Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saara Aallon eka euroviisubiisi julkaistu

Vierailija
09.02.2018 |

Mielipiteitä siitä?

Kommentit (760)

Vierailija
121/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen niin Åke Blomqvistin joraamassa tätä.

Vierailija
122/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan kuin Pointless. Lopun kolmesta arvauksesta ensin julkistetaan se johon luotetaan vähiten.

Toivottavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö ruattalaiset Lordinkin voittobiisin?

Vierailija
124/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelet niksahtaa paikoiltaan ja tulee sydäri vanhalle miehelle.

Vierailija
125/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa Alan Walkerin Faded biisin alkuriffi. Se on kuin tämä Monsters. Mutta minua ei haittaa, hyvä biisi ja näinhän se menee :)

Vierailija
126/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tosi hyvä👍🏻👍🏻

Vierailija
127/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IRL Åke on vainaa.

Vierailija
128/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IRL Åke on vainaa.

Ooooookkkei...... no sitten kääntyy haudassaan jos Suomi voittaa.

Vierailija
129/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kriitikko ei lämmennyt biisille, vaan hänelle heräsi epäilys, onko Aallolle päätynyt joulualen loppurysäyksessä biisi viime vuoden mallistosta.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005558209.html

Vierailija
130/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi tutulta kuulostaa tuo ” foeeeeevööö, foeeeevööööööö”, kohta. En muista yhtään missä biisissä tommonen kohta on mutta tuli mieleen kyllä joku ihan tunnettu biisi tuosta.

Jänis istui maassa?

Siis eikö kukaan muu kuule tuossa biisissä jotain tunnettua ulkomaalaista biisiä? Joku Samu Haber tjs....

Vierailija
131/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin kriitikko ei lämmennyt biisille, vaan hänelle heräsi epäilys, onko Aallolle päätynyt joulualen loppurysäyksessä biisi viime vuoden mallistosta.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005558209.html

Aallosta on myös toinen juttu tämän päivän Hesarissa. Siinä toimittaja kysyy eikö Aaltoa pelota, että karkeloissa kuullaan liikaa saman­kaltaisia kappaleita, eikä hän erottaudu tarpeeksi?

”Minä? En usko, että olen se artisti, joka sinne massaan sulautuu. Erottaudun jo ihan esiintymistyylilläni, laulamisella, show’lla ja kaikella.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005558164.html

Vierailija
132/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Aallolta ainakaan itsevarmuutta puutu. Tässä vielä pidempi pätkä Hesarin haastattelusta.

”Minä? En usko, että olen se artisti, joka sinne massaan sulautuu. Erottaudun jo ihan esiintymistyylilläni, laulamisella, show’lla ja kaikella.”

Aallon mukaan yksi hänen elämänsä haasteista Suomessa on ollut se, että hän on erottautunut vähän liikaakin.

”On hyvä, että biisit eivät ole liian outoja. Täytyy löytyä tasapaino. Kappaleen pitää olla tarpeeksi pop ja radioystävällinen, mutta oma stailini ja esiintymiseni tuovat sen twistin, miksi kappale on erikoinen.”

Aalto muistuttaa, että Debin pariskunta on tehnyt kappaleen alusta asti hänen kanssaan, kun usein tapana on säveltää ensin ja etsiä laululle vasta sen jälkeen esittäjä. ”On mietitty, mikä toimii minun äänelleni. Ääneni on aika laaja ja pystyn tekemään monenlaisia juttuja. Ne biisit, jotka esitän, ovat sellaisia, että ne eivät kovin monelle muulle artistille istuisi. Senkin takia ne varmasti erottuvat.”

Vierailija
133/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hs: ruotsalaista laulutehdaspullaa viime vuoden mallistosta

Vierailija
134/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinoi Lady Gagaa.

Ei jatkoon.

Et ole sitten huomannut, että Lady Gagaa ovat apinoineet suunnilleen kaikki popparit (niin suuret starat kuin pienemmätkin tekijät)? Gaga vaikutti todella paljon nykypoppiin, etenkin musavideoihin.

Vierailija
135/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Aallolta ainakaan itsevarmuutta puutu. Tässä vielä pidempi pätkä Hesarin haastattelusta.

