Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?

Vierailija
10.02.2018 |

Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.

Kommentit (639)

Vierailija
461/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei töissä pakko ole käydä, kaikki ok kunhan yhteiskunnan ei tarvitse elättää sinua.

Minä ja moni muu, enemmistö tietääkseni, haluaa elää yhteiskunnassa, jossa ne, jotka eivät syystä tai toisesta tienaa tai omista rahaa, elätetään kuitenkin.

Tottakai meillä on velvollisuus pitää huolta heikommista ja on hienoa, että meillä on erilaisia tukia niitä tarvitseville, mutta minusta meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää verorahoin työhön kykenee, mutta omasta tahdostaan työtöntä ihmistä. Nämä ihmiset pilaavat muiden työttömien maineen.

On velvollisuus, niin pitkään kun ei ole työpaikkoja jokaiselle.

Vastustin kovasti Vartiaisen mallia, mutta sinunkaltaisten ihmisten takia alan nyt ymmärtämään Vartiaisen pointteja.

Vierailija
462/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään. Mutta eikö sinua yhtään häiritse se että jotta sinun viihtymisesi on mahdollista meidän muiden pitää lainata rahaa ulkomailta?

Useimmat ihmiset joutuvat kustantamaan viihdykkeensä itse. Sinun viihdykkeesi kustannetaan lainaamalla rahaa ja viihdyttämällä sillä rahalla sinua.

Eikö kyse ole kuitenkin elämästä eikä viihdykkeestä? Vai onko elämä, jossa ei kärsi, aina viihdettä?

No saivartelijoille tiedoksi että valtaosa elämässään viihtyvistä kustantaa sen viihtyisän elämänsä itse. 

Onko tämä parempi sanamuoto?

Ja kaikille ei riitä palkkatyötä. Osalle palkkatyön puuttuminen on valtava tuska ja elämän mielekkyyden vievä asia, meille toisille se on oikein kelvollinen olotila. Eikö tuosta saada yhtälö, jonka mukaan meidän työttömäksi kyvykkäiden on ihan hyvätapaista pysyä työpaikoilta pois?

Eli sinua ei häiritse että joku muu kustantaa viihtymisesi? Vaikka se sitten kustannettaisiin ottamalla velkaa?

Olisiko ok jos vaikka äitisi kustantaisi viihtyisän elämäsi pikavipeillä?

Jos minä en olisi työtön (ja silloin, kun en ollut), veisin työpaikan joltakin, joka tarvitsee enemmän rahaa, yhteiskunnallista arvostusta, työpaikan sosiaalisia suhteita ja mitä kaikkea te ihmiset niistä työpaikoista nyt saattekaan. Velkaa pitäisi ottaa saman verran kuin nyt, minä voisin luultavasti huonosti töissä, joku muu voisi huonosti työttömänä.

Yritäpä nyt vielä kerran ymmärtää: Kun työtä ei riitä kaikille, on varmasti järkevä ajatus, että me, jotka pärjäämme pienemmällä rahalla ja jotka koemme muun kuin työelämän mielekkäimmäksi tavaksi elää, jätämme työt niille, jotka niitä enemmän tarvitsevat.

Niin, ja tilanne ei ole millään tavalla verrattavissa siihen, jos joku sukulaiseni tai tuttavani tai itse olisin niin idiootti, että ottaisimme pikavippejä. Jos et tuota pysty ymmärtämään, käy ensin vaikka se lukio loppuun ja tule sitten taas keskustelemaan.

MInä ymmärrän sen aivan täysin. Ja kysyn, eikö sinua häiritse että sinun elämäsi kustannetaan sillä että muut ottavat velkaa?

Epäilen että tuntuu häiritsevän kun niin kovasti koetat kysymykseen vastaamista välttää. Ja varsinkin koska pidät sitä että joku sukulaisesi tai tuttavasi kustantaisi elämäsi velkaa ottamalla idioottimaisena.

Mutta kerro nyt itse.

