Aivan käsittämättömän järkyttävä tuo Ekbergin uudistus, ihan itku tulee silmiin.
Kuinka on saatettu 100 vuotta vanha sisustus tuhota noin totaalisesti. jättmättä jäljelle mitään vanhaa. Aivan sairasta kuinka kaikki vanha on tuhottu, eikä enää arvosteta ollenkaan kun uutta ja halpaa, halvan näköistä pas**aa. HS:ssä hieno artikkeli täystuhosta. Uusi kahvila näyttää aivan Hesburgerilta, eikä vedä enää mitenkään puoleesa. En takuulla tule koskaan enää käymään, ihan itku tulee silmiin ja useat yöunet tässä menettää.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005559032.html
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Nami nami tavallista pullaa ja herkkuja tavallisille ihmisille!
Eikö nykypäivän tavalliset ihmiset osaa enää leipoa niitä tavispullia? Voiko yksinkertaisempaa hommaa olla, kun leipoa taviskorvapuustit ja voisilmäpullat ihan itse. Konditoriat taas on sitten niitä herkkuja varten, jotka ei olekaan enää yhtä helppoja pyöräyttää.
Itse en tiedä kyseisestä konditoriasta yhtään mitään, kun en ole helsinkiläinen ja viimeisestä pääkaupunkivisiitistäkin aikaa jo useampi vuosi, mutta jos ja kun kerran kyseessä on Suomen vanhin konditoria ja se oli remonttiin asti kokolailla alkuperäisessä kuosissa, niin onhan kyseessä aivan käsittämätön raiskaus. Missään keskieurooppalaisessa kulttuurikaupungissa tuollainen ei tulisi kuuloonkaan.
Se on kyllä helkkarin surullista, kun Suomessa ei ole juuri lainkaan mitään kulttuurihistoriallisesti arvokasta, koska rakennuskantamme on verrattain nuorta, niin ne vähäisetkin vanhat ja arvokkaat rakennukset tuhotaan. 60-luku oli erityisen surullista aikaa, kun silloin pantiin surutta sileäksi todella upeita puutalokortteleita etenkin Helsingissä, Turussa ja Tampereella, mutta myös muissakin kaupungeissa.
Uudistus on onnistunut siinä, että liika pönäkkyys on poissa. Itse aion kyllä käydä kaffeella siellä, vaikka "mummo" olenkin.
Haettu jenkkiläistä DEAN&DELUCA -tunnelmaa Helsinkiin ja täten lisää asiakkaita. Tuskin toimii. Vanha alkuperäinen sisustus oli arvokas, uusi ”sisustus” on vain tusinakamaa.
https://images.google.fi/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fretaildesignblog.ne…
Linkkihirviö, mutta vilkaiskaa se ja muut D&D myymälät. Aika kopio.
-215
Täytyy sanoa että mikä ihmisiä vaivaa. Uusi myymälä on valoisampi kuin vanha ja se omituinen pöytä + tuoli yhdistelmä kahvilan keskeltä on hävitetty, kuka siinä muka istuisi? Kenen mielestä yksi pöytä yhden tai kahden tuolin kanssa näyttää fiksulta sisustuksellisesti? Ajateltiinko tässä, että ne tuolit olivat ikäihmisten istumapaikkoja, vai? No jos olivat niin ne voi sijoittaa myös johonkin sivummalle kuin typerästi kahvilan keskelle. Itse jouduin katselemaan pitkään hesarin ennen-jälkeen kuvaa huomatakseni sen asian mistä ihmiset ovat erityisesti näreissään, se on niiden alkuperäisten puupöytien katoaminen. Ihan jouduin miettimään mikä ihmisiä tässä muutoksessa niin suututtaa. Itse ensimmäisenä näin vain entistä valoisamman kahvilan, jossa on enemmän tarjontaa, tuotteet ovat paremmin esillä ja taulukin oli saatu seinälle.
