Erityisherkän kanssa keskusteleminen on raskasta
Erityisherkät ihmiset ovat todella raskasta keskusteluseuraa. Jatkuvasti pitää olla varuillaan, ettet vahingossakaan lähetä vääriä signaaleja. Yleensä riittää pelkästään se, että olet hänen kanssaan eri mieltä ja silloin alkaa jo itku. Enkä oikein tiedä voiko erityisherkälle edes sanoa, etten halua hänen kanssaan keskustella, koska vaihtoehtona on joko hänen mielipiteensä myhäily tai erityisherkän romahtaminen ja se, että hän kokee kuinka kaikki muut ovat häntä vastaan.
Mikseivät erityisherkät voi olla osallistumatta keskusteluihin, jos tietävät, että se menee liian syvälle tunteisiin? En minäkään laita itseäni epämiellyttäviin tilanteisiin.
Kommentit (10)
jotkut käyttää tätä vaan tekosyynä
Olet käsittänyt erityisherkkyyden väärin. Jonkun erityisherkkyyttä ei yleensä huomaa normaalissa keskustelussa. Eri asia tietysti, jos keskustelu on kovin ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt erityisherkkyyden väärin. Jonkun erityisherkkyyttä ei yleensä huomaa normaalissa keskustelussa. Eri asia tietysti, jos keskustelu on kovin ilkeää.
Hän itse kertoi, että loukkaantui keskustelusta, koska on erityisherkkä ja lähetin vääränlaisia signaaleja ilmeilläni ja käsilläni.
Korostat erotyisherkkyyttä kuin se olisi ainoa olennainen asia hänessä ja teidän keskustelussa. Kenestä on kyse, on kuitenkin ihminen? Ystävä? Mies? Ja mistä puhuitte? Mikä oli mielialasi?
Minä ja mieheni nähdään kyllä vitutus toisistamme, vaikka sanallisesti sitä ei ilmaistaisi mitenkään. Jos en kysy mikä häntä vituttaa, hän luulee etten huomaa, ja minä luulen että minä olen syy.
Eli jos itseksesi ajattelit että hän on pälli, ehkä ei kannata kuvitella että se jäi omaksi salaisuudeksesi. Mutta voihan olla että hän luuli väärin.
Jos olet eri mieltä, onko sinulla tapana korottaa ääntä? Se voi tuntua uhkaavalta.
Älä laita itseäsi siihen tilanteeseen. Mikä on vaikeaa? Dissaa kaikki erityisherkät totaalisesti.
Oletko mahdollisesti taipuvainen lievään (hypo)maniaan kun keskustelet, eli esität asiasi kovin intensiivisesti ja lyhytjänteisen oloisesti? Erityisherkkä voi tunnetasolla tulkita sen aggressioksi, vaikka kuinka tietäisi järjellä että et tarkoita olla mitenkään ikävä.
Vierailija kirjoitti:
jotkut käyttää tätä vaan tekosyynä
Minä olen vetänyt hajurakoa yhteen tuttuuni, joka väittää olevansa erityisherkkä. Hän on todella ilkeä, välillä suorastaan häijy ihminen. Kova arvostelemaan muita ihmisiä ja keksimällä keksii heistä jotain huonoja puolia, joita ei ole varmaan olemassakaan. Itseään ja perhettään pitää kyllä maailman täydellisimpinä ihmisinä. Hänen FB-päivityksiään on tuskaa lukea. Jos niitä ei peukuta saa vihat niskaansa ja hän tivaa miksen ole peukuttanut päivityksiä.
Hän on vain herkkä ihminen. Erityisherkkä ei ole välttämättä herkkäluonteineen vaan herkkä aistimaan. Eli sinulla voisi olla vaikeaa, koska hän peilaa jokaisen pienen liikkeesi ja eleesi ja "läpitunkee" syvimpiin ajatuksiisi, joita ettet halua hänelle paljastaa.
Ei erityisherkkyyttä ole olemassakaan.