Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis MIKSI lastenrattailla pääsee bussissa ilmaiseksi?

Vierailija
08.02.2018 |

Mikä on se syy ettei tarvitse lippua? Äidit käyttää tätä hyväkseen jotta mikään liikkuminen ei maksaisi mitään.

Lisäksi yksi ilmiö ulkomaalaiset miehet joilla rattaat täynnä tavaraa. Niin no, eihän missään sanota että pitäisi olla lapsi...

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää lasta vaunuihin tai rattaisiin yksin ja lähteä maksamaan ts turvallisuuskysymys. 

Vierailija
222/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei saa matkustaa ilmaiseksi, vaan joutuu normaalin lipun maksamaan. Vain isoissa kaupungeissa voi marssia ilmaiseksi vauvan kanssa.

Tämähän riippuu ihan siitä millaiset ihmiset asukkaat ovat valinneet kaupungin päättäviin elimiin päättämään näistä asioista. Helsingissä esim. arvostetaan joukkoliikennettä ja lapsiperheitä. Helsingissä päätösvalta on lähinnä Kokoomuksella ja Vihreillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaunujen/rattaiden kanssa bussilla matkustaminen on niin raskasta etenkin jos mukana muitakin lapisa että itse mieluummin kävelen ja vain jos on aivan pakko menen bussilla.

Muut matkustajat yleensä eivät helpota sitä joten en koe huonoa omaatuntoa vaikka ilmaiseksi pääsenkin.

Vierailija
224/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma sitten epäoikeudenmukainen paikka, eikö olekin?

Ei minua se kiinnosta, vaan se että miksi rattaat käy maksuvälineenä? Ap

Niin no, kun itse olen käytännöllinen ihminen niin olisit toki kysynyt heti miksi lastenrattaat käy maksuvälineeenä, mutta toki ymmärrettävää, että inhimillisyyden nimissä kysyt; miksi lastenrattailla pääsee bussiin ilmaiseksi. Hyvä kysymys.

Vierailija
225/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pyörätuolilla ja rollaattorilla kulkevienkin pitää päästä ilmaiseksi? Eikö? 

No eiköhän he liiku sotetaksilla ilmaiseksi/muutamalla eurolla.

HSL-alueella pyörätuolia käyttävä pääsee liikkumaan julkisilla ilmaiseksi. Pyörätuolin käyttäjä on oikeutettu yhteen maksuttomaan saattajaan, mikäli asuu pysyvästi HSL-alueella. Muuten saattajalla tulee olla lippu. Ja hei, ei se taksin käyttö ilmaista ole meillekään, miksi olisi? Kaupunki pyrkii ilmaisella jukisilla liikkumisella nimenomaan vähentämään taksin käyttöä, joka tulee kalliimmaksi sekä asiakkaalle, että kaupungille.

Terv. Pyörätuolissa

Vierailija
226/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sinulta pois jos rattaiden kanssa kulkevat saavat matkustaa ilmaiseksi? Miksi ihmiset ovat aina niin negatiivisia ja kaikesta on pakko löytää valitettavaa?

Vierailija
227/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miettikääs sitä kun bussimatkat olisi maksullisia myös vaunujen/rattaiden kanssa kulkeville. Sitä vitutuksen määrää, kun vaikka ruuhka-aikaan pitää ensin työntää kärryt sisään keskiosaan, sitten pujotella eteen maksamaan ja sitten taas takaisin lapsen luo, joka todnäk on "yksin" jäätyään huutanut täyttä kurkkua tai tehnyt jotain muuta hämmentävää koko tämän väliajan, kun huoltaja on käynyt maksamassa kyytiä. Bussin täytyy odottaa koko tämä aika, koska ei voi lähteä liikkeelle niin ettei kukaan pidä kiinni rattaista. Saattais ruveta aikataulut paukkumaan ihan rattoisasti ynnä se metelilisä kun muksut huutaa huoltajansa perään. Olisko sitten hyvä?

Ihan näillä perusteilla on minun mielestä ok, että lastenvaunujen (ja sen lapsen) kanssa on maksuttomat matkat, ainakin niin kauan kuin maksupäätteet ilmaantuu sinne keskiosaan. Enkä kehtaa olla edes kade asiasta. Se nyt toki että todellakin penkkipaikat kuuluis ennemmin maksaville asiakkaille eli vaunujen kanssa kuuluis seistä töröttää siinä keskellä. Eikä liikaa kyytiin vaunuja, kuten ei muitakaan kyydittäviä.

Näin se oli 80- luvulla Tampereella, eikä kukaan valittanut. Joku kanssamatkustaja piti rattaista kiinni kun vanhempi kävi maksamassa. Tosin sattui onnettomuuksiakin ja kerrankin vaunut olivat lähteneet liikkeelle portaisiin. Ei ollut matalalattiabusseja silloin.

Vierailija
228/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt toki että todellakin penkkipaikat kuuluis ennemmin maksaville asiakkaille eli vaunujen kanssa kuuluis seistä töröttää siinä keskellä.

Kaikki bussimatkustajat ovat yhteiskunnan loisia. Penkit kokonaan pois ja pelkkiä seisomapaikkoja, mahtuisi enemmän porukkaa bussiin.

Vierailija
229/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit voisivat olla täysin maksuttomia.

t. Autoileva veronmaksaja

Vierailija
230/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvä, ettei vaunulliset joudu maksamaan. Viivästyttäisi matkaa ja tuottaisi ongelmia ruuhkabusseissa. Musta myös rollaattorilla ja pyörätuolilla kulkevat voisi vapauttaa maksusta. Menee turhaan aikaa hukkaan kun hidasliikkeinen vanhus käy edessä maksamassa, eikä varmasti ole kovin mukavaa vanhukselle itsellekkään tasapainoilla pahimillaan liikkuvassa bussissa ilman apuvälinettään.

He pyytävät lääkäriltä lapun jossa todetaan invaliditeettitaso ja saavat oikeuden kelataksiin. Ei tarvi lähteä hortoilemaan kun saa kyydin ovelta.

Vammaispalvelun sosiaalityöntekijä tekee päätöksen sote- matkoista. Pienituloiset kotihoidon asiakkaat voivat hakea muutaman matkan kotihoidon kautta.

Vierailija
231/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo turvallisuussyyt on tietty tärkeät, mutta itse olen ihan ok sen asian kanssa että näin myös tuetaan lapsekkaita. Ei ole itse hankkimassa lapsia, mutta toivottavasti muut viitsii lisääntyä minunkin puolesta.

Vierailija
232/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaunujen kanssa tulisi matkat maksullisiksi, niin kulkemisen sujuvuuden tulee myös parantua. Eli että vaunujen kanssa mahtuu bussiin.

Nyt esimerkiksi jään suosiolla odottamaan seuraavaa, mikäli vaunutila on täynnä seisovia matkustajia. Mutta jos matka pitää maksaa, niin minulla on silloin täysi oikeus päästä ajoissa prerille, eli runtata vaunut sisään niin, että seisovat matkustajat saavat väistää.

Harvemmin kukaan matkustaja ilman vaunuja joutuu jäämään ulos bussista, kun ei ole tilaa.

Meillä kyllä nämä vaunupaikoilla seisovat siirtyvät ilman muuta syrjään, jos seisovat lastenvaunupaikalla.

Usein bussi ajaa pysäkin ohi, numeron vieressä luke TÄYNNÄ.

Terveisiä Mansesta

Vierailija
233/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Että vinku vinku kiti kiti

Ja käytät vain yksityislääkäriä vailla kelan tukia?

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Milloin olet viimeksi käynyt lääkärissä? Vuosikausia kela-korvauksen on saanut lääkäriasemalla maksaessaan.

Vierailija
234/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Niin muistankin tosin kolme metriä köyttä Tokmannilta tulee halvemmaksi kuin flunssan hoito yksityisellä. Eihän kukaan normaali jää yhteiskunnan taakaksi syöpineen päivineen.

Onneksi et junan eteen hyppää. En ymmärrä, miksi vingut täällä joka päivä joukkoliikenteestä? Mikset käytä omaa autoa? Tai kun olet niin helvetin rikas ja hyvästä suvusta, niin varmaan olisi varaa omaan autonkuljettajaan.

Käyttäisinkin omaa autoani jos ei olisi huollossa. No sen saa onneksi maanantaina takaisin joten ei tarvitse käyttää hetkeen ainakaan julkisia. 

Kun oma autoni on huollossa, saan tilalle laina-auton. Hyvin monessa paikassa voi vuokrata auton huollon ajaksi. Maksaa 29 eur/vuorokausi. Miksi et käytä tätä palvelua?  Vai oletko sittenkin  köyhä, joka ajelee vanhalla rämällä?

Me ei saatu laina autoa kun ei tuolta korjaamolta saa lainaan autoa. Eikä vuokralle. Pieni ja asiallinen korjaamo jossa nopea ja ystävällinen palvelu. En ole köyhä mutta autolle tulee syksyllä 3v ikää. Lähtee varmaan ensivuoden tammikuussa vaihtoon kun ennen sitä ei autolle nyt niin hirveästi tule käyttöä.

Autovuokraamojakin on olemassa. Takseja on. Mikään pakko ei ole julkisia käyttää, kun tuottaa noin paljon tuskaa joka päivä.

Vierailija
235/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasyy saattaa olla myös se, että vaunuja mahtuu rajoitettu määrä, kun taas matkustajia ilman niitä lähemmäs sata.

Vierailija
236/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Niin muistankin tosin kolme metriä köyttä Tokmannilta tulee halvemmaksi kuin flunssan hoito yksityisellä. Eihän kukaan normaali jää yhteiskunnan taakaksi syöpineen päivineen.

No näin, toivottavasti sun lapset pysyy terveinä.

Näin toivotaan. Yksityiselle nekin viedään jos sattuvat sairastumaan

Juu niin mekin, mutta me kyllä käytetään vakuutusta.

Paljonko muuten maksaa puolvuotiaalle lapselle täyspäiväinen hoitaja kotiin?

Niin että ei ole varaa maksaa niin maksatellaa sitten vakuutuksella. Just just. 

Meillä tulee perhetuttu hoitamaan lapsen ja 217€ / päivä josta lähtee vielä verot. 

Hoitaa kyllä esikoisen ja kolme koiraa siinä samalla. 

No niin eikös niitä vakuutuksia sitävarten makseta?

Hienoa, että olet saanut niin hyvän työpaikan, että kannattaa ottaa hoitaja, kuulostaa kalliilta 👍onnea synnytykseen toivottavasti sujuu ilman komplikaatioita, itse synnytän pian ja ajattelin kyllä hyödyntää naistenklinikan palveluita ihan hyvällä omallatunnolla.

Ihan niinkuin ilmaisia bussikyytejäkin 😂

Suomessahan ei tosiaan ole yksityistä synnytyssairaalaa, joten aika riskillä joutuu vetämään jos haluaa synnyttää aiheuttamatta mitään terveydenhoitokustannuksia. Eli oikeastaan kotona.

Ja jos jättää hätätilanteessa soittamatta ambulanssin ja lapsi kuolee tämän vuoksi, niin saattanee tulla syytteetkin kaupan päälle.

Suomessa ei tosiaan ole yksityisiä synnytys sairaaloita. (Mistä muuten mahtaa johtua tarvetta olisi?)

kotona olisi tarkoitus synyttää ja kotilon kanssa voi sopia että puuttuu synnytykseen mahdollisimman vähän. Niillä tosin taitaa olla velvollisuus soittaa lanssi jos katsovat että äiti tai lapsi on vaarassa. 

Mua ei saisi naistenklinikalle sen jälkeen kun siellä on Hukio synnyttänyt. Yöks

KOTILO!?!? Oletko hyönteinen? Kuka on Hukio?

Kotilo on kotikätilö vai mikä helkkarin kotisynnytyskätilö onkaan. Googlaappa kotilo kätilö.

En ole hyöntein tosin ampiaisena eläminen voisin olla vänkää. Mä tietäisin kyllä heti keneen kävisin upottamassa pistimeni. Paikkana luonnolisesti kaulavaltimon vierusta.

Eikös se Niinistön vaimo ole Hukio vai onko se Huukio.

Mä huitasen kuoliaaksi kaikki lähelle tulevat ampiaiset. Taidat olla sivistymätön ihminen, kiroilet  ja et edes tiedä Suomen presidentin vaimon oikeata nimeä. Olisiko kannattanut opiskella koulussa? Osaisit lukea iltapäivälehdistä muutakin kuin lööpit.

Vierailija
237/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan hyvä että vaunujen kanssa pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Ei se pienen lapsen hoitaminen liian helppo duuni oo, ja rahakin on tuolloin usein tiukilla.

Tämä!

On uskomatonta, että tämä päivänselvä asia menee niin monelta ohi. Mutta sitä se on kun nähdään vain se sen hetkinen tilanne (bussimatka) eikä osata yhtään miettiä, että ehkä se on aika pieni etu siihen nähden, mitä kaikkea se lapse kanssa eläminen pitää sisällään.

Köyhien ei kuulu lisääntyä. Lapsen kasvattaminen on helppoa jos ei vaan lepsuile.

Eikä sairaiden.

eikä tietenkään sairaidenkaan pidä lisääntyä

Miksi lisäännyt?

Vierailija
238/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan hyvä että vaunujen kanssa pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Ei se pienen lapsen hoitaminen liian helppo duuni oo, ja rahakin on tuolloin usein tiukilla.

Tämä!

On uskomatonta, että tämä päivänselvä asia menee niin monelta ohi. Mutta sitä se on kun nähdään vain se sen hetkinen tilanne (bussimatka) eikä osata yhtään miettiä, että ehkä se on aika pieni etu siihen nähden, mitä kaikkea se lapse kanssa eläminen pitää sisällään.

Köyhien ei kuulu lisääntyä. Lapsen kasvattaminen on helppoa jos ei vaan lepsuile.

Hei nyt vähän rotia tohon sun pask@n jauhantaas. Sulla muka rahaa niin paljon että hyvä jos pask@lle pystyy pyllistään ja silti täällä jauhat mielettömän kauan täällä vauvafoorumilla jostain rattaista linja-autossa.

Sä oot vaan sontaa jauhava mielenterveyspotilas ja menet tuolla roskalla ylitse. En ole köyhä enkä kipeä, mutta silti en noin tyhmä että menisin sanomaan että köyhyys on syy miksi ei saa hankkia lasta. Kunnonkin syitä löytyy, kuten ongelmia alkoholin ja huumeiden kanssa ja väkivaltaisuus. Köyhyys ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa.

Eli nyt lopetat tuon roskan tuottamisesi ja vähän mietit mitä tänne kirjoitat! Ymmärrätkö edes hävetä itseäsi?

Tuskin tuo itseänsä häpeää.  Äidilläni on tapana sanoa, ettei hullu mitään hävetä ymmärrä. Pitää näköjään paikkaansa.

Vierailija
239/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te rattaidenne kanssa ilmaiseksi matkustavat, kuinka itsekkäitä olette? Useimmiten kakaranne häiritsee muiden matkustamista huudollaan, ja te änkeätte vielä normaalipenkeille istumaan vieden kahden matkustajan paikan. Isot vankkurinne tietenkin tukkivat keskikäytävän.

Maksulaitteet saisivat tulla myös keskikäytävälle, jotta tekin saisitte alkaa maksaa matkastanne niin kuin muutkin ihmiset.

Ei uskoisi, että Suomessa törmää rasismiin. Sitähän tuo on, jaotellaan ihmisiä. Joukkoliikenne on joukkoliikenne, eli kaikille tarkoitettu. Jos se sinua häiritsee, niin hanki oma auto. Voit matkustaa yksin ja nauttia omasta erinomaisesta seurastasi.

Vierailija
240/250 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te rattaidenne kanssa ilmaiseksi matkustavat, kuinka itsekkäitä olette? Useimmiten kakaranne häiritsee muiden matkustamista huudollaan, ja te änkeätte vielä normaalipenkeille istumaan vieden kahden matkustajan paikan. Isot vankkurinne tietenkin tukkivat keskikäytävän.

Maksulaitteet saisivat tulla myös keskikäytävälle, jotta tekin saisitte alkaa maksaa matkastanne niin kuin muutkin ihmiset.

Ei uskoisi, että Suomessa törmää rasismiin. Sitähän tuo on, jaotellaan ihmisiä. Joukkoliikenne on joukkoliikenne, eli kaikille tarkoitettu. Jos se sinua häiritsee, niin hanki oma auto. Voit matkustaa yksin ja nauttia omasta erinomaisesta seurastasi.

Sinun kannattaisi tarkistaa rasismin määritelmä, ennen kuin alat syyttää rasistiseksi kirjoituksia, jotka eivät sitä ole.