihmiset on jotain aivan pilalla olevaa rikkaruohosakkia. Niih!

Voi ystäväiseni. Olen tehnyt tätä työtä jo 15 vuotta, pärjään mainiosti. Jäin vuorotteluvapaalle ja etsittiin sijaista. Vapaan jälkeen oli tarkoitus, että vaihtaisin organisaatiossa toisiin töihin, mutta se kaatui siihen, etteivät löytäneet ketään paikalleni.

Eli sijaisen väliaikainen paikka oli haussa.

Mikä se nyt oikeasti on se sinun mahtava diblomaattityösi? Oletko valtakunnansovittelija, Yk:n pääsihteeri vai mikä kuningas?

Niin, sijaisen paikka, josta käytännössä varma vakkarityö, mikäli työ sujuu.

Se mikä työ on kyseessä, ei kuulu sinulle pätkääkään, etenkään tuolla tavalla esitettynä. Sanotaan nyt vaikka että hyvin ihmisläheinen työ, ei julkisella puolella, eikä liity sote-alaan mitenkään.

No saat ylistää itseäsi ihan vapaasti, mutta älä nyt oikeasti luule että kukaan uskoo sinun olevan korvaamaton.

Korvaamaton? En niin ole koskaan väittänyt. Vaan että työttömien joukosta ei löydy sellaista henkilöä, joka tätä työtä haluaisi ja jaksaisi tehdä.

Olet kyllä niin politikko ainesta. En ole väittänyt että x, mutta seuraavassa lauseessa sanon käytännössä, että tarkoitan asiaa x, mikä on ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään. Mutta eikö sinua yhtään häiritse se että jotta sinun viihtymisesi on mahdollista meidän muiden pitää lainata rahaa ulkomailta?

Useimmat ihmiset joutuvat kustantamaan viihdykkeensä itse. Sinun viihdykkeesi kustannetaan lainaamalla rahaa ja viihdyttämällä sillä rahalla sinua.

Vierailija
424/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välitetä ymmärtämättömistä. Nautitaan työttömyydestämme me, jotka sen osaamme. Ei meidän tarvitse eikä kannata hakea hyväksyntää kaikilta kokoomusnuorilta tai vanhan maailman öyhäkkeiltä.

Minä en minkään kokoomusnuoren hyväksyntää edes huolisi. En mitään muuta halua, kuin pitäisivät turpansa kiinni.

Vihapuhe, leimaaminen ja turhasta syyttely on väärin ja oksettavaa, vaikka se kohdistuisi Tuupovaaralaiseen Kalle Mönttölään.

Vierailija
425/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään. Mutta eikö sinua yhtään häiritse se että jotta sinun viihtymisesi on mahdollista meidän muiden pitää lainata rahaa ulkomailta?

Useimmat ihmiset joutuvat kustantamaan viihdykkeensä itse. Sinun viihdykkeesi kustannetaan lainaamalla rahaa ja viihdyttämällä sillä rahalla sinua.

Eikö kyse ole kuitenkin elämästä eikä viihdykkeestä? Vai onko elämä, jossa ei kärsi, aina viihdettä?

Vierailija
426/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itse pärjää ja jaksa työssäsi, ja siksi haluat uskoa etteipä kukaan muukaan. Ei kukaan sadoista tuhansista ihmisistä ikinä. Nykytyöttömistä ainakaan, koska nykyajan ihmiset on jotain aivan pilalla olevaa rikkaruohosakkia. Niih!

Voi ystäväiseni. Olen tehnyt tätä työtä jo 15 vuotta, pärjään mainiosti. Jäin vuorotteluvapaalle ja etsittiin sijaista. Vapaan jälkeen oli tarkoitus, että vaihtaisin organisaatiossa toisiin töihin, mutta se kaatui siihen, etteivät löytäneet ketään paikalleni.

Eli sijaisen väliaikainen paikka oli haussa.

Mikä se nyt oikeasti on se sinun mahtava diblomaattityösi? Oletko valtakunnansovittelija, Yk:n pääsihteeri vai mikä kuningas?

Niin, sijaisen paikka, josta käytännössä varma vakkarityö, mikäli työ sujuu.

Se mikä työ on kyseessä, ei kuulu sinulle pätkääkään, etenkään tuolla tavalla esitettynä. Sanotaan nyt vaikka että hyvin ihmisläheinen työ, ei julkisella puolella, eikä liity sote-alaan mitenkään.

