Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja kommentoi että on "ihmeellistä" miten usein meidän lapsi on pois koulusta

Vierailija
08.02.2018 |

Hän on ollut pois koulusta kun on ollut kipeänä, minusta tuo on omituisesti kommentoitu. En ole antanut lapsen oireet turhaan kotiin, mutta kuulostaisi vähän että ope vihjaa siihen. Yleensä oireet ja kotiin jääminen ovat olleet ihan selkeitä, flunssaa, kuumetta ja yskää.
Silloinkin jos oireet olisivat psykosomaattisia, niin jostainhan nekin johtuisivat. Opettajan vastaus kuulosti siltä, että yritä nyt saada se käymään koulua.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuopuksen kanssa sama. Marraskuun loppupuolelta helmikuun loppupuolelle hän pyydystää kaikki mahdolliset flunssat yskät, nuhat ja mahataudit. Juoksen hänen kanssaan säännöllisesti lääkärissä, verikokeita otetaan ja koskaan ei löydy mitään poikkeavaa. Lääkärin kanta yleensä on, että on vaan huonoa tuuria, että tulee virusinfektio toisensa perään ja täytyy vaan olla poissa koulusta. Mutta koulu asiasta ruikuttaa vaikka saa silti kaseja ja ysejä kokeista. Vuotta vanhempi sisarrus on ollut sairauden takia poissa koulusta joskus viisi vuotta sitten kun oli kovassa kuumeessa kaksi päivää. Tasan ei käy nallekarkki.

Meillä on sama ongelma.

Ja lapsi saa myös kokeista kaseja ja ysejä.

Lisäksi lapsella on perussairaus, joka välillä oireilee niin ettei lapsi pysty sen takia käymään koulussa.

Usein käy niin, että sitten kun lapsi on paremmassa kunnossa ja mielestäni on riittävän terve lähtemään kouluun, lähetetään hänet sieltä takaisin kotiin. Ja perään tulee valitus runsaista poissaoloista  :(

Helpottavaa kuitenkin kuulla, että muillakin on samanlaisia ongelmia. Olen kuvitellut, että tämä on vain joku meidän oma ongelma. Lähinnä siis koulun suhtautumisen osalta.

Vie takaisin lapsi kouluun, jos lähettävät pois. Sanot ettet halua, että on turhaan pois koulusta. Tuo tilannehan on ihan järjetön.

Vierailija
42/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty poissaolojen tuntimäärä kun ylittyy, open on pakko ryhtyä toimiin... Itseänikin opena ärsyttää suuresti, jos siihen joudutaan, koska sitten on palaveria ja vatvomista kivasti luvassa ja todennäköisesti vielä huonossa hengessä koska huoltaja vetää herneet vaikka koulu miten sanat asettelee.

Ikäviä nämä yhteiskunnan sanelemat pakotteet jotka tosiasiassa tuovat enemmän harmia kuin hyötyä. Järjenkäyttö pitäisi näissä riittää. Kyllä ihan wilma viesti tai puhelu vanhemmalle pitäisi olla riittävä. Näin jos vanhempi kaipaa tukea mutta ei osaa pyytää voi sitä saada ja jos ei opettajan apua tarvita niin selviää sekin. Jokaiselle perheelle pitäisi kuitenkin sallia se heille sopivin tapa kunhan lapset hoidetaan asiallisesti. Itselläni ahdistusta aiheuttaa se jos joudun puhua henkilökohtaisista asioista tuntemattomille. Puhumista ja tuen saamista varten on ystävät ja sukulaiset. Jätetään se yhteiskunnan ns tukiverkko niille jotka siitä apua/tukea saavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuopuksen kanssa sama. Marraskuun loppupuolelta helmikuun loppupuolelle hän pyydystää kaikki mahdolliset flunssat yskät, nuhat ja mahataudit. Juoksen hänen kanssaan säännöllisesti lääkärissä, verikokeita otetaan ja koskaan ei löydy mitään poikkeavaa. Lääkärin kanta yleensä on, että on vaan huonoa tuuria, että tulee virusinfektio toisensa perään ja täytyy vaan olla poissa koulusta. Mutta koulu asiasta ruikuttaa vaikka saa silti kaseja ja ysejä kokeista. Vuotta vanhempi sisarrus on ollut sairauden takia poissa koulusta joskus viisi vuotta sitten kun oli kovassa kuumeessa kaksi päivää. Tasan ei käy nallekarkki.

No jos tuo on jokavuotinen ruljanssi niin kannattaa varmaan ennakoida ja aloittaa vitamiinikuurit ym jo hyvissä ajoin ja syödä niitä koko talvi. Sinkkiä ja D-vitamiinia päivittäin, lisäksi maitohappobakteereita ja jotain C-vitamiinipitoista syötävää tai juotavaa vielä siihen. Säästyy ne lääkäreille maksettavat rahat ja poissaolojakin tulee huomattavasti vähemmän. Puhumattakaan jatkuvasta kivusta ja särystä. Vastustuskykyä voi itse parantaa eikä ole kallista tai vaikeaa.

Saa ihan samat terveelliset sapuskat kuin muukin perhe .Samoin on Dvitskun kanssa. Muut ei sairasta juuri koskaan, joten ei liene kyse kodin homeesta tai ravitsemuksen lista puutoksista.

Vierailija
44/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja lapsi ovat tietenkin rehellisiä, mutta toisenlaisiakin vanhempia on. Lapset ovat pois koulusta vanhempien LUVALLA, viikkokausien lintsaukset ja yksittäiset lintsaukset keskellä päivää merkitään sairaspoissaoloiksi jne. Kyseessä on kuitenkin oppivelvollisuuskoulu, josta ei voi olla pois halutessaan. Luvan myöntää koulu.

Vierailija
45/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka usein lapsi on poissa koulusta?

Itse olen ollut flunssasta terveenä noin 2 viikkoa marras-tammikuun välillä, samat taudit on olleet lapsellakin. Tietenkään hän ei ole ollut pois koulusta vain pienen nuhan vallitessa, vaan akuutissa vaiheessa. On poissaoloa ollut paljon, mutta on ollut syytäkin. Ap

Eli kuin ka paljon? Välttelit vastaamista..

Vierailija
46/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvä tavaton. Kyllä opettaja voi olla ihan oikeasti huolissaankin. Varsinkin yläasteella on paljon tapauksia, joissa oppilas on esim. saanut käsiinsä wilma-tunnukset, lintsaa ja kuittailee poissaolot itse. On paljon muka-sairaita, jotka ovat sairaina koulussa pois, ja heti jos lähtee vaikka itse lähiostarilla käymään niin pyörivät siellä.

On myös valitettavan paljon vanhempia, jotka vain antavat nuoren jäädä kotiin nukkumaan, koska "se ei millään herää." Sitten nämä kuitataan selvitettyinä poissaoloina. On myös paljon nuoria, joilla on masennus/mielenterveyden ongelmia, joita kotona ei tunnisteta. Vyyhti alkaa vasta selvitä kun koululla aletaan asiaa miettimään.

Teillä voi olla asiat ihan kunnossa, mutta opettajan vastuu on alkaa selvittämään jos poissaoloja on paljon, vaikkakin ne olisi huoltajan hyväksymiä sellaisia.

-erityisope yläasteella

Minkälaisia keinoja niihin nuorten mielenterveysongelmiin on mahdollista saada? Tai tutkimiseen, että onko niitä?

Vuosia sitten ainakin opon kanssa tapaamisia, keskustelua tilanteesta. Opastusta avun luo (nuor.psyk.) ja tukea avun hakemiseen yms.

Mielialalääkkeet sopivat vähän heikosti tuon ikäisille mutta kai niitä jonkin verran käytetään. Tietysti pitää myös selvittää onko koulukavereissa ja lähipiirissä nuorta rasittavia ihmisiä, vai onko ihan aivokemiallinen juttu.

Nuorisopsykiatrian poliklinikan kautta saa myös terapiaa. Mielialalääkkeitä ei todellakaan tuputeta ensimmäisenä ratkaisuna.

Jollain on nyt yltiöpositiivinen näkemys terapian parantavasta vaikutuksesta. Miten olisi shamaani? Vähän puhaltelisi savua naamalle ja höpöttäisi, niin huolet pois ja elämä maistuu taas.

Oma kokemus, ei näkemys. Olen sekä saanut terapiaa, että ollut lääkityksellä ja myös molempia samaan aikaan. Minulla ei todellakaan ole mitään yltiöpositiivista näkemystä terapian parantavasta vaikutuksesta, vaan kuten sanoin, lääkitystä ei tuputeta. Kaksi eri asiaa, huomaatkos? Todennäköisesti et.

Vierailija
47/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Tuskin kotona hometta. Ei asuta puutalossa. Ap

Hei haloo..

Kyllä sitä hometta muunlaidisakin taloissa on.

Vierailija
48/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat joilla kuten 7/46:

tutkituttakaa yksityisellä olisiko lapsella jokin immuunitekijöiden puutos.

Minulla ei ole milloinkaan ollut vastustuskykyä ja minulla todettiin jo lapsena tuollainen. Immuunijärjestelmä ei ole normaali. Sekin tulisi olla tiedossa, jos niin on asianlaita.

Sitten en ole kestänyt influenssarokotustakaan. Olen kerran saanut ja se johti sairaalan päivystykseen pahassa tilassa. Kasvot sinisinä. Vastedes en ole sitä rokotusta saanut enkä sikapiikkiäkään siitä johtuen mistä voi kyllä olla kiitollinen.

Jos lapsellasi on hyvin huono vastustuskyky, vakavissani kokemusperusteisesti kehottaisin

- tutkituttamaan tuon (eivät ne sitä julkisella tutkimaan ala joten kaiva kuvetta)

- tutkituta myös D-vitamiinitaso (sama; toiset tarvitsevat lisäravinteita eivätkä miedot välttämättä tunnu missään ja tämän puutos vaikuttaa sairastamisiin. Se vaikuttaa kumman usein olevan vajavainen reumaan sairastuneilla ja pitoisuuden tason ylös hilaaminen D-kapseleilla voi joskus olla vaikeaa mistä taas olen kuullut mietittävän imeytymishäiriöiden mahdollisuutta

- konstilla millä hyvänsä opettamaan pesemään kätensä aina kotiin tultua ym

- käyttämään käsidesiä (ulkomailla niitä on esimerkiksi ruokakaupoissa asiakaskäyttöön)

- välttämään kirjastoa ja lainakirjoja koska se ei nyt vain sovi tällaiselle yksilölle ikävä kyllä. Ero sairastuvuuteen on huomattava käyttää / ei käytä muiden käsien läpi käynyttä kirja- ja lehtimateriaalia

Sinkin imeskely ruuan jälkeen (miedompi siten vatsalle) on omalla logdallani ollut ainoa minkä bäittäisin torjuneen omalta kohdalta tartuntatauteja. Keski-iässä vihdoin havaittu D-vitamiinin suunnaton puutos on vihdoin parin vuoden ravintolisän syönnin jälkeen saatu korjattua viitearvojen alarajalle keikkumaan ja minulla on tällä hetkellä sentään käytössä D-pearls 125 ug.

D-vitamiinin puutos on vakava asia.

Puutokset voivat tehdä sairastuvuutta mutta niin voivat synnynnäiset immuunipuutoksetkin.

Homeasunnossa asuva on ns aina kipeä. Ei se sydäntalveen rajoitu. On siitäkin enemmän kuin tarpeeksi kokemusta. En suosittele!

Vierailija
49/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Tuskin kotona hometta. Ei asuta puutalossa. Ap

Hei haloo..

Kyllä sitä hometta muunlaidisakin taloissa on.

