Nainen ei suostu käyttämään ehkäisyä
Olen hämmentynyt. Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja kumppanilla on ollut kierukka. Nyt haluaisi ottaa sen pois, eikä enää käyttää vakituista ehkäisyä itsellään. Ei kuulemma mitään hormonaalista, ei pillereitä, ei kierukkaa.
Ollaan vakituisessa suhteessa ja alle 30-vuotiaita. Ei tiedetä halutaanko lapsia.
Kommentit (135)
Kannattaa hankkia sopivankokoinen kumi, joka ei varmasti luisu irti tai päästä yli. Sitä en tiedä kannattaako kumien kanssa riehua kuin viimeistä päivää, ja vaihtamisväli tarkistaa ohjeesta. Kumin pitäisi olla kestävästä materiaalista, ei hajoavaa merkkiä, onko tutkimuksia mikä kestää
Mulla ja eksällä oli kans kumiongelmia, millon ne hajos ja millon lähti kesken pois. Eksä oli mun eka, joten en ymmärtänyt, että se penis tosiaan oli suuri, eikä normaalit kumit sopinut. Nyt kokeneempana ymmärrän, että eksän olis pitänyt käyttää xl-kumeja.
En kuitenkaan kehtaa enää häneen ottaa yhteyttä asian kertoakseni :D toivottavasti joku minun jälkeeni on häntä paremmin ohjeistanut.
Eli kumin koolla on väliä.
Vierailija kirjoitti:
ei tipu enää kirjoitti:
Jos muija ei ehkäise, olkoon ilman. Älä anna sille enää.
Tämän voisi sanoa helpostikin naiselle. Mutta aika harvalla miehellä on vaihtoehtoja kovin paljon. Saattaa markkonoilta löytyä aika helposti uusi mies, joka on vslmis käyttämään kondomia saadakseen säännöllistä seksiä.
Jos olet yhden naisen saanut, niin saat kyllä toisenkin. Se, että et saa sitä ehkä ensimmäisen 20 yrityksen jälkeen, ei tarkoita sitä, että ei saisi lainkaan.
Nyt on sinun vuorosi. Kumi käyttöön.
Minule yritettiin pitkän aikaa eri tahoilta pakottaa e-pillereitä. Onneksi pidin puoleni.
Olen en kuullut järkyttävistä sivuvaikutuksista.
Eräs tuttava lihoi 20kg, toinen meinasi kuolla veritulppaan.
Meillä on suvussa verenpainetautia, aivoinfarktia ja veritulppaa.
Siitä huolimatta minun olisi pitänyt alkaa myrkyttää itseäni.
Kaikista järkyintä on, että nämä vatimukset tulivat muilta kuin mieheltäni.
Kierukkaa en todellakaan suostu ottamaan, enkä kapselia. Kumilla mentiin siihen asti kunnes todettiin että vauva saa tulla jos on tullakseen.
Ai, päivän vaimosatu jälleen samalta naiselta. Mikä sinua oikeasti vaivaa? Luuletko olevasi hauska vai mikä tämä pointti on tässä jatkuvassa saman asian toistamisessa eri sanamuodoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kondomia. Niin meilläkin tehtiin vuosikausia ennen kuin oli tarpeeksi ikää sterilointiin.
Ensinnäkään kondomi ei ole toimiva ehkäisy. Ne hajoaa aivan liian usein.
Toiseksi kondomi vie kaiken nautinnon ja spontaaniuden seksistä.
Meillä käytettiin kondomia 7 vuotta. Kertaakaan ei hajonnut, vaikka säännöllisesti seksiä harrastettiin ja välineitä siis kyllä kului tuona aikana.
Valmistusvirheitä on aina. Toisekseen kumi kestää hyvin jos sen laittaa peniksen päälle ja penis pysyy kovana koko yhdynnän ajan ja yhdyntä on verrattaen lyhyt. Kun yhdyntäaika pitenee ja penis saattaa löystyä välillä, niin peniksen kosteus ja löystyminen saa kumin liikkumaan suhteessa penikseen. Tämä lisää rikkoontumisen todennäköisyyttä merkittävästi etenkin jos kumiin on jäänyt vähänkään ilmaa, jota sinne käytännössä aina jää hieman.
Jos haluaa varmistaa, että kumi kestää, niin pitäisi löystymisen jälkeen käytännössä käydä pesemässä penis ja laittaa uusi kondomi peniksen päälle. Etenkin yhden yön jutuissa tällainen on aika hankalaa ja humalassa yhdyntä monesti venyy ja erektio ei välttämättä ole jatkuva humalan ja jännityksen/tottumattomuuden takia.
Yhden yön jutuissa pitää aina käyttää kondomia vaikka naisella olisi ehkäisy käytössä. Jos kondomin käyttö ei onnistu humalassa, niin mitäpä tästä voisi päätellä? Ei pane kännissä eikä harrasta satunnaisia suhteita.
