Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset työttömät - mitä teille kuuluu?

Vierailija
09.02.2018 |

Vertaistukea kaipailisin... työnhaku tuntuu toivottomalta, ja toiveet työpaikasta haihtuvat sitä mukaa kun valmistumisesta kulunut aika kasvaa.
Olen tällä viikolla tehnyt neljä työhakemusta ja yhden avoimen hakemuksen. Näistä tuskin kuuluu mitään koskaan.

Mitäs teille muille kuuluu?

Kommentit (442)

Vierailija
361/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää cv:stä tutkinto pois. Itse muokkasin cv:n koulutustietoja. En maininnut maisteria, vaan "kauppatieteen x ja x opintoja ja vuodet (graduvuoteen harkkapaikan).

Sain heti 3x enemmän haastatteluihin kutsuja.

Nyt olen mainostoimistossa. Kivaa työtä, vaikka ei vastaa koulutusta ollenkaan!

Riippuu siitä mihin hakee. Minä ja puolisoni olemme molemmat sellaisilla aloilla, joissa vähimmäisvaatimus on ylempi korkeakoulutukinto. Ilman on turha edes yrittää.

On kyllä surullista kuulla, että on aloja, joilla koulutusvastaisuus on noin suurta, että edes maisterintutkintoa ei voi mainita hakemuksessa.

Vierailija
362/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-teemalla hyvä keskustelu työttömyydestä. Mukana myös sinisten työministeri Jari Lindsröm.

Nolottaa, että äänestin näitä loikkaripersuja.

Akateemisen ei kannata äänestää PS:ää, Kepua, Kokoomusta eikä sinisiä seuraavissa vaaleissa.

Ellei sitten ole kylmä oikeistolainen, uusliberalisti tai jonkinlainen libertaristi.

Olet varmaan oikeassa. Äänestin paavo väyrystä presidentinvaaleissa. Mielenkiiintoista on, että väyrynen lyhyellä kampanjalla pystyi voittamaan esimerkiksi pääministeripuolueen n. 50 % korkeammalla äänisaaliilla.

On kuitenkin myös niin, että erityisesti vihreissä ja vasemmistossa on hyväveli-mafiaa humanistisissa tieteissä. Tipahdin pois rahoituksesta jo ennen kuin persut pääsivät valtaan ja äänestin täysin tietoisesti persuja sekä 2011 että 2015 eduskuntavaaleissa.

Ensi vaaleissa en äänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää cv:stä tutkinto pois. Itse muokkasin cv:n koulutustietoja. En maininnut maisteria, vaan "kauppatieteen x ja x opintoja ja vuodet (graduvuoteen harkkapaikan).

Sain heti 3x enemmän haastatteluihin kutsuja.

Nyt olen mainostoimistossa. Kivaa työtä, vaikka ei vastaa koulutusta ollenkaan!

Riippuu siitä mihin hakee. Minä ja puolisoni olemme molemmat sellaisilla aloilla, joissa vähimmäisvaatimus on ylempi korkeakoulutukinto. Ilman on turha edes yrittää.

On kyllä surullista kuulla, että on aloja, joilla koulutusvastaisuus on noin suurta, että edes maisterintutkintoa ei voi mainita hakemuksessa.

Samaa mieltä. Minulle oli yllätys, että Suomessa on esimiestehtävissä henkilöitä, jotka eivät osaa oikeinkirjoitusta.

Vierailija
364/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistukea kaipailisin... työnhaku tuntuu toivottomalta, ja toiveet työpaikasta haihtuvat sitä mukaa kun valmistumisesta kulunut aika kasvaa.

Olen tällä viikolla tehnyt neljä työhakemusta ja yhden avoimen hakemuksen. Näistä tuskin kuuluu mitään koskaan.

Mitäs teille muille kuuluu?

Huonoa.

Vierailija
365/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä. 1.3. alkaa hommat. 2 vuotta työttömänä...

Vierailija
366/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain töitä. 1.3. alkaa hommat. 2 vuotta työttömänä...

Yhteiskunta siirtää sinisten ministerin ja ammattikoululaborantin kautta taloudellisen vastuun yksilöille.

Sininen työministeri jari lindström herättää minussa ihmetystä. Miten hän on yleensä voinut päästä asemaansa?

Vierailija
367/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soini petasi asemaansa valitsemalla vaarattomia typeryksiä puolueensa avainasemiin? Sillä tavalla hänen oma sinänsä mitätön persoonansa korostuu.

Vierailija
368/442 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä jatkuva vouhottaminen oikeinkirjoituksesta?? Ei edes suomen kielen laitoksella moista kuullut. (Muutaman opintoviikon ehdin sieltäkin hakea.) Olen epäpätevänä korjannut lukion äidinkielen yo-aineita satoja ja osaan kielenhuoltoni, mikäli haluan osata. Mutta käsittämätöntä tämä akateemisten ihmisten pilkkuvouhotus. Suomen kielessä on liikaa pilkkuja. Niitä voi hyvin vähentää, jos selkeys ei kärsi ja ajatuksesta saa selvää. Ei tällaisella palstalla tarvitse kirjakielen normeja noudattaa. Lainat puhekielestä vain piristävät! Ei kaikissa ammateissakaan keskeisintä ole kielenhuollon kysymykset. Vaikka kuinka monessa postissa ollaan huolissaan kielivirheistä. Ajattelusta viis.

Työelämän muutoksesta kertoo se, että 15 vuotta sitten pääsin epäpätevänä lukion opettajaksi Etelä-Suomessa. Ja työsopimustani oltiin valmiita uusimaan vuosi kerrallaan. En jäänyt siihen roikkumaan, koska se ei tuntunut omalta alalta. Nyt ei olisi lukioon mitään jakoa. Niistä paikoista kilpailevat pätevät opettajat.

PS. Sopii huomauttaa virheistäni ja kertoa, että kaksi kysymysmerkkiä peräkkäin on tyylitön ratkaisu.

Vierailija
369/442 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä jatkuva vouhottaminen oikeinkirjoituksesta?? Ei edes suomen kielen laitoksella moista kuullut. (Muutaman opintoviikon ehdin sieltäkin hakea.) Olen epäpätevänä korjannut lukion äidinkielen yo-aineita satoja ja osaan kielenhuoltoni, mikäli haluan osata. Mutta käsittämätöntä tämä akateemisten ihmisten pilkkuvouhotus. Suomen kielessä on liikaa pilkkuja. Niitä voi hyvin vähentää, jos selkeys ei kärsi ja ajatuksesta saa selvää. Ei tällaisella palstalla tarvitse kirjakielen normeja noudattaa. Lainat puhekielestä vain piristävät! Ei kaikissa ammateissakaan keskeisintä ole kielenhuollon kysymykset. Vaikka kuinka monessa postissa ollaan huolissaan kielivirheistä. Ajattelusta viis.

Työelämän muutoksesta kertoo se, että 15 vuotta sitten pääsin epäpätevänä lukion opettajaksi Etelä-Suomessa. Ja työsopimustani oltiin valmiita uusimaan vuosi kerrallaan. En jäänyt siihen roikkumaan, koska se ei tuntunut omalta alalta. Nyt ei olisi lukioon mitään jakoa. Niistä paikoista kilpailevat pätevät opettajat.

PS. Sopii huomauttaa virheistäni ja kertoa, että kaksi kysymysmerkkiä peräkkäin on tyylitön ratkaisu.

Varmasti huolimattomuus, puhekielisyydet ja rentoa tyyli sallitaan tällä palstalla, ja kieltä ymmärtävä ei ihminen ei aina ole täydellisyyttä vaativa kielinatsi, töissäkään.

Mut kuitenkin sopii odottaa, että yliopiston käyneet osaisivat kirjoittaa virheettömästi työssään. (Tunnen myös humanisteja, jotka eivät kykene tuottamaan virheetöntä kieltä.)

Omasta mielestäni hyvä kieli on osa yleissivistystä ja kertoo paljon käyttäjästään. Toki ymmärrän, että se ei ole ainoa mittari eikä myöskään kerro koko totuutta ihmisestä.

Pienellä treenillä moni pystyisi parantamaan taitojaan kirjoittajana, jos vaan itse pitää asiaa tärkeänä. Netti on pullollaan kielenhuollon apuvälineitä, joita ammattilaisetkin käyttävät.

Kukapa nyt joka ikistä sääntöä muistaisi ulkoa?

Vierailija
370/442 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä itse kans teen jatkuvasti virheitä, kuten yllä näkyy, mut siitä huolimatta peräänkuulutan erinomaista kielen hallitsemista kaikissa akateemisissa ammateissa.

T. Edellinen (opettaja, hehe)

Vierailija
371/442 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä taito kirjoittaa ja puhua julkisesti todistaa kyvystä ajatella selkeästi.

Vierailija
372/442 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin äänestää Jussi Halla-ahoa ensi vaaleissa. Minua käytettiin niin pahasti hyväksi yliopistossa, ja tiedän, että nämä hyväksikäyttäjät inhoavat Halla-ahoa.

Toivon, että varsinkin humanististen alojen puuhailusta vähennettäisiin edelleen rahoitusta ja sitä siirrettäisiin yhteiskunnan ja oman selviytymisen kanssa kamppaileville yksilöille humanististen ja esim. teologian kaltaisten puuhatieteiden parista.

Näitä ei ole yhteiskunnalla mitään velvollisuutta rahoittaa varsinkaan, kun ne eivät yleensä tuota hyvinvointia muille kuin tekijälle itselleen.

Vierailija
373/442 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin äänestää Jussi Halla-ahoa ensi vaaleissa. Minua käytettiin niin pahasti hyväksi yliopistossa, ja tiedän, että nämä hyväksikäyttäjät inhoavat Halla-ahoa.

Toivon, että varsinkin humanististen alojen puuhailusta vähennettäisiin edelleen rahoitusta ja sitä siirrettäisiin yhteiskunnan ja oman selviytymisen kanssa kamppaileville yksilöille humanististen ja esim. teologian kaltaisten puuhatieteiden parista.

Näitä ei ole yhteiskunnalla mitään velvollisuutta rahoittaa varsinkaan, kun ne eivät yleensä tuota hyvinvointia muille kuin tekijälle itselleen.

Niin, Halla-aho teki sentään väitöskirjan muinaisesta kirkkoslaavista.

Vierailija
374/442 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoipa yhteisaivot-blogia.Löytyy googlella.

Vierailija
375/442 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden näytti työtilanne jo tosi hyvältä ja ura oli lähdössä jopa nousuun mutta nyt taas määräaikaisuus loppui ja tulevaisuus näyttää mielestäni heikolta. Vtuttaa aika paljonkin puheet työvoimapulasta, pidän tällaista uutisointia suorastaan vastuuttomana.

Olen nyt ollut kuun alusta työtön ja keväästä lähtien lähettänyt cv:tä vähän joka paikkaan ja hakenut kaikkea mahdollista mikä voisi sopia minulle, mutta ei mitään vastakaikua. Ja tämä on olevinaan nousukausi.

Vierailija
376/442 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko koetuksella. Olen jo valmis luovuttamaan.

Vierailija
377/442 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mitäs muille kuuluu? Tuntuu, että vertaistukea on huonosti saatavilla.

Vierailija
378/442 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut määräaikaisen työpaikan pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen. Mitähän sitten? Jää nähtäväksi.

Persuja äänestin eduskuntavaaleissa, tohtorina äänestin toista tohtoria eli Jussi Halla-ahoa. Levitin myös muuten ps-ilosanomaa.

Minulle taas yksi tradenomi kertoi kahvilla, että minua hän ei ainakaan valitsisi, koska väärä ala. Juttelimme työnhausta. Mukava kuulla.

Vierailija
379/442 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v humanisti enkä ole tehnyt oman alani töitä päivääkään. Teen aivan muita hommia, ja kollegani ovat peruskoulupohjalta työssä. Pidän työstäni, silloin kun näitä on, enkä ole katkera. Tiedän kuitenkin, etten tällä iällä enää koskaan pääse pysyvään, toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen, ja etten pääse edes työhaastatteluun - siitä pitää huolen syntymävuoteni, joka on pakko ilmoittaa hakemuksessa. Turpakertoimella menisin pari kymmentä vuotta nuoremmasta, mutta ikä ei ole numero vaan virallinen dokumentti.

Vierailija
380/442 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko koetuksella. Olen jo valmis luovuttamaan.

Mä luovutin jo. Odotan eläkettä ja sitä ennen kepeitä 10-15 tunnin työviikkoja talvella kivassa iltatyössä. TTT:llä elää jos elää asiallisesti eikä törsää. Tykkään nukkua 10 tunnin unet yöllä.