Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua, että mies tekee lapsesta pian kiusatun hylkiön

Vierailija
10.02.2018 |

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota noin, jos lapsi pitää pukea, niin se on vielä sen ikäinen ettei ne toisetkaan ikäisensä ymmärrä leggareiden kuosin päälle.

Vierailija
2/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sun täytyisi tähdätä siihen, että lapsi olisi kotonakin siististi puettu, pesty ja harjattu. Lähtövalmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Teitkö tästä eilen aloituksen? Mä jotenkin ymmärrän sinua. Mutta ilmeisesti tässä on sulle jokin ongelma, oletko havainnut, mikä se on? Et vissiin haluaisi kärsiä pelosta, että lapsi tulee kiusatuksi.

Mielestäni sinun ei tarvitse oikeasti pelätä sitä, mutta uskon, ettet usko puhetta.

Sinun kannattaisi hakea apua pelollesi siitä, että muilla on noin hirveä valta mielessäsi lapseesi.

t.kristallikissa

Vierailija
4/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Vierailija
5/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Koska se ei ole oikeasti hirveää, hirveitä olisivat vain muut, jotka huomauttaisivat tästä, veikkaan. Olen samaa mieltä.

t.kristallikissa

Vierailija
6/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä äiti nyt vähän rauhoittuisi. Minusta on vaan hyvä, että mies ei opeta lasta aivan pienestä pitäen tuijottamaan  ulkonäköä, jos siis noin muuten on hygienia hallinnassa. Ulkonäkökeskisyys on myrkkyä mielen kehittymiselle. Kyllä se lapsi sitten myöhemmin kertoo, mitä haluaa. Nyt on hyvä että hän saa elämää huoletonta lapsuuttaan.

Itse nautin, kun sain käyttää vielä paljon isompana  isoveljieni t-paitoja. Olin ylpeä niistä. Mutta äitini "kärsi".

Vierailija
7/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin nyt huomaa, miten muista ihmisistä huomautteluineen on muille vain haittaa. Miten kukaan kehtaa huomautella toisille näiden asioista? Se on epähienoa ja epäkohteliasta.

t.kristallikissa

Vierailija
8/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä sun täytyisi tähdätä siihen, että lapsi olisi kotonakin siististi puettu, pesty ja harjattu. Lähtövalmis.

Tähän voisin tosiaan pyrkiä. Pukisin siis lapsen myös viikonloppuisin nätisti heti aamusta. Sitten lapsi olisi heti lähtövalmiina jos mies päättää alle minuutissa, että nyt hän ottaa lapsen mukaan esim. kauppaan. Toisaalta tätä vaikeuttaa se, että lapsi haluaa välillä leikkiä sisällä prinsessamekossaan joka on balettimekkomainen. Ei sillä tarkene ulos lähteä, jos tulee äkkilähtö. Tässä kohtaa mies yleensä heittää jotkut mitkä tahansa käytetyt vaatteet lapsen päälle minuutissa eikä edes harjaa hiuksia. Plääh :(  Sitten toinen ongelma on lapsen pikkusisarus, hän saattaa olla juuri juomassa maitoa rinnallani miehen päähänpiston aikaan. Huokaus.

Vierailija
9/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi päästä suosittujen lasten joukkoon? Tyhmä akka, toivottavasti provo. Kun kasvattaa lapsensa yhtä pinnalliseksi kuin ap, ei tarvitsekaan ihmetellä kiusaamista.

Vierailija
10/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen 8 oli ap siis.

Vierailija
11/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole oikeasti hirveää, hirveitä olisivat vain muut, jotka huomauttaisivat tästä, veikkaan. Olen samaa mieltä.

t.kristallikissa

Kulje sä vaan pas*aisissa vaatteissa ja hiukset harjaamatta kotonasi ja muualla. Normaalit ihmiset kuitenkin haluavat olla puhtaita ja haluavat, että lapset ovat myös.

Vierailija
12/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epä-coolit vaatteet? Mitä mä just luin?

Vierailija
13/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Kulje sä vaan pas*aisissa vaatteissa ja hiukset harjaamatta kotonasi ja muualla. Normaalit ihmiset kuitenkin haluavat olla puhtaita ja haluavat, että lapset ovat myös.

Siis...?

Mikä ongelma siinä sulle on, jos muilla on päällä mitä sattuu ja hiukset takussa?

t.kristallikissa

Vierailija
14/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot tollasen miehen kanssa joka ei yhtään kunnioita sun toiveita?

