Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua, että mies tekee lapsesta pian kiusatun hylkiön

Vierailija
10.02.2018 |

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis lapsen isä. Miehen mielestä on aivan sama, vaikka lapsi lähtee kauppaan, ulos tai päiväkotiin hiukset miten sattuu tai jopa harjaamatta. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsi on piirrellyt naamansa värikynillä. Miehelle ei ole väliä, vaikka lapsella on hieman tahraiset eripari vaatteet.

Mulle eli äidille sillä on väliä! En halua, että lasta aletaan lopulta kiusaamaan vaatetuksen takia ja hän ei pääse suosittujen lasten joukkoon epäsiisteytensä takia.

Meillä on usein huutoa tästä, kun mies ei anna minun pukea lasta edes 10-15min, että lapsi olisi puhtaissa näteissä vaatteissa itsekin puhtaana hiukset nätisti laitettuna. Mies ei jaksa odottaa. Hän on itse lähdössä ovesta 2min, joskus jopa ilmoittamatta ja lapsi pitäisi pukeä sitten 30 sekunnissa!!.Nyt ei ole edes kyse mistään hienostelusta, jos joku niin luulee. Puen lapselle ja ihan tavallisia legginssejä puuvilla paitoineen tai puuvillamekkoja sukkahousujen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen tuon miehen kanssa? Ei tämmöinen peli vetele. Itsekin välitän ulkonäöstäni ja haluan lapsenkin olevan siistinä ja nättinä. Muutenhan poloinen vielä joutuu kiusattavaksisin jos on se päiväkodin/koulun sottaisissa epä-cooleissa vaatteissa kulkeva hylkiö. En halua tätä lapselle! Kyseessä tyttölapsi.

Teitkö tästä eilen aloituksen? Mä jotenkin ymmärrän sinua. Mutta ilmeisesti tässä on sulle jokin ongelma, oletko havainnut, mikä se on? Et vissiin haluaisi kärsiä pelosta, että lapsi tulee kiusatuksi.

Mielestäni sinun ei tarvitse oikeasti pelätä sitä, mutta uskon, ettet usko puhetta.

Sinun kannattaisi hakea apua pelollesi siitä, että muilla on noin hirveä valta mielessäsi lapseesi.

t.kristallikissa

En ole tehnyt tästä eilen aloitusta. Tämä aloitus on ensimmäinen. Onko täällä jonkun muun aloittama samanlainen viesti jossain? Olin itse lapsena kiusattu tosin eri syystä. Syy oli ujois.  Oma lapseni on erittäin sosiaalinen. Kun olin lapsi paljon vanhempi isosiskoni piti huolta, että vaatteeni olivat silti ns. coolit. Arvostin tätä paljon. Vaatteiden takia minua ei kiusattu ainakaan. Muistan itsekin, että ne suositut tytöt kulkivat nimenomaan niissa cooleissa vaatteissa, toki osa oman villityksensäkin mukaan esim. gootit. Tietenkin haluan, että lapsenikin voi olla suosittu. Eihän nyt kukaan halua oman lapsensa joutuvan automaattisesti kiusatuksi hylkiöksi.

ap

Okei, eli siirtelet omia traumojasi lapseen, sen sijaan, että käsittelisit ne. Lapsesi kuule varmaan viisveisaa siitä, että on siisti.

t.kristallikissa

Vierailija
22/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Koska se ei ole oikeasti hirveää, hirveitä olisivat vain muut, jotka huomauttaisivat tästä, veikkaan. Olen samaa mieltä.

t.kristallikissa

Kulje sä vaan pas*aisissa vaatteissa ja hiukset harjaamatta kotonasi ja muualla. Normaalit ihmiset kuitenkin haluavat olla puhtaita ja haluavat, että lapset ovat myös.

Siis...?

Mikä ongelma siinä sulle on, jos muilla on päällä mitä sattuu ja hiukset takussa?

t.kristallikissa

Se kertoo siitä, että elämänhallinta ei ole kunnossa. Eli ap:n huoli on todellista, lapsesta tulee kiusattu, jos vanhemmat eivät välitä lapsen puhtaudesta.

Eli sinusta kuuluu kiusata ihmisiä, joilla ei ole elämänhallinta kunnossa? Minkälainen ihminen sä oikein olet arvomaailmaltasi?

t.kristallikissa

Tämä aloitus ei koske sinua ja sinun elämääsi kivikissaäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä tuon kristallikissan aka kivikissaäidin mielipiteistä. Hän on palstan häiriintynyt ihminen.

