Tein maksusuunnitelman omista veloistani, mies ei oikein tykännyt asiasta
Tilanne siis se, että meillä kummallakin on ulosotossa velkoja. Mies on velkajärjestelyssä, joka päättyy 4v päästä. Minä elän kuntoutustuella, enkä pysty maksamaan velkojani pois. Miehellä on vakituinen työpaikka. Mies maksaa velkajärjestelyn mukaisesti 850€/kk lyhennystä veloistaan.
Minulla on perinnässä noin 500€ edestä velkoja, joille tein maksusuunnitelman. Vaikka minulla itsellänikin on jo ulosotossa velkaa, niin haluan kuitenkin saada noi 500€:n perinnässä tällä hetkellä olevat velat pois, ettei ulosottoon menisi enään enempää maksuja. Siksi tein maksusuunnitelman niille. Maksan niitä 60€/kk.
Mies ei oikein tykännyt asiasta, vaan mainitsi, että "jollain pitäisi elääkin!". Tokihan meillä tämä elämä on tiukkaa, mutta senkö takia en saisi maksaa yhtään omia velkojani pois? Olisiko tosiaan pitänyt antaa noidenkin mennä ulosottoon? Eipä noita kauaa tarvi maksella, niin on kuitattu pois.
Ehkä mies ajattelee, että koska minulla on ulosotossa jo velkaa, niin ihan sama vaikka annan mennä sinne lisääkin, koska tuskin saan ikinä niitä velkoja sieltä maksettua? Tietty asia voi näin ollakin, koska sairauksieni vuoksi en välttämättä ikinä tule palaamaan työelämään. Mutta kai siltikin on hyvä asia, että maksaa edes jotakin pois, ettei ulosottoon mene enään mitään?
Ärsyttää miehen asenne. Olisin odottanut, että olisi sanonut tuohon vaikka että "Hieno juttu", eikä näyttää hapanta naamaa.