Vierailija
15/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Minä en vetäisi viivaa normaalin ja epänormaalin välille siinä, mitä on pukenut päälleen, vaan mitä on korvien välissä, eikä se sinunlaisillasi rautakangen nielleillä ole koskaan kunnossa. Se, ettei toimi kuten ap ei kieli vielä mistään epänormaalisuuksista.

t.kristallikissa

Vierailija
16/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Siis...?

Mikä ongelma siinä sulle on, jos muilla on päällä mitä sattuu ja hiukset takussa?

t.kristallikissa

Se kertoo siitä, että elämänhallinta ei ole kunnossa. Eli ap:n huoli on todellista, lapsesta tulee kiusattu, jos vanhemmat eivät välitä lapsen puhtaudesta.

Vierailija
17/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks oot tollasen miehen kanssa joka ei yhtään kunnioita sun toiveita?

Mulla oli just tää sama ongelma! Mies ei yhtään kunnioittanut mun toiveita. Jotka tosin kumpusivat äitini mieleeni istuttamasta epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta. En ois halunnut ajatella kuten äiti oli käskenyt ajattelemaan. Kuten vaikka näin, että nyt muilla ois oikeus pitää meitä epänormaaleina tai huonoina, ellemme täytä äitini standardeja elämästä. Ja ehkä niiden huonoina pitäjien. Vaikka ei se vielä kerro mitään perheestä, millaisissa vaatteissa lapsi tulee päiväkotiin.

t.kristallikissa

Vierailija
18/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö tästä eilen aloituksen? Mä jotenkin ymmärrän sinua. Mutta ilmeisesti tässä on sulle jokin ongelma, oletko havainnut, mikä se on? Et vissiin haluaisi kärsiä pelosta, että lapsi tulee kiusatuksi.

Mielestäni sinun ei tarvitse oikeasti pelätä sitä, mutta uskon, ettet usko puhetta.

Sinun kannattaisi hakea apua pelollesi siitä, että muilla on noin hirveä valta mielessäsi lapseesi.

t.kristallikissa

En ole tehnyt tästä eilen aloitusta. Tämä aloitus on ensimmäinen. Onko täällä jonkun muun aloittama samanlainen viesti jossain? Olin itse lapsena kiusattu tosin eri syystä. Syy oli ujois.  Oma lapseni on erittäin sosiaalinen. Kun olin lapsi paljon vanhempi isosiskoni piti huolta, että vaatteeni olivat silti ns. coolit. Arvostin tätä paljon. Vaatteiden takia minua ei kiusattu ainakaan. Muistan itsekin, että ne suositut tytöt kulkivat nimenomaan niissa cooleissa vaatteissa, toki osa oman villityksensäkin mukaan esim. gootit. Tietenkin haluan, että lapsenikin voi olla suosittu. Eihän nyt kukaan halua oman lapsensa joutuvan automaattisesti kiusatuksi hylkiöksi.

ap

Vierailija
19/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Siis...?

t.kristallikissa

Se kertoo siitä, että elämänhallinta ei ole kunnossa. Eli ap:n huoli on todellista, lapsesta tulee kiusattu, jos vanhemmat eivät välitä lapsen puhtaudesta.

Eli sinusta kuuluu kiusata ihmisiä, joilla ei ole elämänhallinta kunnossa? Minkälainen ihminen sä oikein olet arvomaailmaltasi?

t.kristallikissa

Vierailija
20/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän voisin tosiaan pyrkiä. Pukisin siis lapsen myös viikonloppuisin nätisti heti aamusta. Sitten lapsi olisi heti lähtövalmiina jos mies päättää alle minuutissa, että nyt hän ottaa lapsen mukaan esim. kauppaan. Toisaalta tätä vaikeuttaa se, että lapsi haluaa välillä leikkiä sisällä prinsessamekossaan joka on balettimekkomainen. Ei sillä tarkene ulos lähteä, jos tulee äkkilähtö. Tässä kohtaa mies yleensä heittää jotkut mitkä tahansa käytetyt vaatteet lapsen päälle minuutissa eikä edes harjaa hiuksia. Plääh :(  Sitten toinen ongelma on lapsen pikkusisarus, hän saattaa olla juuri juomassa maitoa rinnallani miehen päähänpiston aikaan. Huokaus.

Näetkö sä ollenkaan sitä varsinaista ongelmaa? Että jostain syystä sä panikoit jos mies ei odota ja lähtee ulos? Miksi et vaan tee rauhassa valmiiksi mitä olit tekemässä. Vai huutaako se sulle? Lyökö se sua? Jättää kyydistä? Vittuilee eli käyttää henkistä väkivaltaa? Silloin sun ongelmana on ylipäätään häiriintynyt mies jonka kanssa ei pitäisi olla muutenkaan. Sun ongelma on silloin että miksi suostut olemaan sellaisessa suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi