Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua, että mies tekee lapsesta pian kiusatun hylkiön

Vierailija
10.02.2018 |

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän ongelma taitaa olla se, että et saa tehtyä noita juttuja ajoissa ja olette myöhässä? Sitten mies huutaa.

Kahden minuutin varoaika on mielestäni kovin kohtuuton vaatimus kenelle tahansa.

Vierailija
102/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin päiväkodissa tehdystä tutkimuksesta. Aiheena miten tulla suosituksi muiden lasten keskuudessa. Kokeiltiin esim. vitsien ja leikkien opettamista. Helpoin tapa oli pukea lapset kauniisti. Etenkin hiuspinnit olivat tärkeitä suosituilla tytöillä.

Aikuisen on turha hokea, että korvien väli vaikuttaa, koska lasten maailma on erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan pariskunta jossa mies on adhd ja lähtee milloin minnekin sekunnin varoitusajalla, ja äiti add jolle on liikaa liikkuvia osia aamuisin pukea ja kammata lapsi.

Lapsi parka.

Vierailija
104/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tullaan kiusaamaan tai sitten ei tulla kiusaamaan huolimatta habituksesta.

Mä puen lapset juhlavasti (tietoisesti "nätisti") vain juhliin, muuten saavat olla viiden lapsen käyttämissä vaatteissa tai mitä nyt sitten puhtaina onkin. Oma pukeutumiseni on varmasti ihan karmeata katseltavaa, ja harjaan tukkani ehkä kerran kuussa, jos hyvin käy. Silti kukaan ei kiusaa mua, päin vastoin. Ihmiset ovat tosi kivoja minulle, eivätkä edes säälivästi (vaikka saatan näyttää vähän säälittävältä homssulta). :D

Ihmiset ovat erilaisia ja arvottavat ulkonäköasiat eri tavalla. Mulle ei aihe ole koskaan ollut erityisen pinnalla. Nykyään ei ole edes aikaa tälläytyä. (Tässä vaiheessa voit lukea tuon ensimmäisen lauseeni uudestaan.)

Näköaistiin liittyvät asiat ovat vähäpätöisempiä "ongelmia" kuin esimerkiksi hajuaistiin liittyvät. Jos lapsen vaatteet haisevat pissalta tai navetalta tai hengitys pahalta, voi se haitata sosiaalisia tilanteita. Minun lasteni päiväkodissa ja eskarissa on lapsia, joiden kumisaappaat ovat lehmänpaskassa ja jotka haisevat navetalta. Sellaista ihmettelen itsekin.

Vierailija
105/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Miehelle ei ole ongelma lähteä esim. kirjastolle lapsen, jolla on kuivunutta ketsuppia naamassa ja takkuiset hiukset ,kanssa.  Kysessä vielä tyttö, 4v  ja minäkin pelkään että kaverit alkavat kohta kiusata " Aada on kakkanaama" tms .

Vierailija
106/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Olet helvetin pinnallinen ja miehesi normaali ihminen. 

Etsi itsellesi yhtä pinnallinen mies. 

Vierailija
107/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävetti aivan hemmetisti, kun sain vauvan ja mies tuli tuolloin 2v tytön kanssa pikkuveikkaa katsomaan. Tytöllä oli paita jossa varmaan viikon ruokalista, vanhat verkkarit  ja kuivuneet kaakaoviikset , olipa kiva ottaa ensimmäiset kuvat sisaruksista ja lähettää sukulaisille !  :( 

En edes ymmärrä, mistä mies kaivaa ne kuluneimmat ja virttyneimmät  vaatekappaleet joita laitan sivuun vietäväksi vaatekeräyslaatikkoon tai tarhaan varavaatteiksi.  

Vierailija
108/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmaan pariskunta jossa mies on adhd ja lähtee milloin minnekin sekunnin varoitusajalla, ja äiti add jolle on liikaa liikkuvia osia aamuisin pukea ja kammata lapsi.

Lapsi parka.

Ei välttämättä add-äiti, mutta adhd-isä on.

Perheessä on myös pikkuvauva. Ap mainitsi aikaisemmin, että on hankala reagoida miehen äkkinäisiin päähänpistoihin imettämisen takia.

Vierailija
109/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitsin mielenkiintosta kerrankin lukea kristallikissalta jopa ihan järkevää tekstiä...

Huomaatko nyt kissaäiti kuinka ns. ulkopuolelta "näkee" toisen ongelman eri tavalla. Ottaisit sinäkin joskus kuuleviin korviisi saamiasi neuvoja.

Vierailija
110/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vitsin mielenkiintosta kerrankin lukea kristallikissalta jopa ihan järkevää tekstiä...

Huomaatko nyt kissaäiti kuinka ns. ulkopuolelta "näkee" toisen ongelman eri tavalla. Ottaisit sinäkin joskus kuuleviin korviisi saamiasi neuvoja.

JÄRKEVIÄ???

Vierailija
111/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tuollainen tyhmä kynnysmatto, jolle KUKAAN sanoo, että MÄ odottelen heitä, kun heillä hiihhihiii menee itsensä laittamiseen aikaa, joka poikkeaa sovitusta. Kellä on otsaa kehdata antaa odottaa itseään? Aika härskiä. Muita pitää ajatella ja muut ottaa huomioon. Myös teininä.

t.kristallikissa

Ja pakkasella? Onko sinulla diagnosoitu impulssikontrollin puute? Sinuna menisin välittömästi tutkimuksiin. Normaali ihminen pystyy hillitsemään itsensä ja jaksaa odottaa sen 15 - 30 minuuttia, joka äidiltä menee tyttären pukemiseen. Vielä parempi olisi, että isä itse opettelisi huolehtimaan lapsensa asianmukaisesta pukeutumisesta.

Ymmärrätkö tahallasi väärin? Puhuin siitä, kun joku kommentoi, että mahtava äiti tää ap, ei tartte muuttaa mitään, kun lapsi osaa isompana laittautua itse ja joku kuvitteli, että muut rupeaa häntä hänen pillinsä mukaan odottamaan.

t.kristallikissa

Vierailija
112/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ois ihan oikein mikä ois sellaisen itsensälaittelijan naama, kun isukki kaasuttaisikin tiehensä, kun prinsessa kuvittelikin muiden vain odottavannitseään niin kauan kuin hän haluaa :D Mutta kun äiti opetti! Yhyyyy!

t.kristallikissa

Mä inhosin lapsena sitä, kun isä seisoskeli ovella ja kilisytti avaimia taskussa myrskynmerkkinä, kun äiti huolehti vaatteet ensin meille lapsille ja sitten itselleen. Ei puhettakaan, että ukko olisi auttanut äitiä. Joskus se meni istumaan autoon valmiiksi, ja kaasutteli jo, kun äiti laittoi pikkusiskoa turvaistuimeen. Ja äidille hän muisti aina sanoa, että sinua saa sitten aina odottaa.

No jos ois autellut, niin äitisi ois sähissyt miten tekee kaiken väärin. Eikö äitisi osannut aukaista suutaan ja pyytää apua? Ja jos mies ei auta, niin eikö äitisi osannut joko erota tai olla välittämättä mokomasta avaimienheiluttelijasta?

t.kristallikissa

Vierailija
113/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin päiväkodissa tehdystä tutkimuksesta. Aiheena miten tulla suosituksi muiden lasten keskuudessa. Kokeiltiin esim. vitsien ja leikkien opettamista. Helpoin tapa oli pukea lapset kauniisti. Etenkin hiuspinnit olivat tärkeitä suosituilla tytöillä.

Aikuisen on turha hokea, että korvien väli vaikuttaa, koska lasten maailma on erilainen.

No aika heikoissa kantimisa sellaisten elämä, jotka sen takia toimivat erilailla kuin tuntevat. Itseäni ei ainakaan kiinnosta olla muiden miellyttäjä. Lapsi saa aikuisena sukia itseään niin paljon kuin haluaa. Ja siis nykyisinhän ei halua, että tukkaa kammataan, koska se sattuu. Ei kammata sitten. Aivan sama, miten suosittu on. Olen kyllä koittanut kammata, mutta kun se hiuslaatu on niin järkyttävän takkuuntuva, niin aivan sama. Eipä minusta ainakaan lapsena suositulta tuntunut, vaikka oli niin kammattu tukka ja äiti oli pahoillaan, kun letit eivät olleet pysyneet siisteinä pikkukolulaisena kuvassa. Se vtun idiootti. Lapsenakin olisin pöyristynyt, jos joku olisi valinnut minut sen mukaan, että olin kammattu. En tarvitse sellaisia "ystäviä".

t.kristallikissa

Vierailija
114/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näkee, mutta en minä ole keksinyt aloittajalle, miten tuo RATKAISTAAN. Olen sanonut mikä tyyliin auttaisi, mutta en ole niin TYHMÄ, että oletan, että aloittaja osaisi muuttua. Eihän tämä heillä muuten ongelma olisikaan. Jos kerran ap ei edes näe, että hätäännyttää lapsen, niin ei tuossa ole paljon mitään tehtävissä. Tuonkin ketjussa esille lähinnä omaa erinomaisuuttani lapsen aseman havainnoijana. Koska mulla ei ollut parempaakaan tekemistä. Samoja ongelmia mulla on miehen kanssa. Ollaan liian erilaisia kaikessa suhteessa lapsiin.