Varmasti Ekbergin asiakaskunta on kouluttautunutta ja omalla alallaan pätevää, mutta ymmärtämätöntä yritystaloudesta ja siitä, että kahvilan pitää uudistua houkutellakseen uusia asiakkaita. Ei kaikesta vanhasta voi pitää kiinni kynsin hampain, kahvila ei ole mikään entisöintiä kaipaava museo tai kirkko vaan loppupeleissä tulosta tekevä yritys. Sinne ei ole tarkoitus houkutella ikäihmisiä ihastelemaan menneitä aikoja ja alkuperäisiä puupöytiä, vaan ihmisiä, jotka tuntevat olevansa tervetulleita kahvilaan ja jotka haluavat ostaa sen tuotteita. Ennen tuntui, että tervetulleita sinne on vain korkeakulttuurin väki. Tiedä edes, ovatko ostaneet mitään muuta kuin halvimman mahdollisen leivän poislähtiessään.
Yksvaan12 kirjoitti:
Täytyy sanoa että mikä ihmisiä vaivaa. Uusi myymälä on valoisampi kuin vanha ja se omituinen pöytä + tuoli yhdistelmä kahvilan keskeltä on hävitetty, kuka siinä muka istuisi? Kenen mielestä yksi pöytä yhden tai kahden tuolin kanssa näyttää fiksulta sisustuksellisesti? Ajateltiinko tässä, että ne tuolit olivat ikäihmisten istumapaikkoja, vai? No jos olivat niin ne voi sijoittaa myös johonkin sivummalle kuin typerästi kahvilan keskelle. Itse jouduin katselemaan pitkään hesarin ennen-jälkeen kuvaa huomatakseni sen asian mistä ihmiset ovat erityisesti näreissään, se on niiden alkuperäisten puupöytien katoaminen. Ihan jouduin miettimään mikä ihmisiä tässä muutoksessa niin suututtaa. Itse ensimmäisenä näin vain entistä valoisamman kahvilan, jossa on enemmän tarjontaa, tuotteet ovat paremmin esillä ja taulukin oli saatu seinälle.
Varmasti Ekbergin asiakaskunta on kouluttautunutta ja omalla alallaan pätevää, mutta ymmärtämätöntä yritystaloudesta ja siitä, että kahvilan pitää uudistua houkutellakseen uusia asiakkaita. Ei kaikesta vanhasta voi pitää kiinni kynsin hampain, kahvila ei ole mikään entisöintiä kaipaava museo tai kirkko vaan loppupeleissä tulosta tekevä yritys. Sinne ei ole tarkoitus houkutella ikäihmisiä ihastelemaan menneitä aikoja ja alkuperäisiä puupöytiä, vaan ihmisiä, jotka tuntevat olevansa tervetulleita kahvilaan ja jotka haluavat ostaa sen tuotteita. Ennen tuntui, että tervetulleita sinne on vain korkeakulttuurin väki. Tiedä edes, ovatko ostaneet mitään muuta kuin halvimman mahdollisen leivän poislähtiessään.
Aika näyttää miten yritystalous tässä sitten lopulta näyttäytyy.
Nythän poistettiin se kilpailuetu ja erikoistuminen, mikä vanhalla Ekbergillä oli. Tehtiin tuollainen steriili marketti, nostettiin keskelle halpoja polyrottinkikoreja joihin lyötiin espanjalaisia kalpeita tomaatteja ja muoviin pakattuja kurkkuja. Samanlaisia putiikkeja mahtuu kolmetoista tusinaan, Bulevardillakin.
Ei kai kyse ole siitä pöydästä ja tuoleista, vaan itse myymälästä, lämpimästä tunnelmasta, valaistuksesta jne. Yhtä hyvin voi kysyä, mitä tarkoitusta palvelee outo valkoinen pitkä pöytä joka on nyt ikkunan vieressä. Tämä oli minusta kaikkein oudoin yksityiskohta uudistuksessa. Onko se tarkoitettu ihmisille pakkaustasoksi vai mikä sen funktio on?
Nyt tuotiin sellainen WC-tunnelma myymälään, kirkkaat leikkaussalivalot ja kliiniset pinnat. Puu vaihtui muoviin ja kamalin raiskaus oli kyllä niiden vanhojen ovien korvaaminen noilla Neste K-aseman liukuovilla. Lisämyyntiä voi hakea laittamalla lavallinen tuulilasinpesunestettä siihen ovien viereen hintaan 9,90 €
Jossain FB-kommentissa sanottiin aika osuvasti, että remontoitiinko tässä nyt itse tuotekin pois samalla. Mutta ehkä nuoret nyt sankoin joukoin vaeltavat Bulevardille Grab € Go -tuotteiden perässä ja asiakaskunta vaihtuu sujuvasti.
Onhan se surkuhupaisaa, että ihmiset (nuoretkin) matkustavat kulttuurikaupunkeihin kuten Pariisiin ja Wieniin ihastelemaan vanhaa kahvila- ja leipomomiljöötä, mutta ne harvat perinteiset paikat, joita Suomessa on, eivät muka kannata.
Tusinapaikkoja on jo ihan tarpeeksi ympäri Helsinkiä ja Suomea joka ostarissa. Olisi ollut mukavaa, jos muutama erottuisi joukosta vähän omintakeisempana.
annuliinunen kirjoitti:
Mummovihasta juuri voisi olla kysymys. Häädetään vanhemmat ja vähemmän kuluttavat kaupunkisukupolvet väkisin pois bisnesleijonien lounasruokalan tieltä .Pelkkä kahvikuppi ja leivos ei ole mitään - pitää ostaa enemmän ja istua vain lyhyen aikaa asiakaspaikalla. Vanhemman väen keskustelukahvilat tuhotaan tahallaan.
Mummojakin on monenlaisia. Äitivainaa olisi voinut pitääkin tuosta. Hänestä Ekbergin sisustus oli kylmän ja kovan näköinen ja muistutti apteekkia. Hän asioi mieluummin Mikonkadun Fazerilla.
Makuja on monia.
Itse olen asioinut Ekbergillä leivosten vuoksi.
Saako Bulevardin ABC:ltä S-bonusta?
Toivottavasti saneeraavat myös henkilökunnan purkkaa jauhaviksi pissiksiksi.
Kävin tänään aamiaisella Ekbergin kahvilassa ja pistäydyin myös myymälässä. Myymälän väki kertoi myynnin olleen tosi vilkasta, kun ihmiset olivat tulleet katsomaan muutosta. Ja lähes kaikki olivat luulleet, että kahvila on remontoitu, vaikka kyseessä on leipomomyymälän uudistus.
Ihmettelen lukutaitoa. Jokaisessa artikkelissa on puhuttu leipomomyymälästä eikä kahvilasta ja silti somessa huudetaan, että kahvila on pilattu, vaikka sen remonttia kaksi vuotta sitten kehuttiin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Yksvaan12 kirjoitti:
Aika näyttää miten yritystalous tässä sitten lopulta näyttäytyy.
Nythän poistettiin se kilpailuetu ja erikoistuminen, mikä vanhalla Ekbergillä oli. Tehtiin tuollainen steriili marketti, nostettiin keskelle halpoja polyrottinkikoreja joihin lyötiin espanjalaisia kalpeita tomaatteja ja muoviin pakattuja kurkkuja. Samanlaisia putiikkeja mahtuu kolmetoista tusinaan, Bulevardillakin.
Ei kai kyse ole siitä pöydästä ja tuoleista, vaan itse myymälästä, lämpimästä tunnelmasta, valaistuksesta jne. Yhtä hyvin voi kysyä, mitä tarkoitusta palvelee outo valkoinen pitkä pöytä joka on nyt ikkunan vieressä. Tämä oli minusta kaikkein oudoin yksityiskohta uudistuksessa. Onko se tarkoitettu ihmisille pakkaustasoksi vai mikä sen funktio on?
Nyt tuotiin sellainen WC-tunnelma myymälään, kirkkaat leikkaussalivalot ja kliiniset pinnat. Puu vaihtui muoviin ja kamalin raiskaus oli kyllä niiden vanhojen ovien korvaaminen noilla Neste K-aseman liukuovilla. Lisämyyntiä voi hakea laittamalla lavallinen tuulilasinpesunestettä siihen ovien viereen hintaan 9,90 €
Jossain FB-kommentissa sanottiin aika osuvasti, että remontoitiinko tässä nyt itse tuotekin pois samalla. Mutta ehkä nuoret nyt sankoin joukoin vaeltavat Bulevardille Grab € Go -tuotteiden perässä ja asiakaskunta vaihtuu sujuvasti.
Valitettavasti se että pari rouvaa minkkiturkkeineen viettää 2 tuntia kotirouvan päivästään tuolla närppien sitä yhtä leivosta ja keskustellen kovaan ääneen ruotsiksi ei ole häävi kilpailuetu jos naapureiden myynti on moninkertainen.
Järkyttävää, että kaikki vanha ja arvokas pilataan. Omistajat muutenkin tuntuivat olevan pihalla saamansa palautteen kanssa, jos eivät ymmärrä somepalautteen arvoa nykypäivänä. Tuollaisia steriilejä ja muovisia ostarikahviloita on Suomi pullollaan. Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, että kaikki vanha ja arvokas pilataan. Omistajat muutenkin tuntuivat olevan pihalla saamansa palautteen kanssa, jos eivät ymmärrä somepalautteen arvoa nykypäivänä. Tuollaisia steriilejä ja muovisia ostarikahviloita on Suomi pullollaan. Olen sanaton.
Kyseessä on myymälä eikä mikään kahvila. Minä käyn myymälässä tuotteiden enkä sisustuksen takia.
""Maj-Len Maria Ekberg kertoo, että hänen saamansa palaute on ollut hyvää, eikä hän ole lukenut kommentteja sosiaalisesta mediasta.
”98 prosenttia täällä käyneistä asiakkaista on ollut tosi otettuja tästä muutoksesta. He ovat erittäin tyytyväisiä.”"
Niinpä niin, koska me muut asiakkaat olemme lopettaneet, tämän katastrofaalisen remontin jälkeen, asioimisen ja käymisen ko. myymälässä. Aito palute (joka on negatiivinen) jää täysin saamatta. Emme tosiaankaan ole tyytyväisiä, vaan päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko seonneet, kun puhutte kahvilasta? Myymälä ei ole ennenkään ollut kahvila, eikä ole nytkään. Luulenkin, että jollakin on hauskaa, kun koko ajan puhuu kahvilasta ja sitten muut korjaavat, että EI, EI ole KAHVILA vaan kauppa.
Ai, eikö se olekaan Ekbergin kahvila, joka on remontoitu? Missä se leipomomyymälä sitten on?
täysi fiasko kirjoitti:
""Maj-Len Maria Ekberg kertoo, että hänen saamansa palaute on ollut hyvää, eikä hän ole lukenut kommentteja sosiaalisesta mediasta.
”98 prosenttia täällä käyneistä asiakkaista on ollut tosi otettuja tästä muutoksesta. He ovat erittäin tyytyväisiä.”"
Niinpä niin, koska me muut asiakkaat olemme lopettaneet, tämän katastrofaalisen remontin jälkeen, asioimisen ja käymisen ko. myymälässä. Aito palute (joka on negatiivinen) jää täysin saamatta. Emme tosiaankaan ole tyytyväisiä, vaan päin vastoin!
Et ole ikinä käynyt koko myymälässä.
täysi fiasko kirjoitti:
Miksi se sinun negatiivinen palautteesi olisi yhtään sen aidompi kuin jonkun toisen antama positiivinen palaute?
Pilattu? Myymäläpuolta modernisoitu, jotta sinne saataisiin uusia asiakkaita. Kahvila on säilytetty perinteikkäänä. Ekbergillä ei selvästi ole ollut tarpeeksi asiakkaita, jos on tällainen ratkaisu tehty. Liukuovet kielivät siitä, että on haluttu helpottaa ohi kävelevien asiakkaiden saamista sisään. Joskus muutoksia on pakko tehdä, että voidaan jotain säilyttääkin. Jos ei saada asiakkaita lisää, niin miten käy kahvilalle? Sun koti saa totta kai olla ihan millainen vaan, mutta yrittäjän on mietittävä myös sitä, miten toiminta voi jatkua. Vai haluatko, että kaikki säilytetään väkisin ennallaan, vaikka se tarkoittaisi sitä, että Ekbergin toiminta loppuu kokonaan? Mä näen asian enemmänkin niin, että nyt tuolla kahvilalla on mahdollisuus jatkaa sitä perinteen säilyttämistä, jos myymäläpuolen uudistamisella saadaan lisää uusia asiakkaita.