Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä keuhkokuume?

Vierailija
20.12.2023 |

Puolisolta tarttui jokin infektio. Olen nyt 8 päivää ollut sairaana eikä mitenkään tunnu siltä että kohta loppuisi tauti. Ei kuumetta, mutta räkää erittyy ja keuhkoihin sattuu. Olen keuhkokuumeen sairastanut ennenkin ja pitkä tauti muistaakseni kyseessä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton, joten jos keuhkojen kipu on pistävää ja tuntuu enemmän kyljen puolella, niin erittäin todennäköisesti on keuhkokuume.

Vierailija
2/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kysymään lääkäristä. Keuhkokuvasta selviää aika paljon paremmin, kuin täällä kysymällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton, joten jos keuhkojen kipu on pistävää ja tuntuu enemmän kyljen puolella, niin erittäin todennäköisesti on keuhkokuume.

Kiitos vastauksesta! Mutta oivalsin juuri, että on lähes varmasti keuhkoputken tulehdus. Sekin pitkä tauti joka voi kestää 2-3 vkoa. Oireet täsmäävät täysin. 

Vierailija
4/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me täällä netin kautta osata sua tutkia ja diagnosoida. Mene lääkäriin, jos liikaa haittaa olemista ja elämistä nuo oireet.

Vierailija
5/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä tiedä kun kuvaamalla. Minulla monesti sattuu keuhkoihin kun on flunssa. Kertaakaan ei ole ollut keuhkokuume.

Vierailija
6/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan korona, sitä on paljon liikkeellä, voi kestää pari viikkoa tuo kurkkukipu, yskä ja nuha..

Vierailija
7/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä.

Vierailija
8/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan korona, sitä on paljon liikkeellä, voi kestää pari viikkoa tuo kurkkukipu, yskä ja nuha..

Niin ja testejä saa jokaisesta marketista varmasti eikä maksa kuin pari euroa. Kannattaa tehdä.

Vierailija
9/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta toimintaa, ihminen on sairas ja kyselee netistä tuntemattomilta taviksilta mikähän tauti mahtaa olla kyseessä.

Varmaan pian todistamme pohdintaa siitä, onkohan satunnaisen kysyjän jalka murtunut ja lääkärikäynti tarpeen. Oireina kipu polven alapuolella, kävely mahdotonta ja jalan sojottaminen 90 astetta oikealle puolesta säärestä.

Vierailija
10/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista poikaani ovat lähiaikoina sairastaneet koronan ja kummallakin pääasiallisena oireena kipu ja puristuksen tunne keuhkojen alueella.

Vierailija
11/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ei voi sanoa. Jos hengittäminen sattuu, vihloo, pistelee tai on vaikeaa/rankkaa/raskasta sekä yleiskunto on huonontunut niin mene äkkiä lääkäriin. 

Vierailija
12/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuumeettomassa keuhkokuumeessa ei ole sattunut keuhkoihin, vaan on ollut sellainen tunne, kuin olisi lievästi hukkumaisillaan, eli keuhkoissa oli nestettä. Myös puhuminen meni vaikeaksi, eikä voinut puhua monta sanaa ilman, että puhe katkesi yskimiseen. Näin oli kerran homeasunnossa, parani kun muutin pois, ja toisen kerran koronan jälkeen. Näkyikin keuhkoissa nestettä röntgenissä ja myös kuului kuunnellessa. Kolmannen kerran on ollut bakteerin aiheuttama ja se oli erilainen, oli kova kuume ja erilailla tosi sairas olo, kehittyi nopeammin pahaksi.

Vierailija
13/13 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kuumeettomassa keuhkokuumeessa ei ole sattunut keuhkoihin, vaan on ollut sellainen tunne, kuin olisi lievästi hukkumaisillaan, eli keuhkoissa oli nestettä. Myös puhuminen meni vaikeaksi, eikä voinut puhua monta sanaa ilman, että puhe katkesi yskimiseen. Näin oli kerran homeasunnossa, parani kun muutin pois, ja toisen kerran koronan jälkeen. Näkyikin keuhkoissa nestettä röntgenissä ja myös kuului kuunnellessa. Kolmannen kerran on ollut bakteerin aiheuttama ja se oli erilainen, oli kova kuume ja erilailla tosi sairas olo, kehittyi nopeammin pahaksi.

Kipu keskellä rintakehässä on ollut minulla taas aina keuhkoputkentulehduksen oire. Niitäkin on ollut useita, vaatineet antibiootin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi