Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset naiset pukeutuvat epäkäytännöllisesti talvella ulkona?

Vierailija
09.02.2018 |

Onko jotenkin noloa joidenkin mielestä olla lämpimästi pukeutunut: pipo, hanskat, lämpimät kengät jne.? Olen aina ihmetellyt niitä nenä punaisena paljain päin kärvöttäviä naisia talvisaikaan. Miehillä on usein käytännölliset vaatteet. Itse pukeudun aina lämpimästi, koska palelen helposti ja en halua vilustua.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä tiedä, pukeutuvatko miehetkään sen paremmin, eihänn voi tietää, onko housujen alla pitkiä kalsareita jne. Mutta en mäkään ymmärrä, miksi niin monet pukeutuvat ihan väärin talvikeleille. Voi olla, että he ajattelevat palelemisen kuuluvan asiaan. Mulla on yksi ystävä, joka omien sanojensa mukaan palelee helposti. Voi olla, että jos hän vielä joskus tuon fraasin laukaisee minun ollessani läsnä, sanon, että ei, et sinä palele helposti, sinä vain puet päällesi niin vähän, että palelet. 

Oltiin juuri yhdessä eräässä paikassa, ja hänellä oli suunnilleen sen verran vaatetta, mitä mulla olisi ehkä syyskuussa. Mulla taas oli farkkujen alla leggarit ja päällä pitkähihainen paita JA villaneule. Hänellä oli ohut vuoriton takki, mulla paksu vuorillinen takki. Hänellä oli vuorittomat saappaat sukkahousujen kanssa, mulla paksut talvikengät villasukkien kanssa.

Mä vihaan palelemisen tunnetta ja siksi kieltäydyn palelemasta. Se onnistuu vaatteiden avulla.

Vierailija
2/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää mutta näytän pipossa niin tyhmältä ja toppahousut ja muut varusteet päällä tulee niin kuuma, kun käy kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä yksi päivä nuoren naisen SHORTSEISSA ulkona. Mielestäni se ei näyttänyt tyhmältä.

Se näytti aivan helvetin tyhmältä. Terkkuja jos luet tätä...

Vierailija
4/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käyttää mutta näytän pipossa niin tyhmältä ja toppahousut ja muut varusteet päällä tulee niin kuuma, kun käy kaupassa.

Olen ratkaissut näin:  jotain hengittäviä vaatteita kuten villakangastakki - bussiin asti tarkenee.  Kävelylenkille joku muu.

Vierailija
5/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tässä yksi päivä nuoren naisen SHORTSEISSA ulkona. Mielestäni se ei näyttänyt tyhmältä.

Mitä väliä, miltä joku asia NÄYTTÄÄ? Ei, en ole itse tuo nainen, mutta pukeutuisin shortseihin, jos kehtaisin (tai no en ehkä shortseihin, mutta kevyesti). Mulla on aina kuuma ellei ole pakkasta lähemmäs -20 astetta. Hiki virtaa. Olen saanut kolarissa päävamman, johtuu varmaan siitä.

Vierailija
6/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisestihän siinä on ristiriitaisuutta, jos on leikattu lyhyt tukka koska se on niin "käytännöllinen"...

Vierailija
7/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, miltä joku asia NÄYTTÄÄ? Ei, en ole itse tuo nainen, mutta pukeutuisin shortseihin, jos kehtaisin (tai no en ehkä shortseihin, mutta kevyesti). Mulla on aina kuuma ellei ole pakkasta lähemmäs -20 astetta. Hiki virtaa. Olen saanut kolarissa päävamman, johtuu varmaan siitä.

Öh, kerroin mielipiteeni, joka on se että näyttää helvetin tyhmältä jos käyttää talvella shortseja. Kenellekään ei tule kuuma normaaleissa vaatteissa ULKONA. Minäkin hikoilen kuin hullu, myös talvella. Mutta en minäkään ole läkähdyksissä ulkona farkuilla.

Vierailija
8/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en palele helposti. Tarkoittaa sitä että voin -10 asteen pakkasessa käyttää vaikka hametta (toki paksujen sukkahousujen kanssa) eikä tunnu pahalta. Kovemmilla pakkasilla pitää sitten käyttää housuja ja jopa toppahousuja. Mä aina ihmettelen miten paljon ihmisillä on päällä jo pikkupakkasilla, mut kaipa heitä muuten palelisi. Mulla olisi samanlaisissa vaatteissa jo inhottavan hikinen olo .

Vierailija
9/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä palelen mieluummin kuin käytän pipoa, koska se on ihan hvetin vastenmielistä kun pipo aina nousee pois päästä jos vähän hievahtaakaan. Lisäksi pipo aina puristaa päätä. Tuleeko sinulle itsellesi kylmä, jos minä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun?

Vierailija
10/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitaan esim Helsingissä kahisevaa rumia toppahousuja?

Ja niissä karseissa talvisaappaissa ei ole mutään järkeä. Hyihelwetti miltä junteilta te niissä näytätte. Jalat eivät voi palella kun kävelee 10 min -6 asteessa!

Vierailija
11/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä, pukeutuvatko miehetkään sen paremmin, eihänn voi tietää, onko housujen alla pitkiä kalsareita jne. Mutta en mäkään ymmärrä, miksi niin monet pukeutuvat ihan väärin talvikeleille. Voi olla, että he ajattelevat palelemisen kuuluvan asiaan. Mulla on yksi ystävä, joka omien sanojensa mukaan palelee helposti. Voi olla, että jos hän vielä joskus tuon fraasin laukaisee minun ollessani läsnä, sanon, että ei, et sinä palele helposti, sinä vain puet päällesi niin vähän, että palelet. 

Oltiin juuri yhdessä eräässä paikassa, ja hänellä oli suunnilleen sen verran vaatetta, mitä mulla olisi ehkä syyskuussa. Mulla taas oli farkkujen alla leggarit ja päällä pitkähihainen paita JA villaneule. Hänellä oli ohut vuoriton takki, mulla paksu vuorillinen takki. Hänellä oli vuorittomat saappaat sukkahousujen kanssa, mulla paksut talvikengät villasukkien kanssa.

Mä vihaan palelemisen tunnetta ja siksi kieltäydyn palelemasta. Se onnistuu vaatteiden avulla.

Aika topattu oot ollut. ..mä pukeudun noin vasta -30 asteen pakkasessa. Ja ei, en palele.

Vierailija
12/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nuorison paljasnilkkamuodista on varmaan turha puhua tässä yhteydessä?

Vierailija
13/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika topattu oot ollut. ..mä pukeudun noin vasta -30 asteen pakkasessa. Ja ei, en palele.

Mitä sitten? Me kai emme ole sama henkilö?

Vierailija
14/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisestihän siinä on ristiriitaisuutta, jos on leikattu lyhyt tukka koska se on niin "käytännöllinen"...

Siis... Mitä? 😄

Vierailija
15/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkiksella ladyt ainakin putsaa autojaan paljain käsin lumesta, harjalla toki, mutta silti. Voi olla että herrat sortuvat samaan.

Vierailija
16/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme olekaan. Eli ei kannattaisi kauhistella meitäkään jotka emme tarvitse tuollaisia hirmutoppauksia.

Vierailija
17/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme olekaan. Eli ei kannattaisi kauhistella meitäkään jotka emme tarvitse tuollaisia hirmutoppauksia.

Tässä on kai sellainen ero, että sinä et palele, mutta tuo ystäväni palelee (omien sanojensa mukaan herkästi) ja tuo sen ilmi. Se ärsyttää, ei se, että joku pukeutuu toisin kuin minä. Toivottavasti nyt ymmärsit.

Vierailija
18/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen takia kun meillä on vaihtarit ja meillä alati kuuma. Näistä tunnistat vanhenevan naisen, vähillä vaatteilla pakkasessa.

Vierailija
19/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään hikoilua palelemista enemmän. Hikosin kerran melkein parkatakistani läpi, ei ollut mukavaa.

Vierailija
20/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipon käyttämättömyydestä on valitettu jo kouluajoista asti, mutta en ymmärrä miksi laittaisin päähäni pipon, kun en tunne sitä tarvitsevani. Mulla ei ole ikinä tunnetta että korvat jäätyis, joten en turhan takia käytä pipoa, joka latistaa tukan ja saa sen sähköiseksi. Ainut mitä oikein kovalla pakkasella joskus tarvisi olis joku koko naaman peittävä suojus (huivin voi toki laittaa nenään asti), eikä kyllä niillä "kunnolla" pukeutuvillakaan näy olevan mitään kommandopipoa päässä.