Aapuva! Eii! Kyllä nyt hävettää, kun noin paljon pitää ottaa velkaa ihan vaan minun takiani. Ei ei ei.

Siis koko ajan kello nakuttaa. http://velkakello.fi/

Kiitokset sinulle arvon työläinen kun elätät minut. Kiitos kiitos kiitos..

Ilmeisesti sinua häiritsee. Mutta ei kuitenkaan niin paljon, että tekisit asialle jotain.

Kuinka voin tehdä mitään, olenhan tyhmä, laiska ilmeisesti juoppo mielenterveystapaus. Ei minun kyvyt riitä kuin piereskelyyn. Sori siittä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä taas huudetaan että työttömyyskorvaukset pois ja töihin siitä, hus! Pois kotisohvalta loikoilemasta!!

Entäs sitten, kun se yt-nakki napsahtaakin omalle kohdalle, edelleenkö ollaan sitä mieltä että työttömyyskorvaukset pois, älkääkä edes yrittäkö sitä että olette kassan maksuja maksaneet palkastanne.

Kyse onkin nyt siitä, että tuo eräs kirjoittaja on elämäntapatyötön. Hänenlaisiaan ihmisiä en ymmärrä. Sille taas ei voi mitään, jos joku joutuu työttömäksi vasten omaa tahtoaan.

Oletko huomannut, että meitä, jotka emme kärsi työttömyydestä, on täällä useampikin? Mutta kerro, miksi sinulle on tärkeintä saada töihin ne, jotka eivät kärsi työttömyydestään. Eikö tärkeämpää olisi löytää töitä niille, jotka kipeästi palkkatöitä tarvitsevat voidakseen kokea elämänsä mielekkääksi?

Kuka on muuten elämäntapatyötön? Itselläni on ylioppilaaksi tulon jälkeen n. 8 vuotta opiskelua, n. 3 vuotta kaikkiaan työttömyyttä ja n. 20 vuotta palkkatöitä. Täyttyvätkö kriteerit?

Oletko miettinyt, miten yhteiskunnan käy, jos kaikki jättäytyisivät työttömäksi? Suurin osa ihmisistä jäisi pois työelämästä, jos se olisi mahdollista. Nämä ihmiset ovat kuitenkin velvollisuuden tuntoisia ja haluavat pitää yhteiskuntaa pystyssä. Kaikkien panosta tarvitaan, jopa sinun ja sen erään elämäntapatyöttömän.

Suurin osa jäisi pois ja suurin osa työttömistä juoksisi mielellään tilalle.

Mikä tekopyhyyden huipentuma:velvollisuuden tunteesta pitävät yhteiskuntaa pystyssä, Hah! Jos palkka loppuisi niin se velvollisuuden tunne loppuisi siihen.

Vierailija
464/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työssä käyvät maksavat sun elämisen ja sun takia muutkin työttömät saa laiskimuksen maineen. Kyllä sä saat olla työttömänä kunhan et nosta tukia, jos et kerta aktiivisesti hae töitä.

Lopeta sitten verojen maksaminen sen takia että jotkut saa 6000€/kk eläkettä, jonka "sinä maksat"?

Vierailija
465/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois!

Vierailija
466/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä taas huudetaan että työttömyyskorvaukset pois ja töihin siitä, hus! Pois kotisohvalta loikoilemasta!!

Entäs sitten, kun se yt-nakki napsahtaakin omalle kohdalle, edelleenkö ollaan sitä mieltä että työttömyyskorvaukset pois, älkääkä edes yrittäkö sitä että olette kassan maksuja maksaneet palkastanne.

Kyse onkin nyt siitä, että tuo eräs kirjoittaja on elämäntapatyötön. Hänenlaisiaan ihmisiä en ymmärrä. Sille taas ei voi mitään, jos joku joutuu työttömäksi vasten omaa tahtoaan.