61...Mitäh?
Olemme käyttäneet kondomia 16 vuotta ja ikinä ei ole ollut tuollaista säätämistä. Kerran on mennyt kondomi rikki.
Mies on 50+ ja ei ole mitään ongelmia.
Käytin miedompia e pillereitä mitä saa ja päätin ennen raskautta pitää useamman kuukauden tauon pillereistä. Mies päätti kuitenkin hedelmöittää mut heti ja niin syntyi tyttö jolla oli hormooninäppyjä ja mansikkaluomi keskellä otsaa. Onneksi ei mitään vakavampaa, mutta kyllä nuo hormonit jää kehoon ja vaikuttaa vielä ajan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kondomia. Niin meilläkin tehtiin vuosikausia ennen kuin oli tarpeeksi ikää sterilointiin.
Ensinnäkään kondomi ei ole toimiva ehkäisy. Ne hajoaa aivan liian usein.
Toiseksi kondomi vie kaiken nautinnon ja spontaaniuden seksistä.
Meillä käytettiin kondomia 7 vuotta. Kertaakaan ei hajonnut, vaikka säännöllisesti seksiä harrastettiin ja välineitä siis kyllä kului tuona aikana.
Valmistusvirheitä on aina. Toisekseen kumi kestää hyvin jos sen laittaa peniksen päälle ja penis pysyy kovana koko yhdynnän ajan ja yhdyntä on verrattaen lyhyt. Kun yhdyntäaika pitenee ja penis saattaa löystyä välillä, niin peniksen kosteus ja löystyminen saa kumin liikkumaan suhteessa penikseen. Tämä lisää rikkoontumisen todennäköisyyttä merkittävästi etenkin jos kumiin on jäänyt vähänkään ilmaa, jota sinne käytännössä aina jää hieman.
Jos haluaa varmistaa, että kumi kestää, niin pitäisi löystymisen jälkeen käytännössä käydä pesemässä penis ja laittaa uusi kondomi peniksen päälle. Etenkin yhden yön jutuissa tällainen on aika hankalaa ja humalassa yhdyntä monesti venyy ja erektio ei välttämättä ole jatkuva humalan ja jännityksen/tottumattomuuden takia.
Yhden yön jutuissa pitää aina käyttää kondomia vaikka naisella olisi ehkäisy käytössä. Jos kondomin käyttö ei onnistu humalassa, niin mitäpä tästä voisi päätellä? Ei pane kännissä eikä harrasta satunnaisia suhteita.
Ensimmäinen kerta se on vakavankin suhteen kohdalla. Miksi ihmeessä pidättäytyisi seksistä kokonaan siksi, että kumi saattaa joskus rikkoontua?
Hormoniehkäisy on myrkkyä.
Kuparikierukka saattaa aiheuttaa megarunsaat kuukautiset ja kamalat kivut.
Oletko edes kysynyt miksi naisesi haluaa siitä luopua?
Tärkeintä siis että saat panna paljaalla, toinen saattaa kärsiä kamalia kipuja ja olet noin itsekäs?
Vedä käteen niin ei tarvitse narista.
Kuinka vaikeaa on tajuta, että joskus kumi tai steri ovat ainoat ehkäisyvaihtoehdot?
Itselläni on verenhyytymishäiriö ja erittäin suuri veritulpan riski, joten MIKÄÄN hormonaalinen ehkäisy ei ole vaihtoehto.
Kuparikierukkaa en saa pahan nikkeliallergian takia. Ja kyllä, kuparikierukassa on nikkeliä. Vähän tosin, mutta pahasti allergiset eivät sitä saa.
Vaihtoehtona on käydä katkaisemassa piuhat tai käyttää kumia. Olen reilusti alle 30, joten en steriä saa. Ja kappas! Ainut vaihtoehto onkin kumi!
Onneksi omalle miehelleni kondomin käyttö on alusta asti ollut itsestäänselvyys. Hänen sanoin: "minä en yhtenkään naiseen luota niin paljon, että jättäisin raskauden ehkäisyn hänen huolehdittavakseen."
Ihme nillittäjä tämä ap.
Itse käytin ehkäisyrengasta monta vuotta. Kyllästyin siihen että minulla oli kolmen viikon PMS ja ilmoitin miehelle että en käytä enää hormoneja. Kolme kuukautta mentiin kumeilla, yksikään ei hajonnut eikä seisokki lopahtanut. Sitten mies päätti mennä vasektomiaan. Problem solved.
Itse en katselisi sekuntiakaan miestä joka kuvittelee että ehkäisy on vain minun vastuullani.
Kuparikierukka muuten voi tehdä sen, että seksin harrastaminen vähenee entisestään. Jos vuotaa kuin härän kurkusta päiväkausia, ei pahemmin kiinnosta sekstailla sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin lapsen tekoon. "Ei tiedetä halutaanko lapsia" ja ehkäisyn lopettaminen tarkoittaa että kumppanisi haluaa luultavasti lapsia. Lapset on kyllä ihan kivoja joten suosittelen kokeilemaan.
Mies
Mitä sitten jos ei ookaan kivoja? Voiko ne antaa sulle tai jollekin muulle?
Koskaan ei voi etukäteen tietää minkälainen pimpero/mulkero siitä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja eksällä oli kans kumiongelmia, millon ne hajos ja millon lähti kesken pois. Eksä oli mun eka, joten en ymmärtänyt, että se penis tosiaan oli suuri, eikä normaalit kumit sopinut. Nyt kokeneempana ymmärrän, että eksän olis pitänyt käyttää xl-kumeja.
En kuitenkaan kehtaa enää häneen ottaa yhteyttä asian kertoakseni :D toivottavasti joku minun jälkeeni on häntä paremmin ohjeistanut.Eli kumin koolla on väliä.
On oikeastaan toisinpäin. Jos kumi on liian iso se hajoaa tai lähtee kesken pois. XL-kumeja tehdään lähinnä markkinointisyistä ja onhan ne kosmeettisesti isompia mukavuussyistä.
Minusta on kyllä omituista, että ap:n vaimo vain ilmoittaa lopettavansa ehkäisyn, eikä aloita samalla keskustelua aiheesta. Esim. kertoisi syyn asialle.
Siitä tietysti samaa mieltä, ettei ehkäisy ole (vain) naisen vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan kehtaa enää häneen ottaa yhteyttä asian kertoakseni :D toivottavasti joku minun jälkeeni on häntä paremmin ohjeistanut.Eli kumin koolla on väliä.
On oikeastaan toisinpäin. Jos kumi on liian iso se hajoaa tai lähtee kesken pois. XL-kumeja tehdään lähinnä markkinointisyistä ja onhan ne kosmeettisesti isompia mukavuussyistä.
On totta, että jos kumi on liian suuri ja se pääsee liikkumaan ja hankautumaan, se menee helposti rikki.
Mutta ihan yhtä hyvin se kumi voi olla liian pieni.
Keskiarvohan on sen 14cm ja yli 20cm on turhaa väkisin tunkea liian pieneen.
Et voi näkemättä/mittaamatta mennä kenellekään sanomaan mitä kumia heidän tulisi käyttää. Siksi olisikin hyvä, jos miehet omatoimisesti, ilman häpeää, saisivat nämä tiedot hankittua.
Niitä on niin monen kokoisia ja muotoisia, kuin on ihmisiä muutenkin. (Ei vain pituus, myös paksuus vaikuttaa asiaan)
Tää oli ohis jo kilometrillä.
Meillä tuli eksän kanssa osittain ehkäisyerimielisyyksistä johtuen ero. Oli siinä tietty paljon muutakin, mutta tuo oli yksi selkeä ongelma. Eksä hurahti tähän perusteettomaan ja sivuvaikutuksia liioittelevaan hormoniehkäisyvastaisuuteen ja lopulta antoi uhkavaatimuksen ettei seksiä ole jos ehkäisynä ei ole kondomi. Olin jo aiemmin käyttänyt kiltisti kondomia useissa eri jaksoissa, mutta lopulta sanoin etten kyllä koko loppuelämää aio vakisuhteessa käyttää kondomia ainoana ehkäisynä. Hormoniehkäisy on kokonaisuutena tarkastellen luotettava, turvallinen ja tutkittu ehkäisymenetelmä.
Meille sitten tuli ero ja eksä löysi jostain uuden miehen. Pamahti heti paksuksi tälle. En tiedä onko ankkurilapsen synnyttyä muuta ehkäisyä käytössä vai onko se uusi nynnymies eksän tus...tossun alla ihan kokonaan näissä ehkäisyasioissa. Uusia lapsia heillä ei vielä ole joten eksä lienee ottanu opiksi ja joko he pidättäytyvät seksistä (haha) tai sitten ehkäisevät jollain tavalla.
Kierukka voi aiheuttaa kipuja ja vuotohäiriöitä. Siksi poistatin omani viiden vuoden jälkeen.
Mies voi hoitaa ehkäisyn kondomilla ilman haittoja. Mielestäni varsin kohtuullinen ratkaisu.
Yhden kierukan hinnalla saat kondomit vuosiksi.
Jos siis ymmärsin oikein, ap itkee kun ei enää pääse paljaalla panemaan. Vaakakupissa puolison mahdolliset runsaat kuukautiset, anemia, kuukautiskivut.
Tosi tasapuolista...