Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein maksusuunnitelman omista veloistani, mies ei oikein tykännyt asiasta

Vierailija
09.02.2018 |

Tilanne siis se, että meillä kummallakin on ulosotossa velkoja. Mies on velkajärjestelyssä, joka päättyy 4v päästä. Minä elän kuntoutustuella, enkä pysty maksamaan velkojani pois. Miehellä on vakituinen työpaikka. Mies maksaa velkajärjestelyn mukaisesti 850€/kk lyhennystä veloistaan.

Minulla on perinnässä noin 500€ edestä velkoja, joille tein maksusuunnitelman. Vaikka minulla itsellänikin on jo ulosotossa velkaa, niin haluan kuitenkin saada noi 500€:n perinnässä tällä hetkellä olevat velat pois, ettei ulosottoon menisi enään enempää maksuja. Siksi tein maksusuunnitelman niille. Maksan niitä 60€/kk.

Mies ei oikein tykännyt asiasta, vaan mainitsi, että "jollain pitäisi elääkin!". Tokihan meillä tämä elämä on tiukkaa, mutta senkö takia en saisi maksaa yhtään omia velkojani pois? Olisiko tosiaan pitänyt antaa noidenkin mennä ulosottoon? Eipä noita kauaa tarvi maksella, niin on kuitattu pois.

Ehkä mies ajattelee, että koska minulla on ulosotossa jo velkaa, niin ihan sama vaikka annan mennä sinne lisääkin, koska tuskin saan ikinä niitä velkoja sieltä maksettua? Tietty asia voi näin ollakin, koska sairauksieni vuoksi en välttämättä ikinä tule palaamaan työelämään. Mutta kai siltikin on hyvä asia, että maksaa edes jotakin pois, ettei ulosottoon mene enään mitään?

Ärsyttää miehen asenne. Olisin odottanut, että olisi sanonut tuohon vaikka että "Hieno juttu", eikä näyttää hapanta naamaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että teit sen!

Vierailija
2/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ulosottoon jo päästänyt ja nytkin olisi sinne laskuja menossa, niin ihmettelen todellakin miten sulla olisi varaa nyt maksella edes se 60e/kk. Eli maksaisit sen ja sitten jätät jonkun muun laskun taas maksamatta. Ei järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e ei vielä ole paljon. Maksa pois miehestä huolimatta!

Vierailija
4/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, ehkä miehen tuhansien eurojen velkojen rinnalla sinun 500 tuntuu niin mitättömältä summalta, että tuo 60e kk-budjetista pois tuntuu turhalta. Toinen mahdollisuus on (ehkä hiljaa itsekin ajattelit tätä) miehesi pelkää, että pääset kuiville ja hän jää perheen ainoaksi velkaantuneeksi.

Vierailija
5/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, ehkä miehen tuhansien eurojen velkojen rinnalla sinun 500 tuntuu niin mitättömältä summalta, että tuo 60e kk-budjetista pois tuntuu turhalta. Toinen mahdollisuus on (ehkä hiljaa itsekin ajattelit tätä) miehesi pelkää, että pääset kuiville ja hän jää perheen ainoaksi velkaantuneeksi.

Tuskin tuota ainakaan miettii, koska en minä kuiville veloistani pääse, vaikka nuo 500€ maksankin. Koska tosiaan siellä ulosotossa on siis nyt jo minulla velkaa. 

AP

Vierailija
6/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ulosottoon jo päästänyt ja nytkin olisi sinne laskuja menossa, niin ihmettelen todellakin miten sulla olisi varaa nyt maksella edes se 60e/kk. Eli maksaisit sen ja sitten jätät jonkun muun laskun taas maksamatta. Ei järkeä.

En oikein ymmärtänyt? Minkä laskun jättäisin taas maksamatta? Ei minulla ole enään menossa ulosottoon mitään noiden 500€:n maksujen jälkeen. Eli en ole jättämässä yhtään mitään laskuja maksamatta. 

AP

Vierailija
7/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt? Minkä laskun jättäisin taas maksamatta? Ei minulla ole enään menossa ulosottoon mitään noiden 500€:n maksujen jälkeen. Eli en ole jättämässä yhtään mitään laskuja maksamatta. 

AP

Miksi sitten olet jättänyt jo laskuja aikaisemmin maksamatta? Miksi sinulla on nyt enemmän varaa maksella ulosoton laskuja ja tulevia laskuja, jos ei sulla ole ollut aikaisemminkaan rahaa maksaa laskuja?

Vierailija
8/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miksi sitten olet jättänyt jo laskuja aikaisemmin maksamatta? Miksi sinulla on nyt enemmän varaa maksella ulosoton laskuja ja tulevia laskuja, jos ei sulla ole ollut aikaisemminkaan rahaa maksaa laskuja?

No en jaksa alkaa tähän elämänkertaani kirjoittamaan, että miksi velat ovat alkujaan syntynyt ja miksi velkaa on ulosotossa. Ihmisethän kuitenkin voivat tehdä virheitä mutta virheistä voi oppia.  

Vai pitäisikö tässä nyt loppu elämä ajatella että "no turhaanhan tässä maksan näitä velkoja, kun en ennenkään ole maksanut velkoja, miten mulla nytkään voisi olla vara maksaa velkoja kun eipä ollu enennkään, joten antaa olla ja menkööt noikin velat (500euroa) ulosottoon" ?

AP

Vierailija
9/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein. Miehesi on vain ahdistunut.

Vierailija
10/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No en jaksa alkaa tähän elämänkertaani kirjoittamaan, että miksi velat ovat alkujaan syntynyt ja miksi velkaa on ulosotossa. Ihmisethän kuitenkin voivat tehdä virheitä mutta virheistä voi oppia.  

Vai pitäisikö tässä nyt loppu elämä ajatella että "no turhaanhan tässä maksan näitä velkoja, kun en ennenkään ole maksanut velkoja, miten mulla nytkään voisi olla vara maksaa velkoja kun eipä ollu enennkään, joten antaa olla ja menkööt noikin velat (500euroa) ulosottoon" ?

AP

Toisin sanoen sinulla ei ole yhtään sen enempää rahaa käytössä kuin ennenkään. Eli sulla ei olisi varaa alkaa maksaa tuota 60/kk, joten se menisi miehesi rahoista. Joten ymmärrän miehesi mielipiteen.

Vierailija
11/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teet niin kuin itse fiksuksi näet.

Miten teidän elämisen maksaminen on tähän mennessä sujunut?

Pelkääkö mies mahdollisesti, että joutuu jatkossa maksamaan enemmän sinunkin elämistäsi tai että sinä et voi jatkossa maksaa hänenkin elämistään yhtä paljon kuin tähän mennessä?

Vierailija
12/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mik-si o-let ai-em-min jät-tä-nyt las-ku-ja mak-sa-mat-ta? Ulosoton summa on kuitenkin melko pieni, että noin pienistä summista olisi pitänyt selvitä, jos on nyt laittaa 60e/kk

Vierailija
13/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Toisin sanoen sinulla ei ole yhtään sen enempää rahaa käytössä kuin ennenkään. Eli sulla ei olisi varaa alkaa maksaa tuota 60/kk, joten se menisi miehesi rahoista. Joten ymmärrän miehesi mielipiteen.

Oletko joku yksinäinen, katkera mies, jota naiset ovat käyttäneet rahallisesti hyväksi, kun olet noin ilkeä? Ihan itse maksan tuon määrän Kelan kuntoutustuesta. En miehen rahoista. Ja ihan yhtä lailla maksan muitakin laskuja ja menoja meidän elämässämme jatkossakin, kuin olen maksanut tähänkin asti.

AP

Vierailija
14/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mik-si o-let ai-em-min jät-tä-nyt las-ku-ja mak-sa-mat-ta? Ulosoton summa on kuitenkin melko pieni, että noin pienistä summista olisi pitänyt selvitä, jos on nyt laittaa 60e/kk

Suurin osa siitäkin summasta on perintäkuluja. Alkuperäinen velka on ollut melko pieni.

Vierailija
15/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te ollette ajatelleet elää ettei tule lisää velkaa, jos ette tähänkään asti ole selvinneet?

Vierailija
16/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaako noiden velkojen maksaminen APn elämää jotenkin? 

Vierailija
17/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jollain pitäisi elääkin!" Mitä vastasit tähän miehellesi? Eli ajattelitko asiaa loppuun asti? Ja eikö parisuhteesta näistä asioista yleensä keskustella ennen kun tehdään päätöksiä? 

Vierailija
18/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Oletko joku yksinäinen, katkera mies, jota naiset ovat käyttäneet rahallisesti hyväksi, kun olet noin ilkeä? Ihan itse maksan tuon määrän Kelan kuntoutustuesta. En miehen rahoista. Ja ihan yhtä lailla maksan muitakin laskuja ja menoja meidän elämässämme jatkossakin, kuin olen maksanut tähänkin asti.

AP

Miksi sanot minua ilkeäksi, jos olen vain samaa mieltä miehesi kanssa? Enkä ole mies vaan työssäkäyvä nainen, joka maksaa laskut ajallaan.

Vierailija
19/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taloudellinen tilanteesi nyt paranee?

Vierailija
20/41 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että teet niin kuin itse fiksuksi näet.

Miten teidän elämisen maksaminen on tähän mennessä sujunut?

Pelkääkö mies mahdollisesti, että joutuu jatkossa maksamaan enemmän sinunkin elämistäsi tai että sinä et voi jatkossa maksaa hänenkin elämistään yhtä paljon kuin tähän mennessä?

Tiukkaahan se on, mutta on ainakin katto pään päällä, ruokaa ja laskut saa maksettua. Meillä ei ole koskaan ollut mitään sääntöä, että kumpi maksaa mitäkin ja minkä verran. Jonakin kuukautena minä saatan maksaa vaikkapa auton tankkaukset ja ja ruoat ja mies maksaa muut laskut. Tai minä maksan muita laskuja ja mies ruoat jne. 

En tiedä, en pääse miehen pään sisälle. Mutta jos tuollaista ajattelee, olisi hyvä että sanoisi siitä minulle suoraan, koska en ole mikään ajatustenlukija. Kyllä minä aina pyrin maksamaan omat juttuni, esim puhelinlaskun maksan aina itse ja jos ostan vaikka jonkun paidan, maksan sen kyllä itse, eikä miehen tarvitse maksaa, ellei sitten välttämättä joskus halua (esim synttärilahjaksi ostaa).

AP