Oletko huomannut, että meitä, jotka emme kärsi työttömyydestä, on täällä useampikin? Mutta kerro, miksi sinulle on tärkeintä saada töihin ne, jotka eivät kärsi työttömyydestään. Eikö tärkeämpää olisi löytää töitä niille, jotka kipeästi palkkatöitä tarvitsevat voidakseen kokea elämänsä mielekkääksi?

Kuka on muuten elämäntapatyötön? Itselläni on ylioppilaaksi tulon jälkeen n. 8 vuotta opiskelua, n. 3 vuotta kaikkiaan työttömyyttä ja n. 20 vuotta palkkatöitä. Täyttyvätkö kriteerit?

Oletko miettinyt, miten yhteiskunnan käy, jos kaikki jättäytyisivät työttömäksi? Suurin osa ihmisistä jäisi pois työelämästä, jos se olisi mahdollista. Nämä ihmiset ovat kuitenkin velvollisuuden tuntoisia ja haluavat pitää yhteiskuntaa pystyssä. Kaikkien panosta tarvitaan, jopa sinun ja sen erään elämäntapatyöttömän.

Ei tuollaista tarvitse miettiä kun ei tule tapahtumaan. Olet hassu.

Eli et tunne empatiaa muita kohtaan?

Nyt en sori vaan kultamussukka ymmärrä miten empatiani liittyy tuohon naurettavaan mielikuvitusleikkiisi.

Kun ei tule tapahtumaan, noin!!!

Tunnen empatiaa jonkun verran. Toisia kohtaan se on joskus tosi vaikeaa. He ovat monesti vähän itse vaikeuttaneet asiaa.

Vierailija
467/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.

Tämä!

Todellisuudessa keskipalkkaiset ja siitä alemman palkka tason saavat käyttävät ihan itse vero euronsa yhteiskunnan palveluina, eikä taida edes riittää.

Mikäli kaikki keskipalkkaiset ja sitä alemmalla palkkatasolla työskentelevät siirtyisivät ap:n lailla pelkiksi yhteiskunnan eläteiksi, kuinka kauan ajattelit yhteiskunnan rahojen riittävän paitsi kaikkien työtä vieroksuvien elättämiseen, myös tiestön, koulujen, poliisin, palokunnan, sairaaloiden ymv. ylläpitoon. Entä työntekijöitä kaiken pyörittämiseen?

Aika epätodennäköinen skenaario. Suurin osa ihmisistä kun haluaa ruuan ja asumisen lisäksi kuluttaa muutakin, joten he menevät sitten töihin.

Ei ole kovin epätodennäköinen skenaario. Tutkimusten mukaan meillä kasvaa nuoriso, joista hälyttävän moni ei halua tehdä töitä.

Vierailija
468/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.

Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.

Epäilen vahvasti, että nykytyöttömien porukasta löytyisi ketään, joka omaan työhöni pystyisi tai jaksaisi siinä kovin pitkään. Olen työaikaani jo lyhentänyt, vuorotteluvapaallakin olin, mutta eipä tilalle ketään pysyvää löytynyt.

Nyky työttömien määrä on joku 600 000. Kuinka itseriittoinen ihminen pitää olla, että pitää itseään noin korvaamattomana?

Työnnä sormesi vesilasiin! Nosta sormi pois! Jos siihen jäi sormesi kokoinen aukko, niin sitten olet korvaamaton.

Hävettää tuollaisten ihmisten puolesta. Olet naurettava, jos luulet ettei kukaan voi sinun työtäsi jaksaa muu kuin sinä. Voi luoja miten täynnä pääsi on keltaista nestettä!

No kuten sanoin, yritetty on. Eipä ollut jonoksi hakijoita ja ne muutamat lopettivat muutaman viikon jälkeen. Olisin siirtynyt toisiin hommiin, jos kunnollinen olisi tilalle löytynyt.

Kyseessä ei ole mahdoton työnantaja, huono palkka tms. Työ vaan vaatii runsaasti erikoisosaamista, paineensietokykyä ja kykyä olla huomattavan diplomaattinen.

No sitten vaan uudestaan paikka hakuun! Pitäähän työttömienkin hakea töitä vaikka satamiljoona kertaa, niin miksei työpaikan pitäisi hakea sopivaa työntekijää niin pitkään kunnes joku löytyy?

Et kai ihan aikuisten oikeasti luule olevasi 600 000 ihmistä parempi? Herää jos sieltä pilvilinnastasi.

Ei sillä ole merkitystä, onko siinä joukossa joku, jonka osaaminen riittäisi tai joka olisi minua parempi. Paikka ei ole enää avoinna, eikä lähiaikoina tulekaan. Silloin kun se oli avoinna, sellaista ei ollut.

Ja työttömiä ei tosiaan ole 600t.

No jos paikka ei ole haettavana, niin sinun on aika älyllisesti laiskaa sössöttää, ettei siihen ole tulijoita.

Työttömiä on 600 000, tilastot eivät kerro totuutta. Sen ymmärtää normaaliälyinenkin.

Se paikka oli haussa reilu puoli vuotta sitten. Eikä tulijoita ollut.

Nykyään elämme kvartaaleissa, kulta pieni. Siitä on siis iäisyys jo.

Vierailija
469/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaimellisesti kukaan, joka täällä vauvapalstalla kirjoittelee, ei veroillaan elätä muita, vaan on muiden elättämä. Kaikkien koulutusten, terveydenhuollon, infran yms. kautta on saatu satakertaisesti enemmän kuin ikinä maksaa takaisin. Ainoastaan tosirikkaat (1 % tai pienempi osuus) on tästä poikkeus, mutta he eivät ole vauvapalstalla vaan todennäköisesti nytkin Iltiksen etusivulla jossain asiassa.

Meinaatko tosiaan, että 1% suomalaista kustantaa 99% Suomen elintason? Ja muut saa satakertaisesti enemmän kuin mitä tuottaa. Suomi olisi kuule konkurssissa, jos näin huonosti olisi tilanne. Kirjoittajalla ei ole kovin hyvin valtion budjetti hallussa. On joskus kuullut jotain asiaa tähän suuntaan ja nyt pokkana jakaa mututietoaan.

Kolmasosa suomalaisista elättää itsensä mutta ei muita. 400 000 elättää itsensä, oleilijat sekä julkisen sektorin. Sen päälle oon vielä 20 firmaa jotka eivät juurikaan maksa veroja mutta tarjoavat työpaikkoja.

Kaikenkaikkiaan tämä maksava porukka on liian pieni. Niistä ei tarvitse kovinkaan monen lähteä Suomesta kun tätä korttitaloa ei pysty pitämään pystyssä enää edes velkaa ottamalla.

Äänestämällä tätä ei saada kuntoon, että siinä mielessä on ajanhukkaa huutaa yhteiskuntaa apuun. Ei siellä ole sellaisia ihmisiä joita tämä asia edes kiinnostaisi saati, että löytyisi osaamista tehdä jotain.

Muutama vuosi tässä hyvässä lykyssä on vielä aikaa. Kannattaisi tehdä oma suunnitelma valmiiksi sinä aikana, eli siis mitä tehdä sitten kun yhteiskunnalta ei saa mitään.

Voi luoja mitä pirujen seinille maalailuja.

Mene sitten metsään valmistautumaan talouden romahdukseen.

Eipä sitä siellä Kreikassakaan tapahtunut.

Vierailija
470/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ja kun nyt on työttömyyttä ja kaikille ei todellakaan riitä palkkatöitä, niin jokaisen työttömän tulee kärsiä ja tuntea suurta arvottomuuden tunnetta koko työttömyytensä ajan?

Ei saisi olla onnellinen jos on työtön?

Eikö se ole vain hyvä asia jos työtön on onnellinen ja kokee elämänsä elämisen arvoiseksi. Masentunut työtön tulee kalliimmaksi kuin onnellinen.