Vierailija
24/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kotona lapsen naamaa pestä tai vaihdeta vaatteita? Miksi se täytyy tehdä vasta sitten kun ollaan lähdössä?

Siksi, koska aamuisin on kaikkien mukava viikonloppuna joskus oleilla joko yöpuvuissaan hetki tai lapsi haluaa pukea prinsessabalettipuvun päälle. Leikkejen lomassa lapsi ehtii hyvin nopeasti piirrellä huomaamatta naamansa esim. tusseilla.

ap

Vierailija
25/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö tästä eilen aloituksen? Mä jotenkin ymmärrän sinua. Mutta ilmeisesti tässä on sulle jokin ongelma, oletko havainnut, mikä se on? Et vissiin haluaisi kärsiä pelosta, että lapsi tulee kiusatuksi.

Mielestäni sinun ei tarvitse oikeasti pelätä sitä, mutta uskon, ettet usko puhetta.

Sinun kannattaisi hakea apua pelollesi siitä, että muilla on noin hirveä valta mielessäsi lapseesi.

t.kristallikissa

En ole tehnyt tästä eilen aloitusta. Tämä aloitus on ensimmäinen. Onko täällä jonkun muun aloittama samanlainen viesti jossain? Olin itse lapsena kiusattu tosin eri syystä. Syy oli ujois.  Oma lapseni on erittäin sosiaalinen. Kun olin lapsi paljon vanhempi isosiskoni piti huolta, että vaatteeni olivat silti ns. coolit. Arvostin tätä paljon. Vaatteiden takia minua ei kiusattu ainakaan. Muistan itsekin, että ne suositut tytöt kulkivat nimenomaan niissa cooleissa vaatteissa, toki osa oman villityksensäkin mukaan esim. gootit. Tietenkin haluan, että lapsenikin voi olla suosittu. Eihän nyt kukaan halua oman lapsensa joutuvan automaattisesti kiusatuksi hylkiöksi.

ap

Niin, siinä eilisessä ketjussa lapsi olikin jo 10v., mutta äitinsä ojensi häntä koko ajan kaikesta sen pelosta, että lapsen käytös aiheuttaa äidille häpeää. Eikä kasvattanut lasta käyttäytymään siinä valossa, etä käytöstavoista tulee olemaan lapselle apua elämässä. Aiheutti lapselle takuulla olon, että tämä on viallinen.

t.kristallikissa

Vierailija
26/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä välitä tuon kristallikissan aka kivikissaäidin mielipiteistä. Hän on palstan häiriintynyt ihminen.

No kyllähän tuo on ihan totta, mitä sanoin. Eli että ap:llä on trauma, jota siirtää nyt lapseensa. Lapsi ei siitä kärsi, mutta ap panee hänet ja miehensä kärsinään. Eikä ap mene itse terapiaan tajuamaan elämän tosiasioita.

t.kristallikissa

Vierailija
27/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole oikeasti hirveää, hirveitä olisivat vain muut, jotka huomauttaisivat tästä, veikkaan. Olen samaa mieltä.

t.kristallikissa

Kulje sä vaan pas*aisissa vaatteissa ja hiukset harjaamatta kotonasi ja muualla. Normaalit ihmiset kuitenkin haluavat olla puhtaita ja haluavat, että lapset ovat myös.

Siis...?

Mikä ongelma siinä sulle on, jos muilla on päällä mitä sattuu ja hiukset takussa?

t.kristallikissa

Se kertoo siitä, että elämänhallinta ei ole kunnossa. Eli ap:n huoli on todellista, lapsesta tulee kiusattu, jos vanhemmat eivät välitä lapsen puhtaudesta.

Eli sinusta kuuluu kiusata ihmisiä, joilla ei ole elämänhallinta kunnossa? Minkälainen ihminen sä oikein olet arvomaailmaltasi?

t.kristallikissa

Tämä aloitus ei koske sinua ja sinun elämääsi kivikissaäiti.

No ei sinuakaan, eikä sinun elämääsi.

t.kristallikissa

Vierailija
28/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi päästä suosittujen lasten joukkoon? Tyhmä akka, toivottavasti provo. Kun kasvattaa lapsensa yhtä pinnalliseksi kuin ap, ei tarvitsekaan ihmetellä kiusaamista.

Ehkä sinä haluat oman lapsensi päätyvän epäsuosituksi ja kiusatuksi. Miksi haluat lapsellesi pahaa? Minä en.

ap

Vierailija
29/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin nyt huomaa, miten muista ihmisistä huomautteluineen on muille vain haittaa. Miten kukaan kehtaa huomautella toisille näiden asioista? Se on epähienoa ja epäkohteliasta.

t.kristallikissa

Suksi sinä kivikissa hiiteen tästä ketjusta. Paraskin sanoja kun itse olet spämmännyt tänne satoja ketjuja lähinnä äidistäsi.

Vierailija
30/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi rakastaa lastanne sellaisena kuin hän on, sinä et. Muuten sinä puolustaisit lastasi kiusaajilta, ja eläisit OMAA elämääsi, nyt typerästi mietit, miten MUUT hyväksyvät lapsesi, koska et itse osaa.

t.kristallikissa

Vierailija
31/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin nyt huomaa, miten muista ihmisistä huomautteluineen on muille vain haittaa. Miten kukaan kehtaa huomautella toisille näiden asioista? Se on epähienoa ja epäkohteliasta.

t.kristallikissa

Suksi sinä kivikissa hiiteen tästä ketjusta. Paraskin sanoja kun itse olet spämmännyt tänne satoja ketjuja lähinnä äidistäsi.

Suksi itse, ne eivät liity tähän aloitukseen mitenkään.

t.kristallikissa

Vierailija
32/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks oot tollasen miehen kanssa joka ei yhtään kunnioita sun toiveita?

Taidan rakastaa sitä kumminkin ja se on pääasiassa ihan kunnollinen ja hyvä mies. Kun nyt saisi tämän asian jotenkin kuntoon.

ap

Vierailija
33/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautuisit ap lapseesi, kun tästä tulee teini, joka kulkisi vaatteissa, jotka ei ole sellaisia, kuin SINÄ haluat?

Ja jos joku kiusaisi häntä ja yksi aspekti olisivat ne vaatteet, (jos niistä ei ole haittaa toisille,) niin sinäkö sanoisit lapsellesi, että oma on vikasi, etteivät muut arvosta sinua, ja kiusaavat sinua?

t.kristallikissa

Vierailija
34/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole liikaa pyydetty, että ihmisten ilmoille mennään siistinä. Meillä mieskin huomauttaisi heti, jos tytöt lähtisivät tukka takussa. Ei siistinä lähteminen kuitenkaan tarkoita juhlavaatteita tms.

Vierailija
35/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hiukset harjataan ja laitetaan aamulla. Lapselle puetaan aamulla päivävaatteet eikä hengata koko päivää yöpaidassa. Naama ja kädet yms. pestään heti, kun on syöty tai muuten sotkettu eikä vasta lähtiessä. Jos laosi on puttu ja laitettu kuten ihninrn6siihen lähtöön ei mene varttia vaan tasan se mikä menee kun käy pissalla ja laittaa ulkovaatteet päälle.

Vierailija
36/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hiukset harjataan ja laitetaan aamulla. Lapselle puetaan aamulla päivävaatteet eikä hengata koko päivää yöpaidassa. Naama ja kädet yms. pestään heti, kun on syöty tai muuten sotkettu eikä vasta lähtiessä. Jos laosi on puttu ja laitettu kuten ihninrn6siihen lähtöön ei mene varttia vaan tasan se mikä menee kun käy pissalla ja laittaa ulkovaatteet päälle.

Niin, sä voit elää näin. Kaikki eivät, onko sulla sen kanssa jokin ongelma?

t.kristallikissa

Vierailija
37/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointin mutta älä tee siitä mitään pakkomiellettä, siirtyy lapselle.

Itse olin lapsena sottapytty poikatyttö ja mulla oli siitä huolimatta paljon kavereita mutta kun esiteininä aloin laittautumaan niin kaverit katos. Ettäjuu. Ei se siistiys kavereita takaa

Vierailija
38/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tukan takkuisuus vaikuttaa lapsen arvoon?

t.kristallikissa

Vierailija
39/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisinpäin, ex-mies on tarkka tytön vaatteista ja ei todellakaan mitään tahroja saa olla. Moittii aina minun pukemistani. Voin kertoa että todella rasittavaa.

Kun olimme yhdessä usein otti tytöltä minun pukemat vaatteet pois ja vaihtoi omat. Joskus teki tämän vanhempiensa kanssa minun selän takana ja hyihyteltiin että tuommoista se pukee.. esimerkiksi juhliin en kertaakaan saanut lapsen vaatteita päättää.

Vierailija
40/138 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitikin piti minut siistinä, mutta jos ois alkanut raivota siitä isälleni, niin siinä ois mennyt raja. Isälle ei ollut väliä, miltä mä näytin, eikä itsellenikään :) Enkä miettinyt sitä ystävissäni.

t.kristallikissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme