Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuiset naiset pukeutuvat epäkäytännöllisesti talvella ulkona?

Vierailija
09.02.2018 |

Onko jotenkin noloa joidenkin mielestä olla lämpimästi pukeutunut: pipo, hanskat, lämpimät kengät jne.? Olen aina ihmetellyt niitä nenä punaisena paljain päin kärvöttäviä naisia talvisaikaan. Miehillä on usein käytännölliset vaatteet. Itse pukeudun aina lämpimästi, koska palelen helposti ja en halua vilustua.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä, pukeutuvatko miehetkään sen paremmin, eihänn voi tietää, onko housujen alla pitkiä kalsareita jne. Mutta en mäkään ymmärrä, miksi niin monet pukeutuvat ihan väärin talvikeleille. Voi olla, että he ajattelevat palelemisen kuuluvan asiaan. Mulla on yksi ystävä, joka omien sanojensa mukaan palelee helposti. Voi olla, että jos hän vielä joskus tuon fraasin laukaisee minun ollessani läsnä, sanon, että ei, et sinä palele helposti, sinä vain puet päällesi niin vähän, että palelet. 

Oltiin juuri yhdessä eräässä paikassa, ja hänellä oli suunnilleen sen verran vaatetta, mitä mulla olisi ehkä syyskuussa. Mulla taas oli farkkujen alla leggarit ja päällä pitkähihainen paita JA villaneule. Hänellä oli ohut vuoriton takki, mulla paksu vuorillinen takki. Hänellä oli vuorittomat saappaat sukkahousujen kanssa, mulla paksut talvikengät villasukkien kanssa.

Mä vihaan palelemisen tunnetta ja siksi kieltäydyn palelemasta. Se onnistuu vaatteiden avulla.

Aika topattu oot ollut. ..mä pukeudun noin vasta -30 asteen pakkasessa. Ja ei, en palele.

Mitä sitten? Me kai emme ole sama henkilö?

Emme olekaan. Eli ei kannattaisi kauhistella meitäkään jotka emme tarvitse tuollaisia hirmutoppauksia.

Tässä on kai sellainen ero, että sinä et palele, mutta tuo ystäväni palelee (omien sanojensa mukaan herkästi) ja tuo sen ilmi. Se ärsyttää, ei se, että joku pukeutuu toisin kuin minä. Toivottavasti nyt ymmärsit.

Juu ymmärsin toki. Kunhan provosoiduin kun saan kuulla niin usein kommentteja kevyestä pukeutumisesta. Itse tarviin tosiaan villapaitaa vasta kun ollaan -30 lukemissa ja normitalvisäässä pärjään t-paidassa. Joitakin se haittaa että pukeudun näin. Mut tietysti jokaisen pitäisi pukeutua vaatteisiin joissa oma olo on hyvä. Oon kyllä nähnyt ihmisiä joilla mun silmin katsottuna on paljon päällä ja valittavat kylmää. Ehkä heidän pitäisikin toppautua.

Vierailija
22/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet valittavat että helsinkiläiset eivät osaa pukeutua sään mukaan. Monella on työpaikka keskustan toimistossa ja työmatka ovelta ovelle julkisilla tai autolla. Ei siinä mitään toppahaalareita tarvita. Sitten heitä näkyy kaduilla ruokisaikaan. On eri asia vapaalla kun lähdetään vaikka kävelylenkille, silloin puetaan kunnon talvivaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä, pukeutuvatko miehetkään sen paremmin, eihänn voi tietää, onko housujen alla pitkiä kalsareita jne. Mutta en mäkään ymmärrä, miksi niin monet pukeutuvat ihan väärin talvikeleille. Voi olla, että he ajattelevat palelemisen kuuluvan asiaan. Mulla on yksi ystävä, joka omien sanojensa mukaan palelee helposti. Voi olla, että jos hän vielä joskus tuon fraasin laukaisee minun ollessani läsnä, sanon, että ei, et sinä palele helposti, sinä vain puet päällesi niin vähän, että palelet. 

