Nainen ei suostu käyttämään ehkäisyä
Olen hämmentynyt. Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja kumppanilla on ollut kierukka. Nyt haluaisi ottaa sen pois, eikä enää käyttää vakituista ehkäisyä itsellään. Ei kuulemma mitään hormonaalista, ei pillereitä, ei kierukkaa.
Ollaan vakituisessa suhteessa ja alle 30-vuotiaita. Ei tiedetä halutaanko lapsia.
Kommentit (135)
"Olen hämmentynyt. Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja naiseni on aina vastannut yksin ehkäisystä. Nyt hän on sitä mieltä, että on minun vuoroni. Eikö laissa ole määrätty, että on naisen tehtävä kärsiä ehkäisyn haittavaikutukset, jotta meillä ylemmillä olennoilla eli miehillä olisi mukavampi elämä? Olen hämmentynyt. Naiseni on mennyt rikki. Miten hänet voisi korjata? Vai onko ainoa mahdollisuus hankkia uusi ehjä nainen?"
Ap, nyt on tulossa markkinoille ehkäisypillerit miehelle. Oletkin ehkä jo kuullut niistä?
Muutama vuosi sitten puhuttiin siitä, että ne tulisivat myyntiin jo tänä vuonna:
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2015062219909102_se.shtml
Tuossa siis ratkaisu ongelmaasi. Osta pillerit heti, kun ne tulevat markkinoille.
Nyt sinun vuoro hoitaa ehkäisy. Käytä kondomia tai käy katkaisemassa piuhat poikki. Näin yksinkertaista.
Kait miehenä ymmärrät, että ehkäisyn vastuu on myös miehellä, eikä sitä sysätä vain naisten harteille.
Vierailija kirjoitti:
Akka kiertoon.
Ja siihen asti panet vaan päähän tai hanuriin.
Juu eihän naisen kuulu nauttia seksitä vaan olla pelkästään vastuussa.
Neulaa ja suonta, ompelunhan jokainen osaa ;)
Aloittaja kirjoitti:
Kumppani ei siis käytä hormonaalista ehkäisyä nyt, vaan kuparikierukkaa. En tajunnut sanoa sitä aloitusviestissä. Ei ole siis kyse mistään sivuvaikutuksista.
Kenties kumppanisi siis haluaa jättää auki mahdollisuuden saada lapsia nyt, jos nappaa?
Mutta, kuparikierukassakin on sivuvaikutuksensa, muutenhan sellainen olisi kaikilla. Useimmiten kuparikierukka lisää kuukautisvuotoa, samaten nostaa sisäsynnyttimien tulehdusriskiä ja itse asiassa sen teho ilmeisesti osin perustuukin kohdussa koko ajan vallitsevaan tulehdustilaan. Lisäksi itse ainakin melko usein tunnen kierukan yhdynnässä (olen siis nainen), enkä nyt puhu niistä langoista, vaan tunnen tietyissä yhdyntäasennoissa kivun/paineen, jota ei ilman kierukkaa tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen hämmentynyt. Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja naiseni on aina vastannut yksin ehkäisystä. Nyt hän on sitä mieltä, että on minun vuoroni. Eikö laissa ole määrätty, että on naisen tehtävä kärsiä ehkäisyn haittavaikutukset, jotta meillä ylemmillä olennoilla eli miehillä olisi mukavampi elämä? Olen hämmentynyt. Naiseni on mennyt rikki. Miten hänet voisi korjata? Vai onko ainoa mahdollisuus hankkia uusi ehjä nainen?"
Juuri näin, veikkaan että valtaosa naisista lukee tämän avauksen juuri näin, mies itse on vain hämmentynyt, että kuinka nyt näin kävi. =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, veikkaan että valtaosa naisista lukee tämän avauksen juuri näin, mies itse on vain hämmentynyt, että kuinka nyt näin kävi. =D
Jos mies on hämmentynyt hän ei ole keskustellut ehkäisystä kumppaninsa kanssa.
Monet naiset saavat haittoja ehkäisyvalmisteista, se on fakta. Kierukka on epämiellyttävä ylimääräinen esine sisuksissa? Kondomi on hyvä vaihtoehto, jos mitään muuta ei ole. Ylivuotoriskin vuoksi sen käyttö kannattaa olla tarkkaa. Ja käsien puhdistus. Kokemusta on ehkäisyvalmisteiden vuosien haitoista. Hankalia asioita nämä.
? kirjoitti:
Olen hämmentynyt. Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja kumppanilla on ollut kierukka. Nyt haluaisi ottaa sen pois, eikä enää käyttää vakituista ehkäisyä itsellään. Ei kuulemma mitään hormonaalista, ei pillereitä, ei kierukkaa.
Ollaan vakituisessa suhteessa ja alle 30-vuotiaita. Ei tiedetä halutaanko lapsia.
Eroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Kumppani ei siis käytä hormonaalista ehkäisyä nyt, vaan kuparikierukkaa. En tajunnut sanoa sitä aloitusviestissä. Ei ole siis kyse mistään sivuvaikutuksista.
No mahtaako hän haluta lapsen? Ja sinä et tiedä haluatko? Ja hän on päättänyt ratkaista tilanteen niin että jättää sen kohtalon päätettäväksi kuinka käy?
Ei kohtalo mihinkään mitään vaikuta, jos mies käyttää kondomia kuten kuuluu.
Tai sitten heittää vaan akan ulos.
Kortsua käytetään vain vieraissa tai yhden yön sekstailussa, ei vakiintuneessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin lapsen tekoon. "Ei tiedetä halutaanko lapsia" ja ehkäisyn lopettaminen tarkoittaa että kumppanisi haluaa luultavasti lapsia. Lapset on kyllä ihan kivoja joten suosittelen kokeilemaan.
Mies
Lapset EI ole kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kondomia. Niin meilläkin tehtiin vuosikausia ennen kuin oli tarpeeksi ikää sterilointiin.
Ensinnäkään kondomi ei ole toimiva ehkäisy. Ne hajoaa aivan liian usein.
Toiseksi kondomi vie kaiken nautinnon ja spontaaniuden seksistä.
Hormonit ja kierukat kun ei vaikuta mitenkään nautintoon tai haluihin. Siis miehen. Sillä ei ole väliä miltä naisesta tuntuu seksin aikana tai muuten.
Mistä näitä kitiseviä pikkupoika tähän keskusteluun tulee?
Kannatan näiden apn lisäksi löydä keskustelu sen oman kumppanin kanssa niistä ehkäisyn vaikutuksista jos oikeasti ovat niin tietämättömiä mitä täällä antavat ymmärtää. 
Kannattaa olla aika tarkkana, että ei yritä tulla paksuksi vasten tahtoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kondomia. Niin meilläkin tehtiin vuosikausia ennen kuin oli tarpeeksi ikää sterilointiin.
Kierukkakin voi irrota ja pillereiden tehoon voi vaikuttaa pelkästään jo se mitä nainen on syönyt päivän aikana.
Kumi oikein käytettynä ei jätä vahingoille varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit ja kierukat kun ei vaikuta mitenkään nautintoon tai haluihin. Siis miehen. Sillä ei ole väliä miltä naisesta tuntuu seksin aikana tai muuten.
Mistä näitä kitiseviä pikkupoika tähän keskusteluun tulee?
Kannatan näiden apn lisäksi löydä keskustelu sen oman kumppanin kanssa niistä ehkäisyn vaikutuksista jos oikeasti ovat niin tietämättömiä mitä täällä antavat ymmärtää.
Sellaisen naisen kanssa ei sitten kannata seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinun vuoro hoitaa ehkäisy. Käytä kondomia tai käy katkaisemassa piuhat poikki. Näin yksinkertaista.
Kait miehenä ymmärrät, että ehkäisyn vastuu on myös miehellä, eikä sitä sysätä vain naisten harteille.
Kondomi on totaallisen hyödytön.
Se ei ole toimiva ehkäisy
Tuli jo selväksi että sinä et osaa kumia käyttää. Eikö se käydä läpi peruskoulun terveystiedon tunnilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukkakin voi irrota ja pillereiden tehoon voi vaikuttaa pelkästään jo se mitä nainen on syönyt päivän aikana.
Kumi oikein käytettynä ei jätä vahingoille varaa.Väärin. Kumit hajoavat erittäin usein.
Kumit ovat sinänsä toimiva ehkäisy koska niiden kanssa kukaan ei seksiä edes halua.
Jos sinulla kumit hajoaa usein et osaa niitä käyttää. Mutta hei ei sinun tarvitse opetella koska seksiä ei todellakaan ole pakko harrastaa.
Ei muuta kuin lapsen tekoon. "Ei tiedetä halutaanko lapsia" ja ehkäisyn lopettaminen tarkoittaa että kumppanisi haluaa luultavasti lapsia. Lapset on kyllä ihan kivoja joten suosittelen kokeilemaan.
Mies