Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis MIKSI lastenrattailla pääsee bussissa ilmaiseksi?

Vierailija
08.02.2018 |

Mikä on se syy ettei tarvitse lippua? Äidit käyttää tätä hyväkseen jotta mikään liikkuminen ei maksaisi mitään.

Lisäksi yksi ilmiö ulkomaalaiset miehet joilla rattaat täynnä tavaraa. Niin no, eihän missään sanota että pitäisi olla lapsi...

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi lapsettomia busseja ainakin osa? Onhan noita lapsettomia hotelleita ja ravintoloitakin.

Niinpä. Ulkomailla on lapsivapaita hotelleja, ravintoloita, kahviloita, putiikkeja, ja jotain kulkuneuvojakin. Suomi on niin kova lastenpalvontamaa ettei sellaisen perustaminen onnistuisi kun nousisi kamala meteli vaikka ne lapset olisi tervetulleita niihin 99% muihin paikkoihin mutta kun pitäisi olla tunkemassa juuri sinne missä ei olla toivottuja!

Vierailija
182/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Että vinku vinku kiti kiti

Ja käytät vain yksityislääkäriä vailla kelan tukia?

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Niin muistankin tosin kolme metriä köyttä Tokmannilta tulee halvemmaksi kuin flunssan hoito yksityisellä. Eihän kukaan normaali jää yhteiskunnan taakaksi syöpineen päivineen.

No näin, toivottavasti sun lapset pysyy terveinä.

Näin toivotaan. Yksityiselle nekin viedään jos sattuvat sairastumaan

Juu niin mekin, mutta me kyllä käytetään vakuutusta.

Paljonko muuten maksaa puolvuotiaalle lapselle täyspäiväinen hoitaja kotiin?

Niin että ei ole varaa maksaa niin maksatellaa sitten vakuutuksella. Just just. 

Meillä tulee perhetuttu hoitamaan lapsen ja 217€ / päivä josta lähtee vielä verot. 

Hoitaa kyllä esikoisen ja kolme koiraa siinä samalla. 

No niin eikös niitä vakuutuksia sitävarten makseta?

Hienoa, että olet saanut niin hyvän työpaikan, että kannattaa ottaa hoitaja, kuulostaa kalliilta 👍onnea synnytykseen toivottavasti sujuu ilman komplikaatioita, itse synnytän pian ja ajattelin kyllä hyödyntää naistenklinikan palveluita ihan hyvällä omallatunnolla.

Ihan niinkuin ilmaisia bussikyytejäkin 😂

Suomessahan ei tosiaan ole yksityistä synnytyssairaalaa, joten aika riskillä joutuu vetämään jos haluaa synnyttää aiheuttamatta mitään terveydenhoitokustannuksia. Eli oikeastaan kotona.

Ja jos jättää hätätilanteessa soittamatta ambulanssin ja lapsi kuolee tämän vuoksi, niin saattanee tulla syytteetkin kaupan päälle.

Suomessa ei tosiaan ole yksityisiä synnytys sairaaloita. (Mistä muuten mahtaa johtua tarvetta olisi?)

kotona olisi tarkoitus synyttää ja kotilon kanssa voi sopia että puuttuu synnytykseen mahdollisimman vähän. Niillä tosin taitaa olla velvollisuus soittaa lanssi jos katsovat että äiti tai lapsi on vaarassa. 

Mua ei saisi naistenklinikalle sen jälkeen kun siellä on Hukio synnyttänyt. Yöks

KOTILO!?!? Oletko hyönteinen? Kuka on Hukio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aivan vastoin synnytystalkoita, mikäli tästäkin huvista pitäisi maksaa. Pahimmassa tapauksessa se taltuttaisi kaikkien suomalaisnaisten kyltymättömän lisääntymishalun ja johtaisi vääjäämättä yritys- ja perintöveron nostamiseen.

Vierailija
184/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään haluaisi jättää vaunuja yksinään keskelle ja lähteä leimaamaan lippua. Lapsen ei tarvitse olla yksin siellä kännisten/muiden hullujen keskellä. Plus että on riski että bussi lähtee liikkeelle. Mutta sitä en ymmärrä että parkkeetaan vaunut keskelle ja otetaan muksu ja mennään istumaan. Eli viedään tupla tila. Harvoin mennään niin pitkää matkaa etteikö se lapsi voi istua siellä vaunuissa/rattaissa koska eikäs tämä koske vain lähiliikenteen busseja.

Vierailija
185/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska sitten lasta ei tarvi jättää yksin siksi aikaa kun äiti  käy näyttämässä lippuaan

Laivalta kaljakärryn kanssa tulevat voivat myös tällä logiikalla jättää maksamatta.

Niin. Vai olisiko sillä kuitenkin PIKKUISEN eroa, onko niissä kärryissä kaljaa/muuta tavaraa, vai elävä lapsi?

Samalla logiikalla sinä voisit matkustaa henkilöautossa takaluukussa muiden rojujen seassa, tai u-linjan bussissa tavarasäiliössä.

Onhan sillä eroa. Alkoholi on niin verotettua suomessa, että joku voi vaikka varastaa kaljat. Rääkyvää kakaraa taas ei kukaan huoli. Eikä kaljakärryä saa muutenkaan jättää bussiin, jossa voi olla alaikäisiä. Ajatelkaa lapsia. Ja kyllä auton takaluukussa voi matkustaa. Kansanedustajatkin tekee niin

Vierailija
186/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma sitten epäoikeudenmukainen paikka, eikö olekin?

Elämä voi olla vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa.

187/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Niin muistankin tosin kolme metriä köyttä Tokmannilta tulee halvemmaksi kuin flunssan hoito yksityisellä. Eihän kukaan normaali jää yhteiskunnan taakaksi syöpineen päivineen.

Meillä tulee perhetuttu hoitamaan lapsen ja 217€ / päivä josta lähtee vielä verot. 

Hienoa, että olet saanut niin hyvän työpaikan, että kannattaa ottaa hoitaja, kuulostaa kalliilta 👍onnea synnytykseen toivottavasti sujuu ilman komplikaatioita, itse synnytän pian ja ajattelin kyllä hyödyntää naistenklinikan palveluita ihan hyvällä omallatunnolla.

Suomessahan ei tosiaan ole yksityistä synnytyssairaalaa, joten aika riskillä joutuu vetämään jos haluaa synnyttää aiheuttamatta mitään terveydenhoitokustannuksia. Eli oikeastaan kotona.

Ja jos jättää hätätilanteessa soittamatta ambulanssin ja lapsi kuolee tämän vuoksi, niin saattanee tulla syytteetkin kaupan päälle.

Suomessa ei tosiaan ole yksityisiä synnytys sairaaloita. (Mistä muuten mahtaa johtua tarvetta olisi?)

kotona olisi tarkoitus synyttää ja kotilon kanssa voi sopia että puuttuu synnytykseen mahdollisimman vähän. Niillä tosin taitaa olla velvollisuus soittaa lanssi jos katsovat että äiti tai lapsi on vaarassa. 

Mua ei saisi naistenklinikalle sen jälkeen kun siellä on Hukio synnyttänyt. Yöks

Kätilö ja Haukio. Saa jatkaa tappelua.

Vierailija
188/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vähän hassuna että saa matkustaa. Tosin hsl on niin paska pulju että mielelläni käytän sitä ilmaiseksi sen kolme vuotta kun lapsi rattairäta tarvitsee, sitten pitää taas maksaa niitä riistohintoja satunnaisesti ajavasta metrosta ja milloin sattuu tulevista busseista.

Itse kuljen rattaiden kanssa vain metrolla ja mikäänhän ei estäisi lipun maksamista. eiköhän se ilmainen ajelu kohta lopu.

189/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Että sillai

Kotilo on kotikätilö vai mikä helkkarin kotisynnytyskätilö onkaan. Googlaappa kotilo kätilö.

En ole hyöntein tosin ampiaisena eläminen voisin olla vänkää. Mä tietäisin kyllä heti keneen kävisin upottamassa pistimeni. Paikkana luonnolisesti kaulavaltimon vierusta.

Eikös se Niinistön vaimo ole Hukio vai onko se Huukio.

190/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Että sillai

Onneksi et junan eteen hyppää. En ymmärrä, miksi vingut täällä joka päivä joukkoliikenteestä? Mikset käytä omaa autoa? Tai kun olet niin helvetin rikas ja hyvästä suvusta, niin varmaan olisi varaa omaan autonkuljettajaan.

Käyttäisinkin omaa autoani jos ei olisi huollossa. No sen saa onneksi maanantaina takaisin joten ei tarvitse käyttää hetkeen ainakaan julkisia. 

Kun oma autoni on huollossa, saan tilalle laina-auton. Hyvin monessa paikassa voi vuokrata auton huollon ajaksi. Maksaa 29 eur/vuorokausi. Miksi et käytä tätä palvelua?  Vai oletko sittenkin  köyhä, joka ajelee vanhalla rämällä?

Me ei saatu laina autoa kun ei tuolta korjaamolta saa lainaan autoa. Eikä vuokralle. Pieni ja asiallinen korjaamo jossa nopea ja ystävällinen palvelu. En ole köyhä mutta autolle tulee syksyllä 3v ikää. Lähtee varmaan ensivuoden tammikuussa vaihtoon kun ennen sitä ei autolle nyt niin hirveästi tule käyttöä.

Vierailija
191/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jaksetaankin olla kateellisia.

Jos noin kovasti häiritsee niin pyöräytä penska tai lainaa vaikka joltakin kera vaunujen, sitten vaan ilmaisista bussimatkoista nautiskelemaan!

Vierailija
192/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pääse lastenrattailla bussissa ilmaiseksi joka paikassa Suomessa, ehkä vain suuremmissa kaupungeissa.

Vierailija
193/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia etkä hankikaan. Osta auto niin ei tarvitse kulkea tavisten joukossa ja mielialasikin paranee. Onnea valitsemallesi elämäntavalle.

Vierailija
194/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla näin kateellista ja katkeraa porukkaa. Itselläni ei ole lapsia, mutta eipä ole koskaan tullut mieleen narista siitä, että joku pääsee lapsen ja vaunujen kanssa ilmaiseksi. Uskomatonta :D

Se on katsos kaikki pois itseltään, mitä joku muu saa 👍

Jos vaunumatkustus menisi maksulliseksi, niin seuraavaksi alettaisiin kyräillä opiskelijoiden alennuslippuja, siitä seuraavaksi varmaan eläkeläisten ja varusmiesten.

Ja ajattele, bussikuski saa ajella koko päivän ilmaiseksi ja pyörittää rattia kaupan päälle. Tämä ei käy laatuun, koska minä joudun vain töllöttämään puhelintani tai katselemaan ikkunasta. Missä asiakaspalvelu?

195/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihaa kirjoitti:

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia etkä hankikaan. Osta auto niin ei tarvitse kulkea tavisten joukossa ja mielialasikin paranee. Onnea valitsemallesi elämäntavalle.

Yksi lapsi on ja toinen tulossa. Autokin löytyy

Vierailija
196/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan hyvä että vaunujen kanssa pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Ei se pienen lapsen hoitaminen liian helppo duuni oo, ja rahakin on tuolloin usein tiukilla.

Tämä!

On uskomatonta, että tämä päivänselvä asia menee niin monelta ohi. Mutta sitä se on kun nähdään vain se sen hetkinen tilanne (bussimatka) eikä osata yhtään miettiä, että ehkä se on aika pieni etu siihen nähden, mitä kaikkea se lapse kanssa eläminen pitää sisällään.

Vierailija
197/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ovat köyhät toistensa kimpussa ja sikarikkaat voivat rauhassa meitä kyykyttää, koska aikamme kuluu alle kolmivuotiaiden bussimatkustajien kadehtimiseen.

Ja bussiin ei todellakaan pääse rattaiden kanssa ilmaiseksi, jos kuski vaan huomaa, että siellä ei ole lasta.

Vierailija
198/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille ole nykyään mitään perustetta. Matkakortin voi leimata  helposti myös keskiovesta tullessa. Tai sitten voi ostaa lipun kännykkään.

Vierailija
199/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, mutta tämä asia ei todellakaan haittaa. Eipä edes tullut mieleen, että jotain voisi haitata. 

200/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan hyvä että vaunujen kanssa pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Ei se pienen lapsen hoitaminen liian helppo duuni oo, ja rahakin on tuolloin usein tiukilla.

Tämä!

On uskomatonta, että tämä päivänselvä asia menee niin monelta ohi. Mutta sitä se on kun nähdään vain se sen hetkinen tilanne (bussimatka) eikä osata yhtään miettiä, että ehkä se on aika pieni etu siihen nähden, mitä kaikkea se lapse kanssa eläminen pitää sisällään.

Köyhien ei kuulu lisääntyä. Lapsen kasvattaminen on helppoa jos ei vaan lepsuile.