Pilkkijät repesivät valittamaan kun kalan kidutus kiellettiin - Miksi pilkkijät haluavat kiduttaa?
Suomen vapaa-ajankalastajien keskusjärjestö (SVK) päivitti kilpailusääntöjä niin, että nyt ”saaliiksi saatu kala edellytetään tapettavaksi välittömästi ennen talteenottoa. Aiemmin kalan tappamisesta oli säännöissä vain suositus.
– Ihmiset eivät ole uudistuksesta oikein tykänneet. Olen saanut ehkä sata puhelua, ja niistä 99 prosenttia on ollut jotain muuta kuin positiivista palautetta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005559466.html
Pilkkijät taitavat olla 99 prosenttisesti vinksahtaneita...
Kommentit (9)
Tai sitten ne jotka jo toimivat noin eivät vaan viitsi soittaa kiitelläkseen.
Yleensä kun palaute on sitä negaa, positiivista ei herkästi anneta
Siksi koska suurin osa ihmisistä on julmia, joka suoraan tai välillisesti.
Mitä vitt... Eikö saa enää pitää kalaa rysässä, eihän se siitä mitään kärsi, enemmän kärsii akvaariokalat.
Kyllä on taas ihmeellistä touhua. Olen kalastanut koko ikäni, myös pilkkimällä. Aina olen tappanut saamani kalat nopeasti ja siististi, välittömästi pyydystyksen jälkeen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa noille nurisijoille?
N30
Mielestäni kaikki kisat, kilpailut, jotka liittyvät jotenkin eläimiin ovat hieman kyseenalaisia, myös kalastuskisat. Kun kyse on voittamisesta, niin voitontavoittelu voi mennä helposti muun edelle.
Oletteko koskaan tappaneet kalaa taittamalla niskat? Ei mitenkään ylevä kokemus, pikemmin kovin surullinen.
Toki luonnossa tapahtuu joka hetki kaikenlaista, missä eläin joutuu kärsimään. Kuitenkin, ihminen edistynyt tasolle, jossa pystyy ymmärtämään toisen kokeman tuskan. Voimme pyrkiä tekemään parhaamme, ettei elävien olentojen tarvitse ainakaan meidän vuoksi kärsiä ylimäärin.
Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleksi. Pilkkinyt olen viimeksi joskus ihan lapsena. Jos nyt ajatellaan vaikka ihan mato onkimista niin kalaan jää väkisin koukku kiinni. Sattuuhan se, nosto varmasti sattuu lisää. Joo on kolkattu ja vedetty kidukset auki samantien. Se on vain tapa.
Lopulta oikein mitään eläintä ei voisi syödä jos ajattelisi mitä ja miten. Sitten voidaan miettiä millä eletään jos eläimiä ei syötäisi? Luonnossa kaikki syö lopulta toisiaan ja ihminen on ainoa laji mikä moralisoi sitä. Tahallista rääkkäystä, kidutusta en hyväksy missään muodossa. Jos saisin päättää niin teurastettavat eläimet lääkittäisi välinpitämättömiksi ensin ja sitten vasta naps.
Halleluja, ettei kaloja saa enää kiduttaa!
Mua on aina ahdistanu kattoa, ku kalat jätetään sätkimään - tai pakataan tyyliin elävänä muovipussiin! :(
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki kisat, kilpailut, jotka liittyvät jotenkin eläimiin ovat hieman kyseenalaisia, myös kalastuskisat. Kun kyse on voittamisesta, niin voitontavoittelu voi mennä helposti muun edelle.
Oletteko koskaan tappaneet kalaa taittamalla niskat? Ei mitenkään ylevä kokemus, pikemmin kovin surullinen.
Toki luonnossa tapahtuu joka hetki kaikenlaista, missä eläin joutuu kärsimään. Kuitenkin, ihminen edistynyt tasolle, jossa pystyy ymmärtämään toisen kokeman tuskan. Voimme pyrkiä tekemään parhaamme, ettei elävien olentojen tarvitse ainakaan meidän vuoksi kärsiä ylimäärin.
En tiedä niskan vääntämisestä, meillä kotona iskettiin kalat puupalikalla hengiltä.
On niin helppoa heittää kala vaan jäälle, ei tarvitse ns. liata käsiänsä.
Eivät joko ymmärrä tai välitä. Kala tarvitsee happea aivan kuten ihminenkin, mutta ottaa sen eri tavalla. Kala ei pysty ottamaan ilmasta happea vaan kidukset erottelevat sen vedestä. Kala kuivalla maalla on sama kuin pilkkijän heittäisi jään alle ja antaisi hukkua.