Masentuneesta työttömästä ei välttämättä koskaan saada ehkää kalua.

Tiedän että on vaikea ymmärtää näin monimutkaisia ajatusrakennelmia, jos on heikot kognitiiviset kyvyt.

Joudutte saman määrän veroja maksamaan tunsi työtön mitä tunnetta tahansa.

Vierailija
471/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään. Mutta eikö sinua yhtään häiritse se että jotta sinun viihtymisesi on mahdollista meidän muiden pitää lainata rahaa ulkomailta?

Useimmat ihmiset joutuvat kustantamaan viihdykkeensä itse. Sinun viihdykkeesi kustannetaan lainaamalla rahaa ja viihdyttämällä sillä rahalla sinua.

Eikö kyse ole kuitenkin elämästä eikä viihdykkeestä? Vai onko elämä, jossa ei kärsi, aina viihdettä?

No saivartelijoille tiedoksi että valtaosa elämässään viihtyvistä kustantaa sen viihtyisän elämänsä itse. 

Onko tämä parempi sanamuoto?

Ja kaikille ei riitä palkkatyötä. Osalle palkkatyön puuttuminen on valtava tuska ja elämän mielekkyyden vievä asia, meille toisille se on oikein kelvollinen olotila. Eikö tuosta saada yhtälö, jonka mukaan meidän työttömäksi kyvykkäiden on ihan hyvätapaista pysyä työpaikoilta pois?

Eli sinua ei häiritse että joku muu kustantaa viihtymisesi? Vaikka se sitten kustannettaisiin ottamalla velkaa?

Olisiko ok jos vaikka äitisi kustantaisi viihtyisän elämäsi pikavipeillä?

Jos minä en olisi työtön (ja silloin, kun en ollut), veisin työpaikan joltakin, joka tarvitsee enemmän rahaa, yhteiskunnallista arvostusta, työpaikan sosiaalisia suhteita ja mitä kaikkea te ihmiset niistä työpaikoista nyt saattekaan. Velkaa pitäisi ottaa saman verran kuin nyt, minä voisin luultavasti huonosti töissä, joku muu voisi huonosti työttömänä.

Yritäpä nyt vielä kerran ymmärtää: Kun työtä ei riitä kaikille, on varmasti järkevä ajatus, että me, jotka pärjäämme pienemmällä rahalla ja jotka koemme muun kuin työelämän mielekkäimmäksi tavaksi elää, jätämme työt niille, jotka niitä enemmän tarvitsevat.

Niin, ja tilanne ei ole millään tavalla verrattavissa siihen, jos joku sukulaiseni tai tuttavani tai itse olisin niin idiootti, että ottaisimme pikavippejä. Jos et tuota pysty ymmärtämään, käy ensin vaikka se lukio loppuun ja tule sitten taas keskustelemaan.

MInä ymmärrän sen aivan täysin. Ja kysyn, eikö sinua häiritse että sinun elämäsi kustannetaan sillä että muut ottavat velkaa?

Epäilen että tuntuu häiritsevän kun niin kovasti koetat kysymykseen vastaamista välttää. Ja varsinkin koska pidät sitä että joku sukulaisesi tai tuttavasi kustantaisi elämäsi velkaa ottamalla idioottimaisena.

Mutta kerro nyt itse.

Ei ehkä häiritsisi, vaikka tilanne olisi niin, että Suomi voisi velkaantua vähemmän, jos änkeytyisin taas töihin. Mutta luultavasti Suomi velkaantuu vähemmän, kun töissä saa olla joku, joka sairastuisi työttömyydestä, kun taas minä, joka voin helposti huonosti töissä, pysyn terveempänä täällä työelämän ulkopuolella.

Eli sinua ei häiritse että Suomi velkaantuu jotta sinä voit hyvin. Häiritsisikö se, että sukulaisesi tai tuttavasi velkaantuisivat sinun hyvinvointisi vuoksi? Entäpä jos velkaantuisit itse?

Yhden kerran voin vielä yrittää, sitten pitää kyllä mennä nukkumaan. Luepa oikein hitaasti, pyydä vaikka vanhemmat apuun selittämään:

Suomi ei velkaannu sen takia, että minä en kärsi työttömyydestäni.

Niin. Suomi velkaantuu sen takia ettei sen kansantalous kykene tuottamaan tarpeeksi jotta se voisi hoitaa ne velvoitteet jotka se on ottanut hoidettavakseen. Tällainen tilanne on pitkän päälle kestämätön ja johtaa katastrofiin. Tilannetta voitaisiin korjata kahdella tavalla. Joko vähentämällä niitä velvoitteita joita yhteiskunta on itselleen asettanut tai lisäämällä niitä tuottoja joilla näiden velvoitteiden suorittaminen mahdollistuu. Jälkimmäinen tapa olisi suositeltavampi, ja kaikin puolin myös minusta toivottavampi. Mutta se ei koskaan onnistu jos ihmiset eivät siihen pyri. Koska on niin paljon ihmisiä jotka eivät siihen pyri, yhteiskunnassa on sitten nostettu kädet pystyyn ja valittu pakon edessä tämä ensimmäinen tapa. Yksi sen ilmenemismuoto on kuuluia "aktivointimalli". Aktivointimalli on otettu käyttöön koska on niin paljon työttömiä joita ei kiinnosta lisätä kansantalouden kykyä vastata velvoitteistaan että yhteiskunta ei enää tätä vastuuta kykene kantamaan.

Jokaisen työttömän joka vastustaa "aktiivimallia" kannattaa pitää mielessä että se ja sen seuraajat on otettu käyttöön koska oikeasti on niin paljon työttömiä jotka ovat tyytyväisiä oloonsa ettei heidän tyytyväisenä pitämiseensä ilman velanottoa ole varaa.

Olisi täysin idioottimainen ajatus, että sukulaiseni, tuttavani tai edes minä itse velkaantuisin hyvinvointini vuoksi.

Niin. Mutta idioottimaista ei kuitenkaan ole se että yhteiskunta velkaantuu hyvinvointisi vuoksi? Ei vaikka tämä velkaantuminen edelleen heikentää yhteiskunnan kykyä toimia ja johtaa vain uusiin aktivointimalleihin?

Te onnettomat ihmiset olette kyllä melkoinen kustannuserä yhteiskunnalle monellakin tapaa ihan siitä riippumatta, käyttekö töissä vai roilutteko av-palstalla.

Mutta nyt nukkumaan! Huomenna on paljon kiinnostavaa tekemistä. Varmaan sinullakin?

On toki. Omat kiinnostavat tekemiseni rahoitankin ihan itse, valtion ei tarvitse minun viihtyvyyteni vuoksi velkaa ottaa.

(Tiedoksi että minä olin vuosia työttömänä joten tiedän kuinka vaikeaa työnsaanti voi olla, vaikka lukiokin on käyty. En kuitenkaan antanut periksi ja työllistyin vielä viisikymppisenä uudelleen.)

Vierailija
472/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en sori vaan kultamussukka ymmärrä miten empatiani liittyy tuohon naurettavaan mielikuvitusleikkiisi.

Tunnen empatiaa jonkun verran. Toisia kohtaan se on joskus tosi vaikeaa. He ovat monesti vähän itse vaikeuttaneet asiaa.

Ihmiset joilta loppuvat argumentit rupeavat kultamussuttelemaan. Sillä koitetaan päästä vallankahvaan, mutta sinne sulla ei ole pääsyä.

Vierailija
473/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.

Tämä!

Todellisuudessa keskipalkkaiset ja siitä alemman palkka tason saavat käyttävät ihan itse vero euronsa yhteiskunnan palveluina, eikä taida edes riittää.

