Millaisia vieraampia ihmisiä pidät oletusarvoisesti tyhminä?
Monet pitävät mua ihan vajaaälyisenä vaikka olen sinänsä ihan nörttityyppi ja ÄO huitelee jossain sadan paremmalla puolella pitkälläkin. Miksi näin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Äh, äo ja mensa ei oo tae mistään. Äitini kuuluu mensaan, mutta hoitaa elämäänsä todella huonosti. Kovasti korostaa ja kehuu tätä mensajäsenyyttään, mutta tuntuu ettei elämässä käytä järkeään lainkaan. Elämä on yhtä draamaa ja esittämistä.
Mensan kokeethan mittaavat ainoastaan loogista ajattelukykyä, ei suinkaan älykkyyttä. Itselläni esimerkiksi on juurikin tuota loogista ajattelukykyä sekä tunneälyä, mutta muuten en miellä itseäni älykkääksi; mm. yleissivistykseni ei ole älykkään ihmisen tasolla.
En osaa ajatella ihmistä tyhmäksi minkään ulkoisen seikan perusteella. Vasta jonkin aikaa keskusteltua henkilön kanssa voin tehdä päätelmän.
Pidän tyhminä kaikkia niitä joista näkee että tekevät arvioita ihmisistä ulkonäön perusteella vaivautumatta tutustumaan tyyppiin. Voi käydä niinkin että se lävistetty tatskatyyppi on huippufiksu ja muotikuteissa heiluva täydellisyys idiootti, mut ihmiset arvottaa muita ulkonäön perusteella ja se jos mikä on vähän tyhmää.
Itse annan ihmisen ensin avata suunsa ennen kuin teen mitään stereotypioita tai arvioita, paitsi jos joku heiluu kännissä kadulla ja pummaa röökiä, sitten ei tarvi tutustua sen pidemmälle, tuomio tuli jo.
Minusta on ihme, etta yhteiskunta on kehittynyt. Niin idioottimaista touhua jokapuolella. Ei koulutus tee ihmisesta viisaampaa. Koulutettu idiootti se onkin rasittava kun haluaa pokkurointia osakseen.
Idiootti kouluttamaton on raskas kokemus, mutta koulutetun pokkuroinnin odotus siihen niin...ah.
Oikeasti, ihmiskunta on naurettava.
Ihmisiä, jotka ivallisesti nauravat toisen ulkonäölle tai muulle vialle (esim. puhevialle), oli se sitten "salaa" tai suoraan päin naamaa. Itse en omaa kovin hyvää ulkonäköä sekä puhevikaakin löytyy. Nuorempana varsinkin otin hirveästi itseeni ja pahoitin mieleni itsekseni todella usein. Nykyään ajattelen lähinnä mielessäni, että "En tietääkseni ole antanut tuolle idiootille lupaa yrittää tulla pilaamaan mun päivääni" (ja monesti on ollut lähellä, etten ole sanonut sitä ääneen) ja annan vain asian olla. Olen alkanut toki treenaamaan parantaakseni omaa kroppaa sekä lisätäkseni fyysistä ja henkistä hyvinvointiani, jotta jaksaisin enemmän, mutta teen sen kylläkin itseäni varten ja sillä ei näiden arvostelijoiden todellista luonnetta paljon muuteta (enkä toisaalta haluakaan).