No saat ylistää itseäsi ihan vapaasti, mutta älä nyt oikeasti luule että kukaan uskoo sinun olevan korvaamaton.

Korvaamaton? En niin ole koskaan väittänyt. Vaan että työttömien joukosta ei löydy sellaista henkilöä, joka tätä työtä haluaisi ja jaksaisi tehdä.

Eikö löydy jos toisenkin kerran haette? Eikö koskaan ikinä milloinkaan muka löydy? Häh!!!

Ehkä jos pitää olla 24 vuotias ja 30 vuotta työkokemusta taustalla, niin ei moni hae.

Varmaan voisitte jotain tehdä sille, että ihmiset viihtyisivät siellä pidempään kuin viikon.

Keski-ikä meillä töissä on varmastikin 40+, ei tosiaan tarvitse olla esim alle 30v. Työilmapiiri ei ollut kummankaan tyypin syy lähteä, vaan kertakaikkiaan, ettei jaksanut työtä.

Mutta turha tästä on vängätä, fakta nyt vaan on, että aika paljon on sellaisia töitä, mihin valtaosa työttömistä ei vaan sovellu. Ei se muuksi muutu haukkumalla niitä ihmisiä, jotka niitä töitä tekevät.

Valtaosa kaikista töistä on sellaisia, etteivät ne kaikille sovellu. ei se muuksi muutu haukkumalla puolta miljoonaa ihmistä.

Vierailija
427/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua häiritse että joku tekee saman työn mitä sinä ilman palkkaa?

Vierailija
428/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kyse ole kuitenkin elämästä eikä viihdykkeestä? Vai onko elämä, jossa ei kärsi, aina viihdettä?

No saivartelijoille tiedoksi että valtaosa elämässään viihtyvistä kustantaa sen viihtyisän elämänsä itse. 

Onko tämä parempi sanamuoto?

Vierailija
429/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä työn aloittaja tekee ilman palkkaa?

Vierailija
430/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hallituksen ja hallituksen käskyttämän median aivopesu mennyt perille ja saadaan kansa jaettua ja nyt voidaan tasaisesti huonontaa kaikkien oloja, kun toinen puoli hurraa kun toiselta viedään!

Vierailija
431/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä työn aloittaja tekee ilman palkkaa?

Aloittajasta en tiedä. Sinä et ymmärtänyt kysymystä, mikä ei yllätä ollenkaan.

Vierailija
432/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"YK:n pääsihteeri" puolijumala hävisi kuin pierusaharaan, kun paljastettiin että hänen työssään pitää tehdä epäeettisiä ja moraaliltaan notkean ihmisen valintoja.

Siksi hän on ainoa joka työtään voi tehdä, kun muut ei taivu samaan.

Vierailija
433/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saivartelijoille tiedoksi että valtaosa elämässään viihtyvistä kustantaa sen viihtyisän elämänsä itse. 

Ja kaikille ei riitä palkkatyötä. Osalle palkkatyön puuttuminen on valtava tuska ja elämän mielekkyyden vievä asia, meille toisille se on oikein kelvollinen olotila. Eikö tuosta saada yhtälö, jonka mukaan meidän työttömäksi kyvykkäiden on ihan hyvätapaista pysyä työpaikoilta pois?

Vierailija
434/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta turha tästä on vängätä, fakta nyt vaan on, että aika paljon on sellaisia töitä, mihin valtaosa työttömistä ei vaan sovellu. Ei se muuksi muutu haukkumalla niitä ihmisiä, jotka niitä töitä tekevät.

Olin ennen työtön. Nykyään teen työtä jossa sinä et kauaa kestäisi, jota et osaisi ja jossa et menestyisi. Otin työn koska muuta ei ollut tarjolla.

Olen provisiopalkkainen myyntiedustaja ja tienaan tässä kuussa saman verran kun sinä. Mutta ensi kuussa tienaan vain sen mitä olen tässä kuussa myynyt. Kaltaisellesi kermaperseelle menisi löysät housuun pelkästään tällaiseen asetelmaan joutumisesta.

Vierailija
435/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikille ei riitä palkkatyötä. Osalle palkkatyön puuttuminen on valtava tuska ja elämän mielekkyyden vievä asia, meille toisille se on oikein kelvollinen olotila. Eikö tuosta saada yhtälö, jonka mukaan meidän työttömäksi kyvykkäiden on ihan hyvätapaista pysyä työpaikoilta pois?