Näinpä. Ja esimerkiksi sitten eri rakennusmateriaaleista lähteviä myrkkypäästöjä ja lisätään siihen vaikka ilmanvaihdon kautta leviävät myrkylliset aineet.... mahdollisuuksia on.

Mutta itse asiasta: keskustelua hyvät ihmiset! Puhukaa opettajien kanssa, kertokaa asioistanne. Nyt tulee yksi viesti ja vanhempi on tolaltaan ja pohjustaa täydellä höyryllä somemyrskyä.

Vierailija
50/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettaja ole terveydenhuollon ammattilainen eikä yritä saada selville, mikä lasta vaivaa, jos tämä on paljon kipeänä. Hän on virkamies, jonka pitää varmistua siitä, että kotona tiedetään, ettei lapsi ole ollut koulussa (ettei esim. huoltajien wilmaa käytä salaa lapsi itse), että kotona tiedetään, että liian köykäisin perustein ei pidä antaa jäädä kotiin (esim. kiusaaminen selvitetään eikä sitä pakoilla flunssa tekosyynä viikkotolkulla) ja sitten vielä se, että opettajan pitää varmistua, että huoltaja on tajunnut olla terveydenhuoltoon yhteydessä eikä vaan antanut lapsen kitua kipeänä kuukausia.

Ope ei diagnosoi lasta, vitamiinien puutoksia eikä homeita, mutta tietyt asiat hän virkavastuullaan hoitaa ja siksi tarvitsee tietoja kotoa, että voi varmistua niistä ja että lapsen tilanne on hoidossa.

Vierailija
51/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se kuulosti siltä, että opettaja on huolissaan lapsestasi. Miksi hän on poissa? Hengitystiejuttuja, voiko koulu olla homeessa? Psyykkistä, vatsakipuja tmv, kiusataanko lasta? Opettajahan ei voi auttaa, jollette kerro syytä. 

Minusta kuulostaa siltä, että sinä vedit herneen nenään ihan turhaan, tai sitten sinulla on asiasta huono omatunto...

Miten niin onko koulu homeessa? Lapsihan ei ole ollut koulussa vaan marraskuusta asti lähes kokonaan kotona. Olisiko parempi kysymys onko koti homeessa? Ja pelkkä yskä ja nuha ilman kuumetta ei ainakaan meidän huushollissa ole syy lintsata koulusta.

Ei se kuume mikään kipeyden mittari ole. Flunssavirus voi jyllätä aika pahastikin vaikka ei olisi kuumetta ollenkaan. Oma fiilis ja tukkoisuus sen kertoo oletko kipeä.

Vierailija
52/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan esimieheltä määräys ottaa kotiin yhteyttä, jos oppilas on ollut tietyn määrän tunteja poissa. Tähän ei vaikuta mitään se, onko poissaolot selvitetty tai mistä ne mahdollisesti johtuvat. Minun toimeeni kuuluu herätellä vanhemmat huomaamaan, että poissaoloja on poikkeuksellisen paljon, kysyä mahdollisen tuen tarvetta ja tiedustella, saako sairas lapsi lääkärin apua. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että huoltajat ovat tilanteen tasalla. Joitakuita pitää koulusta kehottaa viemään lapsi lääkäriin. Jotkut eivät tosiaan edes tajua, että lapsi on ollut todella paljon poissa. Joskus myös käy niin, että sairaus mystisesti paranee kokonaan puhelinsoiton jälkeen.

t. ope

Vierailija
53/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut flunssasta terveenä noin 2 viikkoa marras-tammikuun välillä, samat taudit on olleet lapsellakin. Tietenkään hän ei ole ollut pois koulusta vain pienen nuhan vallitessa, vaan akuutissa vaiheessa. On poissaoloa ollut paljon, mutta on ollut syytäkin. Ap

Onko teillä ravitsemus kunnossa? Voiko olla kotona hometta? Ei ole ihan tavanomaista, että on vain 2viikkoa talvella terveenä. Johan tosta "pääsee" työterveyteenkin keskustelemaan runsaista poissaoloista.

Itsellä on immuniteettia heikentävä sairaus, joten minulle ei ole ihme että saan paljon flunssia - mulla oli vielä korva- ja poskiontelontulehdus, joita lapsella ei. Lapsella ehkä on ollut vain huono tuuri eikä vasta-aineita tänä vuonna jyllänneitä tauteja vastaan. Tuskin kotona hometta. Ei asuta puutalossa. Ap

Jos sinulla on synnynnäinen immunodefekti ja se tiedetään tarkalleen niin se on helppo selvittää lapseltakin kokeella. Varmaan myös kouluterveyslääkäri voi kirjoittaa lähetteen kokeeseen?

Vierailija
54/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ala-asteella jatkuvasti korvatulehduksessa ja kuulonalenemaakin havaittiin. Johtui homeisesta koulusta, mutta rehtori ei suostunut myöntämään asiaa. Koulussa haisi ihan selvästi homeelle ja muillakin oli oireita. Ala-asteen päättymisen jälkeen minulla ei ole ollut yhtäkään korvatulehdusta (olen kohta 30v) ja kuuloni on erinomainen. Muista kouluista minulla ei juuri poissaoloja ole ollut ennen kuin nyt AMK:sta masennuksen takia.

Vierailija
55/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuniteettia alentava sairaus lääkityksineen voi olla esimerkiksi REUMA. Hänellä itsellään tuossa yllä voisi olla - esimerkiksi - sellainen.

Minullakin on miten sattuu ...

Eikä sitä samaa "reumaa" tai muuta äidin peeussairautt nyt ilman varsinaisia oireita kyllä aleta ihmisiltä tutkia rutiinisti jossain "pahoinvointikeskuksessa" julkisella "veronmaksajien varoin" tasan vain siksi, lapsella on paljon talvisia hengitystietulehduksia ja äidillä on se juttu X. Mikäli olisi niin pahasti periytyvä supervaarallinen sairaus, jossa ilmiselvä tarve, lääkäri olisi ottanut puheeksi.

Vierailija
56/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se kuulosti siltä, että opettaja on huolissaan lapsestasi. Miksi hän on poissa? Hengitystiejuttuja, voiko koulu olla homeessa? Psyykkistä, vatsakipuja tmv, kiusataanko lasta? Opettajahan ei voi auttaa, jollette kerro syytä. 

Minusta kuulostaa siltä, että sinä vedit herneen nenään ihan turhaan, tai sitten sinulla on asiasta huono omatunto...

Opettaja voisi pitää huolta vaan omista asioistaan. Jos hänen apua kaivataan niin sitä varmaan myös pyydetään. Oksettaa nämä mukamas paremmin tietävät ihmiset jotka tunkevat nokkansa muiden asioihin. Mikään ei ole uuvuttavampaa kuin että joutuu kokoajan todistella, että jaksaa ja kykenee lasten kanssa ja lapset ovat kunnossa.

Ap:n kannattaa varautua siihen, että suurella todennäköisyydellä opettaja alkaa pian tehdä lastensuojeluilmoituksia kaiken maailman verukkeilla. Vaikuttaa juuri samanlaiselta kuin yhden lapseni opettaja joka on terrorisoinut perhettäni vaikka lasukin totesi hänelle ettei huolenaiheita ole. Muiden lasten kohdalla kaikki mennyt hyvin. Tämän tilanteen laukaisi avioero ja se, että lapsi oli viikon kipeänä hieman myöhemmin.

Eikä tarvitse mitään hölmöjen höpötyksiä lasten parhaasta. Noita höpöttelee ihminen joka ei ole vielä joutunut tähän härdelliin.

Oppilaan asiat liittyen koulunkäyntiin ovat opettajan asioita. Opettaja sekaantuu oppilaan asioihin silloin kun oppilas tai hänen vanhempansa eivät huolehdi koulunkäynnistä.