Oltiin juuri yhdessä eräässä paikassa, ja hänellä oli suunnilleen sen verran vaatetta, mitä mulla olisi ehkä syyskuussa. Mulla taas oli farkkujen alla leggarit ja päällä pitkähihainen paita JA villaneule. Hänellä oli ohut vuoriton takki, mulla paksu vuorillinen takki. Hänellä oli vuorittomat saappaat sukkahousujen kanssa, mulla paksut talvikengät villasukkien kanssa.

Mä vihaan palelemisen tunnetta ja siksi kieltäydyn palelemasta. Se onnistuu vaatteiden avulla.

Aika topattu oot ollut. ..mä pukeudun noin vasta -30 asteen pakkasessa. Ja ei, en palele.

Mitä sitten? Me kai emme ole sama henkilö?

Emme olekaan. Eli ei kannattaisi kauhistella meitäkään jotka emme tarvitse tuollaisia hirmutoppauksia.

Tässä on kai sellainen ero, että sinä et palele, mutta tuo ystäväni palelee (omien sanojensa mukaan herkästi) ja tuo sen ilmi. Se ärsyttää, ei se, että joku pukeutuu toisin kuin minä. Toivottavasti nyt ymmärsit.

Juu ymmärsin toki. Kunhan provosoiduin kun saan kuulla niin usein kommentteja kevyestä pukeutumisesta. Itse tarviin tosiaan villapaitaa vasta kun ollaan -30 lukemissa ja normitalvisäässä pärjään t-paidassa. Joitakin se haittaa että pukeudun näin. Mut tietysti jokaisen pitäisi pukeutua vaatteisiin joissa oma olo on hyvä. Oon kyllä nähnyt ihmisiä joilla mun silmin katsottuna on paljon päällä ja valittavat kylmää. Ehkä heidän pitäisikin toppautua.

Siis t -paidassa ja toki takissa myös.

Vierailija
24/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tässä yksi päivä nuoren naisen SHORTSEISSA ulkona. Mielestäni se ei näyttänyt tyhmältä.

Se näytti aivan helvetin tyhmältä. Terkkuja jos luet tätä...

Mitä väliä, miltä joku asia NÄYTTÄÄ? Ei, en ole itse tuo nainen, mutta pukeutuisin shortseihin, jos kehtaisin (tai no en ehkä shortseihin, mutta kevyesti). Mulla on aina kuuma ellei ole pakkasta lähemmäs -20 astetta. Hiki virtaa. Olen saanut kolarissa päävamman, johtuu varmaan siitä.

Öh, kerroin mielipiteeni, joka on se että näyttää helvetin tyhmältä jos käyttää talvella shortseja. Kenellekään ei tule kuuma normaaleissa vaatteissa ULKONA. Minäkin hikoilen kuin hullu, myös talvella. Mutta en minäkään ole läkähdyksissä ulkona farkuilla.

Juu, en sanonut, ettet saisi kertoa mielipidettäsi. Ihmetyttää vaan, miksi keskittyä siihen, miltä joku asia näyttää eikä miten joku asia on. En varmaan ilmaise itseäni tässä oikein selkeästi, mutta yritän. Kyllä voi tulla kuuma normaaleissa vaatteissa ulkona. Minulle esimerkiksi nimenomaan tulee. 

Vierailija
25/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käyttää mutta näytän pipossa niin tyhmältä ja toppahousut ja muut varusteet päällä tulee niin kuuma, kun käy kaupassa.

Ketään ei kiinnosta miltä sinä näytät, vaikka niin haluat luulla.

Vierailija
26/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käyttää mutta näytän pipossa niin tyhmältä ja toppahousut ja muut varusteet päällä tulee niin kuuma, kun käy kaupassa.

Ketään ei kiinnosta miltä sinä näytät, vaikka niin haluat luulla.

Näinpä. Pipo näyttää vaan järkevältä pakkasella.

Sen sijaan kova pakkanen ja pipottomuus näyttää ääliömäiseltä ja aikuisella ihmisellä yritykseltä olla vielä teini.

Vierailija
27/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tein pihahommia ympäri vuoden siihen kylmään karaistui ihan eri tavalla. Kuljin vapaalla aina ilman pipoa ja hanskoja. Lenkille lähtiessä puin "kuten kuuluukin" mutta aika pian pipo ja hanskat oli laitettava taskuun, kun hiki virtasi.

Aina tuttavat kommentoivat pipottomuuttani ja kuinka kamaalaa sitä oli katsoa. En ymmärtänyt heitä millään. Mulla oli hiki!

Tämä talvi on mun eka talvi sisällä ja voi että pihalla on kylmä! Nyt mä olen se joka palelee ja mua kylmää, kun näen pipottoman.

Niin se vaan muuttuu. Tottumis kysymys.

Vierailija
28/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI niillä vaatteilla mitään aukotonta vilustumissuojaa saa. Itse pukeuden lämpimästi eli villakangashousut, lämmin takki, pipo ja hansikkaat. Inhoan palelua ja sen tuo pitää poissa, mutta olen jo tänä vuonna tokaa kertaa kipeänä. 

Vierailija
29/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan etelässä lomaillessaan huomannut, kun itse hikoilet bikineissä, niin paikallisilla on kunnon vaatekerrasto päällä?

Musta on niin hassua aina kulkee hellemekossa ja paikallinen tulee vastaan farkuissa, takissa ja kaulahuivissa. Kengätkin ihan eri luokkaa kuin omat läpykkkäät.

Pukeutuminen riippuu siitä ilmastosta, johon on tottunut.

Kavereidenkin lämpöherkkyys vaihtelee huomattavasti niiden välillä, jotka asuvat lämpimässä kerrostalossa. Ja heidän joiden koti lämpiää sähköllä ja talvi vedetään säästeliäästi.

Vierailija
30/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkkiksella ladyt ainakin putsaa autojaan paljain käsin lumesta, harjalla toki, mutta silti. Voi olla että herrat sortuvat samaan.

Niin mitä ihmeellistä siinä on? Kyllä sen pari minuuttia tarkenen siinä ulkosalla olla. Miksi ihmeessä pitäisi käsineet olla?  Auton takapenkillä on pipo ja tumput, jos jostain syystä joudun olemaan pidempään ulkona. Menen myös omalla autolla kauppaan, en pukeudu kovin paksuihin vaatteisiin, koska sisällä tulee kuuma. En myöskään viivy kaupassa niin pitkään, että auto jäähtyisi. Sitten kun lähden ulos ulkoilemaan, laitan kyllä enemmän vaatetta päälle. Eiköhän aikuiset tiedä, millä vaatteilla tarkenee. Ja jos eivät tiedä, niin sitten palelevat.

Vierailija
31/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen takia kun meillä on vaihtarit ja meillä alati kuuma. Näistä tunnistat vanhenevan naisen, vähillä vaatteilla pakkasessa.

Ei oo vaihtareita, vaikka 50-v. olenkin. Kuljen vähissä vaatteissa, koska kuljen omalla autolla. Autossani on sisätilalämmitin, joten ei tarvitse tarvitse kylmään autoon mennä. Takapenkiltä löytyy lämmintä vaatetta, jos nyt niin onnettomasti kävisi, että auto hajoaisi.

Vierailija
32/32 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan esim Helsingissä kahisevaa rumia toppahousuja?

Ja niissä karseissa talvisaappaissa ei ole mutään järkeä. Hyihelwetti miltä junteilta te niissä näytätte. Jalat eivät voi palella kun kävelee 10 min -6 asteessa!

Jotkut voi kävellä enemmänkin. Mistä päättelet, että kaikki kävelevät 10 min? Ja ne toppahousut voivat maksaa enemmän kuin sinun vaatteesi.  Itselläni on 300  euron talvisaappaat, ovat tyylikkäät. Kävele vaan tarjouslenkkareissa.