Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajien peruspalkkojen erot kunta/yksityinen?

Vierailija
09.02.2018 |

Tampereella kunnalla lähihoitajan peruspalkka 2100e ja esim. Mehiläisellä lähihoitajan peruspalkka 1800e. (Kotihoidossa ei lisiä.) Pistää miettiin... Mitenkäs muualla kunta/yksityinen palkkauserot? Ilta-sanomissa mainittiin yksityisellä olevan paremmat palkat. Kokemukseni on toinen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tätämieltä2 kirjoitti:

Lähihoitajien palkka tulisi olla samalla tasolla kuin s-hoitajien

Miksi? Pystyisikö se lähäri vastaamaan potilaastaan itsenäisesti ja täysin toimimaan esim. teho-osastolla.

Ei teholle voi ottaa pystymetsästä sairaanhoitajaakaan.

En ole tuo, jonka mielestä palkat pitäisi olla samat.

Vierailija
22/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksityisellä, työkokemusta 4 vuotta, peruspalkka 1915 (kun aloitin, oli 1846€) tähän sitten vuorolisät päälle.

Ja joku sanoi että sairaanhoitajalle kuuluu mm. lääkärinkierrot ja henkilöiden sisään- ja uloskirjaukset, mutta kyllä meillä lähärit joutuu näitäkin tekemään, myös itse olen tehnyt (en sisäänkirjausta mutta uloskirjauksen kyllä).

Näiden ja tavanomaisten lähärinhommien lisäksi velvoitetaan myös leipomaan asukkaille esim. syntymäpäiväkakut, vetämään jumppia, pesemään pyykkiä jne.

Niin ja lisään että myös pistokset meillä lähihoitajat pistää, i.m. tai s.c. ja laitetaan virtsakatetrit ja tehdään vaativatkin haavanhoidot yms. Oikeastaan kaikkea mitä osaatomme sairaanhoitajakin, myös apteekkisopimukset ym paperitöitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta alan TES palkat ovat paremmat kuin yks sos TES.

Yksityisellä on kovemmat ikälisät ja palveluslisät kuin kunnallisella.

Nyt mielummin yksityisellä koska palkka on joo tessin mukainen mutta lomarahat sentään pidettiin ja tosiaan kokemuslisät on paremmat.

Terv lähihoitaja

Vierailija
24/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tätämieltä2 kirjoitti:

Lähihoitajien palkka tulisi olla samalla tasolla kuin s-hoitajien

Miksi? Pystyisikö se lähäri vastaamaan potilaastaan itsenäisesti ja täysin toimimaan esim. teho-osastolla.

Ei teholle voi ottaa pystymetsästä sairaanhoitajaakaan.

En ole tuo, jonka mielestä palkat pitäisi olla samat.

Ei voi mutta lähetin tiedot lääkehoidosta ja fysiologista ei riittäisi työpaikkakoulutuksen jälkeenkään valitettavasti.

Vierailija
25/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja vanhustyössä, kolmivuorotyö peruspalkka 1965€. Lisät noin 250-400.

Tehdään perushoidon lisäksi kaikki siivouksesta, pyykkihuoltoon ja ruuanlaittoon. Talvella hiekotus, kesällä ikkunanpesut yms. Sairastahan tämä on.

Miksei teillä ole laitoshuoltajia tekemässä siivousta, pyykinpesua, ikkunanpesua ja ruokahuoltoa? En ole ikinä nähnyt lähihoitajan tekevän laikkarin töitä ainakaan lähihoitajan ammattinimikkeellä. Hiekoitus taitaa kuulua sitten jo huoltomiehen hommiin.

Yksityiset paikat säästävät kaikesta. Ja tämä ilmeisesti ihan laillista. Epäilen.

Vierailija
26/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksityisten pitää palveluiden lisäksi tuottaa omistajilleen voittoa, mitä enemmän sitä parempi. Kunnallisella ei ole tällaista tuottovaatimusta, vaan palveuiden pitää vaan toimia mahdollisimman hyvin. 

Totta kai yksityisellä on huonompi palkka, jotta firma tuottaa enemmän. Ihan no-brainer.

Vierailija
27/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki 2136€/kk

Siis julkinen vai yksityinen kysyttiin...

Vierailija
28/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen itse siivooja, sehän on sama asia kuin lähihoitaja. Palkkani on 1900e/kk.

Siivoojaa ei palkata lähihoitajan tehtäviin. Se on vastoin Suomen lakia = rikos.

Vierailija
29/29 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikevalla netto 1200€/kk. Ylitöistä ei makseta. Jatkuvia pitkiä vuoroja, 12h. Tämä Vantaalla, Korsossa. Henkilökunta pelkkiä ulkomaalaisia, vaihtuvuus hirvittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi