Saara Aallon eka euroviisubiisi julkaistu
Kommentit (760)
Olen kyllä aika pettynyt biisiin. Saara laulaa sen hyvin ja en yhtään epäile etteikö show tule olemaan upea, mutta itse biisi on mielestäni jo ekalla kerralla kuunnellessa kulunut, tylsä ja ennalta arvattava
Nyt kun kuuntelin kappaleen toiseen kertaan, enkä katsonut videota, on pakko sanoa, että tämähän olikin tosi hyvä!
Varmaan tulee hitti keski-euroopassa. Saaran ääni on tähän kuin tehty (kuin oikeastaan onkin ;) )
Ei huono biisi ollenkaan, mutta edelleen siinä ääntämisessä on joku, mikä häiritisee. Tuntuu että sellainen viimeinen loppusilaus sanojen lausumiselle on jäänyt puuttumaan. Mutta tosiaan muuten hyvä
Vierailija kirjoitti:
Ei Aallolta ainakaan itsevarmuutta puutu. Tässä vielä pidempi pätkä Hesarin haastattelusta.
”Minä? En usko, että olen se artisti, joka sinne massaan sulautuu. Erottaudun jo ihan esiintymistyylilläni, laulamisella, show’lla ja kaikella.”
Aallon mukaan yksi hänen elämänsä haasteista Suomessa on ollut se, että hän on erottautunut vähän liikaakin.
”On hyvä, että biisit eivät ole liian outoja. Täytyy löytyä tasapaino. Kappaleen pitää olla tarpeeksi pop ja radioystävällinen, mutta oma stailini ja esiintymiseni tuovat sen twistin, miksi kappale on erikoinen.”
Aalto muistuttaa, että Debin pariskunta on tehnyt kappaleen alusta asti hänen kanssaan, kun usein tapana on säveltää ensin ja etsiä laululle vasta sen jälkeen esittäjä. ”On mietitty, mikä toimii minun äänelleni. Ääneni on aika laaja ja pystyn tekemään monenlaisia juttuja. Ne biisit, jotka esitän, ovat sellaisia, että ne eivät kovin monelle muulle artistille istuisi. Senkin takia ne varmasti erottuvat.”
Esiintyvän artistin pitää olla itsevarma ja luottaa taitoihinsa. Se tyypillinen suomalainen vaatimattomuus ja itsensä vähättely ei myy. Miettikääs menestyneitä naislaulajia, he ovat räväköitä, itsensä esille tunkevia.
Puuttui menoa biisistä. Kuitenkin liian vaisu ja anteeksipyytelevä. Suomi on yhä 90-luvulla viisutyylissään. Itä-Euroopan maatkin menivät heti tyylissä ja kansainvälisyydessä Suomen ohi heti kun pääsivät osallistumaan. Kuvastaa sitä, miten syrjäinen Suomi on mielentilaltaan. Onnea Saaralle kuitenkin! Toivotaan, että edustava kappale olisi onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä siitä?
Ottaen huomioon, että tämä on vasta eka julkaistu biisi ja tämä on jo parempi kuin mikään mitä me ollaan koskaan lähetetty Euroviisuihin,niin voisin sanoa, että mielipiteet ovat positiiviset! Lisäksi olen äärettömän helpottunut, että biisit on kirjoittanut nimekkäät ja ammattitaitoiset tekijät Saaran kanssa.
Todella hyvä, aivan mahtava, vieläpä Saaran omasta elämästä sanat. Kuulee, että ei ole tuotettu Suomessa, ja videokin näyttää kansainväliseltä, ei ollenkaan kotikutoiselta. Upeaa! Kerrankin panostettu. Mahtava onnistuminen!
"Ottaen huomioon, että tämä on vasta eka julkaistu biisi ja tämä on jo parempi kuin mikään mitä me ollaan koskaan lähetetty Euroviisuihin."
Samaa mieltä! Koskaan ei ole ollut mitään näin kansainvälistä.
Mahtava biisi ja video. Olin varma, että tulee jotain Teemun kanssa sävellettyä, mutta onneksi olin täysin väärässä. Saara kuulostaa ja näyttää upealta. Tästä tulee hyvälle mielelle, ja sanomaakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kriitikko ei lämmennyt biisille, vaan hänelle heräsi epäilys, onko Aallolle päätynyt joulualen loppurysäyksessä biisi viime vuoden mallistosta.
Ainoa asia, mistä ko. kriitikko on kirjoittanut jotakin myönteistä, on sen omat ulkomaanmatkat ja kuinka taitava hän osaa olla matkoillansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä1234567890 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ruotsalaisten tekemä kappale. Miksi suomalaiset eivät tee omia kilpailukappaleitaan? Aika noloa..
No, edellisvuosina suomalaiset ovat itse tehneet viisukappaleitaan, ja mitenkäs ne ovatkaan pärjänneet... aivan.
Ruotsalaiset tekevät myös monille muille maille viisubiisit.
Eli jos Saara voittaa, niin muistakaamme se että kappale oli ruotsalaisten tekemä.
Samoin kun muistamme sen että kun suomi voitti -95 lätkän, niin joukkueella oli Ruotsalainen valmentaja.
Héja Sverige!
Ja 10% ruotsalaisista omaa ainakin yhden ruotsalaisen vanhemman tai isovanhemman. Eiköhän tässä asuta aika lähekkäin, että ei niitä eroja nyt tarvitse etsimällä etsiä ;) Viktorian jälkeen seuraava kuningatarkin periytyy Danielin kautta metsäsuomalaisista.
Jos ihan totta puhutaan, niin ruotsalaiset eivät tiedä Suomesta juuri mitään. Heitä ei vain kiinnosta. Suomi on heidän silmissään itäistä Eurooppaa, Venäjän kainalossa.
Olen jälleen eri mieltä ja ihan sillä perusteella, että asun täällä ja esimerkiksi kämppikseni on ruotsalainen. Suurin osa kyllä ei ole täältä etelästä käynyt Suomessa, mutta osaavat yleensä sanoa "ei saa peittää" ja "yksi, kaksi" ja kokevat suomalaiset osaksi Pohjoismaita. Olen vain yhden henkilön tavannut, jolla oli joku käsitys Suomesta selkeästi itäisenä. Moni jopa Skånessa mainitsee Suomen heistä Ruotsille läheisimmäksi maaksi, vaikka Tanska on ihan sillan toisella puolella. Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että melkein kaikki tuntevat jonkun, jolla on suomalainen sukulainen.
Jos ihan totta puhutaan, en usko, että olet ikinä asunut Ruotsissa.
Onko Saaran ylähuulessa jotakin silikoonia videolla?
Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, kuinka hyvä biisi Monsters on! Saaran ääni kuulostaa hyvälle ja voimakkaalle. Kappale on tosi tarttuva, jäi soimaan päähän jo ekan kuuntelukerran jälkeen. Lapsikuorosta en niin vakuuttunut ja ehkä hieman erilaista sovitusta. Livenä varmasti paremman kuuloinen. Mutta hyvä Saara! Jos loput kaksi biisiä ovat tätä laatua, niin meillä on oikeasti hyvät mahdollisuudet kerrankin menestyä Euroviisuissa!
Minäkin olen asunut Ruotsissa, etelässä. He luulevat, että Suomi on köyhä, kuten Venäjä. Eivät oikeasti tiedä Suomesta mitään. Eikä heitä edes kiinnosta.
Minusta taas Saaran ääni ei kuullosta hyvälle, koska menee huutamiseksi.
Yritetty hakea tunnetta, mutta ei se huudolla tule.
Tykkäsin itseasiassa yllättävän paljon!
Toivottavasti ne kaksi muuta kappaletta tulee myös olemaan hyviä. Ettei kansa taas äänestä jotain No fear- kakkosta viisuihin, kun parempaa olisi ollut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tutulta kuulostaa tuo ” foeeeeevööö, foeeeevööööööö”, kohta. En muista yhtään missä biisissä tommonen kohta on mutta tuli mieleen kyllä joku ihan tunnettu biisi tuosta.
Jänis istui maassa?
Siis eikö kukaan muu kuule tuossa biisissä jotain tunnettua ulkomaalaista biisiä? Joku Samu Haber tjs....
Minä kuulen ja vielä sen keksin. Sävel kertiksessä niin tuttu, että opin sen tosta vaan.
Onhan tää ny ihan toista kun aikaisemmat mutta ehkä huudettiin liikaa.. toivottavasti ei tuu yhtään hidasta ettei kansa vaan äänestäisi sellasta sinne.. nopee se pitää olla niinkuin esiintyjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen asunut Ruotsissa, etelässä. He luulevat, että Suomi on köyhä, kuten Venäjä. Eivät oikeasti tiedä Suomesta mitään. Eikä heitä edes kiinnosta.
Oho? Missä ja milloin asuit. Kuulostaa tosi erilaiselta kokemukselta. En ole ikinä kuullut Suomea verrattavan Venäjään ja olen asunut täällä 4 vuotta.
Mua nyt ei sillä lailla oikeestaan kiinnosta, koska asun Malmössä ja seurustelen ruotsalaisen miehen kanssa, jonka isoisä on kotoisin Turusta. En ole kauhean nationalistinen, kun en ole Suomessa asunut enää vuosiin. Viittasin vain lähinnä, että koen välillä tämän rajavedon meikäläisten välillä aika keinotekoiseksi tai ylipäänsä jotenkin outoa, että kappaleentekijän kansallisuudella olisi väliä. Jos Saara Aalto menestyy tai ei menesty, niin se on Saara Aalto ja hänen työryhmänsä, joka niin tekee. Ei Suomi, ei Ruotsi. Ei kukaan meistä saa siitä kunniaa.