Aallon mukaan yksi hänen elämänsä haasteista Suomessa on ollut se, että hän on erottautunut vähän liikaakin.

”On hyvä, että biisit eivät ole liian outoja. Täytyy löytyä tasapaino. Kappaleen pitää olla tarpeeksi pop ja radioystävällinen, mutta oma stailini ja esiintymiseni tuovat sen twistin, miksi kappale on erikoinen.”

Aalto muistuttaa, että Debin pariskunta on tehnyt kappaleen alusta asti hänen kanssaan, kun usein tapana on säveltää ensin ja etsiä laululle vasta sen jälkeen esittäjä. ”On mietitty, mikä toimii minun äänelleni. Ääneni on aika laaja ja pystyn tekemään monenlaisia juttuja. Ne biisit, jotka esitän, ovat sellaisia, että ne eivät kovin monelle muulle artistille istuisi. Senkin takia ne varmasti erottuvat.”

Itsevarmuutta ainakin löytyy tyttöseltä.

Vierailija
136/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mä jo mietin että tuleeko sieltä joku Snow Fairy Hindustani Style Remix mutta hyvähän toi biisi on.

Vierailija
137/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun korvissa vikaa, kun mielestäni Saaran aksentti ei ole häiritsevä tai mitenkään erityisen erottuva? Ei, hän ei kuulosta natiivilta, mutta en usko että sillä on suurimmalle osalle mitään väliä. Esim. todella suositulla romanialaisella Innalla on aksentti, mutta ei se ole tuntunut menestykseen vaikuttavan.

Sekin kannattaa huomioida että suurin osa viisuyleisöstä puhuu itse niin huonoa englantia, että tuskin edes huomaa koko aksenttia.

Vierailija
138/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisissä on mun makuuni liikaa kertsiä. Tästä puuttui sellainen wow-kohta joka hittibiisissä pitäis olla. Paras kohta oli mielestäni se miten Saara laulaa under my bed-kohdan. Siinä oli jotain omalaatuista mutta muuten biisissä kopioidaan aivan liikaa paljon käytettyjä elementtejä. Kieltämättä niiden osalta (varsinkin se tropical kohta) tulee mieleen viime kauden alennustavarat. 

Video suht ok mutta joissain kohdissa näkyi sellainen Saaralle ominainen jäykkyys eli se esiintyminen ei tullut joissain kohdissa luontevasti vaan oli väkisin väännettyä. Varmaankin ohjaaja oli opastanut että nyt siinä ja siinä asenossa ja jäi vähän poseerattu fiilis. Meikatut tanssijamiehet on niin monta kertaa jo nähty Madonnan videoissa että olisi toivonut jotain omaperäisempää ideaa videolle. Hyvä videossa oli se että sivukalju oli esillä vaan yhdessä kohtaa kun sekin on aika lailla viime kauden juttu. 

Enemmän kuin euroviisut mua kiinnostaa voiko tämä biisi pärjätä paitsi kotimaisillä listoilla niin myös ulkomaisilla listoilla. Se kertoisi Saaran potentiaalista paljon enemmän kuin mahdollinen viisumenestys. Jos ei nouse listoille muualla niin se lienee merkki siitä että Saara jää Vain elämää-tähdenlennoksi. Toivotaan parasta. 

Vierailija
139/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Olen outo ja mystinen ihan jo sen takia, että olen Pohjois-Suomesta. Se on aikamoisen mystistä tuolla maailmalla!” 😂

Voi uniikki lumikeijuhiutale. Toivottavasti ei ala viisuviikolla esittää mitään mystistä pohjoisen shamaanihahmoa kun biisi on tyyliä gayeurohumppa-meets-itäblokki-pop.

Ja pesettäis ainakin sen valkoisen takkinsa.

Vierailija
140/760 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä musiikkialue näyttää sopivan Saaralle hyvin. Hän laulaa hyvin ja hanskaa show-puolen. Tällä alueella hänen esiintymisensä näyttää luontevalta eikä pieni teatraalisuus haittaa, päinvastoin. Tämän tyyppisissä kappaleissa hän pärjäsi xfactorissakin.

Menestystä olisi odotettavissa Keski- ja Etelä-Euroopassa, siellä diggaillaan tällaista musiikkia.