Mikäli kaikki keskipalkkaiset ja sitä alemmalla palkkatasolla työskentelevät siirtyisivät ap:n lailla pelkiksi yhteiskunnan eläteiksi, kuinka kauan ajattelit yhteiskunnan rahojen riittävän paitsi kaikkien työtä vieroksuvien elättämiseen, myös tiestön, koulujen, poliisin, palokunnan, sairaaloiden ymv. ylläpitoon. Entä työntekijöitä kaiken pyörittämiseen?

Aika epätodennäköinen skenaario. Suurin osa ihmisistä kun haluaa ruuan ja asumisen lisäksi kuluttaa muutakin, joten he menevät sitten töihin.

Ei ole kovin epätodennäköinen skenaario. Tutkimusten mukaan meillä kasvaa nuoriso, joista hälyttävän moni ei halua tehdä töitä.

Kerro lisää tutkimuksesta? En oikein voi uskoa skenaarioosi.

Vierailija
474/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.

Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.

Epäilen vahvasti, että nykytyöttömien porukasta löytyisi ketään, joka omaan työhöni pystyisi tai jaksaisi siinä kovin pitkään. Olen työaikaani jo lyhentänyt, vuorotteluvapaallakin olin, mutta eipä tilalle ketään pysyvää löytynyt.

Nyky työttömien määrä on joku 600 000. Kuinka itseriittoinen ihminen pitää olla, että pitää itseään noin korvaamattomana?

Työnnä sormesi vesilasiin! Nosta sormi pois! Jos siihen jäi sormesi kokoinen aukko, niin sitten olet korvaamaton.

Hävettää tuollaisten ihmisten puolesta. Olet naurettava, jos luulet ettei kukaan voi sinun työtäsi jaksaa muu kuin sinä. Voi luoja miten täynnä pääsi on keltaista nestettä!

No kuten sanoin, yritetty on. Eipä ollut jonoksi hakijoita ja ne muutamat lopettivat muutaman viikon jälkeen. Olisin siirtynyt toisiin hommiin, jos kunnollinen olisi tilalle löytynyt.

Kyseessä ei ole mahdoton työnantaja, huono palkka tms. Työ vaan vaatii runsaasti erikoisosaamista, paineensietokykyä ja kykyä olla huomattavan diplomaattinen.

No sitten vaan uudestaan paikka hakuun! Pitäähän työttömienkin hakea töitä vaikka satamiljoona kertaa, niin miksei työpaikan pitäisi hakea sopivaa työntekijää niin pitkään kunnes joku löytyy?

Et kai ihan aikuisten oikeasti luule olevasi 600 000 ihmistä parempi? Herää jos sieltä pilvilinnastasi.

Ei sillä ole merkitystä, onko siinä joukossa joku, jonka osaaminen riittäisi tai joka olisi minua parempi. Paikka ei ole enää avoinna, eikä lähiaikoina tulekaan. Silloin kun se oli avoinna, sellaista ei ollut.

No jos paikka ei ole haettavana, niin sinun on aika älyllisesti laiskaa sössöttää, ettei siihen ole tulijoita.

Työttömiä on 600 000, tilastot eivät kerro totuutta. Sen ymmärtää normaaliälyinenkin.

Et itse pärjää ja jaksa työssäsi, ja siksi haluat uskoa etteipä kukaan muukaan. Ei kukaan sadoista tuhansista ihmisistä ikinä. Nykytyöttömistä ainakaan, koska nykyajan ihmiset on jotain aivan pilalla olevaa rikkaruohosakkia. Niih!

Voi ystäväiseni. Olen tehnyt tätä työtä jo 15 vuotta, pärjään mainiosti. Jäin vuorotteluvapaalle ja etsittiin sijaista. Vapaan jälkeen oli tarkoitus, että vaihtaisin organisaatiossa toisiin töihin, mutta se kaatui siihen, etteivät löytäneet ketään paikalleni.

Oletko pysähtynyt miettimään, että työtehtävät ja vastuualueet on kasattu siihen pestiisi niin pöljästi, ettei kukaan puhtailla silmillä asiaa katsova, ymmärrä miksi niin on tehty?