Eli sinua ei häiritse että joku muu kustantaa viihtymisesi? Vaikka se sitten kustannettaisiin ottamalla velkaa?

Olisiko ok jos vaikka äitisi kustantaisi viihtyisän elämäsi pikavipeillä?

Vierailija
436/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä taas huudetaan että työttömyyskorvaukset pois ja töihin siitä, hus! Pois kotisohvalta loikoilemasta!!

Entäs sitten, kun se yt-nakki napsahtaakin omalle kohdalle, edelleenkö ollaan sitä mieltä että työttömyyskorvaukset pois, älkääkä edes yrittäkö sitä että olette kassan maksuja maksaneet palkastanne.

Vierailija
437/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ei häiritse että joku muu kustantaa viihtymisesi? Vaikka se sitten kustannettaisiin ottamalla velkaa?

Olisiko ok jos vaikka äitisi kustantaisi viihtyisän elämäsi pikavipeillä?

Jos minä en olisi työtön (ja silloin, kun en ollut), veisin työpaikan joltakin, joka tarvitsee enemmän rahaa, yhteiskunnallista arvostusta, työpaikan sosiaalisia suhteita ja mitä kaikkea te ihmiset niistä työpaikoista nyt saattekaan. Velkaa pitäisi ottaa saman verran kuin nyt, minä voisin luultavasti huonosti töissä, joku muu voisi huonosti työttömänä.

Yritäpä nyt vielä kerran ymmärtää: Kun työtä ei riitä kaikille, on varmasti järkevä ajatus, että me, jotka pärjäämme pienemmällä rahalla ja jotka koemme muun kuin työelämän mielekkäimmäksi tavaksi elää, jätämme työt niille, jotka niitä enemmän tarvitsevat.

Niin, ja tilanne ei ole millään tavalla verrattavissa siihen, jos joku sukulaiseni tai tuttavani tai itse olisin niin idiootti, että ottaisimme pikavippejä. Jos et tuota pysty ymmärtämään, käy ensin vaikka se lukio loppuun ja tule sitten taas keskustelemaan.

Vierailija
438/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vielä päivä, jona hyvinvointivaltio romahtaa lopullisesti. Sen jälkeen Suomessa kerjäävät muutkin kuin romanialaiset.

Romahtaa niin kuin Rooma. Ylisuureen virkamiesarmeijansa paskaan.

Juu, itsekin olen sitä mieltä että voitaisiin lakkauttaa armeija, poliisi, tulli ja rajavartiolaitos, jotka ovat 40 % Suomen virkamiehistöstä. Samaten opettajanvirat voidaan lakkauttaa ja koulut sulkea suurin piirtein kokonaan. 

Rajat auki! Ei me haluta Suomesta mitään Ranskaa tai Saksaa!

"Suomessa on vähiten valtion virkamiehiä EU:ssa

Suomen verohallinnossa on noin 5 300 työntekijää, samankokoisen Tanskan verohallinnossa noin 6 300. Suomen byrokraateista noin 40 prosenttia toimii turvallisuusalalla, kuten poliisina, tullissa tai puolustusvoimissa."

https://yle.fi/uutiset/3-7920697

Vierailija
439/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 sivua.

Eiköhän nyt ala jo riittää. Kokoomusnuoret on riittävästi servattu ja YK:n pääsihteerikin meni nurkkaan häpeämään.

Vierailija
440/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vielä päivä, jona hyvinvointivaltio romahtaa lopullisesti. Sen jälkeen Suomessa kerjäävät muutkin kuin romanialaiset.

Romahtaa niin kuin Rooma. Ylisuureen virkamiesarmeijansa paskaan.

Juu, itsekin olen sitä mieltä että voitaisiin lakkauttaa armeija, poliisi, tulli ja rajavartiolaitos, jotka ovat 40 % Suomen virkamiehistöstä. Samaten opettajanvirat voidaan lakkauttaa ja koulut sulkea suurin piirtein kokonaan. 

Rajat auki! Ei me haluta Suomesta mitään Ranskaa tai Saksaa!

"Suomessa on vähiten valtion virkamiehiä EU:ssa

Suomen verohallinnossa on noin 5 300 työntekijää, samankokoisen Tanskan verohallinnossa noin 6 300. Suomen byrokraateista noin 40 prosenttia toimii turvallisuusalalla, kuten poliisina, tullissa tai puolustusvoimissa."

https://yle.fi/uutiset/3-7920697

Vai olet sinä sitä mieltä. No minä en taas ole.