Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?
Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.
Kommentit (639)
Jeeuksen paluu lhenee vauhdilla , turha etsiä töitä mistään enää
Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.
Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.
Tulee vielä päivä, jona hyvinvointivaltio romahtaa lopullisesti. Sen jälkeen Suomessa kerjäävät muutkin kuin romanialaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työtön siellä täällä olisi ihan ok. Vielä jos heillä olisi hyvä syy olla pyrkimättä työmarkkinoille, mutta asenteellinen työttömyys on naurettavaa. Miettikääpäs jos kaikki ihmiset ajattelisivat niin kuin aloittaja? Maailma ei vaan pyöri niin.
Ja miten tuo ajatusleikkisi liittyy aloitukseen?
Kaikki työttömät eivät ajattele niin, ei edes valta- tai suurin osa. Enemmistö työttömistä haluaa töihin. Joten kysyn kuten ap: mikä on ongelma kun kaikille työtä ei riitä jos ne jotka ovat työttömyyteensä tyytyväisiä saisivat olla ja töihin pääsisivät ne -tai osa niistä- jotka sinne oikeasti tahtovat?
Katos kun jos tädillä olisi munat, niin se olisi setä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä päivä, jona hyvinvointivaltio romahtaa lopullisesti. Sen jälkeen Suomessa kerjäävät muutkin kuin romanialaiset.
Romahtaa niin kuin Rooma. Ylisuureen virkamiesarmeijansa paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romahtaa niin kuin Rooma. Ylisuureen virkamiesarmeijansa paskaan.
Romahtaa monestakin syystä, mutta romahtaa yhtä kaikki. Rooma on osuva analogia.
No näin just. Aina löytyy näitä työnarkomaaneja jotka tekee 16 tuntisia päiviä, antaa tehdä. Ja toisinpäin.
Mua kans huvittaa nämä "Minä elätän sua" tyypit, kun samat tyypit menee kauppaan ja ostaa sen Matti Munakkaan kasvattaman sianjauheliha soosi paketin... Kasvatitko itse sen sian töimies? Etpä kasvattanut kun sen kasvatti Matti Munakas. Ja se tie millä nytkin ajelet sillä ruosteisella bemarilla niin sen aurasi sinulle, ja vain sinulle Timo Timppanen. Ja näin edespäin. Paljon maksoit palkkaa Timo Timppaselle siitä että hän kävi ajamassa lumet pois teiltä? Et penniäkään senkin ryöväri.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.
Tämä!
Todellisuudessa keskipalkkaiset ja siitä alemman palkka tason saavat käyttävät ihan itse vero euronsa yhteiskunnan palveluina, eikä taida edes riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä nopeammin, mitä nopeammin ap:n lailla yhä useampi kuvittelee, ettei heidän tarvitse tehdä yhteiskunnan eteen muuta kuin vastaanottaa ilmaista rahaa ja valittaa sen riittämättömyydestä eli vaatia lisää ilman omaa panosta mihinkään.
Äh, nämä menevät aina juupas-eipäs-kinaamiseksi. Faktahan on, että niin kauan kuin apn alalla ei ole työvoimapulaa, hänen työhaluillaan ei sinänsä ole kokonaisuudessa rahallista merkitystä.
Yhtä lailla fakta on, että yleinen moraali ei kestä sitä, että kovin moni työkykyinen ihminen ajattelee, ettei mene töihin, koska ei huvita. Tai ainakaan, että sanoo sen ääneen.
Maailma on monella mittarilla menossa omituiseen suuntaan ja en ole varma haluanko tätä kehitystä nähdä. Toisaalta koskaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut näin helppoa ja vaurasta, toisaalta arvot ja asenteet ovat näin kohta 5-kymppisen mittareilla varsin itsekeskeisiä ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa. En tiedä, ehkä on ihan hyvä, että elettyä elämää on luultavasti enemmän takana kuin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus luopua työpaikastaan ja ruveta työttömäksi, jos on niin vaikeaa siellä töissä. Aina joku parempi on tulossa tilallenne. Pistäkääs vaan turvat tukkoon ja rustatkaa irtisanomis ilmoitus jo huomenna.
Siitä vaan nauttimaan työttömän mahtavasta elämästä, jos oikeasti olette niin kateellisia.
Epäilen vahvasti, että nykytyöttömien porukasta löytyisi ketään, joka omaan työhöni pystyisi tai jaksaisi siinä kovin pitkään. Olen työaikaani jo lyhentänyt, vuorotteluvapaallakin olin, mutta eipä tilalle ketään pysyvää löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä nopeammin, mitä nopeammin ap:n lailla yhä useampi kuvittelee, ettei heidän tarvitse tehdä yhteiskunnan eteen muuta kuin vastaanottaa ilmaista rahaa ja valittaa sen riittämättömyydestä eli vaatia lisää ilman omaa panosta mihinkään.
Juuri näin. Hyvinvointivaltio rakentuu virheelliselle ihmiskäsitykselle, jonka mukaan ihmiset ovat ahkeria ja yhteiskunnallisesti sekä sosiaalisesti valveutuneita olentoja, jotka haluavat laittaa kortensa yhteiseen kekoon. Oikeastihan ihmiset ovat keskimäärin omaa napaa tuijottavia, laiskoja paskiaisia, jotka menevät yli aidan matalimmasta kohdasta - tai etsivät portin. Hankkikaa ap:t ja muut hatut jo nyt, kun vielä saatte tukia. Tarvitsette niitä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku suhteellisuuden taju olisi sinun hyvä jostain saada. Elämäntapatyöttömiin ei tämä yhteiskunta kaadu, se on ihan varma.
Ei tule sellaista tilannetta että olisi joku huutava työvoimapula, ja ruoka mätäneisi peltoon, kun kukaan ei viitsi sitä korjata talteen.
Siihen kaatuu, kun ei ole sinullekaan enää töitä. Robotit ja tekoäly vie sinun tärkeän elämäntehtäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti.
Yhteiskunta jossa ei ole yksilönvastuuta ei voi menestyä. Ihminen saa aina sen mitä ansaitsee ja laiskottelija ei ansaitse mitään. Asioistaan huolta pitävät kyllä pärjäävät jatkossakin, eikä ole millään tasolla reilua, että he kustantavat huonomman aineksen lomailun. Kun tuki loppuu, silloin katsotaan kenellä on oikeasti kykyä toimia yhteiskunnan normien mukaan. Joko otat itseäsi niskasta kiinni tai sitten makaat ojan pohjalla. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.
Tämä!
Todellisuudessa keskipalkkaiset ja siitä alemman palkka tason saavat käyttävät ihan itse vero euronsa yhteiskunnan palveluina, eikä taida edes riittää.
Mikäli kaikki keskipalkkaiset ja sitä alemmalla palkkatasolla työskentelevät siirtyisivät ap:n lailla pelkiksi yhteiskunnan eläteiksi, kuinka kauan ajattelit yhteiskunnan rahojen riittävän paitsi kaikkien työtä vieroksuvien elättämiseen, myös tiestön, koulujen, poliisin, palokunnan, sairaaloiden ymv. ylläpitoon. Entä työntekijöitä kaiken pyörittämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Hyvinvointivaltio rakentuu virheelliselle ihmiskäsitykselle, jonka mukaan ihmiset ovat ahkeria ja yhteiskunnallisesti sekä sosiaalisesti valveutuneita olentoja, jotka haluavat laittaa kortensa yhteiseen kekoon. Oikeastihan ihmiset ovat keskimäärin omaa napaa tuijottavia, laiskoja paskiaisia, jotka menevät yli aidan matalimmasta kohdasta - tai etsivät portin. Hankkikaa ap:t ja muut hatut jo nyt, kun vielä saatte tukia. Tarvitsette niitä tulevaisuudessa.
Paljastat kommentillasi vain sen millainen ihminen SINÄ olet itse. Luulet että kaikki muutkin ovat samanlaisia kuin sinä.
Ihan turha tuollaisten kanssa on edes keskustella. Teillä on pää niin syvällä perseessänne että toivotonta on sitä koskaan sieltä irroittaa.
Ole toki. Tässä maassa ei voi toimia oikein. Itse olen julkisen sektorin pitkäaikainen työntekijä (loinen!), aikuisopiskelija (loinen!) ja puolittamassa työaikani (loinen!), jotta joku muu enemmän rahaa tarvitseva pääsee vuorostaan haukuttavaksi. En nosta tukia, mutta jos sellainen tilanne joskus koittaa, en myöskään häpeä sitä, sen verran on nahka jo paksuuntunut. Luterilainen työnorjuuskulttuuri voi minun puolestani haistaa huilun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Todellisuudessa keskipalkkaiset ja siitä alemman palkka tason saavat käyttävät ihan itse vero euronsa yhteiskunnan palveluina, eikä taida edes riittää.Mikäli kaikki keskipalkkaiset ja sitä alemmalla palkkatasolla työskentelevät siirtyisivät ap:n lailla pelkiksi yhteiskunnan eläteiksi, kuinka kauan ajattelit yhteiskunnan rahojen riittävän paitsi kaikkien työtä vieroksuvien elättämiseen, myös tiestön, koulujen, poliisin, palokunnan, sairaaloiden ymv. ylläpitoon. Entä työntekijöitä kaiken pyörittämiseen?
Mikäli mikäli mikäli!
Mitäs luulet jos kaikki ihmiset hankkisivat aseen ja alkaisivat ampumaan toisiaan. Kaunako menisi että kaikki delais?
Mitäs jos jos jos jokainen nyt päättäisi että tulisi kakkimaan sinun postiluukustasi sisään. Kauanko menisi että kotisi täyttyisi kakasta?
Mitä järkeä on jossitella jollain ihan turhalla skenaariolla.
Idiootti pässi!
Ymmärrätkö etteivät KAIKKI halua työttömiksi!! Eivät halua! Siksi on turhaa mielikuvitusleikkisi.
Lopeta se, ja mene ulos lenkille. Ääliö!
Odotan innolla, että kokoomus ja keskusta päättää laittaa kaiken tuen vastikkeelliseksi ;)
Yli puoli vuotta. Palkalla ei ole kehuminen, mutta pääsinpähän töihin. Ei täälläkään olla synnytty mikään kultalusikka perseessä.