En halua, että mies tekee lapsesta pian kiusatun hylkiön
Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.
Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.
Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.
Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, että ihan perushuolenpitoon kuuluu se, että lapsen hiukset harjataan ja laitetaan puhtaat vaatteet päälle. Jos sitä laiminlyödään jatkuvasti, niin voi olla jopa lasun paikka.
En kuitenkaan ymmärrä, että haluat kasvattaa lapsesi kieroon ja on tärkeää olla suosittu? Miksi? Tärkeää on, että lapsi voi olla onnillen ja löytää ystävän eikä tarvitse olla yksin jos ei halua. Se on kyllä totta, että likaisissa vaatteissa kulkeminen, hiukset sotkussa jnevoi karkoittaa ystäviä ja jopa voi tulla kiusatuksi.
Lapsen tukan kampaamattomuus ei ole kylläkään lasun paikka. Se voi olla takussa, jos se ei lasta haittaa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtautuisit ap lapseesi, kun tästä tulee teini, joka kulkisi vaatteissa, jotka ei ole sellaisia, kuin SINÄ haluat?
Ja jos joku kiusaisi häntä ja yksi aspekti olisivat ne vaatteet, (jos niistä ei ole haittaa toisille,) niin sinäkö sanoisit lapsellesi, että oma on vikasi, etteivät muut arvosta sinua, ja kiusaavat sinua?
t.kristallikissaAntaisin lapsen pukeutua omalla tyylillään, vaikka se olisi genreä animegoottimörkö. Luottaisin lapsen omaan tyylitajuun. Olisinhan opettanut lapselle jo itse siisteyden perustaidot, kuten hiustenharjauksen ja naaman pesun. Puhtaaseen pohjaan saa vaikka sitten maalata goottimeikit jos mielii. Ei ole kyse siitä että hän pukeutuisi kuten minä haluan. Kyse on siitä että hän pukeutuu siististi jonkun yleisen normin mukaan. Ei työpaikallekaan mennä tahraisissa remonttivaatteissa naama mustana liasta ja rasvaketillä (ellei ole raksamies ). ap
Kyllä tuokin on jo lapsen oikeuksiin puuttumista. Mies sallisi ehkä enemmän, mikä helvetin oikeus sinulla on se linja päättää? Jos ei haise ja vaatteet on ehjät ja puhtaat, niin ei tarvitse pukeutua "siististi". Tukkaa ei ole pakko kammata, joskin se on suotavaa, mutta et sä siitä saa päättää teinille.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, että ihan perushuolenpitoon kuuluu se, että lapsen hiukset harjataan ja laitetaan puhtaat vaatteet päälle. Jos sitä laiminlyödään jatkuvasti, niin voi olla jopa lasun paikka.
En kuitenkaan ymmärrä, että haluat kasvattaa lapsesi kieroon ja on tärkeää olla suosittu? Miksi? Tärkeää on, että lapsi voi olla onnillen ja löytää ystävän eikä tarvitse olla yksin jos ei halua. Se on kyllä totta, että likaisissa vaatteissa kulkeminen, hiukset sotkussa jnevoi karkoittaa ystäviä ja jopa voi tulla kiusatuksi.
Lapsen tukan kampaamattomuus ei ole kylläkään lasun paikka. Se voi olla takussa, jos se ei lasta haittaa.
t.kristallikissa
Mistä sinä laskun tähän heitit? Kukaan ei ole sellaista maininnut ennen kuin sinä. Onko sinulla aina näin vilkas mielikuvitus, että teet omia faktoihin perustumattomia johtopäätöksiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtautuisit ap lapseesi, kun tästä tulee teini, joka kulkisi vaatteissa, jotka ei ole sellaisia, kuin SINÄ haluat?
Ja jos joku kiusaisi häntä ja yksi aspekti olisivat ne vaatteet, (jos niistä ei ole haittaa toisille,) niin sinäkö sanoisit lapsellesi, että oma on vikasi, etteivät muut arvosta sinua, ja kiusaavat sinua?
t.kristallikissaAntaisin lapsen pukeutua omalla tyylillään, vaikka se olisi genreä animegoottimörkö. Luottaisin lapsen omaan tyylitajuun. Olisinhan opettanut lapselle jo itse siisteyden perustaidot, kuten hiustenharjauksen ja naaman pesun. Puhtaaseen pohjaan saa vaikka sitten maalata goottimeikit jos mielii. Ei ole kyse siitä että hän pukeutuisi kuten minä haluan. Kyse on siitä että hän pukeutuu siististi jonkun yleisen normin mukaan. Ei työpaikallekaan mennä tahraisissa remonttivaatteissa naama mustana liasta ja rasvaketillä (ellei ole raksamies ). ap
Olet kyllä aivan sairas, jos et osaa erottaa lapsesi persoonaa omastasi, mihin viittaa tuollainen vihjailu, että ellet sinä nyt määräile, hän ei tiedä, miten isona pukeutuu töihin. Hyi oketus.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaMistä sinä lasun tähän heitit? Kukaan ei ole sellaista maininnut ennen kuin sinä. Onko sinulla aina näin vilkas mielikuvitus, että teet omia faktoihin perustumattomia johtopäätöksiäsi?
LASUN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaMistä sinä laskun tähän heitit? Kukaan ei ole sellaista maininnut ennen kuin sinä. Onko sinulla aina näin vilkas mielikuvitus, että teet omia faktoihin perustumattomia johtopäätöksiäsi?
Luepas se kommentti johon vastasin. Lue se hyvin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä kommentoi lapsesi hätää mitenkään? Joutuu takianne itkemään. Sinunkin halusi takia itkee, vaikka halusi on lapsen edun vastainen, kun ei häntä kukaan kiusaa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aika auttaa, pian lapsi on jo niin iso että osaa itse pukea ja laittaa tarpeeksi nätiksi, ja vieläpä sanoa isälle että venttaas nyt, mulla menee vielä :)
Ei siinä lasta venttailla, vaan aikuinen päättää, milloin mennään.
t.kristallikissa
Ja sulla oli kokemusta minkäikäisistä omista lapsista? Odotahan kun rinsessasi on 16v :D
Ap ei edes tunnista, että lapsella ei ole kaikki hyvin tuollaisten vanhempien lapsena. Ihan surkea äiti.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aika auttaa, pian lapsi on jo niin iso että osaa itse pukea ja laittaa tarpeeksi nätiksi, ja vieläpä sanoa isälle että venttaas nyt, mulla menee vielä :)
Ei siinä lasta venttailla, vaan aikuinen päättää, milloin mennään.
t.kristallikissaJa sulla oli kokemusta minkäikäisistä omista lapsista? Odotahan kun rinsessasi on 16v :D
Ja syy miksi odottelisin häntä jos hän uhkaa myöhästyä jostain hauskasta itsekkäistä syistään tai kuvitellen pyörittelevänsä muita olisi?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Vikaa on teissä molemmissa. Miehesi käyttäytyy tosi huonosti omaa kärsimättömyyttään. Ahdh:ta minäkin epäilen. Sinä puolestasi olet huolissasi siitä hyvin teoreettisesta mahdollisuudesta, että lastasi ruvettaisiin kiusaamaan joskus hamassa tulevaisuudessa. Sinuna olisin enemmän huolissasi miehesi kärsimättömyydestä ja taipumuksesta saada raivokohtauksia, kun asiat eivät sujukaan hänen haluamallaan tavalla.
Niin samaa mieltä kanssasi.
Mä en ole tuollainen tyhmä kynnysmatto, jolle KUKAAN sanoo, että MÄ odottelen heitä, kun heillä hiihhihiii menee itsensä laittamiseen aikaa, joka poikkeaa sovitusta. Kellä on otsaa kehdata antaa odottaa itseään? Aika härskiä. Muita pitää ajatella ja muut ottaa huomioon. Myös teininä.
t.kristallikissa
Ei tartte todellakaan olla mikään adhd raivostuakseen, jos ap ryntää vaihtamaan lapsen vaatteita, kun toiset on jo menossa. Joskin mies voisi tietenkin opetella itse katsomaan, että lapsella on aloittajan vaatimusten mukaiset vaatteet tai aina kysyä tältä, saammeko me mennä kertun kanssa ulos, kun haluaa jotain lapsensa kanssa tehdä.
t.kristallikissa
Se ois ihan oikein mikä ois sellaisen itsensälaittelijan naama, kun isukki kaasuttaisikin tiehensä, kun prinsessa kuvittelikin muiden vain odottavannitseään niin kauan kuin hän haluaa :D Mutta kun äiti opetti! Yhyyyy!
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tuollainen tyhmä kynnysmatto, jolle KUKAAN sanoo, että MÄ odottelen heitä, kun heillä hiihhihiii menee itsensä laittamiseen aikaa, joka poikkeaa sovitusta. Kellä on otsaa kehdata antaa odottaa itseään? Aika härskiä. Muita pitää ajatella ja muut ottaa huomioon. Myös teininä.
t.kristallikissa
Ja pakkasella? Onko sinulla diagnosoitu impulssikontrollin puute? Sinuna menisin välittömästi tutkimuksiin. Normaali ihminen pystyy hillitsemään itsensä ja jaksaa odottaa sen 15 - 30 minuuttia, joka äidiltä menee tyttären pukemiseen. Vielä parempi olisi, että isä itse opettelisi huolehtimaan lapsensa asianmukaisesta pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa tämä äiti nyt vähän rauhoittuisi. Minusta on vaan hyvä, että mies ei opeta lasta aivan pienestä pitäen tuijottamaan ulkonäköä, jos siis noin muuten on hygienia hallinnassa. Ulkonäkökeskisyys on myrkkyä mielen kehittymiselle. Kyllä se lapsi sitten myöhemmin kertoo, mitä haluaa. Nyt on hyvä että hän saa elämää huoletonta lapsuuttaan.
Itse nautin, kun sain käyttää vielä paljon isompana isoveljieni t-paitoja. Olin ylpeä niistä. Mutta äitini "kärsi".
Ihan peruskäytöstapoja, että ihmisten ilmoille mennään siistinä. Fiksut vanhemmat opettavat tämän jo lapsille. Eikä tässä ole kyse mistään ulkonäkökeskeisyydestä.
Teidän ongelma taitaa olla se, että et saa tehtyä noita juttuja ajoissa ja olette myöhässä? Sitten mies huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ois ihan oikein mikä ois sellaisen itsensälaittelijan naama, kun isukki kaasuttaisikin tiehensä, kun prinsessa kuvittelikin muiden vain odottavannitseään niin kauan kuin hän haluaa :D Mutta kun äiti opetti! Yhyyyy!
t.kristallikissa
Mä inhosin lapsena sitä, kun isä seisoskeli ovella ja kilisytti avaimia taskussa myrskynmerkkinä, kun äiti huolehti vaatteet ensin meille lapsille ja sitten itselleen. Ei puhettakaan, että ukko olisi auttanut äitiä. Joskus se meni istumaan autoon valmiiksi, ja kaasutteli jo, kun äiti laittoi pikkusiskoa turvaistuimeen. Ja äidille hän muisti aina sanoa, että sinua saa sitten aina odottaa.
Tämän vastakohta on siis se suosittu ja kiusaaja? En halua lapselleni pahaa mutta en myöskään että lapseni aiheuttaa muille pahaa. Toisin kuin sinä koska ulkonäkö. Yök. Ole provo.