Vierailija
475/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia nimittää toisia keskustelijoita pikku kullaksi, kultamussukoiksi ym.

Vierailija
476/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilta loppuvat argumentit rupeavat kultamussuttelemaan. Sillä koitetaan päästä vallankahvaan, mutta sinne sulla ei ole pääsyä.

Siihen kultamussukkaanko se sinun luetunymmärtäminen nyt kaatui. Anteeksi jos loukkasin.

En tiedä mistä vallankahvasta puhut. Vaikutat vähän sekavalta.

Vierailija
477/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia nimittää toisia keskustelijoita pikku kullaksi, kultamussukoiksi ym.

Takerru nyt tuollaisiin kun et muuta osaa.

Vierailija
478/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Kerro lisää tutkimuksesta? En oikein voi uskoa skenaarioosi.

Lue uutisia. Ei siitä ole kauan aikaa, kun Ylessä oli juttua aiheesta.

Vierailija
479/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itse pärjää ja jaksa työssäsi, ja siksi haluat uskoa etteipä kukaan muukaan. Ei kukaan sadoista tuhansista ihmisistä ikinä. Nykytyöttömistä ainakaan, koska nykyajan ihmiset on jotain aivan pilalla olevaa rikkaruohosakkia. Niih!

Voi ystäväiseni. Olen tehnyt tätä työtä jo 15 vuotta, pärjään mainiosti. Jäin vuorotteluvapaalle ja etsittiin sijaista. Vapaan jälkeen oli tarkoitus, että vaihtaisin organisaatiossa toisiin töihin, mutta se kaatui siihen, etteivät löytäneet ketään paikalleni.

Eli sijaisen väliaikainen paikka oli haussa.

Mikä se nyt oikeasti on se sinun mahtava diblomaattityösi? Oletko valtakunnansovittelija, Yk:n pääsihteeri vai mikä kuningas?

Niin, sijaisen paikka, josta käytännössä varma vakkarityö, mikäli työ sujuu.

Se mikä työ on kyseessä, ei kuulu sinulle pätkääkään, etenkään tuolla tavalla esitettynä. Sanotaan nyt vaikka että hyvin ihmisläheinen työ, ei julkisella puolella, eikä liity sote-alaan mitenkään.

Joo, huomaa kyllä sen diplomaattisuuden oikein tihkuvan läpi tekstistä.

Luuleko joku että näinkin tärkeä ihminen vastailee tuntikausia palstalle?

Ei mitään tekemistä sunnuntaiksi?

Tota ei usko kukaan, ei edes trollaaja itse.

Vierailija
480/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi Sinä, herra veronmaksaja. Tiedätkö miten työtön käyttää ne sinulta saadut verorahat? Laittaako ne säästöön? Matkustaa, ostelee omenapuhelimia? Minäpä kerron. 25% menee veroon. Sitten maksetaan asumisesta ylisuurta vuokra, eli rahat siirtyy vuokranantajalle, ja tiedät varmaan ketkä omistaa suurimman osan vuokra-asunnoista? Puhelinlasku ja sähkö. Ulkomaalaiset omistaa ne firmat. Hups, rahaa jäi vielä muutama satanen. Se täytyy viedä ruokakauppaan. Lidl on valitettavsti liian kaukana, ja on käytävä S- tai K-ketjussa. Tiedätkö mihin ruokarahani päätyvät? Jotain pientä jää ehkä tuottajalle, mutta suurin osa ketjun omistajille. Jos saivat harjoittelijoita kassalle, niin ei tarvitse käyttää palkanmaksuun niitä rahoja.

Jos syön oikein niukasti, pääsen tässä kuussa kunnalliselle hammaslääkärille. Sille jonka palkka maksetaan verorahoista, ja minä osallistun paikkaamiseen kolmella kympillä.

Oletko kateellinen siitä mihin sinun henkilökohtaiset verorahasi menivät? Minulleko ne jäi? Vaihdetaanko osia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi