Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätätkö koneesi/kännykkäsi lukitsematta, kun kumppanisi jää kotiin?

Vierailija
09.02.2018 |

Kun käyt nopeasti piipahtamassa ulkona (auto piuhaan, kaupasta nopeasti jotain tms.), uskallatko jättää kännykkäsi tai läppärisi auki siksi ajaksi? Minulle kävi niin, että jätin työläppärini auki, kun lähdin kipaisemaan kahvia kaupasta. Tein "luottamustestin" ja jätin hiiren osoittimen tiettyyn kohtaan ruutua. Kun palasin kaupasta, hiiren osoitin oli eri paikassa. Läppärissäni ei ole fyysistä hiirtä, joten vahingossa se ei ollut voinut liikkua. Kumppanillani oli oma läppäri myös auki ja käytössä, joten mitään loogista selitystä ei ollut sille, että hän oli käynyt koneellani. Tämän jälkeen olen periaatteesta lukinnut koneeni ja kännykkäni, vaikkakaan minulla ei ole mitään salattavaa.

Muiden kokemuksia ja käytäntöjä?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin puolisolleni jo hyvin varhaisessa vaiheessa puhelimeni salasanat ja pin koodit, sekä läppärini salasanan. Sanoin että katso mitä ikinä huvittaa ja milloin sinua huvittaa, saat soittaa ja käyttää aivan vapaasti. Jos jostain löytyy jotain mikä herättää kysymyksiä, kysy ihmeessä, minä vastaan.

Tällä tavalla aletaan rakentamaan luottamusta. Minä itse luotan vain avoimiin ihmisiin, salailijaan en luota koskaan, en vaikka kuinka yrittäisi vakuutella että on luottamuksen arvoinen.

Vierailija
82/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen pin on 0000 ja oon sanonut ajat sitten vaimolle myös, että jos soi kun olen vaikka suihkussa voi vastata siihen jos viittii.

Koti PC:ssä ei ole salasanaa.

Työkannettava on eri asia kun salasanamääritykset tulee talon puolesta eikä sinne saa perheenjäsenet mennä muutenkaan kattelemaan tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole työkonetta tai kännykkää, puolisolla on työläppäri joten se varmaan lukittuu automaattisesti, mutta en tiedä. En ole koskaan ilman lupaa hänen laitteisiinsa koskenut, en edes tuntenut halua tutkia viestejä, meilejä, facea tjsp. Kotiläppäri lukitaan vaan kun ollaan pois kotoa, sitä ei kuljetella mukana joten ei ole automaattilukitusta.

Oma kännykkä lukittuu automaattisesti, mutta se on varkauden, ei puolison varalta. Puolison kännykkä on niin vanha "älytön" malli etten edes ole varma voiko sitä lukita sen ollessa päällä. Omat nykyistä vanhemmat luurini ovat aina olleet kotona auki, ei ole koskaan tuntunut tarpeelliselta varoa puolisoa eikä siellä ole myöskään mitään arkaluontoista asiaa, ei omia eikä muiden.

Vierailija
84/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan lukitse mitään - eikä mulle tulis mieleenikään tehdä niinku ap ja testata käyttääkö mun puoliso niitä laitteita. Käyttää, jos käyttää. Mitä se mua liikuttaa. :D

Vierailija
85/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en lukitse. Hankaloittaa käyttöä. Ei ole tullut mieleenkään, että vaimo vakoilisi kännykkääni tai tietokonetta. Ei kai kukaan aikuinen niin tee? Vai tekeekö? Nyt alkoi vaivaamaan. Mitenköhän sen saisi selville? Menee vaimo vaihtoon, jos paljastuu kyyläksi. En tosin usko

Vierailija
86/86 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään en lukitse. Hankaloittaa käyttöä. Ei ole tullut mieleenkään, että vaimo vakoilisi kännykkääni tai tietokonetta. Ei kai kukaan aikuinen niin tee? Vai tekeekö? Nyt alkoi vaivaamaan. Mitenköhän sen saisi selville? Menee vaimo vaihtoon, jos paljastuu kyyläksi. En tosin usko

Ei tietenkään tee! Kukaan AIKUINEN ei myöskään petä, lyö, valehtele, flirttaile tai mitään muutakaan! Koska AIKUINEN. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä