Millaisia vieraampia ihmisiä pidät oletusarvoisesti tyhminä?
Monet pitävät mua ihan vajaaälyisenä vaikka olen sinänsä ihan nörttityyppi ja ÄO huitelee jossain sadan paremmalla puolella pitkälläkin. Miksi näin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
, yh-äitejä
Yh-äitejä? Ai, minun mieheni olisi kuollut sairaskohtaukseen, ellen olisi pystynyt elvyttämään ja pitämään hengissä ambulanssin saapumiseen saakka. Olisin siis aamulla ollut tyhmempi kuin illalla ennen miehen sairaskohtausta? Erikoinen teoria.
Minä lähtökohtaisesti en pidä ihmisiä tyhminä, koska jotnkin kokemukseni mukaan tosi harvat on.
Olen kuitenkin huomannut että monet pitävät tyhminä sellaisia, joiden mielenliikkeet eivät näy naamasta ulospäin, jotka ovat siis ilmeettömiä tai eleettömiä. Esim oma asperger-lapseni on testattu (useamman kerran, koska ekoilla kerroilla opettajat eivät meinanneet uskoa) mensatasoiseksi, mutta ammattikoulussa yksi opettaja sanoi suoraan, että ”ei sitä kannata opettaa, sen älynlahjat ei riitä tänne” - koska oletti, että kun ajattelu ei näy naamasta, ajattelua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti akateemisesti koulutetut ovat huonoja käytännön asioissa. Fiksuja koulussa sekä työelämässä mutta tyhmiä ja pinnallisia oikeassa elämässä. Lyttää muita alas, varsinkin työttömiä ja saamattomia ihmisiä. Kaveripiirissä pintaliitäjiä ja kuori kiiltää. Sen kuoren alla ei asu se mukavin persoona todellisuudessa.
Akateeminen koulutus ei ole tae älykkyydestä.
Paitsi jos se akateeminen koulutus on oikeista tieteistä
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia, siivoojia, yh-äitejä, sellaisia kuin Sofia
Tunnen erään tosi älykkään siivoojan, mutta hänellä ei ole kunnianhimoa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajia, siivoojia, yh-äitejä, sellaisia kuin Sofia
Tunnen erään tosi älykkään siivoojan, mutta hänellä ei ole kunnianhimoa lainkaan.
Taidamme tuntea saman henkilön? Hän kuuluu Mensaan.
Pidän tyhmänä ihmistä, jolle logot ja merkit ovat tärkeitä. Jos nuori mies ajaa bemarilla tai Audilla, tai naisella on joku Louis Vuitton tai Chanel.
En pidä ketään tyhmänä, jos en ole omin korvin kuullut miten typeriä hänen mielenliikkeensä ovat.
Lihavia. Enkä tosiaan tiedä miksi.
Tupakoitsijoita
Lihavia
Tatuoituja
Ei ammatit, ihonväri eikä vaatteet. Vaan se, jos henkilö on jatkuvasti suu ammollaan, kirjaimellisesti. Se saa minut ajattelemaan, ettei hän ole joukon älykkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ammatit, ihonväri eikä vaatteet. Vaan se, jos henkilö on jatkuvasti suu ammollaan, kirjaimellisesti. Se saa minut ajattelemaan, ettei hän ole joukon älykkäin.
Entäs jos sillä on allerginen nuha? Ei olekaan tyhmä, ei vaan kestä pölyä ja pakkasta?
Sellaisia, jotka eivät osaa tervehtiä ja sanoa kiitos kassalla. Sellaisia jotka heittävät roskat luontoon sen sijaan että laittaisivat ne 20m päässä sijaitsevaan roskikseen.
Kaikki ylimieliset ja itseään muita parempina pitävät ovat oikeasti tyhmiä,.
Koulutus tai asema ei takaa OIKEAA älykkyttä/fiksuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pidetään vähä-älyisenä, vaikka olen tutkitusti ihan älykäs, en vain äidin mielestä :)
Mutta voin suoraan myöntää näyttäväni ihan idiootilta. Sille en voi mitään, ja elämä kuulkaas on pinnallisempaa kuin moni tajuaakaan.
Miltä näyttää idiootti?
Minulta :)
Kyllä sinä olet älykäs. Nyt tiedän vastauksesi perusteella tarkalleen, miltä idiootti näyttää.
Käännän nyt vähän :) Älykkäänä pidän ihmistä joka ei tee päätelmiä toisten ulkonäön suhteen ja arvostaa kaikkia ammatteja . Onneksi sellaisiakin on.
Äh, äo ja mensa ei oo tae mistään. Äitini kuuluu mensaan, mutta hoitaa elämäänsä todella huonosti. Kovasti korostaa ja kehuu tätä mensajäsenyyttään, mutta tuntuu ettei elämässä käytä järkeään lainkaan. Elämä on yhtä draamaa ja esittämistä.
Sellaisia jotka katsovat Salkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä, joilla on todella kapeat mielenkiinnonkohteet. Esim. lukevat pelkkää seiskaa/muita roskalehtiä ja ainoa vapaa-ajanviettotapa on känniörvellys.
Eivät osaa keskustella asioista vaan puheet pyörii koko ajan jossain kaksimielisissä "vitseissä".
Monesti myös sellainen pahansuopaisuus ja jatkuva toisten mollaus, ivaaminen ja juoruilu antaa vihjettä tyhmyydestä. Tämä nyt vähän yleistettynä, mutta tällaisia huomioita olen itse tehnyt.
Tämä kuvaus sopii hyvin suurimpaan osaan av-palstan lukijoista.
- Tupakointi
- Kannabiksen käyttö
- Runsas alkoholinkulutus
- Se, että on käynyt vain peruskoulun
- Tatuoinnit ja todella voimakkaat/pelottavat meikit, semmoiset naiset siis joita esimerkiksi Facebookin Naistenhuoneessa on useita
- Ihmiset, jotka laittavat alusvaatekuvia, persekuvia ja muita herutuskuvia Instagramiin
Akateeminen koulutus ei ole tae älykkyydestä.