Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulta särkyi luottamus julkiseen terveydenhoitoon

Vierailija
09.02.2018 |

Ensin hammaslääkäri oli vetämässä hammasta pois ( Tää pitäis juurihoitaa, mutta meillä on pitkät jonot joten vedetäänkö pois? ) vaikutti hyvin närkästyneeltä, kun sanoin että haluan pitää hampaani.
Ja sitten päivytyksessä sain moitteen siitä kun ilmestyin paikalle, vaikka pari päivää aikaisemmin tk:ssa oli käsketty päivystykseen jos jalan kipu pahenee! Veritulppa on suljettu pois eikä jatkotutkimuksia ilmeisesti enää tehdä, pelkään hirveästi että se on joku syöpä :(

Kädestä suuhun elävänä työttömänä on tämän " laadukkaan ilmaisen terveydenhoidon "armoilla , en yhtään ihmettele että hoitovirheet ja potilaskuolemat ovat yleistyneet!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan ole sanonut siellä että olet työtön? Valehtele olevasi vaikka freelancer tms, työttömät pyritään saattelemaan pois muiden rahoja kuluttamasta.

Vierailija
2/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää puolia eikä mennä jonkun perus irmeli-vstaanottoavustajan pillin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä vedät.

Vierailija
4/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat uudestaan ajan ja vaadit tutkimuksia. Ei muu auta kuin itse vaatia ja pitää kiinni omista oikeuksistaan, tässä tapauksessa oikeudesta hoitoon. Ja jos pakko: liioittele.  Hypi yhdellä jalalla  lääkärin eteen ja itke.

Vierailija
5/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tässä juuri selvittelen, keltä saan labrakokeiden tulokset ja kuka vastaa mahdollisesta jatkohoidosta.. Eli toisin  sanoen odotan takaisin soittoa ensineuvosta. Minulta otettiin maanantaina ja veri ja ulostenäytteet, enkä saanut kiireisestä lääkäristä irti mitä sen jälkeen kun olen  käynyt labrassa. Omakantakaan ei tarjoa infoa. Jos mulla on keliakia tai suolistosairaus olisi ihan kiva tietää!

Vierailija
6/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään pääse hyvään hammashoitoon kun hammaslääkärit hoitaa ensin sukulaisensa ja tuttavansa. Vieläpä ilmaiseksi.

Vierailija
7/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereeltako olet?

Kipupotilaat ohjataan yksityiselle, koska hammashoidon akuuttiajat menevät onnettomuuspotilaille. Akuuttiaikoja ei siis ole kunnallisella puolella kipupotilaille. Tai jos on niin joudut odottelemaan kivun kanssa monta päivää.

Tai sitten tarjoavat antibioottireseptin ilman diagnosia. Kuten pojalleni tehtiin. Mitään tulehdusta ei kumminkaan ollut vaan poika kärvisteli kivun kanssa monta päivää.

Ajanvaraukseen kun soitti niin veemäinen hoitaja tiuski. Varmaan ohjeistetaan olemaan ilkeitä, jotta kukaan ei varmasti tule kunnalliselle puolelle😂

Vierailija
8/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän vaan ole sanonut siellä että olet työtön? Valehtele olevasi vaikka freelancer tms, työttömät pyritään saattelemaan pois muiden rahoja kuluttamasta.

Mä sanoin lääkärille, joka sano mulle kerran suoraan että tää tutkimus tehdään vaan työväelle, että mulle on muuten sama vaikka jättäsitte puskan juurelle kuolemaan mutta sovintaanko niin, että tehdään se sitten kun lapseni on täysi-ikäinen. Meni noloksi. Olen lapseni ainoa läheinen ja turvallinen aikuinen (kyllä, sei ei ole rahasta tai sosioekonomisesta asemasta kiinni  i diootti). Että jos on yhtään aivoja ellei sydäntä, niin pidätte mut vielä muutaman vuoden hengissä, sillä se on moninverroin halvempaa yhteiskunnalle.

Vierailija
9/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä sano olevasi työtön. Pistä parasta päälle.

Vierailija
10/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on sanoa jo puhelimessa, kun kysytään ensimmäiseksi onko mahdollista mennä työtervyteen!

ap

Vierailija
11/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pääsi tarkkoihin tutkimuksiin ( magneettikuvaus,  tähystys, vatsan mammografia mikä se onkaan ) vasta kun oli saman talven aikana käynyt  KOLMESTI  terveyskeskuksessa ja KAHDESTI päivystyksessä . Mitään ei löytynyt, mikä oli sekä helpotus että pettymys, en tosin tiedä tekevätkö vielä jonkin tutkimuksen vai onko asia tällä selvä.

Mutta jos äidillä olisi ollut esim syöpä, se olisi  ehtinyt levitä sillä välin kun äiti taisteli lääkärien kanssa.

Vierailija
12/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kotiäiti ! Niin minä teen, vaikka lapset ovat jo 10v ja 6v :D

Vierailija
13/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni keuhkokuumetta hoidettiin terveys-korjaan arvaus-keskuksessa ensin normi keuhkokuumeena, sitten myyräkuumeena - koe negatiivinen  "no sitten se on pusutauti" ja kun ei sekään ollut, niin lääkärin mielestä keuhkoputkentulehdus. Tyttö valitti lääkärissä hengitysvaikeuksia. Paluumatkalla tervarin taas väärästä diagnoosista, etsin luurin ja soitin yksityiselle terveysasemalle,  vein lapsen infektiolääkärille, joka totesi mykoplasman aiheuttaman keuhkokuumeen. Tyttö sai oikeat lääkkeet ja parani. Maksoi röntgenkuvineen 250 euroa se keikka, onneksi oli varaa.

Terveyskeskuksen toiminnasta tein valituksen. Pelottaa tuollainen toiminta niiden lasten puolesta, joiden vanhemmilla ei ole varaa vaihtaa lääkäriä.

Vierailija
14/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on sanoa jo puhelimessa, kun kysytään ensimmäiseksi onko mahdollista mennä työtervyteen!

ap

Kuten sua jo ohjeistettiin, sano olevasi freelancer. Friikuilla ei todellakaan ole työterveyshuoltoa, ei myöskään palkallisia sairaslomia tai lomia.

Vierailija
15/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini pääsi tarkkoihin tutkimuksiin ( magneettikuvaus,  tähystys, vatsan mammografia mikä se onkaan ) vasta kun oli saman talven aikana käynyt  KOLMESTI  terveyskeskuksessa ja KAHDESTI päivystyksessä . Mitään ei löytynyt, mikä oli sekä helpotus että pettymys, en tosin tiedä tekevätkö vielä jonkin tutkimuksen vai onko asia tällä selvä.

Mutta jos äidillä olisi ollut esim syöpä, se olisi  ehtinyt levitä sillä välin kun äiti taisteli lääkärien kanssa.

Mitä oireita äidilläsi sitten oli/on?

Vierailija
16/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kaikilla työnantajilla ole kuin se lakisääteinen työterveyshuolto, mikä sisältää vain työhöntulotarkastuksen, eli ei sairaanhoitoa ollenkaan. Tällaisia tuönantajia on ihan isoissakin toimijoissa, esim. eräs yksityinen palveluasumista tuottava konserni. Sanot vain että ei ole kuin lakisääteinen työterveyshuolto, etkä selittele enempää. On tämä nykyään mennyt ihan hirveäksi kun sairaat ihmiset ei pääse hoitoon. Ja sitten kun sinne lääkärille pääsee niin ei tutkita. Kaikki ne "turhat" käynnit, joissa potilasta ei tutkita ja hän joutuu sen vaivansa kanssa tulemaan uudestaan ja uudestaan, ovat hukkaan heitettyä rahaa. Mutta siihen tuntuu olevan varaa. Siis siihen että tehdään kaikki mahdollinen ettei tarvitsisi tehdä mitään.

Vierailija
17/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oireita äidilläsi sitten oli/on?

Löysä vatsa, kipuja, laihtumista, voimakasta uupumusta

Vierailija
18/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi usein kun menet, ne kyllästyvät samaan naamaan saman valitusvirren kanssa ja tutkivat. 

Vierailija
19/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis äitisi sai yhteiskunnan rahoilla tuhansien eurojen edestä tutkimuksia, vaikka mitään sairautta ei ollutkaan, ja vielä kehtaat kitistä ja valittaa. Melkein kuin toivoisit , että olisi ollut syöpä, niin olisit siitä voinut syyttää hoitojärjestelmää ja valittaa vielä enemmän.

Vierailija
20/39 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nuo ovat melko arkipäiväisiä kokemuksia. En viitsi jatkaa lausetta sanomalla "...nykyään", koska tuollaista on saattanut olla jo aiempina vuosikymmeninä. En tiedä.

Minulla on MS-tauti, ja ennen kuin sain diagnoosin, minut lähetettiin kotiin päivystyksestä, jonne olin mennyt rajujen oireiden takia. En pärjännyt kotona, koska oireeni pahenivat nopeasti. Vanhempani matkustivat luokseni, ja menin heidän kanssaan uudestaan päivystykseen. Mutta minut lähetettiin taas pois, hieman kohteliaammin vain, koska vanhempani olivat kuuntelemassa.

Vasta kun tilani oli vielä enemmän pahentunut ja minut jouduttiin viemään päivystykseen ambulanssilla, tilanteeni otettiin vakavasti. Tutkimusten jälkeen todettiin MS-tauti, jossa oli meneillään raju pahenemisvaihe. Diagnoosin saatuani minut on otettu vakavammin.

Nettikeskusteluista olen huomannut, että todella monilla (ympäri maailmaa itse asiassa, mutta myös Suomessa) on ollut tämän tyyppisiä kokemuksia.

Kun saa huonoa kohtelua hoitohenkilökunnalta, tulee aluksi sellainen "hetkinen... mitä juuri tapahtui?" -olo. Mutta siihen tottuu...