Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen aamutoimet ja kouluun lähtö

Vierailija
10.02.2018 |

Isä ja lapsi syyllistävät minua siitä, että noin 11-vuotias lapsi myöhästyi koulusta, jonne usein menee julkisilla tai isän kyydillä. Nyt lapsi oli nukkunut pommiin kun ei halua laittaa herätystä ja heräsimme lapsen kanssa samaan aikaan. Minä omaan herätyskelloon ja minä herättämään lasta samantien kun näin, että nukkuu vielä. Yleensä olisi lähtemässä kouluun tuohon aikaan, jolloin ehdin varmistaa, että aamupalat syöty ja hampaat harjattu jne. Lapsi rupesi vaatimaan, että vien hänet heti kouluun, johon kerroin, että en pysty viemään heti, sillä joudun hoitamaan pikkusisaruksen aamutoimet myös ja viedä tarhaan, jolloin samalla voin viedä isomman lapsen kouluun.

Niin haukkuja sain molemmilta. Ei oltu sovittu, että vien lapsen kouluun vaan hänen piti herätä itse ja syödä aamupala. Minä olisin ennen kouluunlähtöä varmistanut, että aamupalat, vaatteet yms kunnossa. Lasta en olisi voinut joka tapauksessa ajoissa viedä kouluun, mutta haukkumiset ja syyllistämiset liittyvät siihen, että minun olisi pitänyt herätä muutenkin huonosti nukutun yön jälkeen (erikseen sopimatta) (lisäksi olin sairaana) vain herättämään lapsi kun ei halua herätyskelloa käyttää ja tehdä hänelle voileivät, mitkä osaa varsin hyvin tehdä itse. Olisin kyllä ollut varmistamassa ennen kouluun menoa, että kaikki on hyvin.

Ehkä tässä enemmän ihmetyttää se, että lapsi syyllistää kaikesta vastoinkäymisistään yms minua tai vaikka isä kieltäisi jotain, niin minä saan haukut kun minä kiellän, vaikka se on ollut isä. Isä ei tähän puutu. On aika raskasta olla yleinen syntisäkki kaikkeen. Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä tuossa mielestäni meni pieleen on se ettei isä TAI äiti illalla varmistanut että lapsella ON se herätyskello soimassa oikeaan aikaan.

Jonka itsepäisyydessään voi laittaa varmistamisen jälkeen pois :), mutta toivottavasti oppi myöhästymisen jälkeen, että miksi se kello pitää olla päällä.

Vierailija
22/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa pelata lapsen tai katsoa videoita useita tunteja päivässä, jopa siihen pisteeseen, että jos pelaaminen pitää lopettaa jossain tilanteessa, niin ei pysty vaan alkaa silmitön raivo, huutaminen ja tavaroiden heittäminen. Näin tapahtunut jo useamman kerran. Tämän jälkeen kun yritetään rajoittaa liian pitkälle menevää pelaamista pitämällä pelivapaita päiviä myös viikossa, niin lapsen isä menee katumapäälle ja vetoaa siihen "kun kaikki muutkin saa pelata". Tämä johtanut siihen, että saan lapsen raivon helposti pienestäkin muistuttamisesta tai pyynnöstä. Karjuu ja huutaa korvaan, tulee naaman eteen karjumaan.

Ap[/

Ihmettelin, miten viidesluokkalainen ei selviä aamuistaan, mutta tuossahan se selitys seisoo.. Muksu on pahassa pelikoukussa ja käyttäytyy kuten kuka tahansa riippuvainen. Nyt voit päättää oletko hyvä äiti ja pistät hommalle lopun, vai se joka mahdollistaa riippuvuuden. Jos ukko ja muksu valittavat, käske soittaa mulle ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieskin on ilmeisesti oppinut jo hyvin pienenä syyttämään äitiään kaikesta, nykyään syyttää sitten minua. Lapset ei onneksi syytä minua.

Miehen äiti on omien sanojensa mukaan aina sanonut lapselle ja sanoo nyt meidän lapsille "olipa tyhmä kynnys kun kaatoi sinut"

"olipa tyhmä pallo kun osui sinuun"

Myös ottanut syyt niskoilleen. Äitin vika.

Miehen isä on myös kova syyttelemään, syyttää herkästi anoppia asioista ja etsii mielellään syyllistä asiaan kuin asiaan.

Älä ota syitä niskoillesi ja painota omaa vastuuta itsestään ja isän vastuuta myös.

Vierailija
24/24 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12v on tehnyt aamutoimet 7vuotiaasta asti itsenäisesti ja koulun jälkeen samoin. Kyllä ton ikäisen pitäisi jo osata itse tehdä aamutoimet.