t.kristallikissa

Vierailija
115/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi nauttii myös, kun saa itse valita vaatteensa. Puhun nyt siis tytöstä, pojalle on aivan sama. Ja ei lasta haittaa, eikä miestä, millaisia ruokalistoja niissä on. Mikä mä olen asiaa loppujenlopuksi vahtimaan? Miten se on minulta pois, että lapsi tai sitten vaikka mies saa päättää? Tottakai saatan sanoa, että jokin vaate on kyllä liian likainen, mutta jos en saa asiaan vaikuttaa niin salaa nautinkin siitä, että joku kuvittelee lastamme sotkun takia tyhmäksi. Miten tyhmä ihminen sellainen onkaan, parempi, että paljastuvat tytölleni nopeasti.

t.kristallikissa

Vierailija
116/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Siksi, koska aamuisin on kaikkien mukava viikonloppuna joskus oleilla joko yöpuvuissaan hetki tai lapsi haluaa pukea prinsessabalettipuvun päälle. Leikkejen lomassa lapsi ehtii hyvin nopeasti piirrellä huomaamatta naamansa esim. tusseilla.

ap

Tämä on sama trolli/provo, joka kirjoittaa mm. teinejen ja kaalta, vaikka oikeat muodot ovat LEIKKIEN, TEINIEN ja KAALIA. Tuskin kovinkaan moni kirjoittaa samalla tyylillä tai sitten oikeinkirjoitus on todella monella heikkoa.

p.s. Ja mistäs lapsi saa noita tusseja kätösiinsä niin, että ehtii tuhria niillä naamansa? Eikös vanhemmat valvo lasta silloin, kun on piirtelyt menossa ja ehtivät stoppaamaan tällaiset toimet?

Vierailija
117/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Miehelle ei ole ongelma lähteä esim. kirjastolle lapsen, jolla on kuivunutta ketsuppia naamassa ja takkuiset hiukset ,kanssa.  Kysessä vielä tyttö, 4v  ja minäkin pelkään että kaverit alkavat kohta kiusata " Aada on kakkanaama" tms .

No siinähän paljastavat tyhmyytensä. Mä just haluankin nähdä, keillä lapset ovat sivistyneitä ja hyvinkasvatettuja, ja kuka on tuollainen paska. Heillä ei ole mun tytölleni mitään annettavaa.

t.kristallikissa

Vierailija
118/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ongelma ratkeaa ajan kanssa itsestään. Muutaman vuoden päästä tyttö haluaa itse päättää mitä pukee. Jos asia on sinulle tärkeä, voit opettaa tytön pukeutumaan siististi.

Mun mies pukeutuu itse aina siististi ja tyylikkäästi, mutta kun lapset oli pieniä, niin puki ne ihan miten sattuu. Ei osannut tai viitsinyt valita lapsille siistejä ja yhteensopivia vaatteita vaan onnistui aina löytämään kaameimmat mahdolliset yhdistelmät jostain kaapin perältä.

Vierailija
119/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Siksi, koska aamuisin on kaikkien mukava viikonloppuna joskus oleilla joko yöpuvuissaan hetki tai lapsi haluaa pukea prinsessabalettipuvun päälle. Leikkejen lomassa lapsi ehtii hyvin nopeasti piirrellä huomaamatta naamansa esim. tusseilla.

ap

Tämä on sama trolli/provo, joka kirjoittaa mm. teinejen ja kaalta, vaikka oikeat muodot ovat LEIKKIEN, TEINIEN ja KAALIA. Tuskin kovinkaan moni kirjoittaa samalla tyylillä tai sitten oikeinkirjoitus on todella monella heikkoa.

p.s. Ja mistäs lapsi saa noita tusseja kätösiinsä niin, että ehtii tuhria niillä naamansa? Eikös vanhemmat valvo lasta silloin, kun on piirtelyt menossa ja ehtivät stoppaamaan tällaiset toimet?

Kuka istuu ja valvoo!? :D Mulla ainakin on parempaakin tekemistä. Tosin meillä ei muistaakseni piirrelty kuin pinnasänkyyn ja vähän lattiaan. Tosi vähillä tuontyyppisillä älyvapaus-sotkuilla on päästy aina.

t.kristallikissa

Vierailija
120/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun ongelma ratkeaa ajan kanssa itsestään. Muutaman vuoden päästä tyttö haluaa itse päättää mitä pukee. Jos asia on sinulle tärkeä, voit opettaa tytön pukeutumaan siististi.

Mun mies pukeutuu itse aina siististi ja tyylikkäästi, mutta kun lapset oli pieniä, niin puki ne ihan miten sattuu. Ei osannut tai viitsinyt valita lapsille siistejä ja yhteensopivia vaatteita vaan onnistui aina löytämään kaameimmat mahdolliset yhdistelmät jostain kaapin perältä.

Eihän ratkea, koska ei ap anna lapsen itse valita. Niiden pitää olla yhteensopivia ja varmaan tilanteeseenkin sopivia. Siis jos äiti tykkää klassisesta tyylistä, niin tarhan joulujuhliin mennään sillä, ei leopardikuosisessa mekossa.

t.kristallikissa