Olen asunut Helsingissä hieman yli 20 vuotta. En ole koskaan käynyt Ekbergillä.
Kommentit (46)
Mä oon asunut koko ikäni 44-vuotta ja en oo ikinä käynyt.
Mä olen asunut Helsingissä 46-vuotta enkä ole koskaan käynyt. Mielikuva että on turisteille tarkoitettu paikka ja ruotsinkielisten mummojen suosiossa.
Läheisin kokemukseni kyseisestä paikasta on että se mainitaan Lunastus-elokuvassa. Elokuva kertoo vuodesta 1918.
Samoin asunut yli 10v, enkä edes tarkalleen tiedä, missä se on. Nimen olen kuullut ja oletus on, että se on itseään hienoina pitävien sekä suomenruotsalaisten "pakko käydä"-paikka.
”Enkä muuten minä ikinä.” Turhin metakeskustelun muoto.
Mä synnyin Helsingissä, yhteen aikaan kävin siellä keittolounaalla. Olenkin lauttasaarelainen. Aina siitä ohi kakskymppisellä. Oi niitä aikoja.
Olen asunut 11 vuotta, enkä ole koskaan käynyt.. joten tuohon kohuun ei ole mielipidettä..
Vierailija kirjoitti:
Samoin asunut yli 10v, enkä edes tarkalleen tiedä, missä se on. Nimen olen kuullut ja oletus on, että se on itseään hienoina pitävien sekä suomenruotsalaisten "pakko käydä"-paikka.
Mene sporalla Punavuoreen tai Hietalahteen niin näet ikkunasta. Tämä mullakin ainoa kontakti siihen.
Kerran kävin vasta Helsinkiin muutettuani, kun työkaveri sitä kovasti kehui. Kerta riitti mulle, ei tehnyt vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
”Enkä muuten minä ikinä.” Turhin metakeskustelun muoto.
Paljon kiinnostavampaa kuin itse kahvila, on sen asiakaskunnan valikoituminen. Perustuuko varallisuuteen, vai onko joku jättänyt käymättä tuolla vaikka olisi rahaakin?
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 11 vuotta, enkä ole koskaan käynyt.. joten tuohon kohuun ei ole mielipidettä..
Puhutko nyt kahvilasta vai leipämyymälästä? Ne ovat kaksi eri asiaa. Tämä uudistus ei koskenut kahvilaa vaan Bulevardin myymälää.
Olen juuri aamiaisella Ekbergillä. Täällä on kyllä porukkaa laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt kahvilasta vai leipämyymälästä? Ne ovat kaksi eri asiaa. Tämä uudistus ei koskenut kahvilaa vaan Bulevardin myymälää.
Eikö ne ole samaa liiketilaa käytänössä? Vai onko siinä joku seinä välissä, eri sisäänkäynti tms.?
Vain Suomessa ihmiset voivat kehua tyhmyydellään ja sillä etteivät ole tehneet jotain järkevää asiaa.
Punavuorelaisena menen tuon paikan ohi päivittäin sporalla ja näyttää aina täyttä olevan.
Mietinkin kuinka kallis paikka onkaan
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa ihmiset voivat kehua tyhmyydellään ja sillä etteivät ole tehneet jotain järkevää asiaa.
Viitsisitkö vielä kertoa miksi Ekbergillä käymättömyys olisi tyhmää ja siellä käyminen jotenkin järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Läheisin kokemukseni kyseisestä paikasta on että se mainitaan Lunastus-elokuvassa. Elokuva kertoo vuodesta 1918.
Miksi Ekbergistä mainitaan kyseisessä elokuvassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole samaa liiketilaa käytänössä? Vai onko siinä joku seinä välissä, eri sisäänkäynti tms.?
Kaksi eri liikettä.
Nyt tuhottiin konditoria.
En ole asunut Helsingissä koskaan, olen käynyt Ekbergillä kerran.
Ei herättänyt mitään sen ihmeempiä tuntemuksia, ihan kahvila oli.