Vierailija
57/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja voisi pitää huolta vaan omista asioistaan. Jos hänen apua kaivataan niin sitä varmaan myös pyydetään. Oksettaa nämä mukamas paremmin tietävät ihmiset jotka tunkevat nokkansa muiden asioihin. Mikään ei ole uuvuttavampaa kuin että joutuu kokoajan todistella, että jaksaa ja kykenee lasten kanssa ja lapset ovat kunnossa.

Ap:n kannattaa varautua siihen, että suurella todennäköisyydellä opettaja alkaa pian tehdä lastensuojeluilmoituksia kaiken maailman verukkeilla. Vaikuttaa juuri samanlaiselta kuin yhden lapseni opettaja joka on terrorisoinut perhettäni vaikka lasukin totesi hänelle ettei huolenaiheita ole. Muiden lasten kohdalla kaikki mennyt hyvin. Tämän tilanteen laukaisi avioero ja se, että lapsi oli viikon kipeänä hieman myöhemmin.

Eikä tarvitse mitään hölmöjen höpötyksiä lasten parhaasta. Noita höpöttelee ihminen joka ei ole vielä joutunut tähän härdelliin.

Oppilaan asiat liittyen koulunkäyntiin ovat opettajan asioita. Opettaja sekaantuu oppilaan asioihin silloin kun oppilas tai hänen vanhempansa eivät huolehdi koulunkäynnistä.

Vielä yläkoulussakin on pitänyt ottaa yhteyttä kotiin, kun oppilaalla on ollut perushygienia hukassa eli haissut niin pahalle, että muut eivät mielellään ole samassa tilassa. Opettaja ei varmasti turhaan sekaannu oppilaiden asioihin.

Vierailija
58/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa, että menee loppukevään sairaanakin kouluun (ette sen kummemmin kuntoa mieti, vaan aina kouluun) ja kesken päivän pääsee kotiin vain terveydenhoitajan kautta ja luvalla.

Vierailija
59/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps

tutkittaisiinkin mutta kun pääasia se, ettei vain kuluisi verorahoja.

En minäkään tänä päivänä erittäin pahasta D-vitamiinin puutoksestani olisi hullua hurskaampi asiasta mikäli olisin odotellut jonkin julkisen puolen lääkärin moista tutkituttavan. Ei ellei niille tule mieleen jokin pakottava syy eli ilmiselvä puutosoire, jokin lääkitys tiedetysti aiheuta tyypillisesti puutosta tai liian korkeaa arvoa asiasta X tai ellei sellaista ole kertaalleen todettu. Kyllä sielläkin sitten ymmärretään seurata, jos kerran löytynyt huonot arvot.

Olisin jäänyt asiasta tietämättömäksi jollen olisi tullut tuttavien toimesta tyrkityksi sitä itse selvittämään. Ei, minä menin ystävien neuvosta yksityiseen labraan tarkistuttamaan varuiksi kilppariarvot ja D-vitskun. En tarvinnut edes lähetettä eikä silloin edes maksanut paljon eikä mitään tulosten tulkinta-apua kaivattu. Selvät kuin pläkki.

Toinen oli täysi vesiperä, toinen täysosuma. Ja mielenrauha päälle kaupan päällisiksi.

Vierailija
60/88 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ravitsemus kunnossa? Voiko olla kotona hometta? Ei ole ihan tavanomaista, että on vain 2viikkoa talvella terveenä. Johan tosta "pääsee" työterveyteenkin keskustelemaan runsaista poissaoloista.

Tämän talven flunssa on sitkeää lajia, mies on ollut flunssassa jo reilusti ennen joulua ja jatkuu edelleen. Näin on myös kahdessa naapurilla. Välillä paranee ja taas tulee uudestaan. Ja on kaikki mahdolliset vaivat.

Ja toisen naapurin rouva on vielä erikoisyleislääkäri ja väittää, ettei siihen antibiootit pure.

Ja miten home voisi tulla koteihin naapureilla yhtä aikaa?